Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.011
6.406
Uiteindelijk, smalend terugkijken naar Eurosong is een beetje dubbel. Redelijk wat Belgische 'toppers' komen hieruit verder momenteel.
Dat Xink momenteel op de nostalgische golf surft staat buiten kijf. Maar er zijn wel plannen voor met nieuw werk te komen.
Nu voor op Werchter te staan zou eerst het nieuwe werk (meer dan enkel 'Misschien') er moeten zijn eigenlijk.
Ik weet enkel van Warhola dat die daarna is gaan verder doen, wie nog?
 

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
677
764
Hebben die terug een hit?
Als ik nu echt 1 band Werchter beu ben 😅.

Even terugkomend op Kaiser Chiefs, die hebben How 2 Dance uitgebracht en is toch aardig veel beluisterd en een redelijke hit geweest.

Afín, het hoeft van mij niet, het zou me niet verbazen als ze er staan.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.343
9.073
Mathieu Terryn en Max Colombie ook.

Edit: neracroft was me voor.
Ja precies, maar die hebben ondertussen carrières opgebouwd, bands of nieuwe succesvolle projecten opgericht. Of het is niet dat Oliver nog altijd zijn Shut Up loopt te zingen op dat podium.
 
  • Leuk
Waarderingen: Thisso

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.688
924
Oh boy, ik begin mezelf stilaan te haten dat ik er zo blijf door drammen (want ben totaal niet de fanboy die ik waarschijnlijk doe uitschijnen) maar dus... vijfentachtigste en laatste keer: hoe hun nieuwste single live (en op radio en op recensies) onthaald word bewijst toch dat het meer is dan de nostalgie factor?


Ook die nieuwe single waar jij het over hebt, valt alleen in de smaak bij de toenmalige doelgroep die is opgegroeid met dit soort Eurosong for kids toestanden.
En dat zijn dus nu dertigers.

Ben je jonger of ouder dan dertig, dan heb je aan gans die hype werkelijk geen hol.
Zoals @Yannick ook al schreef, voor de ene zal het Spring zijn, voor de ander X!NK en voor nog iemand anders de Zillion revival parties.

En ze mogen gerust allemaal bestaan (iedereen heeft recht op zijn stukje nostalgie), maar laat ze aub ook enkel en alleen bestaan binnen die doelgroepen en die context.
Zillion en Studio 100 toestanden in het Sportpaleis, Xink in de AB, ... , maar laat ze maar voorbij gaan op kwaliteitsfestivals.

Vind het trouwens straf dat er nog maar geopperd wordt hier door sommigen om deze een plaats te geven op Werchter.
Zullen we misschien meteen een Studio 100 stage bijplaatsen met de comeback van Gertje en de zoveelste reünie van Spring met bleitsmoel Jelle Cleymans ("ik wil er eigenlijk niks meer mee te maken hebben, maar doe het toch om te cashen")?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.343
9.073
Boeker Pkp gespot op concert Caroline Polaceck. Zou wel eens kunnen tegenvallen voor RW.
Net aangekondigd voor Roskilde. Daar speelt ze op de Werchterzaterdag. Nu ineens wel heel erg in de buurt.

Rina speelt er op de Werchterdonderdag.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.711
1.245
Ook die nieuwe single waar jij het over hebt, valt alleen in de smaak bij de toenmalige doelgroep die is opgegroeid met dit soort Eurosong for kids toestanden.
En dat zijn dus nu dertigers.
Stel je voor dat Werchter zich gaat richten op dertigers, the horror...

Iedereen die hier blijft opperen dat een Xink live show anno 2023 te vergelijken valt met Samson & Gert of Spring is wat mij betreft al zijn geloofwaardigheid aan het verliezen.

Ik blijf erbij, ze moeten zeker niet op Werchter van mij. Maar als acts als Meltheads, Bazart, Maneskin, High Hi allemaal een plaats (zouden kunnen) krijgen op RW, dan is xink echt geen vreemde eend in de bijt. Die passen echt meer in dat rijtje dan Samson & Gert, Spring, W817,...


Los daarvan wishlist voor vrijdag: Porcupine Tree, Incubus, Gaz Coombes, Florist, dirk, Genesis Owusu, Personal Trainer
 
  • Leuk
Waarderingen: Oh Well

Chiefs

Gouden Tip
25 nov 2021
301
431
Ik zie net op de website dat KINK toegevoegd is aan de mediapartners. Andere jaren was dat 3FM, hoewel hun rol bij Rock Werchter de laatste jaren toch eerder beperkt was, mijn inzien. Ze stonden de laatste jaren ook niet meer vermeldt op de website. Nu blijkt die rol weggelegd voor KINK.

 
  • Leuk
Waarderingen: Wout_VS en Breinaard

Gebruikers die dit onderwerp bekijken