Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Aaran
  • Startdatum Startdatum
Heeft nog een pak minder tickets verkocht dan Lewis Capaldi als je de zaalplannen vergeleek. Bij Lizzo heel het balkon afgesloten. Als ze 10000 tickets verkocht heeft lijkt het me al veel.
Klopt, op enkele filmpjes ook gezien dat de bovenste ring afgesloten was.. Toch opvallend zoals mattman aangaf, je zou denken dat die een pak meer, beter zou verkopen. Ook stubru zat erachter bij de promo.

De beelden op Facebook van haar show in de Ziggo liegen er niet er niet om. Zelfs Rihanna en Madonna hebben nog een normalere show.
Verklaar je nader..
 
Had hard gehoopt op Anderson.Paak maar ik zie echt nu pas dat NX. Worries al op Core staat dus zal wel niet.

Kaiser Chiefs lijkt me geen gekke kans? Met die nieuwe hit die ze te pakken hebben opzich een prima boeking. Hun UK tour heeft een gat tussen 01 juli en 20 juli. Altijd een leuke band in de middag.
 
Had hard gehoopt op Anderson.Paak maar ik zie echt nu pas dat NX. Worries al op Core staat dus zal wel niet.

Kaiser Chiefs lijkt me geen gekke kans? Met die nieuwe hit die ze te pakken hebben opzich een prima boeking. Hun UK tour heeft een gat tussen 01 juli en 20 juli. Altijd een leuke band in de middag.
Hebben die terug een hit?
Als ik nu echt 1 band Werchter beu ben 😅.
 
Kaiser Chiefs anno 2023 op Rock Werchter, veel gekker moet het echt niet worden. Als je in het woordenboek "vergane glorie" opzoekt, dan zie je het gezicht van Ricky Wilson er naast staan. Die band heeft sinds het debuut ruim twintig jaar geleden toch niks meer van ook maar enige relevantie gepresteerd?

Wat is het volgende? Tokio Hotel? Jamiroquai?
 
Kaiser Chiefs anno 2023 op Rock Werchter, veel gekker moet het echt niet worden. Als je in het woordenboek "vergane glorie" opzoekt, dan zie je het gezicht van Ricky Wilson er naast staan. Die band heeft sinds het debuut ruim twintig jaar geleden toch niks meer van ook maar enige relevantie gepresteerd?

Wat is het volgende? Tokio Hotel? Jamiroquai?
Xink.
 
Kaiser Chiefs anno 2023 op Rock Werchter, veel gekker moet het echt niet worden. Als je in het woordenboek "vergane glorie" opzoekt, dan zie je het gezicht van Ricky Wilson er naast staan. Die band heeft sinds het debuut ruim twintig jaar geleden toch niks meer van ook maar enige relevantie gepresteerd?

Wat is het volgende? Tokio Hotel? Jamiroquai?
Dat ik Kaiser Chiefs ooit leuk vond voelt echt onverklaarbaar. Snel maar weer vergeten.
 
Heel veel haters hier. Maar hun AB-shows worden overal bejubeld met lovende recensies.
Veel mensen willen dat hier niet inzien denk ik, maar hun show is gewoon steengoed. Het zijn ijzersterke muzikanten geworden. En het is veel meer dan die pubers met hun hitje van Eurosong. Enkel die teksten blijven geschreven door een 13-jarige, daar kan je nu eenmaal niet omheen.
 
Heel veel haters hier. Maar hun AB-shows worden overal bejubeld met lovende recensies.
Veel mensen willen dat hier niet inzien denk ik, maar hun show is gewoon steengoed. Het zijn ijzersterke muzikanten geworden. En het is veel meer dan die pubers met hun hitje van Eurosong. Enkel die teksten blijven geschreven door een 13-jarige, daar kan je nu eenmaal niet omheen.
En uiteindelijk kunnen Bazart, Joost en Goldband ook gewoon. Qua niveau scheelt dat niets he.
 
Heel veel haters hier. Maar hun AB-shows worden overal bejubeld met lovende recensies.
Veel mensen willen dat hier niet inzien denk ik, maar hun show is gewoon steengoed. Het zijn ijzersterke muzikanten geworden. En het is veel meer dan die pubers met hun hitje van Eurosong. Enkel die teksten blijven geschreven door een 13-jarige, daar kan je nu eenmaal niet omheen.
Hater niet, maar waarom is er in godsnaam zo veel hype voor een band wiens grootste succes tot dan toe.. Eurosong for kids was en wiens grootste hit nog altijd daarmee wordt geassocieerd? Heb echt een bloedhekel aan dat kapitaliseren op nostalgiedingen. Voor mij staat het gelijk aan die Spring/Samson & Gert shows of die Zillion film (en gelijkaardige partyevents die her en der werden georganiseerd). En allemaal goed hoor, mensen vallen ervoor. 3x de AB, show in het Sportpaleis voor dat studio 100 ding.. Maar uiteindelijk is het qua niveau ook gewoon maar dat ofzo.

Misschien steekt het hier wel wat mensen dat die band over het paard getild wordt terwijl hun teksten (en riffs..) inderdaad nog lijken geschreven te zijn door hun 13-jarige ik van toen.
 
Hater niet, maar waarom is er in godsnaam zo veel hype voor een band wiens grootste succes tot dan toe.. Eurosong for kids was en wiens grootste hit nog altijd daarmee wordt geassocieerd? Heb echt een bloedhekel aan dat kapitaliseren op nostalgiedingen. Voor mij staat het gelijk aan die Spring/Samson & Gert shows of die Zillion film (en gelijkaardige partyevents die her en der werden georganiseerd). En allemaal goed hoor, mensen vallen ervoor. 3x de AB, show in het Sportpaleis voor dat studio 100 ding.. Maar uiteindelijk is het qua niveau ook gewoon maar dat ofzo.

Misschien steekt het hier wel wat mensen dat die band over het paard getild wordt terwijl hun teksten (en riffs..) inderdaad nog lijken geschreven te zijn door hun 13-jarige ik van toen.
Wat tegenargumenten, die je misschien een ander beeld geven:

1. Ze maken de hype ook gewoon waar, door hun sterke live show, dat valt gewoon niet te ontkennen. (Humo, De Morgen, Dansende Beren allemaal recensies vol lof)
2. Hun grootste hit speelde ze live vroeger ook nooit meer, nét omdat ze vonden dat ze meer waren dan "die band van Eurosong".
3. Hun nieuw nummer stond op 1 in de afrekening, word bijna even luidkeels meegezongen als De Vriendschapsband live.
4. "Studio 100 Sportpaleis ding" was overigens enkel de zanger die daar een refreintje kwam zingen.

Ik wil gewoon duidelijk maken -> ga een keer kijken alvorens je zo'n uitspraken doet. Is heel duidelijk dat je ze gewoon nog geen kans hebt gegeven, dat het muzikaal je ding niet is kan perfect. Maar dat is nog iets heel anders dan te zeggen "mensen vallen voor hun trucje", "het niveau van Samson & Gert" of "kapitaliseren op nostalgie".


En even helemaal de andere kant: waarom zou je niet mogen kapitaliseren op nostalgie? Zij hebben daar 10 jaar van hun leven al hun tijd/moeite in gestoken. Hoe meer ik er over nadenk hoe denigrerender ik die uitspraak vind tov muzikanten in het algemeen.
Met zo'n mindset mag RHCP, Muse, Arctic Monkeys gewoon volgend jaar hun laatste albums integraal spelen. Want Under The Bridge, I bet You Look Good On The Dancefloor en Plug In Baby zijn toch gewoon die nostalgische songs van toen ik nog jong was. Waarom zouden ze daar nu nog aan mogen verdienen....
 
Wat tegenargumenten, die je misschien een ander beeld geven:

1. Ze maken de hype ook gewoon waar, door hun sterke live show, dat valt gewoon niet te ontkennen. (Humo, De Morgen, Dansende Beren allemaal recensies vol lof)
2. Hun grootste hit speelde ze live vroeger ook nooit meer, nét omdat ze vonden dat ze meer waren dan "die band van Eurosong".
3. Hun nieuw nummer stond op 1 in de afrekening, word bijna even luidkeels meegezongen als De Vriendschapsband live.
4. "Studio 100 Sportpaleis ding" was overigens enkel de zanger die daar een refreintje kwam zingen.

Ik wil gewoon duidelijk maken -> ga een keer kijken alvorens je zo'n uitspraken doet. Is heel duidelijk dat je ze gewoon nog geen kans hebt gegeven, dat het muzikaal je ding niet is kan perfect. Maar dat is nog iets heel anders dan te zeggen "mensen vallen voor hun trucje", "het niveau van Samson & Gert" of "kapitaliseren op nostalgie".


En even helemaal de andere kant: waarom zou je niet mogen kapitaliseren op nostalgie? Zij hebben daar 10 jaar van hun leven al hun tijd/moeite in gestoken. Hoe meer ik er over nadenk hoe denigrerender ik die uitspraak vind tov muzikanten in het algemeen.
Met zo'n mindset mag RHCP, Muse, Arctic Monkeys gewoon volgend jaar hun laatste albums integraal spelen. Want Under The Bridge, I bet You Look Good On The Dancefloor en Plug In Baby zijn toch gewoon die nostalgische songs van toen ik nog jong was. Waarom zouden ze daar nu nog aan mogen verdienen....
Volgens mij lees je m'n reactie totaal verkeerd. Prima dat ze het waar maken, maar die hele hype en PR machine daarrond.. Ik heb daar gewoon moeite mee. Je ziét gewoon hoe gestuurd heel deze comeback is. Dat zie je dan weer niet bij The Hickey Underworld.. Werd aangekondigd voor Rock Herk, zat heel wat minder PR achter, terwijl het volgens mij toch ook één van dé bands van de nillies is.

Het 'studio 100 sportpaleis ding' refereert naar de verschillende shows van studio 100 in het Sportpaleis met Samson & Gert, Spring en andere kinderzooi die populair was toen 25-jarigen nog 5-jarigen waren. Dat daar op gekapitaliseerd wordt om 'de jeugd nog eens te herbeleven' op dezelfde manier dat Zillion nu gigantisch succes is omdat 30-35-jarigen zich herkennen en benieuwd zijn naar een verfilming van 'toen', welja.

Ik wil zeker gaan kijken. Ik heb geen probleem met de band, ik heb een probleem met het circus daarrond en het feit dat het allemaal zo doorzichtig is. Een band die op hun oude hits kapitaliseert ain't the same als een PR-machine die net omwille van die nostalgie-gevoelens iets tracht te vermarkten. Dat hele laatste deel van je comment is dus compleet naast de kwestie.
 
  • Leuk
Waarderingen: koolket
Probleem is vooral dat mensen er vlot in meegaan. Ken verschillende mensen die zijn gaan kijken in de AB, dat gaat niet over het feit dat het prima muzikanten zijn. Eerder van: oh leuk, herinneringen.

Soit, objectief gezien hebben ze momenteel zeker hun plek. En we zullen het volgende week wel weten zeker. Zodra die in de ochtend plots weer in de studio zitten, ook al is Thibault er nu niet, dan weet je dat het prijs is. En we weten nu ondertussen wel dat die kans rond de 90% draait.
 
Maar hun laatste single werd ook echt goed onthaald zeker live ook... Heel het nostalgie element word er gewoon wat van gemaakt doordat elke blog er zo over schrijft.

Hoe dat Stu Bru er mee omgaat vind ik ook "cringy" om een hippe term ervoor te gebruiken. Maar denk dat die schuld eerder bij Stu Bru ligt dan bij de band zelf. Zeker als je weet hoe underground en low-key alle bandleden het (bij mijn weten met opzet) met al hun andere projecten hebben gehouden de laatste jaren. + je gaat als band een Stu Bru ook niet tegenwerken natuurlijk... Denk dat het helaas wel duidelijk is hoeveel invloed dat heeft op uw festivalzomer/overall succes/airplay. Dat heeft dirk, Meltheads, Equal Idiots, Sons, Brihang, Compact Disk Dummies,... al wel bewezen.

Buiten Studio Brussel die zich er serieus mee bemoeit hebben, hebben die toch amper zotte PR gedaan? Of heb ik dat gewoon helemaal gemist? Wat try outs in kleine zalen, Stu bru showcase, 4 AB's uitverkocht, nieuwe single uitgebracht, interviewtje hier en daar,... voor de rest heb ik er niet veel van opgevangen.

Ik verwacht ze overigens niet op Rock Werchter hoor en als het zo is, denk ik niet dat ze een hogere spot krijgen als Klub C opener. Maar wat mij betreft meer dan terecht dat ze bv. wel een Pukkelpop, Rock Herk, Crammerock e.d. aandoen dit jaar.
 
Volgens mij lees je m'n reactie totaal verkeerd. Prima dat ze het waar maken, maar die hele hype en PR machine daarrond.. Ik heb daar gewoon moeite mee. Je ziét gewoon hoe gestuurd heel deze comeback is. Dat zie je dan weer niet bij The Hickey Underworld.. Werd aangekondigd voor Rock Herk, zat heel wat minder PR achter, terwijl het volgens mij toch ook één van dé bands van de nillies is.

Het 'studio 100 sportpaleis ding' refereert naar de verschillende shows van studio 100 in het Sportpaleis met Samson & Gert, Spring en andere kinderzooi die populair was toen 25-jarigen nog 5-jarigen waren. Dat daar op gekapitaliseerd wordt om 'de jeugd nog eens te herbeleven' op dezelfde manier dat Zillion nu gigantisch succes is omdat 30-35-jarigen zich herkennen en benieuwd zijn naar een verfilming van 'toen', welja.

Ik wil zeker gaan kijken. Ik heb geen probleem met de band, ik heb een probleem met het circus daarrond en het feit dat het allemaal zo doorzichtig is. Een band die op hun oude hits kapitaliseert ain't the same als een PR-machine die net omwille van die nostalgie-gevoelens iets tracht te vermarkten. Dat hele laatste deel van je comment is dus compleet naast de kwestie.
Grappig toch dat mensen je reacties altijd totaal verkeerd lezen :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:
 
Probleem is vooral dat mensen er vlot in meegaan. Ken verschillende mensen die zijn gaan kijken in de AB, dat gaat niet over het feit dat het prima muzikanten zijn. Eerder van: oh leuk, herinneringen.
Ja precies. Nog eens lachen, want ‘weet je nog vroeger’. Dit moet je echt in hetzelfde hoekje zien als die comeback van Spring of W817. Zet Spring morgen in de AB en ze verkopen er met gemak 4, 5, 6 uit ofzo. En ook daar gaat ‘het dak eraf’.
 

Users who are viewing this thread