Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.001
8.651
Voel ik dit forum hier verkeerd aan als ik zeg dat Olivia Rodrigo geen al te slechte boeking zou zijn van RW? Kan ook niet hetzelfde gezegd worden van Halsey en Avril Lavigne, de welke ik persoonlijk nog vetter zou vinden? šŸ¤­šŸ˜
Ik denk dat Rodrigo een zeer toffe naam zou kunnen zijn. En gok dat ze haar bij RW ook graag eens willen boeken.

Halsey staat op Primavera maar verder niet echt iets in de buurt van RW he. Wie weet...
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.174
1.637
Olivia moet na vorig jaar toch echt op de radar staan, maar heeft nog niet het repertoire om de hoge spots in te vullen hier.

Ik steek niet onder stoelen of banken dat ik Miley ook wel erg tof zou vinden.
 

MadMandra27

Dagopener
23 aug 2022
725
946
Want als je het over de betere vrouwelijke popacts hebt, dan vind ik dat Halsey ook dicht bij de absolute top komt. Zal ook wel een persoonlijke weak spot van mezelf zijn, maar denk niet dat het meteen een gigantisch foute boeking van RW zou zijnā€¦
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.001
8.651
Want als je het over de betere vrouwelijke popacts hebt, dan vind ik dat Halsey ook dicht bij de absolute top komt. Zal ook wel een persoonlijke weak spot van mezelf zijn, maar denk niet dat het meteen een gigantisch foute boeking van RW zou zijnā€¦
Het laatste album van Halsey is gemaakt met Trent en Atticus van Nine Inch Nails, en dat hoor je er ook aan. Mogen van mijn part samen eens geboekt worden.
 
  • Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: Breinaard en MadMandra27

Bert

Support act
14 nov 2014
846
777
Vandaag ILA gezien. Denk dat is een mooie voor Werchter dit jaar. Stonden ze in 22 dus ook al. Hoe heb ik dat gemist.
 

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Muse gisteren in Mexico de eerste echte show van de Will of the People tour gespeeld. Waar ze tijdens de intiemere shows van afgelopen voorjaar nog een aantal voor mij interessante (oudere) songs speelden, is dat nu jammer genoeg wel verdwenen.
Vind het zelf alleszins onbegrijpelijk dat je nummers als
Thought Contagion, Compliance of dat vreselijke solonummer van Matt
zou willen blijven spelen.
Met die drie nummers kan ik eerlijk gezegd nog wel leven. Een van de singles van het vorige album die live nog wel leuk is, een nieuwe single die ze natuurlijk wel moeten spelen, en dat nummer van Matt is alleen maar een instrumentaal interlude.

Ik zou zelf graag een keer eens een setlist zien zonder de eeuwige Starlight, Time is Running Out, Uprising, Madness, Psycho... maar dat is ijdele hoop natuurlijk. Ook Knights of Cydonia altijd maar weer als afsluiter begint een beetje veel van hetzelfde te worden, daar zou ik ook wel eens een keer wat anders willen horen.

Ik hoop eigenlijk vooral op een wat langere setlist. Ze spelen nu maar 17 echte nummers, dat is gewoon weinig voor een band met zo'n discografie. Zeker als je altijd dezelfde hits blijft spelen. Een beetje ruimte voor variatie zou fijn zijn.
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.174
1.637
Halsey en Miley willen vast grote spots waarvan ik vermoed dat Werchter die niet aan ze gaat geven. Rodrigo vast ook.

Ik denk dat het vooral de conservatieve Werchterganger is die de hoge spots niet aan de Halsey's en Rodrigo's wil zien gegeven worden. Getuige daarvan de vele reacties op de aankondiging van Rosalia waar de teneur "Rosawie??" was, terwijl ze op de herhaling van de Peppers net schokkend positief zaten te reageren.

Blijkt dat een groot deel van de Werchtergangers dus gewoon blij is met het constant recycleren van dezelfde gitaarbands.

Ik hoop echter dat ze bij Werchter in de toekomst wat ballen krijgen en stoppen met die klassieke achterban elk jaar op hun wenken te bedienen. Uiteraard gaan er vaste bezioekers mekkeren als je met een Olivia Rodrigo of Lil Nas X of Lizzo komt als headliner, maar je trekt wel een nieuw en jonger publiek aan uiteindelijk. Ik snap dat ze
nu in deze moeilijke jaren op veilig spelen, maar als ze in de toekomst hun status van toonaangevend festival willen houden, dan gaan ze buiten de lijntjes die de doorsnee Werchterganger heeft opgezet moeten beginnen kleuren.

Ik ben ook echt een gruwelijke hekel aan het krijgen aan het volk dat steeds wanneer er een act aangekondigd wordt die niet onder de categorie gitaarband valt, op de socials begint te blaten over "Amai zeg, het is wel ROCK Werchter he."

Ja...ga dan naar GrasPOP he.
 

festirock

Support act
1 dec 2015
847
574
Ik denk dat het vooral de conservatieve Werchterganger is die de hoge spots niet aan de Halsey's en Rodrigo's wil zien gegeven worden. Getuige daarvan de vele reacties op de aankondiging van Rosalia waar de teneur "Rosawie??" was, terwijl ze op de herhaling van de Peppers net schokkend positief zaten te reageren.

Blijkt dat een groot deel van de Werchtergangers dus gewoon blij is met het constant recycleren van dezelfde gitaarbands.

Ik hoop echter dat ze bij Werchter in de toekomst wat ballen krijgen en stoppen met die klassieke achterban elk jaar op hun wenken te bedienen. Uiteraard gaan er vaste bezioekers mekkeren als je met een Olivia Rodrigo of Lil Nas X of Lizzo komt als headliner, maar je trekt wel een nieuw en jonger publiek aan uiteindelijk. Ik snap dat ze
nu in deze moeilijke jaren op veilig spelen, maar als ze in de toekomst hun status van toonaangevend festival willen houden, dan gaan ze buiten de lijntjes die de doorsnee Werchterganger heeft opgezet moeten beginnen kleuren.

Ik ben ook echt een gruwelijke hekel aan het krijgen aan het volk dat steeds wanneer er een act aangekondigd wordt die niet onder de categorie gitaarband valt, op de socials begint te blaten over "Amai zeg, het is wel ROCK Werchter he."

Ja...ga dan naar GrasPOP he.
Gaat toch ook over het commerciƫle plaatje . Dat een Lizzo geboekt wordt snap k zeker. Maar als absolute headliner een dag trekken zie ik haar niet doen.

Werchter heeft een traditie met headliners, en mensen houden er van. Pukkelpop heeft dan weer een andere opzet. Zo heeft elk festival zn eigen stijl en dat maakt t fijn het festival te kiezen waar je van houdt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.344
5.890
Ik denk dat het vooral de conservatieve Werchterganger is die de hoge spots niet aan de Halsey's en Rodrigo's wil zien gegeven worden. Getuige daarvan de vele reacties op de aankondiging van Rosalia waar de teneur "Rosawie??" was, terwijl ze op de herhaling van de Peppers net schokkend positief zaten te reageren.

Blijkt dat een groot deel van de Werchtergangers dus gewoon blij is met het constant recycleren van dezelfde gitaarbands.

Ik hoop echter dat ze bij Werchter in de toekomst wat ballen krijgen en stoppen met die klassieke achterban elk jaar op hun wenken te bedienen. Uiteraard gaan er vaste bezioekers mekkeren als je met een Olivia Rodrigo of Lil Nas X of Lizzo komt als headliner, maar je trekt wel een nieuw en jonger publiek aan uiteindelijk. Ik snap dat ze
nu in deze moeilijke jaren op veilig spelen, maar als ze in de toekomst hun status van toonaangevend festival willen houden, dan gaan ze buiten de lijntjes die de doorsnee Werchterganger heeft opgezet moeten beginnen kleuren.

Ik ben ook echt een gruwelijke hekel aan het krijgen aan het volk dat steeds wanneer er een act aangekondigd wordt die niet onder de categorie gitaarband valt, op de socials begint te blaten over "Amai zeg, het is wel ROCK Werchter he."

Ja...ga dan naar GrasPOP he.
Is gewoon een kwestie van geld. Het maakt voor de organisatie geen bal uit wie er op het festival terrein lopen, als het er maar veel zijn en ze goed consumeren. Dus daarin zijn de oudere bezoekers met een prima baan, die niet kijken op een drankbonnetje meer of minder, gewoon een betrouwbaardere doelgroep dan jongeren en studenten die toch eerst eens zullen moeten kijken waar ze het geld vandaan gaan halen, als ze Ć¼berhaupt al kunnen vanwege examens enzo. Even makkelijk gegeneraliseerd, maar ik denk dat als je serieus marktonderzoek gaat doen in opdracht van Werchter er wel zoiets uitkomt.

Komt bij dat de acts die je noemt sowieso niet genoeg kaarten verkopen om zelf als headliner een dag te trekken volgens mij.

Maar verder begrijp en deel ik je frustratie vanuit persoonlijk oogpunt volledig.
 

Breinaard

Gouden Tip
8 nov 2014
445
60
Ik ben ook echt een gruwelijke hekel aan het krijgen aan het volk dat steeds wanneer er een act aangekondigd wordt die niet onder de categorie gitaarband valt, op de socials begint te blaten over "Amai zeg, het is wel ROCK Werchter he."

Ja...ga dan naar GrasPOP hehe.
Ik begrijp ook echt niet dat ze die namen nog steeds niet omgeruild hebben; Grasrock en Pop Werchter...
 
  • Leuk
Waarderingen: superginger

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.263
3.837
Ik ben ook echt een gruwelijke hekel aan het krijgen aan het volk dat steeds wanneer er een act aangekondigd wordt die niet onder de categorie gitaarband valt, op de socials begint te blaten over "Amai zeg, het is wel ROCK Werchter he."

Ja...ga dan naar GrasPOP he.

Ik zou dat volk niet zo serieus nemen. Het zijn waarschijnlijk dezelfde amoeben die kwalijke berichten posten bij het 50 jaar Pink Floyd logo met regenboogkleuren erin.
 
  • Leuk
Waarderingen: MatthijsH en mattman

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.001
8.651
Instagram en Facebook compleet ander medium. Facebook is imo toch vooral een social mediaplatform voor de 40/50+'er geworden. Zie bijvoorbeeld het gigantische verschil in bereik van een Fred Again op fb of Instagram.
Ja maar Instagram is globaal gezien toch veruit de grootste van de 2 geworden qua bereik, kijk eigenlijk vooral daar naar.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.411
3.380
Ja maar Instagram is globaal gezien toch veruit de grootste van de 2 geworden qua bereik, kijk eigenlijk vooral daar naar.
Nee, hoe kom je daarbij?
Je hebt het over reacties niet over bereikbaarheid. De post met de bekendmaking van RHCP op Insta heeft 208 opmerkingen die op Facebook 437.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.001
8.651
Nee, hoe kom je daarbij?
Je hebt het over reacties niet over bereikbaarheid. De post met de bekendmaking van RHCP op Insta heeft 208 opmerkingen die op Facebook 437.
Op Instagram is hun bereik toch een pk groter dan op Facebook, waar steeds minder mensen naar kijken?

Hun laatste post kreeg op FB 333 likes, op IG waren dat er meer dan 3000ā€¦
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.411
3.380
Op Instagram is hun bereik toch een pk groter dan op Facebook, waar steeds minder mensen naar kijken?

Hun laatste post kreeg op FB 333 likes, op IG waren dat er meer dan 3000ā€¦
Wat heeft de laatste post met die over RHCP te maken? Die cijfers die ik noemde zeggen toch genoeg?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken