Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

Nxs_

Randprogramma
21 aug 2017
194
138
Ah ik hoopte eigenlijk al wel op weer een keer Editors. In de barn zou helemaal tof zijn.

Qua koninklijk; is King Gizzard & The Lizard Wizard ijdele hoop voor werchter?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.963
8.612
Dat Kendrick maar gewoon in de buurt blijft en niet naar het festival komt, zou ik zeer mooi vinden!
Zijn show in het Sportpaleis was waanzinnig. Die is echt volledig in vorm. Zou verschrikkelijk zijn als RW deze show laat lopen.

Een naam als Kendrick is het perfecte tegengif op momenten waarop je godbetert Editors en RHCP voor de tweede keer op jaar, aangekondigd ziet worden.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Qua koninklijk; is King Gizzard & The Lizard Wizard ijdele hoop voor werchter?
Aangezien dat Logic zegt da thet lang geleden is dat de naam er stond en King Gizz er nog nooit gestaan heeft, is dat alvast niet dr naam van de hint. Trouwens ook niet groot genoeg voor een barnhead positie.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.481
6.150
Maar Kendrick gaan ze dus waarschijnlijk gewoon missen. Balen.

Ook min dat Rolling Loud alleen weekendtickets lijkt te verkopen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.963
8.612
Maar Kendrick gaan ze dus waarschijnlijk gewoon missen. Balen.

Ook min dat Rolling Loud alleen weekendtickets lijkt te verkopen.
Kendrick - Stromae was toch een droom die @jimmywe eens opperde.

Die droom is alive toch. Letterlijk een dag na die donderdag vlak over de grens in Nederland. Perfecter kan het niet vallen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joepskes

EngineNr9

Randprogramma
7 feb 2017
111
101
Zijn show in het Sportpaleis was waanzinnig. Die is echt volledig in vorm. Zou verschrikkelijk zijn als RW deze show laat lopen.

Een naam als Kendrick is het perfecte tegengif op momenten waarop je godbetert Editors en RHCP voor de tweede keer op jaar, aangekondigd ziet worden.
Ik heb eerlijk gezegd nog liever een extra dagje RHCP als dat Kendrick komt opdagen, maar dat genre ligt mij gewoon niet erg. Mocht ie komen, er zal vast wel iets leuks in de barn te vinden zijn.
 
  • Verdrietig
Waarderingen: mattman

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Kendrick - Stromae was toch een droom die @jimmywe eens opperde.

Die droom is alive toch. Letterlijk een dag na die donderdag vlak over de grens in Nederland. Perfecter kan het niet vallen.
Met Roskilde, Opener en Longitud3 nog naast Rolling Loud dat weekend, mag je Kendrick wel vergeten. RW gaat niet hard genoeg pushen en als Kendrick zijnde zou ik die andere 4 ook allicht verkiezen boven een Werchter die vooral 40+'er aanspreekt.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.481
6.150
Kendrick - Stromae was toch een droom die @jimmywe eens opperde.

Die droom is alive toch. Letterlijk een dag na die donderdag vlak over de grens in Nederland. Perfecter kan het niet vallen.
Jimmy zei dat hij het niet snel zag gebeuren volgens mij. Ook maar de vraag of hij twee dagen achtereen speelt of dat hij blijft hangen en bij Scott meedoet.

En voor Stromae moet er wellicht echt een ticketschuiver bij en dat is Lamar ook niet helaas.
 

koekroeck

Support act
6 mrt 2018
774
720
Met Roskilde, Opener en Longitud3 nog naast Rolling Loud dat weekend, mag je Kendrick wel vergeten. RW gaat niet hard genoeg pushen en als Kendrick zijnde zou ik die andere 4 ook allicht verkiezen boven een Werchter die vooral 40+'er aanspreekt.
Ik denk echt niet dat Kendrick uberhaupt zelf weet waar hij moet spelen en wat het doelpubliek van het festival is😂
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.963
8.612
Met Roskilde, Opener en Longitud3 nog naast Rolling Loud dat weekend, mag je Kendrick wel vergeten. RW gaat niet hard genoeg pushen en als Kendrick zijnde zou ik die andere 4 ook allicht verkiezen boven een Werchter die vooral 40+'er aanspreekt.
Je wilt als artiest toch vooral een zo breed mogelijk publiek bereiken? Weinig stages die zo groot zijn als dar van RW.

Snap het niet, de festivalzomer van volgend jaar oogt zo pover maar als er dan eens een unieke of urgente hoofdact de kop opsteekt, wordt die hier de kop ingedrukt. Altijd heel hard RW lopen verdedigen dat ze naast de saaie QOTSAs en Editors ook heel hard die kwalitatievere namen boeken, maar ben die hoop eigenlijk sinds Covid een beetje kwijt.
 

TheGloaming

Gouden Tip
9 apr 2022
464
352
Het gaat helemaal niet over ‘missen’. Het gaat hier over waar Livenation Kendrick het best kan neerpleuren voor tickets te verkopen en wie het het hardst nodig heeft.

Zet je Kendrick op Les Ardentes met een goede underbill verkoopt die dag meteen uit. Een gigantisch succes voor Les Ardentes dus, Doe je dat op Werchter, gebeurd dat niet specifiek voor Kendrick. De grootste doelgroep van Kendrick gaat geen 129 euro neertellen voor naar Werchter te gaan. Dus je riskeert zelf die dag niet uit te verkopen daar.

Ik zie het niet gebeuren. Al zeker niet met Opener en Roskilde. De week erna op Les Ardentes uiteraard wel.

Eigenlijk moeten we stoppen Werchter zo emotioneel te bekijken. Deze editie heeft voor de zoveelste keer aangetoond dat een commercieel algoritme meer de headliners bepaalt dan puur wat wij als liefhebbers hier zouden willen.
 
Laatst bewerkt:

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.481
6.150
maar als er dan eens een unieke of urgente hoofdact de kop opsteekt, wordt die hier de kop ingedrukt.
Op welke manier bedoel je dat? Het zou een mooie boeking zijn maar met de lijn die ze dit jaar inzetten lijkt me een slag om de arm niet verkeerd. Ze hebben op die Stromae dag ook echt een publiekstrekker nodig en Kendrick is dat in België helaas niet.

Tijdens zijn tour dit jaar speelde hij wel verschillende steden op dagen achtereen, dus dat biedt hoop, maar je zult toch net zien dat hij Les Ardentes doet of België overslaat.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.963
8.612
Op welke manier bedoel je dat? Het zou een mooie boeking zijn maar met de lijn die ze dit jaar inzetten lijkt me een slag om de arm niet verkeerd.

Tijdens zijn tour dit jaar speelde hij wel verschillende steden op dagen achtereen, dus dat biedt hoop, maar je zult toch net zien dat hij Les Ardentes doet of België overslaat.
Les Ardentes is nu wel een festival waar je mij nooit heen krijgt, ook alléén maar hiphop daar. Dus hoop echt van niet zeg…
 

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.541
2.015
Je wilt als artiest toch vooral een zo breed mogelijk publiek bereiken? Weinig stages die zo groot zijn als dar van RW.

Snap het niet, de festivalzomer van volgend jaar oogt zo pover maar als er dan eens een unieke of urgente hoofdact de kop opsteekt, wordt die hier de kop ingedrukt. Altijd heel hard RW lopen verdedigen dat ze naast de saaie QOTSAs en Editors ook heel hard die kwalitatievere namen boeken, maar ben die hoop eigenlijk sinds Covid een beetje kwijt.
Werchter is gewoon niet (meer) het festival om op herhaling elk jaar naartoe te gaan. Staan al veel dezelfde headliners en als er dan iets 'nieuws' komt, wordt erover geklaagd.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken