Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Aaran
  • Startdatum Startdatum
Dat is de poule dat momenteel wel voor de hand ligt, kan je AF en QOTSA nog bijgooien en dan stopt het voorlopig. Neen spannend is het niet. En buiten Swift (maar augustus geruchten), Eilish/Tame Impala (door de Z-Am festivals) of GnR qua vage geruchten komen we ook niet verder.
Niet om het ander, maar delen die festivals (Lolla Z-A) anders vaak headliners met RW? Niet vaak, denk ik.

Niet om het ander, maar delen die festivals (Lolla Z-A) anders vaak headliners met RW? Niet vaak, denk ik.
2022 niets
2020 the strokes.
2019 niets
2018 Pearl Jam, The Killers
2017 niets
2016 Florence
Geen lijn op te trekken dus. Ik dacht dat het jaarlijks wel 1 was maar dat is dus niet zo.

Maar ik zou me ook niet per se optrekken aan het feit of bands/artiesten al dan niet touren/op die festivals staan. Blijf benieuwd naar wat Billie Eilish gaat doen in '23.
In tegenstelling tot Tame Impala heeft zij op Glasto na afgelopen seizoen geen festivals gedaan.
Haar zou ik nog durven verwachten.

Geen idee waarom je zo'n hypothese post, wanneer je zelf het antwoord erop al weet/eronder zet, maar np.
Ik acht de kans klein, maar ik zie nog wel een kans. Vandaar de "waarschijnlijk niet". Zeker omdat Open'er vrijdag nieuws heeft. En Taylor Swift vrijdag ook. En Open'er dicht bij Werchter ligt... Is voor mij een even grote kans om erin te geloven dan dat "een insider zegt dat het augustus word" een kans is om er niet in te geloven.

Als je nu zei "gaat niet gebeuren want..." dan had je antwoord ten minste nog zin. Op Fora's als dit is het net fijn dat elk kleinste detail tot fijne discussies en denkwijzes kan leiden.

Ik acht de kans klein, maar ik zie nog wel een kans. Vandaar de "waarschijnlijk niet". Zeker omdat Open'er vrijdag nieuws heeft. En Taylor Swift vrijdag ook. En Open'er dicht bij Werchter ligt... Is voor mij een even grote kans om erin te geloven dan dat "een insider zegt dat het augustus word" een kans is om er niet in te geloven.

Als je nu zei "gaat niet gebeuren want..." dan had je antwoord ten minste nog zin. Op Fora's als dit is het net fijn dat elk kleinste detail tot fijne discussies en denkwijzes kan leiden.
Open'er ook wakker geworden? Moet ik gemist hebben, zeker interessant voor RW.

Als Opener vrijdag met een eerste headliner komt, durf ik toch te gokken op Swift. Had ze in 2020 ook moeten staan. Misschien horen we dan ook van Mad Cool, Roskilde, NOS Alive en RW...

Maar soit, loop misschien op de zaken vooruit. Die augustus tour rijmt bijvoorbeeld wel met het plots niet meer spelen van Glasto...

Laten we vooral ook niet vergeten dat vrijdag de nieuwe Arctic Monkeys uitkomt. Die staan ook al met potlood genoteerd voor Open'er.

Blijkbaar start de ticketverkoop van Open'er ook volgende week vrijdag, zal daar dus ook niet lang stil meer blijven!
Mensen, ik zei hier dat de ticketverkoop van Open'er volgende week vrijdag start (samen met RW dus). Grappig hoe dat in enkele berichten verandert in 'deze vrijdag nieuws' naar 'deze vrijdag eerste headliner' naar 'Taylor Swift' :ROFLMAO:

• Leuk
Waarderingen: Pukkelpopper
Mensen, ik zei hier dat de ticketverkoop van Open'er volgende week vrijdag start (samen met RW dus). Grappig hoe dat in enkele berichten verandert in 'deze vrijdag nieuws' naar 'deze vrijdag eerste headliner' naar 'Taylor Swift' :ROFLMAO:
I pluk de gedachtegang ook maar van Efestivals hoor. ;-)

• Leuk
Waarderingen: Thisso
Hadden ze Swift, als die juni en juli tourt, niet gewoon eerder weer op Boutique gezet?
Maar dan kunnen ze Pink niet wegzetten. Want die nog eens zo snel op de vierdaagse zetten, na al dat gedoe, is ook niet echt een optie.

Ik had er op facebook meer van gelezen dus kwam niet van jou ;)

Hadden ze Swift, als die juni en juli tourt, niet gewoon eerder weer op Boutique gezet?
Rock Werchter heeft ook niet alles te zeggen/kiezen. Wat sommige mensen wel eens vergeten. Niet elke band is Pearl Jam die hun tour rond RW plant (en die waarschijnlijk zelf nog mogen kiezen welke dag ze spelen).

Dingen als "Stromae moest vorig jaar op RW staan" of "Jammer dat ze The Smile hebben weggezet op Boutqiue" vind ik altijd wat vreemde verwoordingen.

Soms moeten ze pakken wat ze kunnen pakken en heeft een band al verplichtingen op de dag die Rock Werchter het best zou uitkomen. Of kunnen ze voor logistieke redenen het festivalterrein niet gebruiken net dat weekend dat bv. Taylor Swift geboekt kon worden. En dan zijn er nog tientallen factoren die we links laten liggen.

Maar er werd al vanuit verschillende bronnen aangegeven dat er een stadiontournee zou komen. Ik zou eerder kijken in de richting van andere bands (zie Muse, AM) die nog geen Poolse datum zouden hebben en misschien met een tweede aankondiging van hun EU leg zouden komen waardoor de kans bestaat dat RW daar misschien ook tussen zit.

Lijkt me ook wel logisch dat Open’er AM heeft en dat tussen nu en volgende week zal aankondigen. Of dat AM collectief wil aankondigen, geen idee, maar dat was in 2018 wel het geval.

Users who are viewing this thread