Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Aaran
  • Startdatum Startdatum
Lijkt me ook wel logisch dat Open’er AM heeft en dat tussen nu en volgende week zal aankondigen. Of dat AM collectief wil aankondigen, geen idee, maar dat was in 2018 wel het geval.
Festivals… ik wacht eigenlijk eens op een zaalshow van die mannen. Dat wordt hoog tijd. Nederland krijgt er 2, Belgie vist tot nu toe weer achter het net.

Festivals… ik wacht eigenlijk eens op een zaalshow van die mannen. Dat wordt hoog tijd. Nederland krijgt er 2, Belgie vist tot nu toe weer achter het net.
In Nederland "passen" ze niet echt op Pinkpop. Dat maakt 2 ziggo's lucratiever. All about the monnie.

In Nederland "passen" ze niet echt op Pinkpop. Dat maakt 2 ziggo's lucratiever. All about the monnie.
In Belgie waren Rock Werchter en Pukkelpop ook niet echt een match. Ik denk dat de vraag naar een zaalshow huge is.

Fout? Welke fout?
Toch heel veel geklaag dat het festival zo gematigd afsloot. Muzikaal wel strak, maar kan me echt enorm veel negatieve reacties herinneren. Vond zelf dat ze Cave en AM -qua energie- ook beter hadden omgewisseld die dag.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Toch heel veel geklaag dat het festival zo gematigd afsloot. Muzikaal wel strak, maar kan me echt enorm veel negatieve reacties herinneren. Vond zelf dat ze Cave en AM -qua energie- ook beter hadden omgewisseld die dag.
Maar werd wel enthousiast onthaald toen op voorhand. Ik vind het dus niet correct dat er wordt gesproken van een fout maken.
Dit is een band die in Nederland 2x Ziggo los uitverkoopt. Ook een sportaleis zou er in een halfuurtje aangaan. Dat is dus gewoon een terechte headliner. Kan ook nog perfect een act na, als dat zou passen productie gewijs.

Als je trouwens de leegloop zag bij Radiohead toen, was dat dan ook een fout om die een dag te laten afsluiten?

Ik bedoel maar, er wordt hier zo vaak gefixeerd op een bepaalde wens (we zouden ze graag in zaal zien) dat hen boeken als headliner plots een fout zou zijn.

Maar werd wel enthousiast onthaald toen op voorhand. Ik vind het dus niet correct dat er wordt gesproken van een fout maken.
Dit is een band die in Nederland 2x Ziggo los uitverkoopt. Ook een sportaleis zou er in een halfuurtje aangaan. Dat is dus gewoon een terechte headliner. Kan ook nog perfect een act na, als dat zou passen productie gewijs.
Maar die komt er dus niet meer? Want dat is wat mensen volgens mij willen, een zaalshow van deze mannen.

En ik was op voorhand ook heel enthousiast want hoor ze graag, maar het moge na die show en Pukkelpop toch duidelijk zijn dat het niet werkt op zulke grote festivals.

Als je trouwens de leegloop zag bij Radiohead toen, was dat dan ook een fout om die een dag te laten afsluiten?

Ik bedoel maar, er wordt hier zo vaak gefixeerd op een bepaalde wens (we zouden ze graag in zaal zien) dat hen boeken als headliner plots een fout zou zijn.
Heb Radiohead bij hun laatste tour veel festivalweides enorm zien uitblinken. RW maar ook op Lolla Berlijn, NOS Alive. Van AM is lijkt toch overal (behalve in het VK) in hetzelfde bedje ziek... Ik vrees een beetje dat een mogelijke festival van de mannen weer morsdood zal slaan...

Maar die komt er dus niet meer? Want dat is wat mensen volgens mij willen, een zaalshow van deze mannen.

En ik was op voorhand ook heel enthousiast want hoor ze graag, maar het moge na die show en Pukkelpop toch duidelijk zijn dat het niet werkt op zulke grote festivals.
Wacht gewoon maar eens af tot aankondiging RW zou komen. Ik vermoed dat op socials reacties weer enorm enthousiast gaan zijn.

En neen, niemand heeft me gezegd dat AM zeker komen. Maar pure Werchter logica en het feit dat er geen zaalshow is aangekondigd is genoeg aanwijzing.

Heb Radiohead bij hun laatste tour veel festivalweides enorm zien uitblinken. RW maar ook op Lolla Berlijn, NOS Alive. Van AM is lijkt toch overal (behalve in het VK) in hetzelfde bedje ziek... Ik vrees een beetje dat een mogelijke festival van de mannen weer morsdood zal slaan...
Ken heel wat volk dat Radiohead doodsaai vindt. En die show op RW ook.

Nogmaals, pure perceptie. Pukkelpop was er veel kritiek, terecht ook, maar na RW was dat toch anders. Was iedereen content, neen, maar velen toch wel (balans na Pkp was duidelijk anders).

Soit, volgens mij liggen ze bij RW er niet wakker van welke act welke dag Headliner is of Afsluit. De headliners op donderdag en vrijdag moeten vooral groot genoeg zijn. En als planmatig een bepaalde naam nu toevallig zondag het beste uitkomt, dan is dat zo.

AM en daarna Tame Impala.
Zoals vroeger toen er ook steevast een elektronische act stond na de publiekstrekker.
Podcast van Stijn Van De Voorde; 50 tinten gras, over historie Belgische festivals.
Komt Herman Schueremans aan het woord. En daarin zegt hij dat ze dit normaal niet meer doen.

Tame Impala is imo meer dan een elektronische act. Die zouden er dringend nog is moeten staan.

Natuurlijk staan Arctic Monkeys er. Geen Belgische zaalshow aangekondigd, in 2022 nog op Pukkelpop.

Gaat volgens mij echt wel positief onthaald worden, zijn zeer populair. Merk ik ook in mijn vriendenkring, vooral bij midden/late twintigers en vroege dertigers heb ik de indruk. Hebben ook - tevergeefs - geprobeerd om aan tickets voor de Ziggo Dome te raken.

Ik begrijp de argumenten voor een zaalshow zeker wel, maar Rock Werchter zal de realiteit worden.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje en jimmywe

Users who are viewing this thread