Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Aaran
  • Startdatum Startdatum
Voor Blur is het een ander verhaal: hun initiële reunie in 2009 werd groots aangekondigd met eigen shows in Hyde Park. Finaal bleek daar nog een hele tour rond gebouwd te zijn (met ook enkele festivals), waardoor Hyde Park zelfs pas halverwege de tour aan bod kwam.
Eh, de enige andere festivals die werden gedaan in 2009, naast Glastonbury, waren T in The Park en Oxegen en die vielen beiden na Glastonbury en na de Hyde Park shows. Je hebt gelijk dat ze voordien ook nog enkele shows hebben gespeeld, maar dat zien er eerder try-out achtige shows uit (bedoel, de O2 Academy in Newcastle? De O2 Brixton in Londen?) dan dat een legit tournee was. Ik geloof nu in iets gelijkaardigs tbh, behalve dan dat ze Glastonbury zouden doen. Ofja, wie weet hè.

Die namenregen komt nog niet echt op gang precies. Eind volgende week is het ticketverkoop… Hoop dat we dan toch tenminste de headliners kennen.

Ik verwacht niet dat we eind deze maand alle headliners al kennen. Deze week 1 of 2 namen en volgende week een pakketje.

Is dat ooit het geval? Vaak toch maar één of twee?
Voor Rock Werchter? Meestal kennen we dan toch op zijn minst de headliners. Het is al eens gebeurd dat er voor een bepaalde dag nog geen naam was, maar laten we hopen dat dat een uitzondering was en niet de regel.

Namen die we de afgelopen jaren kenden voor de verkoop begon:

2020: SOAD, Pearl Jam, 21 Pilots, Thom Yorke, Pixies, Wilco, The Streets, Yungblud. Kendrick werd gedeeld op de dag dat de verkoop begon.

2019: The Cure, Muse, Tool, Pink, Florence en Mumford

2018: (een uitzonderlijk traag jaar): Nick Cave, Gorillaz, QOTSA en Pearl Jam

2017: Radiohead, SOAD, Linkin Park, Foo Fighters, Arcade Fire, Kings Of Leon

2016: RHCP, Rammstein, Editors, Florence, Offspring, BMTH, Beirut, Jamie XX, Mo

2021 en 2022 ga ik door Covid even overslaan, toen deelden ze ook heel vroeg (juni) al namen. Maar we zouden voor volgende week zaterdag iig een naam of 5-6 moeten hebben.

Ik denk dat ze wel elk jaar een van de 2 grootste namen voor die dag minstens proberen bekend te maken alvorens de ticketverkoop start.
Ik herriner met nog de laatste editie voor Corona (denk ik) dat er 3/4 headliners bekend waren voor de ticketverkoop begon. En dat er hier een hele discussie over was op het forum. Zeker omdat die 4e naam echt lang op zich blijf wachten en we daarvoor zelfs een klein pakketje kregen.

Ik verwacht hetzelfde tegen de ticketverkoop gaan we minstens 3 headliners hebben. Mogelijks meer. Mogelijks zelfs een pakketje op de dag van de ticketverkoop.

Graspop is ook wakker, dus vandaag of morgen nog een Werchter moment? Donderdag voor GMM. Tenzij RW meegaat met de vrijdagochtend nieuwtjes natuurlijk.

Pakweg Muse, AM, Florence kan je makkelijk aankondigen, voor de rest is het koffiedik kijken en lijken het eerder artiesten die alles in 1 keer zullen lossen. De stilte van de Open'er (toch meestal ook vroeg met namen), NOS en Mad Cool bijvoorbeeld is tekenend.

Blijkbaar start de ticketverkoop van Open'er ook volgende week vrijdag, zal daar dus ook niet lang stil meer blijven!

Pakweg Muse, AM, Florence kan je makkelijk aankondigen, voor de rest is het koffiedik kijken en lijken het eerder artiesten die alles in 1 keer zullen lossen. De stilte van de Open'er (toch meestal ook vroeg met namen), NOS en Mad Cool bijvoorbeeld is tekenend.
En Roskilde, RAR. Maar ik denk dat het wegvallen van RATM wel speelt. Hoop ook dat de poule met namen wat spannender wordt dan de namen die jij noemt.

STEL (waarschijnlijk niet, maar bon) dat ze Taylor Swift hebben, die vrijdag haar tour aankondigt. Dan denk ik dat ze daarvoor best nog een "rock-band" aankondigen.

Denk dat ze zelf wel beseffen hoeveel negatieve comments ze op facebook zouden krijgen dat het niet rock genoeg is als de eerste namen Stromae en Taylor Swift zijn...

STEL (waarschijnlijk niet, maar bon) dat ze Taylor Swift hebben, die vrijdag haar tour aankondigt. Dan denk ik dat ze daarvoor best nog een "rock-band" aankondigen.

Denk dat ze zelf wel beseffen hoeveel negatieve comments ze op facebook zouden krijgen dat het niet rock genoeg is als de eerste namen Stromae en Taylor Swift zijn...
Als daar een rockband tussen zit gaan die mensen niet minder zuur spuwen op sociale media hoor. Het enige wat telt is dat er voldoende balans is tegen dat de ticketverkoop start.

Als daar een rockband tussen zit gaan die mensen niet minder zuur spuwen op sociale media hoor. Het enige wat telt is dat er voldoende balans is tegen dat de ticketverkoop start.
Ik heb het gevoel dat mensen ongeacht zuur gaan spuwen als het niet 1 van hun 5 vaste rockheadliners is.

Kondig morgen AM aan en mensen gaan boe roepen want ‘saai’.

• Leuk
Waarderingen: simonbolivar
was het voor editie 2022 niet zo dat er maar 2 dagen in verkoop zijn gegaan?
kan mij zo wel iets herinneren,

Ik heb het gevoel dat mensen ongeacht zuur gaan spuwen als het niet 1 van hun 5 vaste rockheadliners is.

Kondig morgen AM aan en mensen gaan boe roepen want ‘saai’.
Bij elke headliner wordt er zuur gereageerd door een aantal. Maakt niet uit welke naam.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
En Roskilde, RAR. Maar ik denk dat het wegvallen van RATM wel speelt. Hoop ook dat de poule met namen wat spannender wordt dan de namen die jij noemt.
Dat is de poule dat momenteel wel voor de hand ligt, kan je AF en QOTSA nog bijgooien en dan stopt het voorlopig. Neen spannend is het niet. En buiten Swift (maar augustus geruchten), Eilish/Tame Impala (door de Z-Am festivals) of GnR qua vage geruchten komen we ook niet verder.

Users who are viewing this thread