Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Aaran
  • Startdatum Startdatum
had het eerder op wie is pulp?
Band van Jarvis Cocker. Ik zou ze onder 'Britpop' durven plaatsen. Hebben wel een ietwat cultstatus, en zijn vooral in de UK huge. Als ze beseffen dat ze buiten de UK minder groot zijn en tevreden met een hoge Barn spot zag ik het wel gebeuren. Als ze MAAR 13 shows doen. Dan betwijfel ik of RW er een van zal worden.

Glastonbury, Primavera en wat clubshows denk ik eerder dan. Misschien een All Points East dagje?

Gokje: zullen wel minimaal 5 UK shows zijn, waaronder hoge spot op Glasto. Nog 2 keer op Primavera. Nou dan blijven er nog 6 shows over, waar RW mij geen must lijkt. Misschien Best Kept Secret.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Gokje: zullen wel minimaal 5 UK shows zijn, waaronder hoge spot op Glasto. Nog 2 keer op Primavera. Nou dan blijven er nog 6 shows over, waar RW mij geen must lijkt. Misschien Best Kept Secret.
Primavera met Depeche Mode EN Pulp. En ik maar hopen dat een dure trip naar Barcelona niet zo verleidelijk zou worden.

Zeer waar. Al had ik niet verwacht dat ze O lange stilte tussen Stromea en de tweede naam zouden hebben. De opbouwde buzz stort zo weer een beetje in. Maar we gaan het zien wat deze week brengt. Ik hoop heel erg op een echte verrassing van een niet typische RW band/act
Het was wel allemaal een beetje rushed qua communicatie... nog aanpassende logo's, de huisstijl die nog niet op punt staat, eerlijk gezegd ook niet de meest logische naam om als eerste voor je festival aan te kondigen. Zou de druk van aankondiging mogelijk van Stromae zelf gekomen hebben en niet als eeerste impuls vanuit LN?

Zat nog te denken, Rosalia op de Stromae dag zou ook tof zijn.

Rosalia - X - Stromae om de main mee af te sluiten bijvoorbeeld. Lijkt me wel tijd dat we de Spaanse eens hoog op de main terugzien.

Ik vind 13 data overigens nog best veel voor een band die in principe enkel in de UK groot is. Denk gezien, de naar allerwaarschijnlijke headline-wensen, dat er weinig EU-festivals zullen tussen zitten zelfs en het gewoon een zaalshow-tournee wordt?

Even terugkomend op die andere britpop band Blur. Ik weiger te geloven dat Blur Wembley zou doen, maar eerst even Primavera en een stel andere festivals om hun comeback te vieren. Ik vermoed dat ze die show gaan doen om hun comeback te jump starten waarna een tournee zal volgen. Iets voor RW '24 lijkt me, maar niet nu.

Ik vind 13 data overigens nog best veel voor een band die in principe enkel in de UK groot is. Denk gezien, de naar allerwaarschijnlijke headline-wensen, dat er weinig EU-festivals zullen tussen zitten zelfs en het gewoon een zaalshow-tournee wordt?

Even terugkomend op die andere britpop band Blur. Ik weiger te geloven dat Blur Wembley zou doen, maar eerst even Primavera en een stel andere festivals om hun comeback te vieren. Ik vermoed dat ze die show gaan doen om hun comeback te jump starten waarna een tournee zal volgen. Iets voor RW '24 lijkt me, maar niet nu.

Voor Pulp denk ik dat je gelijk hebt. 5 à 7 shows in de UK, 3x Primavera (want nu ook Madrid), en dan een paar losse shows in grote steden als Parijs en Amsterdam.

Voor Blur is het een ander verhaal: hun initiële reunie in 2009 werd groots aangekondigd met eigen shows in Hyde Park. Finaal bleek daar nog een hele tour rond gebouwd te zijn (met ook enkele festivals), waardoor Hyde Park zelfs pas halverwege de tour aan bod kwam.

Voor mensen die op Taylor Swift hopen, insider op twitter die reeds alles rond nieuwe album juist voorspelde vertelt dat tour pas start in augustus, dus Werchter lijkt me moeilijk...

Neem het natuurlijk met korreltje zout...

• Verdrietig
Waarderingen: Brian en mattman
Voor mensen die op Taylor Swift hopen, insider op twitter die reeds alles rond nieuwe album juist voorspelde vertelt dat tour pas start in augustus, dus Werchter lijkt me moeilijk...

Neem het natuurlijk met korreltje zout...
't is oké als Billie Eilish of Dua Lipa in de plaats komt

Is Blur al bevestigd of is het echt nog een gerucht? Want Gorillaz komen met een nieuw album volgend jaar. Zie Albarn dan eerder met Gorillaz zaalshows doen met dat nieuwe album. En dan een UK one off met Blur oid als dat gerucht klopt.
Hier ben ik ook bang voor, dit lijkt mij het meest aannemelijke scenario.
Maar ik hoop dat het niet zo is, want Blur is (samen met RATM trouwens) een van de weinige bands die ik echt graag wil zien maar nog nooit gezien heb.

Users who are viewing this thread