Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Aaran
  • Startdatum Startdatum
The Cure had aantal jaar geleden een show in het Sportpaleis, waar mijn partner en ik werkten als vrijwilligers. Mijn schoonmoeder had tickets en zei dat we echt zoveel mogelijk van de show moesten gaan zien. Het was mogelijks één van de slechtste optredens die ik ooit zag, heb het na een aantal nummers gewoon opgegeven. Mijn schoonmoeder, hevige fan dus, gaf achteraf zelfs toe dat het waanzinnig slecht was. Geloof me, aan haar helden (zoals de Patti Smith's van deze wereld) mag je niet komen, dus als zij al toegaf dat ze live behoorlijk slecht zijn...
Ik heb The Cure ook een aantal jaar geleden gezien in het Sportpaleis, vol grote verwachtingen want het was de eerste keer dat ik ze eiindelijk live zag. Een vriend van een vriend had de tickets geboekt en de beste zitplaatsen genomen. We zaten uiteindelijk al net onder het balkon en het geluid was daar barslecht (maar mogelijk dus op vele plaatsen). Schermen werden niet deftig gebruikt, er stonden camera's voor die mannen hun voeten dus je kreeg zo wazige beelden die recht in de lichten schenen en kreeg dus geen enkele gezichtsuitdrukking te zien. Ontzettend teleurgesteld in die hele show naar huis gegaan, want zoveel goeie nummers gespeeld en het kwam gewoon nooit over.

Zo blij met die herkansing op Werchter. Ik dacht 'ze gaan mij niet meer hebben', met een vriendin op post om in die eerste vakken te geraken en het verschil kon niet groter zijn met die eerdere show. Ontzettend genoten en jaaa, de show was lang, heel erg lang, die mannen hebben een repertoire om u tegen te zeggen en elke dag maken die hun setlist op, zodat geen enkele show dezelfde is. Als fan is dat zo fijn dat je nooit weet wat er komt en welke favorietjes je wel en niet gaat krijgen. Daarna nog Tool krijgen, was helemaal subliem. Ik weet niet of er ooit nog een festivalavond dat gevoel gaat benaderen.

Ik heb ze eergisteren gezien voor de eerste keer. Als ze datzelfde brengen op de weide, wordt het een heel erg fijne avond!

Zou ook kunnen dat ze straks met AM komen. Eerst die Ziggo's laten uitverkopen, daarna Werchter aan de beurt.

Ik heb The Cure ook een aantal jaar geleden gezien in het Sportpaleis, vol grote verwachtingen want het was de eerste keer dat ik ze eiindelijk live zag. Een vriend van een vriend had de tickets geboekt en de beste zitplaatsen genomen. We zaten uiteindelijk al net onder het balkon en het geluid was daar barslecht (maar mogelijk dus op vele plaatsen). Schermen werden niet deftig gebruikt, er stonden camera's voor die mannen hun voeten dus je kreeg zo wazige beelden die recht in de lichten schenen en kreeg dus geen enkele gezichtsuitdrukking te zien. Ontzettend teleurgesteld in die hele show naar huis gegaan, want zoveel goeie nummers gespeeld en het kwam gewoon nooit over.

Ik was daar toen ook en herken deze review wel.
Stond op het middenplein, vrij vooraan en het geluid was daar heel slecht en bovendien ook zeer luid.
Uiteindelijk meer naar achteren gaan staan en daar wel moeten vaststellen dat ze een zeer goed concert brachten.
Maar de geluidsproblemen hebben toen alles overstemd, helaas...

• Leuk
Waarderingen: nikita
Stond op het middenplein, vrij vooraan en het geluid was daar heel slecht en bovendien ook zeer luid.
Uiteindelijk meer naar achteren gaan staan en daar wel moeten vaststellen dat ze een zeer goed concert brachten.
Alleen al daarom haat ik zitplaatsen. Je kan je niet verplaatsen als je het geluid of zicht op een bepaalde plaats niet goed vindt of als je mensen voor of achter je hebt die het hele concert aan elkaar praten of zo luid meezingen dat je enkel hen nog hoort (ik hou van enthousiasme, maar té is té hahaha). Ik pas tegenwoordig als mensen me meevragen voor zitplaatsen.

Het sportpaleis is dan ook een belachelijk slechte zaal voor concerten. Ik heb onlangs Tool gezien in zowel het Sportpaleis en een paar dagen later in de Lanxess arena in Keulen en het verschil in geluidskwaliteit was dag en nacht.

• Leuk
Waarderingen: nikita
Het sportpaleis is dan ook een belachelijk slechte zaal voor concerten. Ik heb onlangs Tool gezien in zowel het Sportpaleis en een paar dagen later in de Lanxess arena in Keulen en het verschil in geluidskwaliteit was dag en nacht.
bij queen en sabaton zat het geluid dan weer goed. Denk dat het vooral een heel moeilijke zaal is om het geluid bij te regelen en jammergenoeg denk ik dat de meeste amerikaanse bands de arrogantie hebben om de adviezen van de lokale geluidsmensen niet te volgen.

Ik vond het bij Tool nog best heel goed meevallen dat geluid in het SP. Bij Arcade Fire onlangs daarentegen.... Veel hangt ook af van de man achter de knopjes hoor, heb al zeker evenveel loepzuivere harde concerten meegemaakt in het SP dan galmende tinitusverwekkende optredens...

bij queen en sabaton zat het geluid dan weer goed. Denk dat het vooral een heel moeilijke zaal is om het geluid bij te regelen en jammergenoeg denk ik dat de meeste amerikaanse bands de arrogantie hebben om de adviezen van de lokale geluidsmensen niet te volgen.
Sound-technici misschien die alles afregelen op basis van een lege zaal en het vervolgens vertikken om nog bij te sturen wanneer de zaal vol is?

Sound-technici misschien die alles afregelen op basis van een lege zaal en het vervolgens vertikken om nog bij te sturen wanneer de zaal vol is?
sound technici die alles regelen vanachter de zaal en niet eens de moeite doen om tot voor te lopen tijdens de soundcheck denk ik eerder

• Leuk
Waarderingen: slyke
Ik heb makkelijk al honderd concerten gezien in het Sportpaleis, dat het niet de beste zaal is daar ben ik van overtuigd. Alleen heb ik daar toch ook al meer dan genoeg concerten gezien waar het geluid wel top was.

• Leuk
Waarderingen: xydroh
Ik heb makkelijk al honderd concerten gezien in het Sportpaleis, dat het niet de beste zaal is daar ben ik van overtuigd. Alleen heb ik daar toch ook al meer dan genoeg concerten gezien waar het geluid wel top was.
Ze hebben het ook verbouwd wat jaartjes geleden. Over het algemeen prima geluid. Een enkele keer is het wat minder maar ik zal nooit over twijfelen om een kaartje te kopen voor een act. Dst heb ik dan weer wel bij de Arena in Amsterdam..... Wat een slecht geluid is het daar. Al hebben ze ook al de nodige veranderingen ondergaan om het geluid daar te verbeteren.

Met die nieuwe plaat: The 1975 in de Barn aub.
Matty said who’s seeing us in January then goes on to say we will see them at some UK festivals and another tour in Nov!
Net gepost op efestivals. Doen dus festivals. Nieuwe plaat lees ik goede berichten over. Ga ik eens beluisteren.

Wat een ellende.
wrong-trump.gif

Reading heeft blijkbaar ook zo'n grote stagevullende curved schermen staan, zoals Coachella.

Staat nog steeds op nummer 1 op mijn wishlist voor RW! (de schermen, bedoel ik)

Laatst bewerkt:
Eventjes in gedachten een poppunk mainstage dagje voor werchter.

The Interrupters - Stake - Rancid - Paramore - Avril Lavinge - Olivia Rodrigo (of MCR) - Green Day

• Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: MadMandra27 en guillaume

Users who are viewing this thread