Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Aaran
  • Startdatum Startdatum
Ik denk dat veel casuals iets zullen hebben van "Blur? Wie?!" tbh.
Iedereen zal de band toch te minste kennen van naam. En van de hitjes Parklife, Girls & Boys, Song 2. (Bij uitbreiding Theres No Other Way, Country House en For Tomorrow)

Oprechte vraag: Is Blur anno 2023 een headliner?

Ik denk van wel. In 2013 stelde ik mij voordien dezelfde vraag. Achteraf was ik toch enorm verrast hoeveel mensen op de wei echt wel veel nummers van Blur kenden toen. We zijn natuurlijk nog eens 10 jaar verder, maar toch denk ik dat je hun populariteit bij de gemiddelde Werchterganger niet mag onderschatten. En zoals aangegeven: hun tours zijn heel schaars. Veel mensen hebben Blur nog nooit of slechts één keer gezien. Dat zal ook wel helpen.

Al zal het wel in een co-headlinercontructie moeten. Alleen gaan ze niet genoeg tickets schuiven inderdaad.

ik ken 2 nummers van Blur, net eens de proef op de som genomen en mijn neef van 16 jaar gevraagd. zegt dat die blur niet kent, uiteindelijk herkende die wel song2 maar ik denk inderdaad dat we na 10 jaar niks van zich te laten horen moeten afvragen, kent de jeugd blur wel nog?

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Maar dat is inmiddels wel al 10 jaar geleden. Heeft Blur die tand des tijds zo goed doorstaan bij met name de jeugd? Ik vraag het me echt af.

• Leuk
Waarderingen: RubenFrusciante
Maar dat is inmiddels wel al 10 jaar geleden. Heeft Blur die tand des tijds zo goed doorstaan bij met name de jeugd? Ik vraag het me echt af.
ik denk dat er veel zal afhangen van, komt er een nieuw album voor de tour en zal dat een goed album zijn

• Leuk
Iedereen zal de band toch te minste kennen van naam. En van de hitjes Parklife, Girls & Boys, Song 2. (Bij uitbreiding Theres No Other Way, Country House en For Tomorrow)

Ken alleen Song 2. Misschien dat ik de rest nog herken. Maar ook de koppeling met alle andere projecten weet ik alleen maar door hier op het forum

Dat weet je nooit echt natuurlijk. Kijk naar Tool. Die stonden zelfs niet op Spotify.

Feit is dat we met Blur eindelijk nog eens een uniekere naam hebben in het geruchtencircuit naast de AMs en Musen. Nu RATM en Depeche wegvallen is dat wel prettig.

Maar Ruben, die stonden al eens te headlinen op RW he.

En die show van 10 jaar geleden wordt nog vaak een van de beste Werchtershows ooit genoemd.
10 jaar terug ja, toen verkocht Muse hun dag ook moeiteloos uit, er kan in die tijd veel veranderen.

En ja door wie? Door jou en door een select groepje muziekfans. Ik zou het ook toejuichen hoor maar net als The Strokes gaan ze op die spot nooit opbrengen wat ze kosten. Maar ik laat me graag verrassen, nog meer dan bij The Strokes want dit schijnt wél een capabele live act te zijn.

• Leuk
Is Blur al bevestigd of is het echt nog een gerucht? Want Gorillaz komen met een nieuw album volgend jaar. Zie Albarn dan eerder met Gorillaz zaalshows doen met dat nieuwe album. En dan een UK one off met Blur oid als dat gerucht klopt.

Of de jeugd Blur nog kent.. ze zouden ze moeten kennen, voila 🤣 mijn kennis van The Cure was bijvoorbeeld eerder beperkt toen ik ze de eerste keer zag op Werchter en bij hun volgende aankondiging was ik superenthousiast. Dus Blur is m.i. sowieso een headliner met een straffe catalogus en een fantastische frontman... dus laat ze maar komen

Dat weet je nooit echt natuurlijk. Kijk naar Tool. Die stonden zelfs niet op Spotify.

Feit is dat we met Blur eindelijk nog eens een uniekere naam hebben in het geruchtencircuit naast de AMs en Musen. Nu RATM en Depeche wegvallen is dat wel prettig.
Tool verkocht zowel in 2019 als 2022 de Ziggo Dome (en in 2022 het Sportpaleis) in 3 minuten uit. Dat zie ik Blur gewoonweg niet doen.

Als ze er staan, is dat als headliner, daar twijfel ik niet aan. Maar dat er iets wat het gros van de kaarten verschuift bij moet is duidelijk. En laat Stromae nou net niet de ideale kanidaat zijn door dat Werchter Boutique debacle...
Muse en Arctic Monkeys sluiten af, dus mochten ze op die dag staan dan zouden ze om 9 uur beginnen. Wat mij betreft ook geen ramp. Liever dat dan geen show.

Tool verkocht zowel in 2019 als 2022 de Ziggo Dome (en in 2022 het Sportpaleis) in 3 minuten uit. Dat zie ik Blur gewoonweg niet doen.

Als ze er staan, is dat als headliner, daar twijfel ik niet aan. Maar dat er iets wat het gros van de kaarten verschuift bij moet is duidelijk. En laat Stromae nou net niet de ideale kanidaat zijn door dat Werchter Boutique debacle...
Muse en Arctic Monkeys sluiten af, dus mochten ze op die dag staan dan zouden ze om 9 uur beginnen. Wat mij betreft ook geen ramp. Liever dat dan geen show.
Nochtans liep de wei tijdens Tool toch ook best wel leeg hoor. Tool, Blur, Depeche Mode etc zijn groepen die een dag niet (meer) uitverkopen, maar zijn als naam (in de muziekgeschiedenis) zo groot dat je die, als ze dan eindelijk na zoveel jaren nog eens naar België komen, gewoon op je festival MOET hebben. En als ze enkel als headliner willen komen dan boek je ze alsnog, ook al weet je dat ze geen 90k tickets verkopen. Dan zorg je gewoon voor nog kwaliteit op je affiche eh.

En ik vraag me af of er eigenlijk al eens een studie is gedaan naar de gemiddelde leeftijd van de RW-ganger. Er wordt altijd maar gesproken over de jeigd kent die niet etc maar ik denk dat de gemiddelde leeftijd op RW die van jeugd toch wel overtreft hoor, denk persoonlijk dat die eerder midden of in de late 30 zit. Ik persoonlijk trek die iig een stuk omhoog ;)

Users who are viewing this thread