Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Aaran
  • Startdatum Startdatum
Werchter blijft voor mij ook het festival van de 30ers-40ers en binnen die groep gaan gewoon heel veel mensen blij zijn met Blur!
Natuurlijk zal een hoop volk weglopen, net als bij Tool, is dat niet bij ongeveer elke band / headliner? Je spreekt gewoon nooit 85.000 man aan, maar dat hoeft ook helemaal niet. Van mijn ruime vriendenkring was er heel wat volk die dag, omwille van Tool en de combi The Cure - Tool. De mensen die ik ken die combi gingen (en bijna elk jaar combi gaan) waren verdeeld, van 'zalig' naar 'wel oke' tot 'weggegaan na 1 nummer'.

Op graspop is 1/5e van de tickets voorbehouden voor dagtickets, geen idee hoe dat aantal bij Werchter zit, maar ik vermoed wel een stuk hoger. Dus met dat soort namen trek je volgens mij wel wat dagjesmensen.

• Leuk
Waarderingen: Cisseman
ik was ook die dag op werchter voor tool en ook bring me the horizon. En sorry als ik hier mensen ga schofferen, maar ik heb me echt moeten sleuren door the cure, veel te lang en langdradig. Denk dat er hierdoor toch ook wel veel mensen hebben afgehaakt voor tool en al tijdens the cure zijn afgedropen en die ook gewoon op waren. Tool speelde trouwens ook uitzonderlijk laat, weet niet als werchter anders zo laat acts boekt.

The Cure had aantal jaar geleden een show in het Sportpaleis, waar mijn partner en ik werkten als vrijwilligers. Mijn schoonmoeder had tickets en zei dat we echt zoveel mogelijk van de show moesten gaan zien. Het was mogelijks één van de slechtste optredens die ik ooit zag, heb het na een aantal nummers gewoon opgegeven. Mijn schoonmoeder, hevige fan dus, gaf achteraf zelfs toe dat het waanzinnig slecht was. Geloof me, aan haar helden (zoals de Patti Smith's van deze wereld) mag je niet komen, dus als zij al toegaf dat ze live behoorlijk slecht zijn...

Vergelijkbaar met een Tool of SOAD die de afgelopen tien jaar ook niet of nauwelijks in België zijn geweest, prijken zij wél al jaar en dag bovenaan de ranglijsten in de Zwaarste Lijst. Een goeie indicatie om te zien toch of een band al dan niet leeft hier. Bij een The Strokes of Blur bij de Tijdloze dan zie je dat.. niet echt ondanks toch ook enkele tijdloze bangers.

Nochtans liep de wei tijdens Tool toch ook best wel leeg hoor. Tool, Blur, Depeche Mode etc zijn groepen die een dag niet (meer) uitverkopen, maar zijn als naam (in de muziekgeschiedenis) zo groot dat je die, als ze dan eindelijk na zoveel jaren nog eens naar België komen, gewoon op je festival MOET hebben. En als ze enkel als headliner willen komen dan boek je ze alsnog, ook al weet je dat ze geen 90k tickets verkopen. Dan zorg je gewoon voor nog kwaliteit op je affiche eh.

En ik vraag me af of er eigenlijk al eens een studie is gedaan naar de gemiddelde leeftijd van de RW-ganger. Er wordt altijd maar gesproken over de jeigd kent die niet etc maar ik denk dat de gemiddelde leeftijd op RW die van jeugd toch wel overtreft hoor, denk persoonlijk dat die eerder midden of in de late 30 zit. Ik persoonlijk trek die iig een stuk omhoog ;)
Dit is eigenlijk.. exact mijn mening haha.
Mochten ze tóch op de dag van Stromae of met een sterke co-headliner geprogrammeerd worden ben ik ontzettend blij.

• Leuk
Waarderingen: Cisseman
Het is ook wel zo op Wercher dat de laatste band tot 1 uur 's nachts speelt. Als je de dag erna moet werken dan kan een beetje eerder vertrekken enorm veel tijd besparen (verkeer). Dus een veld die leegloopt bij de laatste act, zeker op een zondag, heeft niet altijd te maken met de kwaliteit van de headliner. Ik ben zelf ook altijd kapot tegen dat uur dat ik gewoon geen energie meer heb.

Daarom was ik vroeger meer fan van de constructies: Headliner + afsluiter (Skrillex, Chase&Status, Netsky, Chemical Brothers, ...)

• Leuk
Waarderingen: Kachelle
The Cure had aantal jaar geleden een show in het Sportpaleis, waar mijn partner en ik werkten als vrijwilligers. Mijn schoonmoeder had tickets en zei dat we echt zoveel mogelijk van de show moesten gaan zien. Het was mogelijks één van de slechtste optredens die ik ooit zag, heb het na een aantal nummers gewoon opgegeven. Mijn schoonmoeder, hevige fan dus, gaf achteraf zelfs toe dat het waanzinnig slecht was. Geloof me, aan haar helden (zoals de Patti Smith's van deze wereld) mag je niet komen, dus als zij al toegaf dat ze live behoorlijk slecht zijn...
Ik geloof je op je woord dat het niet goed was, maar ik denk toch dat je dan een keer pech hebt gehad. Heb The Cure al een keer of 8 live gezien, maar werkelijk iedere keer zo'n hoog niveau. Ben ook een echte fan, dus misschien net iets teveel een gekleurde bril, maar volgens mij is hun livereputatie toch wel erg goed.

Over een maand ga ik ze weer zien in Ziggodome; zal daarna er op terugkomen ;-)

AM verkopen wel even 2 Ziggo Dome shows uit vandaag. Natuurlijk al 11 jaar geen zaalshow in NL gedaan meer (bijna 12 als het zover is), maar toch had ik dat niet per se (zo snel) verwacht.

Users who are viewing this thread