Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Aaran
  • Startdatum Startdatum
Natuurlijk staan Arctic Monkeys er. Geen Belgische zaalshow aangekondigd, in 2022 nog op Pukkelpop.

Gaat volgens mij echt wel positief onthaald worden, zijn zeer populair. Merk ik ook in mijn vriendenkring, vooral bij midden/late twintigers en vroege dertigers heb ik de indruk. Hebben ook - tevergeefs - geprobeerd om aan tickets voor de Ziggo Dome te raken.

Ik begrijp de argumenten voor een zaalshow zeker wel, maar Rock Werchter zal de realiteit worden.
Ik geloof zeker dat ze er staan. Het is gewoon zo frustrerend dat het in Belgie maar niet lukt om ze in een zaal te krijgen... Misschien in het najaar van volgend jaar eens.

Natuurlijk staan Arctic Monkeys er. Geen Belgische zaalshow aangekondigd, in 2022 nog op Pukkelpop.

Gaat volgens mij echt wel positief onthaald worden, zijn zeer populair. Merk ik ook in mijn vriendenkring, vooral bij midden/late twintigers en vroege dertigers heb ik de indruk. Hebben ook - tevergeefs - geprobeerd om aan tickets voor de Ziggo Dome te raken.

Ik begrijp de argumenten voor een zaalshow zeker wel, maar Rock Werchter zal de realiteit worden.
Zo is het en ervaar ik het ook.

Van alles wat er nu circuleert vooral geen zin in Florence en haar masjien. Hopelijk doen die is iets anders.

Er zal vast vrij positief gereageerd worden op de aankondiging inderdaad. Echter blijft het feit wel dat hun dag op Pukkelpop - ondanks die veruit de sterkste main stage line-up had - gewoonweg niet uitverkocht was. M.a.w. met alleen Arctic Monkeys zal RW het niet redden om die dag een beetje deftig te laten verkopen.

Ik merk rondom mij toch ook heel wat festivalmoeheid wat betreft AM (ook bij de zware AM-fans). Indien AM het festival afsluit hoop ik alleszins dat er iets knallends de Barn/Klubc afsluit (Fred Again.. please).

Podcast van Stijn Van De Voorde; 50 tinten gras, over historie Belgische festivals.
Komt Herman Schueremans aan het woord. En daarin zegt hij dat ze dit normaal niet meer doen.

Tame Impala is imo meer dan een elektronische act. Die zouden er dringend nog is moeten staan.
Heeft ie toen ook gezegd waarom? Ik vond dat persoonlijk wel geestig

Er zal vast vrij positief gereageerd worden op de aankondiging inderdaad. Echter blijft het feit wel dat hun dag op Pukkelpop - ondanks die veruit de sterkste main stage line-up had - gewoonweg niet uitverkocht was. M.a.w. met alleen Arctic Monkeys zal RW het niet redden om die dag een beetje deftig te laten verkopen.

Ik merk rondom mij toch ook heel wat festivalmoeheid wat betreft AM (ook bij de zware AM-fans). Indien AM het festival afsluit hoop ik alleszins dat er iets knallends de Barn/Klubc afsluit (Fred Again.. please).
Trekt Pukkelpop niet algemeen minder volk? Ik zie dat meer als een eerste festival voor 16-18 jarigen voordat ze naar de unief gaan en herexamens hebben.

Als je trouwens de leegloop zag bij Radiohead toen, was dat dan ook een fout om die een dag te laten afsluiten?

Ik bedoel maar, er wordt hier zo vaak gefixeerd op een bepaalde wens (we zouden ze graag in zaal zien) dat hen boeken als headliner plots een fout zou zijn.
Arctic Monkeys houdt 't geen twee uur (en een half) vol, Radiohead wel. En laten we eerlijk zijn; zowel recensies als reacties na Radiohead waren ronduit laaiend, bij Arctic Monkeys was dat respectievelijk gemixt en teleurgesteld. Mja.

Van alles wat er nu circuleert vooral geen zin in Florence en haar masjien. Hopelijk doen die is iets anders.
Ligt dat ook niet wat aan RW/LN die haar per se altijd RW wil laten doen lol. Volgens mij past ze qua muziek en audience een pak beter op Pukkelpop en toch stond ze er nog nooit.

Ligt dat ook niet wat aan RW/LN die haar per se altijd RW wil laten doen lol. Volgens mij past ze qua muziek en audience een pak beter op Pukkelpop en toch stond ze er nog nooit.
In 2009 heeft ze in de Club gestaan op PKP. Maar verder niet meer gestaan inderdaad.

"Turns out there is a Belgian date on their European Tour after all" lol. Hoop alleen niet dat ze afsluiten. Laat dat maar een iets energiekere headliner zijn. En gezien in het persbericht niet expliciet staat dat ze afsluiten, denk ik dat ze dat ook niet zullen doen? Idk.

• Leuk
Waarderingen: mattman en Joslittel
Stromae en Arctic Monkeys behoren toch wel tot mijn favoriete artiesten. Komt RW hier weer mee aanzetten en wij moeten het tot nu toe met Pink doen 😫

Users who are viewing this thread