Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Aaran
  • Startdatum Startdatum
Maar Kendrick staat daar toch ook gewoon dik 95 minuten vol live te rappen?

Ja, dat lijkt mij nu wel het minimum voor een artiest van die grootte.

Zijn er dan die wel playbacken?
(is een serieuze vraag, niet om commotie uit te lokken)

Van wat ik me kan herinneren van die video bleef Post Malone nadat hij vrij hard viel stug door "zingen". :p

Ik heb kendrick nu 2 keer zonder band (waarvan eentje gister, fenomenaal) en 1 keer met band gezien. Ik vond het beide keren zonder veel beter dan met band. Met band voelde het alsof hij minder opviel terwijl t in z'n eentje echt helemaal om hem draaide.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Als ik naar een live concert ga, wil ik live muziek zien. Als die muziek live gespeeld wordt, wil ik die artiesten bezig zien. Niet zo gek toch? Coely geeft het perfecte voorbeeld hoe haar r&b/soul/hiphop door een live band naar een hoger niveau getild wordt.

• Leuk
Waarderingen: wenters
Zijn er dan die wel playbacken?
(is een serieuze vraag, niet om commotie uit te lokken)
Je hebt er altijd tussen zitten waar een band bij mij meeloopt. Zelfs Coldplay heeft er bv al jaren een handje van. Dan hoor je tijdens het concert toch echt synthesizers maar staan er 4 man op het podium waarvan 3 achter een gitaar en 1 achter een drumstel...?
Er zullen vast meer voorbeelden zijn?

Je hebt er altijd tussen zitten waar een band bij mij meeloopt. Zelfs Coldplay heeft er bv al jaren een handje van. Dan hoor je tijdens het concert toch echt synthesizers maar staan er 4 man op het podium waarvan 3 achter een gitaar en 1 achter een drumstel...?
Er zullen vast meer voorbeelden zijn?
Muse, 21Pilots

Ik ben trouwens on board met een Kendrick en Stromae droomduo. Of het haalbaar is, is een tweede.

Kendrick en Stromae zijn gewoon 2 headliners, dus totaal niet realistisch. Bovendien doodzonde voor de afwisseling. Zet die dan op 2 dagen.

Ze hadden Stromae gewoon dit jaar moeten hebben. Volgend jaar weer met exact dezelfde show is gewoon een jaar te laat.

Muse speelt inderdaad met een backing-track, dat hebben ze ook nooit weggestoken. Lijkt me ook logisch dat ze geen volledig orkest mee op tour nemen voor die paar nummers met symfonische invloeden.
Nee snap dat volledig, was hier ook geen waarde oordeel maar een antwoord op de vraag van Tim.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Welke grootte? Kendrick Lamar verkoopt geen Sportpaleis uit en de zaterdag verkocht blijkbaar ook niet denderend samen met 21 pilots en Faith No More. Dus dan moet je er iets naast zetten...
Sportpaleis is toch echt geen goede graadmeter voor potentiële headliners, aangezien in andere steden dit soort acts wel snel uitverkopen. Werchter trekt gelukkig ook niet enkel Vlamingen.

Users who are viewing this thread