Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Aaran
  • Startdatum Startdatum
Prima ja, maar het veld stond blijkbaar niét vol.
Dagtickets waren de deur uit dacht ik. Ook niet vergeten dat er naar Werchter enorm veel 'bakvissen' gaan. Wat anderen de chirojeugd noemen, afin.
Die stonden in een afgeladen Barn naar Bazart en Oscar te gapen, erna rechtstreeks feesten ergens anders. Niks mis mee natuurlijk.
James Blake was ook niet echt de naam om volk te lokken en te houden vervolgens.

• Leuk
Waarderingen: superginger
Doe een combo van Kendrick en Stromae op de donderdag, Stromae die kan spelen van 00u30-02u en Kendrick van 22u-23u30.
En je hebt 2 van de zotste live acts samen staan. Als dat niet goed verkoopt?

Dromen. Maar als 1 festival zoiets kan fixen is het RW.
Regel het 😂

• Leuk
Waarderingen: SvenH23
Doe een combo van Kendrick en Stromae op de donderdag, Stromae die kan spelen van 00u30-02u en Kendrick van 22u-23u30.
En je hebt 2 van de zotste live acts samen staan. Als dat niet goed verkoopt?

Dromen. Maar als 1 festival zoiets kan fixen is het RW.
Jij hebt vast het telefoonnummer van de Schuur hè sooooo..

Zet dan een Oscar & The Wolf en Marc Rebillet in de tenten en je hebt een degelijke dag.

Jij hebt vast het telefoonnummer van de Schuur hè sooooo..

Zet dan een Oscar & The Wolf en Marc Rebillet in de tenten en je hebt een degelijke dag.
Ik zou dan eerder een indie/rock-gerichte naam in de tenten zetten. Men is 3 maanden later nog steeds aan het klagen over het gebrek aan gitaren op die zaterdag.

• Leuk
Waarderingen: Vicarious en slyke
Hot take; Kendrick is net als Radiohead een critically acclaimed headliner die waarschijnlijk niet de masse naar de weide brengt, maar wel een show zal brengen voor de geschiedenisboeken - veeleer dan een zoveelste Muse-show. En daarom een must have is op je affiche.
Voor de geschiedenisboeken ?
Laatste passage van Radiohead was niet alleen voor een niet-volle weide, maar was voor mij gewoonweg slaapverwekkend.
Ben best fan van het vroegere werk & had er veel van verwacht. Maar nee .. dat hoeft voor mij niet meer.

Ik zou dan eerder een indie/rock-gerichte naam in de tenten zetten. Men is 3 maanden later nog steeds aan het klagen over het gebrek aan gitaren op die zaterdag.
Absoluut! Ik mag hier dan wel een lans breken voor wat andere genres op RW (zoals meer pop), maar er moet wel altijd een minimum live aspect bij zijn.

Kendrick : live band in de coulissen... Weet je wat? Zet ze anders misschien meteen buiten de zaal, dan heeft niemand er last van... 😳
Stromae : heeft 'zogezegde' muzikanten op het podium staan, die bij elk up-tempo nummer doen alsof. Kan elkeen die een beetje iets van muziek kent beamen.
Oscar: normaal maak ik hier geen woorden aan vuil, maar helaas van hetzelfde laken een broek.

En nu zullen er velen zijn die zeggen dat dit soort muziek moeilijk live te spelen valt, maar we hebben wel al genoeg acts gezien die dat wel doen (Jay-Z bijvoorbeeld).

• Leuk
Waarderingen: Vicarious
Absoluut! Ik mag hier dan wel een lans breken voor wat andere genres op RW (zoals meer pop), maar er moet wel altijd een minimum live aspect bij zijn.

Kendrick : live band in de coulissen... Weet je wat? Zet ze anders misschien meteen buiten de zaal, dan heeft niemand er last van... 😳
Stromae : heeft 'zogezegde' muzikanten op het podium staan, die bij elk up-tempo nummer doen alsof. Kan elkeen die een beetje iets van muziek kent beamen.
Oscar: normaal maak ik hier geen woorden aan vuil, maar helaas van hetzelfde laken een broek.

En nu zullen er velen zijn die zeggen dat dit soort muziek moeilijk live te spelen valt, maar we hebben wel al genoeg acts gezien die dat wel doen (Jay-Z bijvoorbeeld).
Waarom is het erg dat die band in de coulissen staat? Is denk ik gewoon een visuele keuze. En los daarvan, hij rapt, dat is al een live aspect natuurlijk.

Hetzelfde voor Stromae. Die heeft een band en staat, los daarvan, gewoon live te zingen.

Oscar & The Wolf heeft toch een live band? Same thing met Stromae? En als Kendrick er voor kiest om z'n band in de coulissen te zetten, is dat toch zo. Er zijn er toch nog die dat doen?

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Ik vind een live band altijd wel een meerwaarde, maar ook geen afknapper als dat er niet is (meestal wel minder). Zolang er maar zelf gezongen/gerapt wordt. Niet als die kermisrappers die hun bandje opzetten en dan er wat over liggen te lullen en af een toe 1 woord meeroepen

Oscar & The Wolf heeft toch een live band? Same thing met Stromae? En als Kendrick er voor kiest om z'n band in de coulissen te zetten, is dat toch zo. Er zijn er toch nog die dat doen?
Bij Kendrick vind ik dat toch wel een gemis. Het wordt dan meer een theatervoorstelling, zoals op Glastonbury. Daar is uiteraard niks mis mee, maar ik mis toch het muzikale element, waarin hij met een liveband zo'n uitblinker in zou kunnen zijn.

Was vorige tournee ook met Kendrick. Is inderdaad visuele keuze.

En verder is het onvermijdelijk om soms wat tape te laten meelopen.

Het heeft misschien te maken dat ik zelf amateur-muzikant ben, maar van zodra ik het gevoel heb dat de "live" muziek fake is, dan moet het al heel straf zijn vooraleer ik nog kan genieten van zo'n concert.

Maar goed, misschien is het dan wel beter dat de muzikanten niet in de spotlight staan (zoals bij Kendrick), dan dat ze iets faken. Dat is dan ook z'n minst nog eerlijk.

Bij Stromae is er helaas heel veel fake, maar die zal dat aspect dan wel compenseren met andere showelementen.

Daar is uiteraard niks mis mee, maar ik mis toch het muzikale element, waarin hij met een liveband zo'n uitblinker in zou kunnen zijn.
Ja, ook dat, hé. Het gevoel hebben dat het wel degelijk zou kunnen, maar dat ze het dan niet doen, uit gemakzucht.
Want laat ons eerlijk zijn, zo spelen ze wel heel erg op safe.

Iedere avond, ieder concert hetzelfde... Niks impro, niks spontaan.
Een theatervoorstelling, zoals hierboven ook al vermeld stond.

Op safe spelen is wel gemakkelijk gezegd imo. Die band van Kendrick staat er wel maar is niet zichtbaar. En met de hoeveelheid choreografie die daar in zit kan er voldoende misgaan. :p

Niet als die kermisrappers die hun bandje opzetten en dan er wat over liggen te lullen en af een toe 1 woord meeroepen
Vroeger deden de meeste rappers een concert met een MC (of DJ) op het podium.

Ook niet live, maar misschien toch wat spontaner doordat de MC nog wat kan scratchen en een live-gevoel kan opbouwen.
Zo ooit Run-DMC gezien en dat was best wel oké.

Op safe spelen is wel gemakkelijk gezegd imo. Die band van Kendrick staat er wel maar is niet zichtbaar. En met de hoeveelheid choreografie die daar in zit kan er voldoende misgaan. :p
Onder voorbehoud, want enkel gebaseerd op de beelden die ik gezien heb op YouTube: het meeste lijkt gewoon op tape te staan...

Tja: choreografie, maar ook dat is logischerwijs ingestudeerd.

Zet daar eens een live band tegenover die alles live brengt, die inspeelt op een publiek, er eens een extra solo tussensmijt, de gitaren eens laat snijden, ... dan heb je wel totaal iets anders...

Users who are viewing this thread