Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.169
1.631
kun je me vertellen wat er precies goed aan was?
ik heb haar nooit live gezien, enkel dat optreden van glastonburry live op de bbc.
dus is een oprechte vraag,
ik vind een aantal nummers van haar overigens behoorlijk catchy, dus ze doet wel iets goed, das duidelijk:)

Geen idee hoe het op je laptop of tv overkomt via een BBC broadcast, maar beide keren dat ik Billie aan het werk zag bleef ze vocaal erg sterk overeind. In het Sportpaleis was haar productie ook behoorlijk sterk, en dat resulteerde gewoon in een heel sterk optreden.

Het enige waar ik echt een schurfthekel aan heb ondertussen zijn die zogeheten "die hard fans" die haar dweperig overal volgen en het op een krijsen zetten bij elke beweging die ze maakt.

Enthousiasme op een optreden is de must, meezingen is heerlijk....maar jeezes. Letterlijk elk woord overdreven luid staan meegillen, alles volgen vanop het schermpje van je phone, anderen keihard uit de weg duwen of toch maar zo dicht mogelijk bij je object der affectie te kunnen komen en kattegevechtjes omdat iemand voor je neus komt staan en hysterisch gehuil.

Op het concert van Billie in Antwerpen heb ik bij momenten de meest associale dingen gezien op een schaal die ik nooit eerder op een concert zag. We zijn gewoon meer achteraan gaan staan, omdat het publiek waar wij stonden gewoon alle plezier uit een sterke show aan het zuigen was.
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.259
3.831
Die show van Eilish op Coachella heb ik op live op tv gezien en was voor mij één van de beste liveshows die ik achter de buis heb gezien. NIN op Woodstock 1994 blijft uiteraard op 1 staan.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.402
1.911
Zo komt het vaak over in de journaals inderdaad. Maar komt dit live ook zo over als je zelf op die wei of in die zaal staat?
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.259
3.831
Achja, krijsende tieners.. Dat deed men vroeger nooit natuurlijk.
Op een festival nooit meegemaakt eigenlijk. Vind ik ook niet zo boeiend eigenlijk. Liever wat enthousiasme van fans dan zatte tokkies die seksistische en/of racistische opmerkingen maken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Oasiss

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.498
2.995
Op een festival nooit meegemaakt eigenlijk. Vind ik ook niet zo boeiend eigenlijk. Liever wat enthousiasme van fans dan zatte tokkies die seksistische en/of racistische opmerkingen maken.
Moet je nagaan hoe erg het is als de zanger het zelf initieert zoals op Graspop afgelopen seizoen...
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.579
11.132
Hot take; Kendrick is net als Radiohead een critically acclaimed headliner die waarschijnlijk niet de masse naar de weide brengt, maar wel een show zal brengen voor de geschiedenisboeken - veeleer dan een zoveelste Muse-show. En daarom een must have is op je affiche.
Zekers, dus zet er een supersterk dagprogramma neer zodat het wel goed verkoopt en je als organisatie genoeg winst maakt. Dan ga ik nog wel even bij Kendrick kijken ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje en mattman

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.166
4.306
Hot take; Kendrick is net als Radiohead een critically acclaimed headliner die waarschijnlijk niet de masse naar de weide brengt, maar wel een show zal brengen voor de geschiedenisboeken - veeleer dan een zoveelste Muse-show. En daarom een must have is op je affiche.
Gaap. Nee.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.968
8.615
Hot take; Kendrick is net als Radiohead een critically acclaimed headliner die waarschijnlijk niet de masse naar de weide brengt, maar wel een show zal brengen voor de geschiedenisboeken - veeleer dan een zoveelste Muse-show. En daarom een must have is op je affiche.
Hij heeft ons nog een show te goed.

Benieuwd of en wanneer we zijn eerste festivalshows aangekondigd gaan zien worden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.259
3.831
Hot take; Kendrick is net als Radiohead een critically acclaimed headliner die waarschijnlijk niet de masse naar de weide brengt, maar wel een show zal brengen voor de geschiedenisboeken - veeleer dan een zoveelste Muse-show. En daarom een must have is op je affiche.
Lijkt me wel een bijzondere ervaring. Hoewel ik rap vreselijk vind, zou ik zijn show zeker checken op een festival.
Al zou het nog toffer zijn met live band erbij.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.147
1.181
Ja, een band in de backstage (?), waarom kunnen ze niet gewoon (achteraan) het podium zitten of staan?
 
  • Leuk
Waarderingen: slyke

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.166
4.306
Waarom niet? Die show op Glastonbury was fenomenaal. De concerten net zo als je de recensies leest.
1. Ben niet tegen het boeken van een Radiohead of Kendrick, maar niet om deze reden.
2. Radiohead verkoopt bij mijn weten prima. Kendrick met een juist programma, gaat ook goed komen.
3. Dat snobberige (mijn smaak is beter dan die van de massa) ben ik allergisch voor.

Maw ik vind het eerder een versleten take.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Vicarious

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.402
1.911
Terwijl hier de enebands afgekraakt worden omdat ze tegenvallend verkopen zijn de andere dan weer must haves.

Los daarvan is het niet dat ze Kendrick niet willen, hij moest er gestaan hebben, als hij tourt zal hij er staan.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.908
6.136
2. Radiohead verkoopt bij mijn weten prima.
Prima ja, maar het veld stond blijkbaar niét vol.

3. Dat snobberige (mijn smaak is beter dan die van de massa) ben ik allergisch voor.
We hebben hier toch niet afgelopen week tien pagina's gevuld met snobbisme, kwalitatieve muziek etc. om dan met deze take af te komen hè haha. Je bent toch ook een pak meer bezig en kent toch ook meer van muziek dan de gemiddelde persoon? Je weet toch zelf ook welke rock, metal en whatnot beter is dan iets anders. Je waardeoordeel owv de betere kennis zegt toch meer dan iemand die er niets van kent? Zo is dat met critici toch ook?

Edit: En mijn take is versleten omdat? Want de redenen die je aanhaalt, zeggen niet van "deze is al te vaak aangehaald / veel gebruikt" maar zijn anders. Foute woordkeuze of?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken