Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Unfortunately Sam Fender has tonsillitis and will be unable to perform his shows at St Gallen and Rock Werchter this week. Charles (aka Charlotte Foret) will replace him at The Barn.

Sneue boel.

 
Laatst bewerkt door een moderator:

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.355
1.872
Turnstile overlapt 10 minuten met Girl in Red. Zij 17:55 - 18:55, Turnstile 18:45-19:45.
 

festirock

Support act
1 dec 2015
820
549
Voor mij zijn festivaldagen met Imagine Dragons, Twenty One Pilots en Greta Van Fleet als headliners hetzelfde als niet naar een festival gaan. Bij de echt spectaculaire namen trek ik het nog wel om de pijn in mijn voeten van het staan te verbijten, maar bij bands die ik best oke vind lukt me dat echt niet. Kijk ik liever thuis op een stream. Zal ook met de leeftijd te maken hebben, heb niet meer zo'n fomo voor een festival an sich.

Dit is dus precies de reden waarom ik stel dat Metallica helemaal niet thuishoort op Rock Werchter. Rock Werchter groeit veel te veel de Pukkelpop-kant op met al die popprinsessen en dance-namen. Is niet erg, maar voor de mensen die komen voor een stevige undercard en een grote naam is nu helemaal niks meer voorradig. Graspop heeft headliners die 30 jaar geleden al in de rollator voortbewogen, terwijl Rock Werchter er alles aan doet om maar geen gitaren overdag te hoeven boeken op de Metallica-dag. Het feit dat ze QOTSA lieten vervangen door Lewis Capaldi is echt tekenend. Boek dan ook lekker je Dua Lipa's, Imagine Dragons, Beyoncés, Kenrick Lamars etc. als headliner. En gun het publiek van Graspop ook eens de wat grotere gitaren, welke veel beter aansluiten op de dag.
Zeggen dat Metallica niet thuis hoort op rock werchter vind k echt niet correct. Metallica hoort al jaren thuis op werchter. Waar trek je de lijn dan . Rage against the machine hoort dat dan wel thuis op werchter? Terwijl ik ze daar zag op een dag met de peppers en Neil young en dat was de beste dag ooit. Werchter wil helemaal geen pop dance festival worden. Wel is het mainstream waardoor je een Metallica en imagine Dragons in hetzelfde weekend kan vinden
 

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
373
529
Dan geef je je geld toch niet aan Werchter? Waarom zou je denken dat ze die dag gaan vol stouwen met andere metal?
2014 : Placebo - White Lies - Miles Kane - Radkey en Skrillex er nog achter.
2009 : NIN - Kaiser Chiefs - Black eyed peas (?!) - the Mars Volta - Seasick Steve - Mastodon - Metro station
En de jaren daarvoor eveneens gene vette. Dat is gewoon nooit een ding geweest in Werchter om zich volledig aan het genre van de headliner te houden. Enkel in 2017 kan ik me zo een dagje herrineren met Soad.
2017: System of a Down, Linkin Park, Blink-182, Frank Carter & The Rattlesnakes
2016: Rammstein, The Offspring, Bring me the Horizon

Er wordt niet beweerd dat de dag vol gaat staan met metal, maar als je een headliner als Metallica boekt, mag er zeker toch een andere harde band bijstaan omdat je sowieso fans van het genre aantrekt.
EDIT: En dan bedoel ik niet dat ze er een Graspopdag van moeten maken, die diversiteit mag - en moet - behouden blijven. Zeker op Werchter. Maar bij zo'n stevige headliner, mogen er zeker nog 1 à 2 stevige bands op de dag spelen. Kijk maar naar Slipknot op PKP dit jaar, waar je ook Fleddy Melculy en While She Sleeps terug kan vinden.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.355
1.872
Kan je op die dag zowaar Sum 41 - Molybaron - Sons - IDLES - Inhaler - Turnstile - The Last International - GvF - The Chats - Metallica doen. Geen gitaar te zien meneer...
 

Aaran

Dagopener
8 aug 2017
575
22
Slaat natuurlijk weer nergens op... Wat bezielt die vent dat hij altijd moet cancellen. Heb hoop dat ie wel op Sziget blijft staan waar hij vgm ook zal spelen.

Verder betreft Metallica.. ja... ik vraag me af of die reden van covid zo snel ineens opgelost zou zijn.
 

Aaran

Dagopener
8 aug 2017
575
22
Ondertussen extra vraagje; zijn er al mensen richting de campings? Hoe is het parkeren/verkeer op dit moment?
 

reaper

Support act
26 okt 2015
1.063
902
2017: System of a Down, Linkin Park, Blink-182, Frank Carter & The Rattlesnakes
2016: Rammstein, The Offspring, Bring me the Horizon

Er wordt niet beweerd dat de dag vol gaat staan met metal, maar als je een headliner als Metallica boekt, mag er zeker toch een andere harde band bijstaan omdat je sowieso fans van het genre aantrekt.
EDIT: En dan bedoel ik niet dat ze er een Graspopdag van moeten maken, die diversiteit mag - en moet - behouden blijven. Zeker op Werchter. Maar bij zo'n stevige headliner, mogen er zeker nog 1 à 2 stevige bands op de dag spelen. Kijk maar naar Slipknot op PKP dit jaar, waar je ook Fleddy Melculy en While She Sleeps terug kan vinden.
kijk naar werchter vrijdag 22 waar je tunstile, sum41 en sons kan terugvinden...,

maar ieder zijn mening, hoop voor je dat ze er staan vrijdag
 

Headbangertje

Campingartiest
4 nov 2019
83
117
2017: System of a Down, Linkin Park, Blink-182, Frank Carter & The Rattlesnakes
2016: Rammstein, The Offspring, Bring me the Horizon

Er wordt niet beweerd dat de dag vol gaat staan met metal, maar als je een headliner als Metallica boekt, mag er zeker toch een andere harde band bijstaan omdat je sowieso fans van het genre aantrekt.
EDIT: En dan bedoel ik niet dat ze er een Graspopdag van moeten maken, die diversiteit mag - en moet - behouden blijven. Zeker op Werchter. Maar bij zo'n stevige headliner, mogen er zeker nog 1 à 2 stevige bands op de dag spelen. Kijk maar naar Slipknot op PKP dit jaar, waar je ook Fleddy Melculy en While She Sleeps terug kan vinden.
Beter dan dit kan ik geen antwoord geven op de vraag die gesteld wordt.
 

festirock

Support act
1 dec 2015
820
549
Volgens mij speelt Metallica vrijdag gewoon. Denk niet dat t een vd muzikanten is , anders hadden ze dat wel gezegd. Misschien meer een praktisch tourprobleem dat niet op 1 dag opgelost raakte. Heb er vertrouwen in dat Metallica werchter niet zomaar cancelt
 
  • Leuk
Waarderingen: Aaran

Gebruikers die dit onderwerp bekijken