Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

Headbangertje

Campingartiest
4 nov 2019
83
117
komt door de negatieve energie van Rockbeer :ROFLMAO:
maar hij is wat gekalmeerd door de update van werchter organisatie
Wat ben jij voor zure beer dan?

Zijn opmerking is gewoon terecht, als ik naar 98% van de mensen om me heen kijk vinden ze de muziek op Werchter leuk, maar ze kopen echt geen ticket omdat Metallica er staat. Terwijl het overgrote deel van het publiek dat Metallica trekt vrij weinig muziek in hun genre heeft.

Niet voor niets dat wij met ons hele gezelschap pas in de avond afreizen.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.355
1.872
Was het dan echt noodzakelijk om dat concert in Zwitserland te cancellen? Gewoon een vraag, geen verwijt :)
Wie weet hebben ze wel crew/bandleden met een zwakkere gezondheid of onderliggende problemen en willen ze het zekere voor het onzekere nemen? Zo alles opbouwen/klaarzetten etc is echt wel een mierennest van volk dat door en op elkaar loopt.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.355
1.872
Wat ben jij voor zure beer dan?

Zijn opmerking is gewoon terecht, als ik naar 98% van de mensen om me heen kijk vinden ze de muziek op Werchter leuk, maar ze kopen echt geen ticket omdat Metallica er staat. Terwijl het overgrote deel van het publiek dat Metallica trekt vrij weinig muziek in hun genre heeft.

Niet voor niets dat wij met ons hele gezelschap pas in de avond afreizen.
Wat meer het probleem is voor dat Metallica publiek dat geen zier geeft voor andere bands en wat jij zegt bevestigd dat alleen maar. Die doen zelfs geen moeite terwijl er die dag in Barn, Klub C en ook op de the Slope wel degelijk kwaliteit te vinden is.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.410
4.539
Wie weet hebben ze wel crew/bandleden met een zwakkere gezondheid of onderliggende problemen en willen ze het zekere voor het onzekere nemen? Zo alles opbouwen/klaarzetten etc is echt wel een mierennest van volk dat door en op elkaar loopt.
covid testen duren ook gewoon wel even tegen dat je resultaat hebt. deftige testen wel te verstaan
 

Mink

Dagopener
9 apr 2013
664
127
Als eventuele vervanger lijkt mij Muse best wel een logische. Zijn vrij en staan een dag later in Zwitserland. En kan Metallica fans misschien nog enigzins bekoren.
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
993
250
Wie weet hebben ze wel crew/bandleden met een zwakkere gezondheid of onderliggende problemen en willen ze het zekere voor het onzekere nemen? Zo alles opbouwen/klaarzetten etc is echt wel een mierennest van volk dat door en op elkaar loopt.
"Om hun bemanning te beschermen, toert Metallica met honden die COVID-19 kunnen ruiken"
Mannen zijn niet zo "rock&Roll" als het op Covid aankomt...
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.399
2.826
Ik deed weer een poging te gaan werken ? Met Pearl Jam valt genoeg in te luisteren. Ze hebben maar liefst 10 a 11 nummers gisteren gespeeld die ze de voorgaande vier shows in Europa nog niet deden. 10 a 11 omdat ze de Pink Floyd mini-cover Interstellar Overdrive lieten opvolgen door Corduroy, iets wat ze vaker doen. Corduroy hadden ze deze Europese tour al wel gespeeld, maar nog nooit met I.O.
 

reaper

Support act
26 okt 2015
1.063
902
Wat ben jij voor zure beer dan?

Zijn opmerking is gewoon terecht, als ik naar 98% van de mensen om me heen kijk vinden ze de muziek op Werchter leuk, maar ze kopen echt geen ticket omdat Metallica er staat. Terwijl het overgrote deel van het publiek dat Metallica trekt vrij weinig muziek in hun genre heeft.

Niet voor niets dat wij met ons hele gezelschap pas in de avond afreizen.
ge hebt 100€ betaald voor een dag. Maak er dan het beste van he? inplaats van enkel af te zakken voor 1 naam?

ik heb een combi gekocht omdat er en Metallica ging staan en War on drugs en Queens of the stone age en Faith no More....
schiet nog een band over van dat rijtje.
ieder zijn mening he.
Wat moet ik doen? Wenen en thuis blijven of 4 dagen muziek luisteren en nieuwe dingen ontdekken?
dan kies ik dat laatste wel

die vrijdag staat er genoeg gitaren bands om er nog iets van te maken...
 
  • Leuk
Waarderingen: festirock

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
373
529
Wat meer het probleem is voor dat Metallica publiek dat geen zier geeft voor andere bands en wat jij zegt bevestigd dat alleen maar. Die doen zelfs geen moeite terwijl er die dag in Barn, Klub C en ook op de the Slope wel degelijk kwaliteit te vinden is.
Kwaliteit =/= persoonlijke muzieksmaak. Hoewel die andere bands zeker ook kwalitatieve muziek brengen, is dat gewoon mijn stijl niet. Daar is toch niets mis mee? Als Metallica komt, dan ben ik er ook. Zo niet, verkoop ik m'n ticket.
Als ze Twenty One Pilots zaterdag cancellen en vervangen door Mayhem of Cannibal Corpse, zou het merendeel van het publiek ook niet tevreden zijn.
 

Headbangertje

Campingartiest
4 nov 2019
83
117
Wat meer het probleem is voor dat Metallica publiek dat geen zier geeft voor andere bands en wat jij zegt bevestigd dat alleen maar. Die doen zelfs geen moeite terwijl er die dag in Barn, Klub C en ook op de the Slope wel degelijk kwaliteit te vinden is.
die vrijdag staat er genoeg gitaren bands om er nog iets van te maken...
Heb ik ergens genoemd dat er geen kwaliteit komt? Alleen een compleet andere muziekstijl dan Metallica, er staat idd 3 andere leuke bandjes, waarvan er 1 vlak voor Metallica speelt, hiermee vergooi je gelijk een prima plek om Metallica te zien.

Dus heb je effectief 2 bandjes verspreid over de hele dag, daar ga ik geen verlof voor pakken. Ik ben van mening dat je als je een muziekgenre boekt als hoofdact je dan ook vrijwel de gehele dag muziek van dat genre moet bieden en dat gebeurd gewoon niet. Wil dus niet zeggen dat ik "geen zier geef voor andere bands", alleen dat de andere bands mij totaal niet aanspreken.
 
  • Leuk
Waarderingen: jvandeweyer en jonasvh

reaper

Support act
26 okt 2015
1.063
902
Heb ik ergens genoemd dat er geen kwaliteit komt? Alleen een compleet andere muziekstijl dan Metallica, er staat idd 3 andere leuke bandjes, waarvan er 1 vlak voor Metallica speelt, hiermee vergooi je gelijk een prima plek om Metallica te zien.

Dus heb je effectief 2 bandjes verspreid over de hele dag, daar ga ik geen verlof voor pakken. Ik ben van mening dat je als je een muziekgenre boekt als hoofdact je dan ook vrijwel de gehele dag muziek van dat genre moet bieden en dat gebeurd gewoon niet. Wil dus niet zeggen dat ik "geen zier geef voor andere bands", alleen dat de andere bands mij totaal niet aanspreken.
dan verschillen wij van mening.
diversiteit for the win hier. lekker wat nieuwe dingen leren kennen

als ze niet komen, jammer voor mij maar met turnstile sum 41, sons en the chats en big thief nog altijd een lekkere dag.
en als ze komen, dan welkom en zal ik eens waaien naar je vanuit de snakepit:D
dus ja ik ben ook een metallica fan...
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.355
1.872
Heb ik ergens genoemd dat er geen kwaliteit komt? Alleen een compleet andere muziekstijl dan Metallica, er staat idd 3 andere leuke bandjes, waarvan er 1 vlak voor Metallica speelt, hiermee vergooi je gelijk een prima plek om Metallica te zien.

Dus heb je effectief 2 bandjes verspreid over de hele dag, daar ga ik geen verlof voor pakken. Ik ben van mening dat je als je een muziekgenre boekt als hoofdact je dan ook vrijwel de gehele dag muziek van dat genre moet bieden en dat gebeurd gewoon niet. Wil dus niet zeggen dat ik "geen zier geef voor andere bands", alleen dat de andere bands mij totaal niet aanspreken.
Dan geef je je geld toch niet aan Werchter? Waarom zou je denken dat ze die dag gaan vol stouwen met andere metal?
2014 : Placebo - White Lies - Miles Kane - Radkey en Skrillex er nog achter.
2009 : NIN - Kaiser Chiefs - Black eyed peas (?!) - the Mars Volta - Seasick Steve - Mastodon - Metro station
En de jaren daarvoor eveneens gene vette. Dat is gewoon nooit een ding geweest in Werchter om zich volledig aan het genre van de headliner te houden. Enkel in 2017 kan ik me zo een dagje herrineren met Soad.
 
  • Winning
Waarderingen: reaper

Gebruikers die dit onderwerp bekijken