Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

gerrie

Dagopener
22 jun 2016
547
409
Gelukkig ga ik niet Bazart, dat scheelt.

Toch maar gelijk even het hele weekend in elkaar gepuzzeld, voor zover het niet nog 10 x gaat schuiven en ik het moment van de dag toch ergens anders naar toe ga, schuingedrukt is optioneel ofwel pauze momentjes:

Donderdag
13:00-13:35 Gang of Youths Lekkere band om het festival mee te beginnen, verder niet veel bijzoners aan toe te voegen
13:45-14:10 Lady Blackbird Klinkt leuk, misschien even spieken in de tent
14:05-14:50 Fontaines D.C Of toch Airbourne? we gaan het meemaken
14:50-15:20 Owennn Klinkt ook aardig, gelijk even de sfeer proeven bij de slope
15:40-16:40 Carly Rae Jepsen Wat mij betreft het feestje van de dag, meebleren met de hits in de tent, al is het jammer om HAIM te missen
17:30-18:30 First Aid Kit Of toch Rag'n'bone man?
18-30-19:45 RY X of Pixies Een kleine stukkie misschien
19:30-20:45 Beck Hoogtepuntje denk ik
20:45-22:00 The War On Drugs Alweer zo'n hoogtepunt
23:00-01:00 Pearl Jam En nog een hoogtepunt

Vrijdag
13:00-13:35 Rhea/Sans Soucis Allebei prima, maar goed eerst maar eens de wei opraken
13:25-14:25 STIKSTOF Feest!
14:05-15:05 Miles Kane/Sons Van één van deze twee een stukkie meepakken
15:35-16:35 IDLES Heerlijke band
16:55-17:55 Inhaler Even Bono junior checken
17:55-18:55 Parcels Heerlijke band, één van de favorietjes van de dag
18:55-19:55 Sam Fender Eerder al gezegd: misschien wel één van de hoogtepuntjes van de dag
19:55-20:55 The Last Internationale/ girl in red leuk om mee te pikken, maar een mens moet ook pauze houden
21:00-22:00 Greta van Fleet Let's go nep Led Zeppelin!
Vanaf 23:00 Metallica of Moderat, geen idee nog

Zaterdag
13:00-13:45 Goldband Eerste brakke feestje van de zaterdag
tot 15:40 Wel aardig allemaal, misschin toch nothing but thieves?
15:40-16;40 Maneskin Jawel, bij zijn is meemaken
16:35-17:35 Phoebe Bridgers Rennen van de mainstage naar de tent!!
17:35-18:35 Clairo Totaal onbekend met haar muziek, maar aangenaam verrast toen ik begon te luisteren
Tot 19:35 Toch maar even Pauze?
19:35-20:35 Leon Bridges Eén van de pareltjes op de line up
20:35-21;35 Jorja Smith Rennen naar de tent!
na 21:35 21 pilots, bicep, Jamie xx, imagine dragons, geen idee, het is me om het even

Zondag
13:30-14:10 Emma bale/Peach Tree Rascals Allebei prima, leuk, maar niet de must see's van de dag
14:00-15:10 Big Thief/Sum 41 Ik ben er nog niet uit
14:50-15:20 Bartees Strange Maar waarschijnlijk pauze, tis dag 4 he
15:25-15:25 Keane HITS
Tot 17:45 Modest mouse of een stukje bathazar
17:45-18:45 Michael Kiwanuka Misschien wel het mooiste optreden van het weekend
18:50-21:00 Royal blo0d, Jimmy Eat worlld, Disclosure of toch de apero?
21:00-22:30 The Killers Ik doe net alsof ik het forum niet heb gelezen over het vorige optreden. VEEL ZIN IN
23:30-01:00 Red Hot Chili Peppers Jeugdliefde, heeeeel veel zin in


Al met al heeel veeel leuks. En ik denk toch nog vaker in de tenten te zijn dan ik op voorhand had verwacht toen ik de line up zag.
 

bhu79

Playlistbediener
4 dec 2019
8
2
Ik ga eens dromen ... Zou een losse dag in september niet kunnen? En dan RATM meenemen? Staan in Parijs, in reading

Dan mag QOTSA er gerust bij :)
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.158
1.600
Ergens vind ik het doodjammer in hindsight van KOL. Ik mag die band hun sound wel en vooral hun ouder werk is een soort jeugdsentiment. Hoe mooi had het kunnen zijn om hen nog tussen Greta en Tallica te kunnen zien en nummers als Notion, Pyro en Closer mee te kunnen brullen. Ohwell.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.159
5.480
Ergens vind ik het doodjammer in hindsight van KOL. Ik mag die band hun sound wel en vooral hun ouder werk is een soort jeugdsentiment. Hoe mooi had het kunnen zijn om hen nog tussen Greta en Tallica te kunnen zien en nummers als Notion, Pyro en Closer mee te kunnen brullen. Ohwell.
Manager van KoL is nog in ontkenningsfase in elk geval
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.400
1.909
.
Je moet eens voor de grap naar het grondplan van hun Sportpaleis kijken. Denk dat die voor een historisch leeg Sportpaleis gaan spelen ?.

Die hun populariteit is de laatste jaren zwaar overschat geweest omdat ze altijd maar die headline posities kregen op Werchter. Goed dat ze nu eens een zaalshow spelen. Denk dat we er daarmee wel voorgoed vanaf zijn voor de headline posities.
Even gaan kijken uit interesse. Nog geen uur later een mail in de box van Ticketmaster 'We hebben gezien dat je interesse hebt in KoL....'. Pure wanhoop.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.986
2.026
.

Even gaan kijken uit interesse. Nog geen uur later een mail in de box van Ticketmaster 'We hebben gezien dat je interesse hebt in KoL....'. Pure wanhoop.
Da's standaard.
Ik had dat ook toen ik de uitverkochte RW tickets ging checken.

Ik dacht, da's het mes nog wat dieper steken.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.162
4.293
Ergens vind ik het doodjammer in hindsight van KOL. Ik mag die band hun sound wel en vooral hun ouder werk is een soort jeugdsentiment. Hoe mooi had het kunnen zijn om hen nog tussen Greta en Tallica te kunnen zien en nummers als Notion, Pyro en Closer mee te kunnen brullen. Ohwell.
Dan ben ik toch een stuk meer tevreden met een uurtje GVF.
 

Heemstock1

Randprogramma
17 jun 2021
162
104
Zijn we er al achter wat de échte reden is van de annulering van QOTSA? Eerst RW afmelden, paar weken later Pinkpop, nog op de line-up van Mad Cool staan, geluiden dat achter de schermen QOTSA-tour al tijden wankel was, drummer die al een nieuwe tour met een andere band gepland heeft staan en een vage afmelding ''i.v.m. gewijzigde tourplannen''. Ik vind het nogal vreemd allemaal. Dat zal niks met corona te maken hebben, anders was hun hele tour wel gecanceld.
 
Laatst bewerkt:

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.159
5.480
Zijn we er al achter wat de écht reden is van de annulering van QOTSA? Eerst RW afmelden, paar weken Pinkpop, nog op de line-up van Mad Cool staan, geluiden dat achter de schermen QOTSA-tour al tijden wankel was, drummer die al een nieuwe tour met een andere band gepland heeft staan en een vage afmelding ''i.v.m. gewijzigde tourplannen''. Ik vind het nogal vreemd allemaal. Dat zal niks met corona te maken hebben, anders was hun hele tour wel gecanceld.
Miscommunicatie binnen de band blijkbaar. Homme wou touren maar drummer had al andere tour toegezegd. Dus heel gedoe maar Bright Eyes ging voor.
 

Heemstock1

Randprogramma
17 jun 2021
162
104
Miscommunicatie binnen de band blijkbaar. Homme wou touren maar drummer had al andere tour toegezegd. Dus heel gedoe maar Bright Eyes ging voor.
Dat zou toch bizar zijn? Die bands weten toch maanden van te voren waar ze aan toe zijn? En anders wel de managers, boekers, platenlabels, etc. Kan mij ook voorstellen dat die drummer een waterdicht contract heeft bij QOTSA dat werkzaamheden voor die band voorgaan? Voordat er zij-projecten uitgevoerd gaan worden met veel kleinere bands.
''Hee jongens, ik heb trouwens een tijd terug beloofd om te gaan touren met Bright Eyes''.
''Gast, we zijn maanden geleden al geboekt in Europa op de grootste majors als headliner en zijn ook al lang en breed aangekondigd''.
''Ja maar ik heb het mijn side-project beloofd''.
''Oke, we cancelen dan de headline optredens van QOTSA maar''. Nee toch?
 
Laatst bewerkt:

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.159
5.480
Dat zou toch bizar zijn? Die bands weten toch maanden van te voren waar ze aan toe zijn? En anders wel de managers, boekers, platenlabels, etc. Kan mij ook voorstellen dat die drummer een waterdicht contract heeft bij QOTSA dat werkzaamheden voor die band voorgaan? Voordat er zij-projecten uitgevoerd gaan worden met veel kleinere bands.
''Hee jongens, ik heb trouwens een tijd terug beloofd om te gaan touren met Bright Eyes''.
''Gast, we zijn maanden geleden al geboekt in Europa op de grootste majors als headliner en zijn ook al lang en breed aangekondigd''.
''Ja maar ik heb het mijn side-project beloofd''.
''Oke, we cancelen dan de headline optredens van QOTSA maar''. Nee toch?
Wij hebben altijd het idee dat het allemaal waterdicht is. Maar dat is vaak overschatting. Heb al tours afgeblazen weten worden voor de stomste reden, losse shows ook. Of deals die afspringen door iets stoms. Maar als dat grote Bands zijn wordt dat vaak in onderling overleg geregeld en vinden ze wel compromis. (Te belangrijk om er mee in conflict te gaan)
Zover ik weet heeft agent Qotsa een mandaat gekregen en wist de drummer niet echt van iets. Misschien dat hij het verwisselde met einde van de zomer, wat voorzien was in 2021. Is erg realistisch.
 

CalvinWeirFields

Playlistbediener
12 okt 2021
30
7
Ik ben best wel teleurgesteld in de line-up. Maar een handjevol acts die ik echt graag wil zien en ik ik vind de undercard heel zwak. Ben begonnen met luisteren naar de voor mij onbekende acts, maar nog niet zoveel spreekt me echt aan.

Ik was trouwens ook even op Reddit aan het lezen over de line-up en daar vinden ze (vooral Amerikanen) de line-up super indrukwekkend en heel sterk. Dus misschien zijn we ook wel verwend haha. Ben heel benieuwd welke acts nog meer zouden komen maar vanwege Covid toch hebben afgezegd.
 

Puzzles

Randprogramma
20 jan 2016
108
40
Ik vraag mij af wanneer ik bij Maneskin zou moeten vertrekken om geen rode kruisjes te hebben bij Phoebe Bridgers.. Is Phoebe Bridgers enkel een must see voor de mensen hier op het forum of ook voor het grote publiek ?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken