Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.604
11.227
Dat bedoel ik dus parelconfituur. Je voorziet een oplossing voor een gevolg van een probleem, maar pakt daarmee niet per se het probleem aan. Feit dat de Slope en ook NWW verder en beter worden ingericht is positief voor crowd spreiding al doet dat niet af dat je vanaf een bepaalde hoeveelheid mensen gewoon naar moeilijkheden gaat vragen. Begrijp niet dat ze die tenten groter hebben gemaakt, lijkt me net contraproductief.
Is er op RW niks mogelijk dat iets meer op de tenten van Pinkpop lijkt? Lijkt me nogal belachelijk dat je een act niet kan zien doordat er te veel mensen zijn.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.026
3.707
Die zijn open, maar er heerst ook veel, veel, veel minder sfeer. Ik zie het probleem niet. Als het te druk is op Pinkpop is het evengoed te druk. Dat die kruizen te vroeg op rood gaan is wel een issue natuurlijk.
 

Joris De Brul

Randprogramma
13 feb 2017
174
40
Seriously, mochten ze Queens of the Stone Age weg pakken van de gewone Werchter om even doodleuk op een losse dag te zetten zou je nogal wat horen. Dat is gewoon niet realistisch, zelfs Werchter zou het zo bont niet durven maken.
Werchter (live nation), in welke versie ook, pakt gewoon veel te veel bands af van alle andere.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.174
5.504
Dat bedoel ik dus parelconfituur. Je voorziet een oplossing voor een gevolg van een probleem, maar pakt daarmee niet per se het probleem aan. Feit dat de Slope en ook NWW verder en beter worden ingericht is positief voor crowd spreiding al doet dat niet af dat je vanaf een bepaalde hoeveelheid mensen gewoon naar moeilijkheden gaat vragen. Begrijp niet dat ze die tenten groter hebben gemaakt, lijkt me net contraproductief.
Op zich is die grootte ok. Maar door commentaar Veiligheidsinstanties mogen ze ook niks echt doen me die zone erbuiten, waar het scherm van de tenten staat en de muziek veel te stil. Zou ook al veel helpen. Muziek wat harder, grote lichttoren en gaan.
 

Special Monkey

Sunset slot
13 apr 2021
2.046
2.675
Dat QOTSA nog eens een tour doet met Joey Castillo. Dan krijg je meer nummers in je setlist want die speelde alles tegen 180km/u.
 
  • Leuk
Waarderingen: NiekBBQ

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.929
6.170
Werchter (live nation), in welke versie ook, pakt gewoon veel te veel bands af van alle andere.
spiderman-meme.png


LN-festival dat LN-festival ervan beschuldigd acts in te pikken van LN-festival.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.929
6.170
Op zich is die grootte ok. Maar door commentaar Veiligheidsinstanties mogen ze ook niks echt doen me die zone erbuiten, waar het scherm van de tenten staat en de muziek veel te stil. Zou ook al veel helpen. Muziek wat harder, grote lichttoren en gaan.
Vind persoonlijk dat ze dat op Pukkelpop altijd goed deden, ook qua sfeer bij bv. de vroegere Marquee (niet dat lelijke zwarte onding). Bij veel volk had je ook echt nog sfeer buiten, op Werchter lijken mensen die buiten op schermen kijken en mensen die het binnen beleven twee compleet verwijderd van elkaar. Ligt misschien ook aan de positie van de schermen, maar toch.
 
12 nov 2016
655
392
Nou ben ik niet bepaald objectief in deze, maar ik zou Maneskin lekker links laten liggen, de gok niet wagen en een mooi plekje voor Phoebe zoeken. Om twee redenen: Phoebe én de laatste jaren is wel bewezen dat de meeste memorabele optredens zich in de barn afgespeeld hebben

Precies, bij Phoebe moet je gewoon helemaal vooraan staan voor de beste beleving. Steek die songfestivalacts maar in je reet lol.

Vind persoonlijk dat ze dat op Pukkelpop altijd goed deden, ook qua sfeer bij bv. de vroegere Marquee (niet dat lelijke zwarte onding). Bij veel volk had je ook echt nog sfeer buiten, op Werchter lijken mensen die buiten op schermen kijken en mensen die het binnen beleven twee compleet verwijderd van elkaar. Ligt misschien ook aan de positie van de schermen, maar toch.
Klinkt echt kansloos, kan je beter niet aanwezig zijn dan buiten hangen met je slappe lul in de hand terwijl je weet dat iedereen binnen het goed meemaakt.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.929
6.170
Klinkt echt kansloos, kan je beter niet aanwezig zijn dan buiten hangen met je slappe lul in de hand terwijl je weet dat iedereen binnen het goed meemaakt.
Had dat voor met Angèle in 2019, op de tribunes moeten gaan zitten om daar dan maar het concert te gaan beleven. En dat terwijl ze zo'n straffe show aan het geven was wensende dat je binnen kon. Zelfde meegemaakt met .Paak in 2018. Kansloos, echt.

edit: en het is niet dat die kruizen na een kwartiertje ofzo verdwijnen, nope. Tot quasi het einde van de shows kun je er vaak niet. Sta je dan mooi met die ventjes in hun vluovestjes..
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.186
10.544
edit: en het is niet dat die kruizen na een kwartiertje ofzo verdwijnen, nope. Tot quasi het einde van de shows kun je er vaak niet. Sta je dan mooi met die ventjes in hun vluovestjes..
Dat is echt frustrerend ja. Sta je daar met je goede gedrag en je ziet links en rechts mensen de tent uit lopen maar geen enkele reactie van onze bewakersvrienden.
 

gerrie

Dagopener
22 jun 2016
574
422
Ik ben wel benieuwd.
Heeft iemand zicht op de onderstaande vragen?


- Hoe ver van te voren moet je aanwezig zijn bij een tent gedurende dag
- Om 13:00 is het natuurlijk minder druk dan laat op de avond
- Zit er nog een groot verschil tussen the Barn en Klub C?
- Is het mogelijk om heen en weer te hoppen van the Barn, naar Klub C en weer terug naar the Barn?
- Er van uit gaande dat je alle concerten helemaal ziet


Voor alle vragen geldt natuurlijk dat het om een algemene situatie gaat.
Er zijn altijd uitschieters naar boven en naar beneden

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.186
10.544
Ik ben wel benieuwd.
Heeft iemand zicht op de onderstaande vragen?


- Hoe ver van te voren moet je aanwezig zijn bij een tent gedurende dag
- Om 13:00 is het natuurlijk minder druk dan laat op de avond
- Zit er nog een groot verschil tussen the Barn en Klub C?
- Is het mogelijk om heen en weer te hoppen van the Barn, naar Klub C en weer terug naar the Barn?
- Er van uit gaande dat je alle concerten helemaal ziet


Voor alle vragen geldt natuurlijk dat het om een algemene situatie gaat.
Er zijn altijd uitschieters naar boven en naar beneden

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!
Mijn ervaring:

Overdag kan je vrij gemakkelijk heen en weer lopen tussen de tenten. De acts beginnen aansluitend aan elkaar dus je mist wel een paar minuten. Uiteraard staan er ook overdag soms hele populaire acts waardoor de kruizen opeens opduiken, maar bij de gemiddelde act is het geen probleem. Advies blijft altijd, wil je zeker zijn van een mooie plek dan is het verstandig om er 10 minuten van tevoren te zijn. Het echt vollopen begint pas de laatste minuten.
 
  • Leuk
Waarderingen: RubenFrusciante

gerrie

Dagopener
22 jun 2016
574
422
Mijn ervaring:

Overdag kan je vrij gemakkelijk heen en weer lopen tussen de tenten. De acts beginnen aansluitend aan elkaar dus je mist wel een paar minuten. Uiteraard staan er ook overdag soms hele populaire acts waardoor de kruizen opeens opduiken, maar bij de gemiddelde act is het geen probleem. Advies blijft altijd, wil je zeker zijn van een mooie plek dan is het verstandig om er 10 minuten van tevoren te zijn. Het echt vollopen begint pas de laatste minuten.
Thanks!

Dus, mijn inschatting: Inhaler, parcels, sam fender achter elkaar moet kunnen.
Van Leon Bridges door naar Jorja Smith wordt wat spannender
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.030
8.668
Thanks!

Dus, mijn inschatting: Inhaler, parcels, sam fender achter elkaar moet kunnen.
Van Leon Bridges door naar Jorja Smith wordt wat spannender
Als je niet te laat vertrekt uit de tent en eventueel een minuutje vroeger naar de andere loopt, moet dat wel lukken. Clubs en Barn liggen vlakbij elkaar eigenlijk, en wisselen mooi af met elkaar.

In 2019 heb ik op die donderdag zo achtereenvolgens Zwangere Guy-Mogwai-Maribou State-Olafur Arnalds-Richard Ashcroft-Charlotte Gainsbourg-Brockhampton-Elbow gezien. ;-) Zalig dagje was dat. En eigenlijk perfect te doen. Lekker rustig eten tijden Raleigh Ritchie en Kalkbrenner toen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.006
268
Op zich is die grootte ok. Maar door commentaar Veiligheidsinstanties mogen ze ook niks echt doen me die zone erbuiten, waar het scherm van de tenten staat en de muziek veel te stil. Zou ook al veel helpen. Muziek wat harder, grote lichttoren en gaan.
Zoals het vroeger was :)
Hing toen constant rond B-veld, kwamen bijna nooit op Main (nu andersom)
(kon ook met de toenmalige toog indelingen te maken hebben maar kom....)
 
  • Leuk
Waarderingen: Breinaard

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Thanks!

Dus, mijn inschatting: Inhaler, parcels, sam fender achter elkaar moet kunnen.
Van Leon Bridges door naar Jorja Smith wordt wat spannender
Heb mijn twijfels bij Sam Fender eerlijk gezegd. Zou daar toch geen risico nemen aangezien die toch zeer populair is en regelmatig een hitje heeft op Stubru, wat naar mijn aanvoelen toch een belangrijk element is in het al dan niet hebben van een volle tent.

Voor Jorja Smith verwacht ik dan weer geen problemen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken