Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.380
6.059
Zou Tame Impala + The Strokes oid ook niet naar TW Classic II kunnen? Of is dat heel onlogisch gedacht?
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.111
5.389
Zou Tame Impala + The Strokes oid ook niet naar TW Classic II kunnen? Of is dat heel onlogisch gedacht?
De droom, maar economisch heel moeilijk verkoopbaar vrees ik.

Er is nog sprake van extra event in Werchter, denk dat Herman zich daar heeft in vastgebeten, Maar dat kan even goed een Boutique 2 worden, net zoals een Classic 2. Benieuwd hoe dat zal uitdraaien. Maar op bepaald moment zaten we wel degelijk met 5 dag events in de pijplijn. Dat zal nu niet gebeuren, en de lokale burgemeesters zijn daar wel een beetje opgelucht over.

Ik vind het ook straf dat Tame Impala die shows heeft aangekondigd eind augustus en bij ons nog niks. Er moet nog wel iets komen, maar wat? Heb in elk geval al tickets voor Amsterdam, komen ze hier ook, dan zie ik ze maar 2x.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.111
5.389
Rock En Seine would like a word.
Ze zouden imo wel op Dour passen, maar dan ga je inderdaad als Dour zijnde extra geld moeten uittrekken om die speciaal enkel voor Dour naar daar te krijgen. Er komen maw een pak kosten op je af, die je anders kan spreiden over meerdere festivals. En Dour is echt wel een festival dat het zo economisch mogelijk tracht aan te pakken. Is ook niet het festival van de hoge gages. Chemical Brothers moet zowat het duurste geweest zijn.
 

festirock

Support act
1 dec 2015
820
549
Maja, jongens serieus. Jimmy bedoelde dat toch zo niet. We weten toch allemaal dat er op het festival mensen zijn die louter voor het event en de muziek as such gaan à la ik wil graag Pearl Jam, RHCP en Imagine Dragons zien en de rest zien we dan wel en je hebt ook mensen als ons die een pak meer met muziek bezig zijn en die meer waarde hechten over wie er allemaal nog wordt toegevoegd of niet. De gemiddelde festivalbezoeker is niet bezig met de dingen waar we hier op het forum over discussiëren hoor.

Anyways, kunnen we het effe hebben over het feit dat Tame Impala drie indoorshows in NL aankondigt in augustus, ze in 2019 nog maar op PKP hebben gestaan en er vrijwel geen (vermoed ik?) plaats meer is op Boutique om hen toe te voegen. Wat denken we? Werchter? Dour?
Ik ga naar het festival voor Pearl Jam, peppers , en ja wil ook 21 pilots en killers zien.
Daarnaast ga ik ook voor de sfeer en de undercard, een goed barn optreden enz.
Dat is de gemiddelde festivalbezoeker denk ik, die echt niet minder waarde aan muziek hecht
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Ik ga naar het festival voor Pearl Jam, peppers , en ja wil ook 21 pilots en killers zien.
Daarnaast ga ik ook voor de sfeer en de undercard, een goed barn optreden enz.
Dat is de gemiddelde festivalbezoeker denk ik, die echt niet minder waarde aan muziek hecht
Lol, oké. Goed voor jou?

Ik heb gezegd dat ze minder waarde hechten 'wat' er te zien is, niet wat jij zegt.
 
  • Leuk
Waarderingen: NiekBBQ

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
993
250
De droom, maar economisch heel moeilijk verkoopbaar vrees ik.

Er is nog sprake van extra event in Werchter, denk dat Herman zich daar heeft in vastgebeten, Maar dat kan even goed een Boutique 2 worden, net zoals een Classic 2. Benieuwd hoe dat zal uitdraaien. Maar op bepaald moment zaten we wel degelijk met 5 dag events in de pijplijn. Dat zal nu niet gebeuren, en de lokale burgemeesters zijn daar wel een beetje opgelucht over.

Ik vind het ook straf dat Tame Impala die shows heeft aangekondigd eind augustus en bij ons nog niks. Er moet nog wel iets komen, maar wat? Heb in elk geval al tickets voor Amsterdam, komen ze hier ook, dan zie ik ze maar 2x.
Ik dacht gene classic2 maar wel "Boutique2" (specialleke van den herman ;) )
Maar zoals al vele keren gezegd, kan allemaal van de ene dag op de andere wijzigen...
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.650
1.147
De droom, maar economisch heel moeilijk verkoopbaar vrees ik.

Er is nog sprake van extra event in Werchter, denk dat Herman zich daar heeft in vastgebeten, Maar dat kan even goed een Boutique 2 worden, net zoals een Classic 2. Benieuwd hoe dat zal uitdraaien. Maar op bepaald moment zaten we wel degelijk met 5 dag events in de pijplijn. Dat zal nu niet gebeuren, en de lokale burgemeesters zijn daar wel een beetje opgelucht over.

Ik vind het ook straf dat Tame Impala die shows heeft aangekondigd eind augustus en bij ons nog niks. Er moet nog wel iets komen, maar wat? Heb in elk geval al tickets voor Amsterdam, komen ze hier ook, dan zie ik ze maar 2x.
Goh.... Ik denk dat zo'n dag wel goed zou verkopen

23.30 - 01.00 Tame Impala
21.10 - 22.40 The Strokes
19.20 - 20.20 Foals
17.30 - 18.30 Balthazar
15.50 - 16.40 Wolf Alice
14.15 - 15.00 The Haunted Youth
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.397
2.820
Ik ga naar het festival voor Pearl Jam, peppers , en ja wil ook 21 pilots en killers zien.
Daarnaast ga ik ook voor de sfeer en de undercard, een goed barn optreden enz.
Dat is de gemiddelde festivalbezoeker denk ik, die echt niet minder waarde aan muziek hecht
Ik ook precies zo. Mijn stappenteller zal zich voornamelijk afspelen rond de Main Stage, wat ik overigens erg jammer vind aangezien ik de tenten van Rock Werchter de beste ervaring vind hebben. Maar de smaak van mij is nou eenmaal zo dat de meeste bands ervan door hun populariteit op de Main Stage zullen worden geboekt. Uitzonderingen daargelaten, zoals een Nine Inch Nails, Biffy Clyro, Bloc Party, The National, Skunk Anansie.
 

Oh Well

Randprogramma
7 feb 2014
172
114
Frank Carter in de Barn zou ook wel een stevig feestje kunnen zijn.
Biffy was enkele jaren geleden super in de Barn, maar hadden een of twee jaar later pech dat ze op main stonden tijdens match van de Belgen op EK/WK. Die verdienen voor mij herkansing, maar hun fanbase is in België helaas wat te beperkt zoals hier al meermaals aangegeven ...
 

festirock

Support act
1 dec 2015
820
549
Lol, oké. Goed voor jou?

Ik heb gezegd dat ze minder waarde hechten 'wat' er te zien is, niet wat jij zegt.
Bedoel ik ook, hechten wel waarde aan wat er te zien is. Mensen houden van die headliners om de muziek hoor, niet alleen omdat t een leuk feestje is
 

festirock

Support act
1 dec 2015
820
549
Goh.... Ik denk dat zo'n dag wel goed zou verkopen

23.30 - 01.00 Tame Impala
21.10 - 22.40 The Strokes
19.20 - 20.20 Foals
17.30 - 18.30 Balthazar
15.50 - 16.40 Wolf Alice
14.15 - 15.00 The Haunted Youth
Zou een mooie dag zijn. Maar een volle weide , weet k zo niet
 

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Natuurlijk komt er ook een hele lading mensen die het geen bal uitmaakt wat de undercard is en die gewoon een biertje willen drinken terwijl ze kijken naar een willekeurige grote rockband. Dat zal niemand ontkennen.

Het punt is meer dat de suggestie gewekt wordt dat mensen die wel al tevreden zijn met de huidige namen geen muziekliefhebbers zouden zijn. Onder de fans van deze "minder scherpe" namen zijn er net zo goed mensen die naar Werchter komen voor de artiesten ipv het event, en evenveel met muziek bezig zijn en evenveel discussiëren op forums zoals deze, etc. Welke artiesten je fan van bent maakt natuurlijk niks uit voor de manier waarop je bezig bent met muziek en festivals. Onder de fans van Pearl Jam en RHCP zijn dus net zo goed "meerwaardezoekers" als onder de fans van de "scherpere" namen.
 

festirock

Support act
1 dec 2015
820
549
Natuurlijk komt er ook een hele lading mensen die het geen bal uitmaakt wat de undercard is en die gewoon een biertje willen drinken terwijl ze kijken naar een willekeurige grote rockband. Dat zal niemand ontkennen.

Het punt is meer dat de suggestie gewekt wordt dat mensen die wel al tevreden zijn met de huidige namen geen muziekliefhebbers zouden zijn. Onder de fans van deze "minder scherpe" namen zijn er net zo goed mensen die naar Werchter komen voor de artiesten ipv het event, en evenveel met muziek bezig zijn en evenveel discussiëren op forums zoals deze, etc. Welke artiesten je fan van bent maakt natuurlijk niks uit voor de manier waarop je bezig bent met muziek en festivals. Onder de fans van Pearl Jam en RHCP zijn dus net zo goed "meerwaardezoekers" als onder de fans van de "scherpere" namen.
Klopt, zelfs de ID of 21 pilot fans.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.764
8.324
Natuurlijk komt er ook een hele lading mensen die het geen bal uitmaakt wat de undercard is en die gewoon een biertje willen drinken terwijl ze kijken naar een willekeurige grote rockband. Dat zal niemand ontkennen.

Het punt is meer dat de suggestie gewekt wordt dat mensen die wel al tevreden zijn met de huidige namen geen muziekliefhebbers zouden zijn. Onder de fans van deze "minder scherpe" namen zijn er net zo goed mensen die naar Werchter komen voor de artiesten ipv het event, en evenveel met muziek bezig zijn en evenveel discussiëren op forums zoals deze, etc. Welke artiesten je fan van bent maakt natuurlijk niks uit voor de manier waarop je bezig bent met muziek en festivals. Onder de fans van Pearl Jam en RHCP zijn dus net zo goed "meerwaardezoekers" als onder de fans van de "scherpere" namen.
Dat is te veralgemenend idd. Maar ben echt benieuwd hoe vol de tenten gaan zijn vlak voor/tijdens de headliners.

Ik bedoel: de hele Barn lineup van de zondag moet nog gedeeld worden. Als die er zo goed uitziet als in 2020, dan is dat zeker een dagticket waard. Alleen is die dag zo goed als vol met mensen die een ticket kopen voor alléén de main stage namen (want er zijn gewoonweg nog geen andere namen bekend).

Als we straks een Big Thief, Kacey Musgraves, Little Simz, Kiwanuka en Stormzy krijgen in de Barn (ik zeg maar wat), dan hoop ik dat de fans van die acts ook aanwezig (kunnen) zijn en een ticket kunnen kopen.
 

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Dat is te veralgemenend idd. Maar ben echt benieuwd hoe vol de tenten gaan zijn vlak voor/tijdens de headliners.

Ik bedoel: de hele Barn lineup van de zondag moet nog gedeeld worden. Als die er zo goed uitziet als in 2020, dan is dat zeker een dagticket waard. Alleen is die dag zo goed als vol met mensen die een ticket kopen voor alléén de main stage namen (want er zijn gewoonweg nog geen andere namen bekend).

Als we straks een Big Thief, Kacey Musgraves, Little Simz, Kiwanuka en Stormzy krijgen in de Barn (ik zeg maar wat), dan hoop ik dat de fans van die acts ook aanwezig (kunnen) zijn en een ticket kunnen kopen.
Dat zou ik ook hopen ja, maar dat is helaas een nadeel aan festivals en hun aankondigingsschema's. Bij Lowlands is het ook vaak genoeg zo dat er in de zomer nog eens hele interessante namen bekend worden gemaakt, terwijl het festival al maanden geleden uitverkocht was.

Wat dat betreft zijn de mensen in het voordeel die zowel een ticket kopen voor de grotere/populairdere namen en daarnaast ook erg geinteresseerd zijn in de kleinere/alternatievere namen die meestal pas later worden aangekondigd. Daar reken ik mezelf ook toe, en ik denk een hoop mensen hier.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken