Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

Puzzles

Randprogramma
20 jan 2016
108
40
Na New Order ook een stukje Muse meegekregen en vond het ook vrij stil nu je het zegt, qua volume. Vrij tam publiek ook, maar dat heb je wel vaker met de laatste headliner op de laatste dag (zie ook Foos, AM, Florence die hetzelfde ‘probleem’ hadden).

Ja, hoe erg heb ik het mij beklaagd dat ik na een half uur weggegaan ben bij New Order voor Muse.. New Order was écht goed
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.122
1.140
Ja, hoe erg heb ik het mij beklaagd dat ik na een half uur weggegaan ben bij New Order voor Muse.. New Order was écht goed
Dat. New Order - Underworld, wat een combi om het festival af te sluiten! Heb hierdoor maar het laatste kwartier van Muse gezien, dat van dat lage volume viel me ook wel op ja.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.739
3.681
Winston Aubrey Aladar deBalkan Marshall (born 20 December 1987) is a British musician best known as the former banjoist

Wel godmilj..
 

gerrie

Dagopener
22 jun 2016
534
398
We kunnen nog eeuwig door blijven praten over de headliners en wat er wel en niet goed aan is (en dat gaan we waarschijnlijk ook doen)
Feit is dat ze met deze headliners normaal gesproken gewoon goed verkopen, dus ze zijn blij bij de organisatie :)
Om het onderwerp wat te verleggen:

Welke 5 'kleinere namen' (lees: tent namen, vroeger op de mainstage), waarvan het goed mogelijk is dat ze er zouden staan, hopen jullie het meeste op?
Hier vast een lijst ter inspiratie

1. Froukje (Wordt dat een beetje geluisterd in Vlaanderen?)
2. Parov Stellar
3. Tom Misch
4. The National (is natuurlijk niet echt een kleine naam, maar goed, wat moet je anders met zo'n profielfoto)
5. Damien Rice (geen idee of er ook maar iets van een tour op de planning staat)

En ik heb voor als nog toch vooral mijn combiticket gekocht voor pearl jam en de peppers;)
 

NiekBBQ

Randprogramma
21 nov 2016
158
84
Welke 5 'kleinere namen' (lees: tent namen, vroeger op de mainstage), waarvan het goed mogelijk is dat ze er zouden staan, hopen jullie het meeste op?
Hier vast een lijst ter inspiratie
Zo ver je over 'kleinere' namen kunt spreken;
- Sam Fender
- Michael Kiwanuka
- Black Pumas
- Balthazar
- Cedric Burnside
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.764
8.324
Zo ver je over 'kleinere' namen kunt spreken;
- Sam Fender
- Michael Kiwanuka
- Black Pumas
- Balthazar
- Cedric Burnside
Weet eigenlijk niet wat Balthazar zal doen volgend jaar. Gek dat die niet heraangekondigd zijn voor Pinkpop.

Mijn ‘kleinere’ namen:
- Anderson Paak
- Wilco
- Little Simz
- St Vincent
- Massive Attack
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.560
563
Ben er zelf waarschijnlijk niet bij, maar wat mooie kleinere namen zouden mij betreft zijn (overigens geen idee of ze allemaal touren):
Car Seat Headrest, Rosali, Cory Hanson, Amyl and the Sniffers, TV Priests, Turnstile, Dry Cleaning, Kiwi Jr., Lord Huron, Pinegrove.

Misschien nog wat oudere bands die misschien eens kunnen terugkeren:
Doves, Modest Mouse, Candlebox, L7, Madrugada, Teenage Fanclub, The Wallflowers

Als ik m'n lijstje zo zie, zijn het misschien toch meer Cactus / BKS namen dan Werchter materiaal...
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.764
8.324
Doves lijkt me een leuke!

Eigenlijk had 2019 een heel ferme lineup in de tenten (voor mijn smaak): The Good The Bad & The Queen, Janelle Monae, New Order, Mac Demarco, Robyn, Elbow, Charlotte Gainsbourg, Rosalia, Richard Ashcroft, Khruangbin, Angele, Mogwai, Lizzo, Brockhampton, Strand Of Oaks, Jungle, Kurt Vile,...

Doen ze toch altijd heel goed.
 
  • Leuk
Waarderingen: CalvinWeirFields

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Ach, het was niet zo erg als bij Florence and the machine in 2016 en die mocht ook weer terug komen.
Hielp ook niet dat het, dacht ik?, quasi dezelfde show was als in 2015 natuurlijk. Vond het zelf wel een mooie show, maar was ook m'n eerste keer dat ik 'r zag.
 

Bert

Support act
14 nov 2014
832
753
1. Fontaines D.C.
2. Sea Girls
3. The Vices (hoop ik voor hun vooral)
4. Dry Cleaning
5. Ist Ist
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.650
1.147
1. Fontaines D.C.
2. Sea Girls
3. The Vices (hoop ik voor hun vooral)
4. Dry Cleaning
5. Ist Ist
The Vices vorige week gezien in Antwerpen. Voor 80 man ofzo... Was nu niet echt zo noemenswaardig om op een festival als RW te zetten hoor.
 

Special Monkey

Geliefde act
13 apr 2021
1.995
2.564
Zo ver je over 'kleinere' namen kunt spreken;
- Sam Fender
- Michael Kiwanuka
- Black Pumas
- Balthazar
- Cedric Burnside
Ik lees op efestivals dat Sam Fender zichzelf heeft bevestigd voor Lowlands, dus PKP lijkt logischer aangezien hij vorig jaar al voor PKP werd aangekondigd.
 

CalvinWeirFields

Playlistbediener
12 okt 2021
30
7
Doves lijkt me een leuke!

Eigenlijk had 2019 een heel ferme lineup in de tenten (voor mijn smaak): The Good The Bad & The Queen, Janelle Monae, New Order, Mac Demarco, Robyn, Elbow, Charlotte Gainsbourg, Rosalia, Richard Ashcroft, Khruangbin, Angele, Mogwai, Lizzo, Brockhampton, Strand Of Oaks, Jungle, Kurt Vile,...

Doen ze toch altijd heel goed.
Helemaal eens, ik ben amper bij de mainstage geweest!
 

CalvinWeirFields

Playlistbediener
12 okt 2021
30
7
1. Paolo Nutini (echt een droom om hem live te zien, valt helaas niet mee ha)
2. Little Simz
3. Rex Orange County
4. Michael Kiwanuka
5. Mac Demarco
 
  • Geweldig
Waarderingen: mattman

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.219
Ah, lijstjes. Altijd leuk. Een random lijstje zomaar uit mijn hoofd dus kan morgen weer anders zijn:
  1. Fever 333
  2. Gojira
  3. Simple Minds
  4. Micheal Kiwanuka
  5. Strand of Oaks
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

Bert

Support act
14 nov 2014
832
753
The Vices vorige week gezien in Antwerpen. Voor 80 man ofzo... Was nu niet echt zo noemenswaardig om op een festival als RW te zetten hoor.
Daarom zeg ik ook hoop ik voor hun. Weet hoe ze bezig zijn zich te ontwikkelen. the Slope zou mooi zijn
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken