Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.882
8.511
Vind het niet zo traag gaan , meeste headliners hebben we , ticketverkoop gaat goed. Waarom zouden ze dan snel snel met namen komen.
Misschien... omdat dat wel sympathiek is naar de bezoekers? Zelfs Pinkpop is hun verkoop niet begonnen met alleen een paar headliners.

Ik snap wel dat je soms moet wachten op een bepaalde headliner vooraleer je de rest kan/mag delen, maar dat is nu geen probleem toch? Laat ons zeggen: ik vraag me af waarom RW niet met wat meer van de lineup kan komen terwijl zowat alle andere festivals dat wel kunnen. En ze verkopen snel uit, maar niet Pinkpop-Mad Cool-Hellfest-Primavera-snel. Hoe zou dat komen.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Ik verwacht volgende week vrijdag een pakketje, omwille van de brugdag deze week. Hebben de twijfelaars nog 10 dagen vooraleer de prijs omhoog gaat.

Maar dan wel ineens een pakketje van 20+ namen, zodat je ietwat het geraamte van de affiche begint te zien.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.882
8.511
Ik verwacht nog een hele grote naam op zondag trouwens. The Strokes zou absoluut geweldig zijn, maar zo niet dan zeker iets van dat kaliber.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.658
1.175
Misschien... omdat dat wel sympathiek is naar de bezoekers? Zelfs Pinkpop is hun verkoop niet begonnen met alleen een paar headliners.

Ik snap wel dat je soms moet wachten op een bepaalde headliner vooraleer je de rest kan/mag delen, maar dat is nu geen probleem toch? Laat ons zeggen: ik vraag me af waarom RW niet met wat meer van de lineup kan komen terwijl zowat alle andere festivals dat wel kunnen. En ze verkopen snel uit, maar niet Pinkpop-Mad Cool-Hellfest-Primavera-snel. Hoe zou dat komen.
Elk jaar hetzelfde geklaag van "nu mag het toch echt wel komen"... Ik ben blij dat sommige festivals zich niet laten opjutten. Als iedereen hier mee in zit te gaan gaat het steeds vroeger en vroeger worden en moeten we binnen x-aantal jaar anderhalf jaar op voorhand gaan kiezen tussen de festivals.

Overigens kan je het merendeel van dit soort festivals niet vergelijken.
Hellfest is een totaal ander doelpubliek en gelijk aan de hoogmis in Europa van het hardere genre.
Primavera is een veel alternatiever doelpubliek en zowat de hoogmis in hun genre in Europa.
Bij Pinkpop... verkopen die altijd zo veel sneller uit dan RW...?

De line up komt als die komt. Ja hij zal nog wat verassingen bevatten, ja hij zal nog wat teleurstellingen bevatten,... Maar kijk naar de festivals er rond en je hebt al een grote stack met "grote kanshebbers".
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Elk jaar hetzelfde geklaag van "nu mag het toch echt wel komen"... Ik ben blij dat sommige festivals zich niet laten opjutten. Als iedereen hier mee in zit te gaan gaat het steeds vroeger en vroeger worden en moeten we binnen x-aantal jaar anderhalf jaar op voorhand gaan kiezen tussen de festivals.
Verschil nu is dat de prijs binnenkort 25 euro omhoog gaat, dus dit jaar is het niet van de line-up 'mag' komen,maar is het de line-up 'moet' komen voor 1 december. Tenminste ... als Werchter ook maar een sikkepit geeft om klantvriendelijkheid, maar dat betwijfel ik wat als het om geld gaat.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.882
8.511
Ik vond het al aardig klantvriendelijk dat ze die prijzen pas per 1 december omhoog gooiden en niet per direct.
Vraag me af of je dat per direct uberhaupt kan maken.

Krijg vooral zure oprispingen van het argument 'ze verkopen dus waarom zouden ze'.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.876
6.053

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.155
4.279
Elk jaar hetzelfde geklaag van "nu mag het toch echt wel komen"... Ik ben blij dat sommige festivals zich niet laten opjutten. Als iedereen hier mee in zit te gaan gaat het steeds vroeger en vroeger worden en moeten we binnen x-aantal jaar anderhalf jaar op voorhand gaan kiezen tussen de festivals.

Overigens kan je het merendeel van dit soort festivals niet vergelijken.
Hellfest is een totaal ander doelpubliek en gelijk aan de hoogmis in Europa van het hardere genre.
Primavera is een veel alternatiever doelpubliek en zowat de hoogmis in hun genre in Europa.
Bij Pinkpop... verkopen die altijd zo veel sneller uit dan RW...?

De line up komt als die komt. Ja hij zal nog wat verassingen bevatten, ja hij zal nog wat teleurstellingen bevatten,... Maar kijk naar de festivals er rond en je hebt al een grote stack met "grote kanshebbers".
Werchter (ca. 90.000 bezoekers op een dag) is ook stukje groter dan Pinkpop (ca. 68.000). Die extra 20k verkopen kost ook altijd wat extra moeite.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.882
8.511
Werchter (ca. 90.000 bezoekers op een dag) is ook stukje groter dan Pinkpop (ca. 68.000). Die extra 20k verkopen kost ook altijd wat extra moeite.
Ja maar RW is aan het verkopen sinds juni en die van Pinkpop sinds vorige week. Verhoudingsgewijs gaat Pinkpop toch een pakje sneller dan, als het verhaal van 95% uitverkochte combi's klopt tenminste.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.392
1.899
Ja maar RW is aan het verkopen sinds juni en die van Pinkpop sinds vorige week. Verhoudingsgewijs gaat Pinkpop toch een pakje sneller dan, als het verhaal van 95% uitverkochte combi's klopt tenminste.
De festivals zijn natuurlijk al aan het verkopen van in 2019 en we weten allemaal dat Nederlanders minder terughoudend zijn. Pakweg het concert van Royal Blood is bij hun wel zo goed als uitverkocht.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.437
6.099
Daarbij is het nog maar de vraag of die 95% klopt. "s ochtends zei Niek Murray in een interview dat ze merkten dat veel mensen de kat uit de boom keken en dat alleen de vrijdag was uitverkocht, 's middags was ineens 95 procent van de weekendtickets weg.

 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.118
7.285
Heeft niet zo'n beetje ieder groot festival in de benelux zijn prijzen verhoogd ten opzichte van 2020?
Volgens mijn is Werchter de enige die mensen de tijd geeft om nog tickets te kopen voor de oude prijs.
Daarnaast is Werchter relatief nog wel goedkoper dan t Pinkpop als je nagaat dat er dezelfde headliners staan met een dag extra en RHCP.
Ik begrijp de ophef over de prijsstijging niet helemaal.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken