Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.959
3.626
Klopt, maar normaliter verkopen dagen op Werchter gewoonweg niet zo snel uit.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.398
3.360
Voor wat het waard is, volgens festivaldirecteur van Roskilde staat Kendrick er niet. Dat lijkt me geen goed nieuws voor RW. Ook Taylor Swift komt niet terug naar het festival en Billie Eilish doet met Glastonbury maar één festival aan. Rage Against The Machine valt ook niet te verwachten...

Hmmm. :-(

Pop/hiphop-headliners die afzeggen of niet komen inhalen, what's new...
Totaal los van de muziek, maar dan heb ik toch een pak meer respect voor een 21Pilots, FNM en PJ die gewoon al 2 jaar er alles aan doen hun optredens "gewoon" in te halen.
Desalnietteplus, zonde als Kendrick er niet staat. Wil hem toch zien..
 
  • Leuk
Waarderingen: rhcp

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.124
1.530
Terug hopen op Gorillaz dus. Om eerlijk te zijn zou dat lekker zijn, hun optreden in 2018 was bij het beste van de voorbije tien jaar op die main.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.766
8.332
Laatst bewerkt:

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Pop/hiphop-headliners die afzeggen of niet komen inhalen, what's new...
Je hebt toch geen idee wat er contractueel is beslist? Wél of niet inhalen? Tourtechnisch? Logistiek? Wat met alweer een nieuwe plaat die je wilt uitbrengen zonder de vorige te doen?

Niet vergeten dat bv. Taylor Swift haar eigen muziek heeft vrijgekocht en intussen bijna élk album opnieuw heeft ingeblikt ookal heeft ze in 2020 twee platen uitgebracht. Ze mocht haar eigen nummers niet eens spelen, remember? En we weten van Kendrick af. Die plaat zou 'ooit' eens moeten vallen, maar wanneer.. Lijkt dat het allemaal wel gepland was, maar de pandemie hè.

Vind persoonlijk dat je artiesten best wel wat slack mag geven voor het al dan niet inhalen van een optreden dat gepland stond 2 jaar geleden. Velen hebben die niet alleen niét kunnen voorstellen. De inkomsten van merch, tournees en festivals kunnen bij velen gewoon in de vuilbak. Dat is allemaal niet zo gemakkelijk als het lijkt, denk ik. Veel (jonge) artiesten/bands zitten ook al lang niet meer op de plek in hun carrière als in maart 2020.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Bij kendrick staat niet relevant voor ons, dus mss kan het nog. Al betwijfel ik het nu wel
Raar dat de organisatie dat überhaupt zegt eigenlijk. Lamar was daar geboekt? Misschien dan toch een te moeilijke vis om mee samen te werken en dat ze het dan maar 'zo' laten.
 

theblackmadness

Sunset slot
9 sep 2019
3.466
4.253
Raar dat de organisatie dat überhaupt zegt eigenlijk. Lamar was daar geboekt? Misschien dan toch een te moeilijke vis om mee samen te werken en dat ze het dan maar 'zo' laten.
Ja ik vond het opvallend wel, maar misschien kan het ook gewoon een vreemde vertaling zijn
 

Puzzles

Randprogramma
20 jan 2016
108
40
Faith no more is momenteel de naam die mij het minste boeit.. Mogen we er sowieso van uitgaan dat ze de Barn headlinen of zouden ze toch eerder samen met Twenty One Pilots op de main kunnen staan?
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.124
1.144
Faith no more is momenteel de naam die mij het minste boeit.. Mogen we er sowieso van uitgaan dat ze de Barn headlinen of zouden ze toch eerder samen met Twenty One Pilots op de main kunnen staan?
In principe zou het beide kunnen, maar ik schat ze in als derde laatste groep op het hoofdpodium.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.124
1.144
Morgen dus touraankondiging Coldplay. Zal wel Koning Boudewijnstadion zijn vermoed ik. Een los concert op de wei of een tweede Boutique kan ook, maar die kans schat ik minder hoog in. Alleszins blij dat ze niet meer gevreesd moeten worden voor een plek op Rock Werchter.
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.124
1.530
Dan zou dat geweldig zijn! Coldplay op Werchter was steengoed. Maar kans is nihil.


Heel het weekend "ooohooohooohooow"

Maar nee, ik zou Coldplay ook geen straf vinden. Sinds Viva la Vida zijn ze me kwijt wanneer het aankomt op actief luisteren naar hun albums, maar live vond ik ze in 2009 alleraardigst.

Maar ja...die is echt te hoog gegrepen met de huidige line up.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.355
1.872
PJ - Metallica - Coldplay - RHCP
Qua legacy kan het wel tellen natuurlijk.

Coldplay volgens mij KB stadion of een weide (Werchter, Nieuwe Koers).
Gorillaz of Kendrick de zaterdag topper.
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.124
1.530
Warpaint mag ook een streep door: 26 mei in de AB. Jammer..

Is dat zo? Ik bedoel maar, een dure act die een sportpaleis vult en headline status heeft gaan ze uiteraard geen twee keer op drie maand op het podium zetten. Een uitverkochte AB heeft echter een capaciteit van 2000 en sluit niet uit dat een band die na hun clubshows ook een festivaltour doet op Werchter staat.

Hell, in 2018 stonden The Killers in maart nog in een niet uitverkocht Sportpaleis om dan de vrijdag te headlinen in juni.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken