Ik zag op Instagram dat de verplaatste data en locaties gericht zouden zijn op stadiums.Nou, volgens mij is de hele Europese tour gecanceld.
Dus zou het raar vinden dat hij dan opeens wel wat festivals gaat doen.
Ik zag op Instagram dat de verplaatste data en locaties gericht zouden zijn op stadiums.Nou, volgens mij is de hele Europese tour gecanceld.
Dus zou het raar vinden dat hij dan opeens wel wat festivals gaat doen.
Versta me niet verkeerd. Graag The Weeknd op RW. Ze hadden hem in 2017 al moeten nemen. Maar na een aantal meer poppy headliners de jaren ervoor die geen succes waren, deden ze het niet en daar is later op gevloekt. Zeker als je dan zag wat een miskleun Kings Of Leon waren de eerste dag.
Je bent gewoon kwa smaak gewoon op een ander frequentie dat Werchter is. Misschien moet je het maar eens elders gaan zoeken?Letterlijk het probleem van Werchter is dat ze het "festivalvreemd volk" echt elk jaar opnieuw links laten liggen en niét de moeite doen om er ook maar een beetje verandering in te brengen. Voor rest volkomen eens met wat @werchter12 zegt.
Ik denk dat ik die twee best gescheiden kan houden. Als major moét je gewoon mee zijn en geef je kansen aan artiesten om nadien door te stromen tot headliner. We spreken al járen hoe er "geen nieuwe rockheadliners" meer zijn, maar misschien moet RW om mee te blijven het soms wel 's elders gaan zoeken om hun look jong te houden. En dan bedoel ik niet Kendrick Lamar 3 jaar te laat boeken of Twenty One Pilots quasi hetzelfde. Waarom dúrft Werchter niet meer, is m'n indruk? Het is prima hoor dat je oudjes à la PJ, Metallica, RHCP boekt.. Het blijft 'Rock' Werchter, maar als je ziet dat andere festivals als Roskilde, Glastonbury, Opener etc. soms 's op de kar springen..Je bent gewoon kwa smaak gewoon op een ander frequentie dat Werchter is. Misschien moet je het maar eens elders gaan zoeken?
ik heb het hier ook met Pinkpop. Jaren geweldig gevonden, maar nu is het een beetje beetje done there, been that. Dus ga ik opzoek naar alternatieven en die zijn ruimschoots te vinden.
Ik ga hierin wel met je mee. Ik ga naar deels naar een festival om op mijn lievelingsmuziek te knallen maar ook net zo goed om verrast te worden en muziek tegen te komen die ik thuis niet op zet. Ik word graag geconfronteerd met de nieuwe relevante artiesten, op deze manier blijf ik ook nog een beetje bij. Het is leuk om te weten wat de betere symfonische black metal band zijn, maar daar redt je het op het gemiddelde verjaardagsfeestje ook niet mee qua gespreksstof.Ik denk dat ik die twee best gescheiden kan houden. Als major moét je gewoon mee zijn en geef je kansen aan artiesten om nadien door te stromen tot headliner. We spreken al járen hoe er "geen nieuwe rockheadliners" meer zijn, maar misschien moet RW om mee te blijven het soms wel 's elders gaan zoeken om hun look jong te houden. En dan bedoel ik niet Kendrick Lamar 3 jaar te laat boeken of Twenty One Pilots quasi hetzelfde. Waarom dúrft Werchter niet meer, is m'n indruk? Het is prima hoor dat je oudjes à la PJ, Metallica, RHCP boekt.. Het blijft 'Rock' Werchter, maar als je ziet dat andere festivals als Roskilde, Glastonbury, Opener etc. soms 's op de kar springen..
En Macklemore anno 2019 nog boeken, sorry hoor. Hetzelfde geldt trouwens voor P!nk wiens dag een hele hetze was omdat ze enkel en alleen de mainstage wilde vullen. Ik vraag het me telkens af; maar is zo'n stadiumtournee binnen halen dan écht nodig? Idk.
Waarom gokken op Kendrick Lamar als je zeker weet dat Metallica uitverkoopt. Ik snap je kritiek enigszins wel hoor, maar het niet vernieuwen op Werchter is al jaren aan de gang, en echt niet alleen van nu. Het is ook gewoon onderdeel van een Major. Daarnaast kan je andere landen niet altijd met elkaar vergelijken. Want in vergelijking met Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland is Werchter weer super vernieuwend.Ik denk dat ik die twee best gescheiden kan houden. Als major moét je gewoon mee zijn en geef je kansen aan artiesten om nadien door te stromen tot headliner. We spreken al járen hoe er "geen nieuwe rockheadliners" meer zijn, maar misschien moet RW om mee te blijven het soms wel 's elders gaan zoeken om hun look jong te houden. En dan bedoel ik niet Kendrick Lamar 3 jaar te laat boeken of Twenty One Pilots quasi hetzelfde. Waarom dúrft Werchter niet meer, is m'n indruk? Het is prima hoor dat je oudjes à la PJ, Metallica, RHCP boekt.. Het blijft 'Rock' Werchter, maar als je ziet dat andere festivals als Roskilde, Glastonbury, Opener etc. soms 's op de kar springen..
En Macklemore anno 2019 nog boeken, sorry hoor. Hetzelfde geldt trouwens voor P!nk wiens dag een hele hetze was omdat ze enkel en alleen de mainstage wilde vullen. Ik vraag het me telkens af; maar is zo'n stadiumtournee binnen halen dan écht nodig? Idk.
Maarja. Met die ingesteldheid kunnen we nog twintig jaar teren op 'de bands van toen'. Bovendien is het niet eens een gok. Kendrick verkocht vrijwel zijn Sportpaleis-show en dat staat naar mijn aanvoelen altijd gelijk aan headlinerstatus. En moést een dag wat minder verkopen? Prima toch, niet? Idk, dat streven naar constant uitverkopen lijkt me echt geen gezond model, ma bon. Dan hebben de weekendbezoekers al tenminste 's leren kennis maken met een hiphopheadliner à la Lamar. Als je geen zaadjes plant door hier en daar (en hier gaan we weer) hiphop te boeken doorheen de dagen dan kan ik me voorstellen dat 'het oudere Werchtervolk' niet per se warm loopt van Kendrick Lamar hoewel de man uiteraard populair is. 'Zijn' publiek, Jimmy noemt het festivalvreemd volk, is vermoed ik wat jonger.. Moet je die dan ook niet 's beginnen aantrekken? En ik heb het hier niet exclusief over Lamar of hiphop, er zijn genoeg voorbeelden van jonge, nieuwe headliners van de laatste jaren.Waarom gokken op Kendrick Lamar als je zeker weet dat Metallica uitverkoopt. Ik snap je kritiek enigszins wel hoor, maar het niet vernieuwen op Werchter is al jaren aan de gang, en echt niet alleen van nu. Het is ook gewoon onderdeel van een Major. Daarnaast kan je andere landen niet altijd met elkaar vergelijken. Want in vergelijking met Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland is Werchter weer super vernieuwend.
Kijk naar Roskilde, heel leuk hoor Dua Lipa, Tyler The Creator, Haim en St. Vincent. Maar dat zal hier niet verkopen als RHCP, Metallica, Pearl Jam etc. Het gaat natuurlijk ook om commercie.
Wat.. Betekent dit zelfs? Doel je nu puur op de Rock Am Ring / Nova Rock-achtige festivals? Is dat een representatief beeld van die regio hun festivallandschap dan? Ze hebben daar ook St. Gallen, Melt etc. hoor. Begrijp totaal het punt niet.Daarnaast kan je andere landen niet altijd met elkaar vergelijken. Want in vergelijking met Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland is Werchter weer super vernieuwend.
Can't Feel My FaceFyi, ik ken amper nummers van The Weeknd.
Ken ik en dat is het hoor, maar ik zou the weeknd ook wel een goede vinden voor die zaterdag.The Weeknd ging twee keer in het Sportpaleis staan, de man kan prima een stadion / Werchter alleen aan overigens.
Can't Feel My Face
The Hills
Blinding Lights
Starboy
I Feel It Coming
Save Your Tears
After Hours
Take My Breath
Often
Ken je allemaal wel, en dan doe ik nog niet eens moeite en toch zit ik al aan een halve setlist haha.
Met name Starboy vind ik stiekem best wel een lekker nummertje. Die zou ik wel eens op een wei willen horen knallen.The Weeknd ging twee keer in het Sportpaleis staan, de man kan prima een stadion / Werchter alleen aan overigens.
Can't Feel My Face
The Hills
Blinding Lights
Starboy
I Feel It Coming
Save Your Tears
After Hours
Take My Breath
Often
Ken je allemaal wel, en dan doe ik nog niet eens moeite en toch zit ik al aan een halve setlist haha.
Van naam dus alleen Blinding Lights. Zal zo even de rest opzetten om te kijken of ik dat ook herken ;-) Edit: ik herken er zo'n 6 a 7 van. Klopt dus wel wat je zegt Save Your Tears vind ik oprecht ook gewoon een goed nummer.The Weeknd ging twee keer in het Sportpaleis staan, de man kan prima een stadion / Werchter alleen aan overigens.
Can't Feel My Face
The Hills
Blinding Lights
Starboy
I Feel It Coming
Save Your Tears
After Hours
Take My Breath
Often
Ken je allemaal wel, en dan doe ik nog niet eens moeite en toch zit ik al aan een halve setlist haha.
Kendrick was 3 jaar geleden al 2 jaar te laat. Pukkelpop en Lowlands ging er eerder mee aan de haal, en op dat moment kon Werchter natuurlijk ook grotere namen verkiezen boven Kendrick.Maarja. Met die ingesteldheid kunnen we nog twintig jaar teren op 'de bands van toen'. Bovendien is het niet eens een gok. Kendrick verkocht vrijwel zijn Sportpaleis-show en dat staat naar mijn aanvoelen altijd gelijk aan headlinerstatus. En moést een dag wat minder verkopen? Prima toch, niet? Idk, dat streven naar constant uitverkopen lijkt me echt geen gezond model, ma bon. Dan hebben de weekendbezoekers al tenminste 's leren kennis maken met een hiphopheadliner à la Lamar. Als je geen zaadjes plant door hier en daar (en hier gaan we weer) hiphop te boeken doorheen de dagen dan kan ik me voorstellen dat 'het oudere Werchtervolk' niet per se warm loopt van Kendrick Lamar hoewel de man uiteraard populair is. 'Zijn' publiek, Jimmy noemt het festivalvreemd volk, is vermoed ik wat jonger.. Moet je die dan ook niet 's beginnen aantrekken? En ik heb het hier niet exclusief over Lamar of hiphop, er zijn genoeg voorbeelden van jonge, nieuwe headliners van de laatste jaren.
Door de monopolie van LN in ons land hebben ze maar keuzes en knopen door te hakken à la wie kunnen we waar zetten - en dat is een troef. Maar ze wordt te weinig uitgespeeld - zeker als je weet dat RW bijna op alles voorrang zal krijgen op de kleinere festivals.
Wat.. Betekent dit zelfs? Doel je nu puur op de Rock Am Ring / Nova Rock-achtige festivals? Is dat een representatief beeld van die regio hun festivallandschap dan? Ze hebben daar ook St. Gallen, Melt etc. hoor. Begrijp totaal het punt niet.