Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.845
1.064
En jij denkt dat die alternatief 60.000 man trekt haha.
We zullen zien hoeveel Agnew trekt.
Maar ik blijf overtuigd dat een combo over 3 stages met namen als dEUS, Charlotte de witte, Clouseau, .., en alle andere denkbare Belgische namen goed zou verkopen…
Is maar dromen, hé…,?

Iig, als de Agnew dag binnenkort opeens veel extra acts krijgt, is dat waarschijnlijk het signaal dat ze publiek willen lokken …
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
4.138
5.526
We zullen zien hoeveel Agnew trekt.
Maar ik blijf overtuigd dat een combo over 3 stages met namen als dEUS, Charlotte de witte, Clouseau, .., en alle andere denkbare Belgische namen goed zou verkopen…
Is maar dromen, hé…,?

Iig, als de Agnew dag binnenkort opeens veel extra acts krijgt, is dat waarschijnlijk het signaal dat ze publiek willen lokken …
Die ging sws extra acts krijgen
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.793
8.764
In Amsterdam op amper tien minuten uitverkocht of zo. Van Brussel weet ik het niet, maar voor een concert op de Heizel zullen ze mij geld moeten bijgeven ipv dat ik het uitgeef. Verschillende keren een poging gedaan maar de akoestiek van het stadion is zo'n ramp, en nadien sta je nog eens 2 uur vast op parking C. Is geen wonder dat het Heizelstadion bij één van de slechtste in Europa is gestemd.
Reputatie van de Arena in Amsterdam is niet veel beter volgens mij
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
Is dat zo? De Stones verkochten nochtans goed, blijkbaar?
Iemand in het Stones topic gaf het anders aan. Dat concert was de uitzondering en veel andere grote concerten zoals Lady Gaga verkopen nog totaal niet. Ook voor Genesis erg veel tickets te krijgen. The Stones lijken dus wat de uitzondering te zijn.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.261
6.754
Iemand in het Stones topic gaf het anders aan. Dat concert was de uitzondering en veel andere grote concerten zoals Lady Gaga verkopen nog totaal niet. Ook voor Genesis erg veel tickets te krijgen. The Stones lijken dus wat de uitzondering te zijn.
Maar nu heb je het over NL, toch?
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.367
2.734
Iemand in het Stones topic gaf het anders aan. Dat concert was de uitzondering en veel andere grote concerten zoals Lady Gaga verkopen nog totaal niet. Ook voor Genesis erg veel tickets te krijgen. The Stones lijken dus wat de uitzondering te zijn.
Lady Gaga heeft een hele grote fan base maar het verkoopt in Nederland voor geen meter. Waarom? Normale zitplekken kosten 200 euro zoiets. In Düsseldorf betaal je voor de staplekken 238 euro. Beetje doorgeslagen….en veel en veel te duur. Tickets zijn dus duurder dan voor The Stones.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.367
2.734
Lady Gaga heeft een hele grote fan base maar het verkoopt in Nederland voor geen meter. Waarom? Normale zitplekken kosten 200 euro zoiets. In Düsseldorf betaal je voor de staplekken 238 euro. Beetje doorgeslagen….en veel en veel te duur. Tickets zijn dus duurder dan voor The Stones.
Oké kleine correctie : 141 euro voor goede zitplekken.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
Oké kleine correctie : 141 euro voor goede zitplekken.
Maar dat bevestigt het toch wel deels? De max lijkt voor deze zomer toch wel bereikt en men lapt niet zomaar voor elk concert deze bedragen. Misschien zie ik patronen die er niet zijn, maar toch
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.261
6.754
Maar dat bevestigt het toch wel deels? De max lijkt voor deze zomer toch wel bereikt en men lapt niet zomaar voor elk concert deze bedragen. Misschien zie ik patronen die er niet zijn, maar toch
Nee, want 'hele dure concert(tickett)en die niet goed verkopen' betekent per definitie niet dat er een soort van plateauvorming is ofzo qua mogelijkheden voor deze zomer. Lijkt me eerder dat mensen die duurdere tickets niet langer pikken en elders concerten gaan bezoeken, bv. bij een zoveelste dagevent van Werchter ofzo.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.845
1.064
Jimmy heeft ook al naar Florence op Encore gehint. Dus los van wie je wel/niet gelooft, kan je haar toch echt wel opschrijven als headliner voor dit event.

Florence was steengoed toen ze op Wetchter stond om 19u.
In een latere editie stond ze laat geprogrammeerd (headliner dacht ik?) en toen was het helemaal niet meer zo geweldig…

Sommige bands moet je sub laten…
Bijvoorbeeld Skunk Anansie vind ik een topband, maar die moet je ook niet laten headlinen ….
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.470
709
Nee, want 'hele dure concert(tickett)en die niet goed verkopen' betekent per definitie niet dat er een soort van plateauvorming is ofzo qua mogelijkheden voor deze zomer. Lijkt me eerder dat mensen die duurdere tickets niet langer pikken en elders concerten gaan bezoeken, bv. bij een zoveelste dagevent van Werchter ofzo.
Dit inderdaad. Het is ook veelzeggend dat de (muzikale) events van Werchter het allemaal vrij goed lijken te doen. Boutique dat nog in de winter uitverkocht was volgens Jimmy boven de verwachtingen van LN. TW Classic zat in december blijkbaar al op 30K verkochte tickets. En Core verkocht alleen al in de pre-sale 5000 tickets (op een tweedaags festival met capaciteit van 20K).

Zelfs Alex Agnew lijkt me een beredeneerde gok. Zo'n dagje met enkele comedians en Belgische bands, qua gage kan dat niet enorm hoog liggen. En de infrastructuur staat sowieso al gereed, dus daar zijn ook amper bijkomende kosten. Met tickets aan 70 euro + typische Werchterprijzen voor lokale consumpties, heb je heus geen 20K bezoekers nodig om uit de rode cijfers te geraken.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.433
6.198
Dit inderdaad. Het is ook veelzeggend dat de (muzikale) events van Werchter het allemaal vrij goed lijken te doen. Boutique dat nog in de winter uitverkocht was volgens Jimmy boven de verwachtingen van LN. TW Classic zat in december blijkbaar al op 30K verkochte tickets. En Core verkocht alleen al in de pre-sale 5000 tickets (op een tweedaags festival met capaciteit van 20K).

Zelfs Alex Agnew lijkt me een beredeneerde gok. Zo'n dagje met enkele comedians en Belgische bands, qua gage kan dat niet enorm hoog liggen. En de infrastructuur staat sowieso al gereed, dus daar zijn ook amper bijkomende kosten. Met tickets aan 70 euro + typische Werchterprijzen voor lokale consumpties, heb je heus geen 20K bezoekers nodig om uit de rode cijfers te geraken.
Tw classic zit ondertussen dik tegen 50000 aan
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.367
2.734
Maar dat bevestigt het toch wel deels? De max lijkt voor deze zomer toch wel bereikt en men lapt niet zomaar voor elk concert deze bedragen. Misschien zie ik patronen die er niet zijn, maar toch
Ja klopt dit is gekkenwerk! Wanneer stopt de stijging van deze prijzen? Naja hier dus want dit is de grens. Lady Gaga zou in Nederland drie keer een GelreDome kunnen uitverkopen maar dit is voor een groot gedeelte van de fans te duur. Dit is ook te lezen op sociale media.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.261
6.754
Florence was steengoed toen ze op Wetchter stond om 19u.
In een latere editie stond ze laat geprogrammeerd (headliner dacht ik?) en toen was het helemaal niet meer zo geweldig…

Sommige bands moet je sub laten…
Bijvoorbeeld Skunk Anansie vind ik een topband, maar die moet je ook niet laten headlinen ….
Dat was niet meer zo goed omdat het krak dezelfde show was? Was voor velen alleszins wel het sentiment in 2016. Was toen m'n eerste keer en ik vond het een geweldige afsluiter. Vond het eigenlijk jammer dat ik haar heb moeten missen owv The Good, The Bad & The Queen, maar ik geloof dat ze à la Cave wel een hele weide kan inpalmen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken