Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.075
1.370
We mogen hopen hé :). SOAD en RATM op dag 1 is wel pittig. Dan leef ik niet meer tegen zondag!
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.864
9.817
We mogen hopen hé :). SOAD en RATM op dag 1 is wel pittig. Dan leef ik niet meer tegen zondag!
Weet niet of ze dat ook gaan doen, al passen die 2 wel hemels goed bij elkaar. Denk dat ze beide een beetje hetzelfde doelpubliek hebben ook.

Maar wil nog maar eens zien of SOAD tourt in 2023. Dat die eerst maar eens een album uitbrengen.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.261
6.754
Billie Eilish - Kendrick Lamar
Arcade Fire - Arctic Monkeys
System Of A Down - Volbeat
Florence + The Machine - Stromae

Schrijf trouwens Angèle ook maar op.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.261
6.754
Is dat nou een headliner of niet? ? ?
(Dance-)afsluiter imo ja, zal en moet ze ook eisen als één van de grootste Belgische artiesten van het moment. Hoewel je de vergelijking met een Oscar & The Wolf in z'n hayday kunt maken, vind ik haar nog een trapje hoger staan.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.433
6.198
(Dance-)afsluiter imo ja, zal en moet ze ook eisen als één van de grootste Belgische artiesten van het moment. Hoewel je de vergelijking met een Oscar & The Wolf in z'n hayday kunt maken, vind ik haar nog een trapje hoger staan.
Ik schat ze ook hoger in. Wel geen idee hoe het met de verkoop van al die zaalshows staat. Leek me net iets te ambitieus.
 

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.075
1.370
Zal dan toch een sterke headliners voor moeten, of trekt die echt zoveel volk? Is dat niet meer iets voor laat in een tent?
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Zal dan toch een sterke headliners voor moeten, of trekt die echt zoveel volk? Is dat niet meer iets voor laat in een tent?
In 2019 stond ze op die positie. Was gewoon onverwantwoord. Het is de main (sub of dance afsluiter afhankelijk van de exclusiviteit imo) of het is niets.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.261
6.754
Zal dan toch een sterke headliners voor moeten, of trekt die echt zoveel volk? Is dat niet meer iets voor laat in een tent?
Dat deed ze in 2019 al eens. Kwartier op voorhand kon je de tent al niet meer binnen.

Ik schat ze ook hoger in. Wel geen idee hoe het met de verkoop van al die zaalshows staat. Leek me net iets te ambitieus.
Same, weinig Belgische artiesten die het aandurven (of liever, kunnen) om Sportpaleis en Vorst aan te doen laat staan meerdere keren. Maar bon, ze heeft nog tijd genoeg om ze uit te verkopen en eens die eerste show binnenkort gedaan is en ze Dour plat speelt..
 

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.075
1.370
Ok, dan schat ik haar misschien wat fout in. Heel veel respect voor Angele als artieste, maar ik luister er nooit naar. Niet echt mijn ding en vond het live ook niet zo toonvast (?)
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.845
1.063
Dan is het toch wel erg gesteld. Ik vind Alex Agnew wel een beetje een zwaktebod eerlijk gezegd. Een leuke dag met Belgische bands om de sector te ondersteunen zou dan leuker geweest zijn.
Ja, ik had echt gedacht dat ze zoiets sowieso gingen doen.
Een dag met enkel Belgische bands om hen te steunen na de moeizame periode.
Op alle stages, en je zou het zeer ruim kunnen maken.
Van dEUS, The Subs, Noordkaap, De Mens tot Clouseau en pakweg Willy Sommers.
Zoiets zou toch makkelijk uitverkopen?
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.845
1.063
Omdat het vaak niet loopt zoals gewenst? Ze hebben zich moeten aanpassen aan beschikbaarheid en mogelijkheden.
Ja, dat snap ik.
Maar dan lijken er toch wel andere opties te bestaan?
Maak er een comedy DAG van met bijvoorbeeld Urbanus, Xander, Wim Helsen, … die aanvulle en ik was wel al overtuigd geweest…

p.s.: zal misschien nog gebeuren dat ze uitbreide, als blijkt dat tickets misschien niet goed verkopen?

Wie van dit forum heeft tickets gekocht voor Agnew? ?
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.889
2.709
Ja, dat snap ik.
Maar dan lijken er toch wel andere opties te bestaan?
Maak er een comedy DAG van met bijvoorbeeld Urbanus, Xander, Wim Helsen, … die aanvulle en ik was wel al overtuigd geweest…

p.s.: zal misschien nog gebeuren dat ze uitbreide, als blijkt dat tickets misschien niet goed verkopen?

Wie van dit forum heeft tickets gekocht voor Agnew? ?
Ging blijkbaar sowieso nog uitgebreid worden met wat extra comedians (en bandjes). Alleen die prijs blijft natuurlijk ronduit belachelijk.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.470
709
Ja, ik had echt gedacht dat ze zoiets sowieso gingen doen.
Een dag met enkel Belgische bands om hen te steunen na de moeizame periode.
Op alle stages, en je zou het zeer ruim kunnen maken.
Van dEUS, The Subs, Noordkaap, De Mens tot Clouseau en pakweg Willy Sommers.
Zoiets zou toch makkelijk uitverkopen?

Zoals Jimmy al aangegeven heeft: dit is exact wat Werchter de voorbije 2 jaar gedaan heeft. En ik zie ook het nut niet helemaal. Als ik dEUS, Noordkaap, etc wil zien, kan ik dit jaar ook gewoon naar Rock Zottegem, Rock Herk, Rock Ternat, Crammerock, en tientallen andere opties, waar ik diezelfde Belgische artiesten voor minder geld in meer intieme setting kan zien...
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.864
9.817
waar ik diezelfde Belgische artiesten voor minder geld in meer intieme setting kan zien...
Hetzelfde kan natuurlijk gezegd worden van Anew, die je in cultuurhuizen van zowat elke gemeente kan zien. Met dezelfde show waarschijnlijk, een pak comfortabeler (want zittend, toch wel een must voor dit soort shows) en vooral: minder duur.

Zelfs als hier nog comedians bijkomen vind ik de wei van Werchter echt de allerlaatste plek waar ik een comedyshow wil zien. Zou me niet verbazen als ze snel met nieuwe namen komen voor dit omdat de verkoop voor geen meter loopt...
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.845
1.063
Staan de Barn en KluB C er dan al? Als het niet vlot loopt kunnen ze Agnew nog altijd in de tent zetten.
Of op The Slope!
Zoals ik al eerder ergens hier geschreven had… ik heb niks tegen Agnew…
we zijn zelfs al naar het Sportpaleis naar hem gaan zien, maar ook dat was nu niet megaspeciaal. Gewoon dezelfde show als in de cc.

Als Urbain met De Fanfaar komt spelen, kom ik af… ?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.864
9.817
maar ook dat was nu niet megaspeciaal. Gewoon dezelfde show als in de cc.
Dat is wat ik er ook mee heb. En als je de de keuze kan maken tussen zo'n weide of een cc dan ga ik toch altijd voor dat tweede kiezen.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.845
1.063
Dat is wat ik er ook mee heb. En als je de de keuze kan maken tussen zo'n weide of een cc dan ga ik toch altijd voor dat tweede kiezen.
Dan vind ik mijn idee beter, een all-in Belgische festivaldag.

Op de Main alles wat alternatief is, van dEUS tot Daan.
Een tent met commerciële acts zoals Clouseau en Regi toestanden…
Een Belgian dance hall met DJ acts als Amelie Lens, Charlotte De Witte en 2 Many DJs.

Inkaderen om de muziekindustrie een hart onder de riem te steken en je hebt een fantastisch eendagsfestival…
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken