Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
Hoezo zou Ghost co-head kunnen zijn op Werchter? Die verkopen niet eens Vorst uit. Max op twee na laatste of Barnhead imo.

Stel het je voor op RW in 2023: RATM, SOAD, Gojira en Ghost. Ocharme Graspop! ?
Veel bands verkopen vorst niet uit tijdens COVID. Royal blood doet het bijvoorbeeld ook niet, Bastille doet het ook niet en die waren in 2019 co headliner.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Veel bands verkopen vorst niet uit tijdens COVID. Royal blood doet het bijvoorbeeld ook niet, Bastille doet het ook niet en die waren in 2019 co headliner.

Is die Lotto van Royal Blood nu nog altijd niet uitverkocht? ?
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Veel bands verkopen vorst niet uit tijdens COVID. Royal blood doet het bijvoorbeeld ook niet, Bastille doet het ook niet en die waren in 2019 co headliner.
Royal Blood is dan ook geen co-head en naar mijn aanvoelen zou ook Bastille dat niet meer zijn anno 2023. Was maar om aan te geven dat Ghost als co-head op Werchter toch echt veel te hoog gegrepen is (tenzij er natuurlijk een package deal is zoals Radiohead + James Blake).
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.433
6.198
Is die Lotto van Royal Blood nu nog altijd niet uitverkocht? ?
Geen vergelijk, maar zelfde avond Paul Kalkbrenner is los uitverkocht, zelfs in Corona. Dat is 15000 tickets. De laatste 3000 gingen zonder veel tamtam in verkoop bij overschakeling code geel, direct alles weg.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.516
4.848
Royal Blood is dan ook geen co-head en naar mijn aanvoelen zou ook Bastille dat niet meer zijn anno 2023. Was maar om aan te geven dat Ghost als co-head op Werchter toch echt veel te hoog gegrepen is (tenzij er natuurlijk een package deal is zoals Radiohead + James Blake).
Bastille is nooit cohead geweest. In 2019 sub.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
Ik denk dat Ghost niet veel anders kan dan barn headliner of sub/co-headliner.

Die hebben gewoon een te grote stage setup om in een half uur op te zetten.

Hoe dan ook zijn ze eerste keuze voor Graspop, denk dat Tobias Forge zijn hoge positie op Graspop niet gaat opgeven voor een namiddag spot op Werchter. Hij heeft het grootser voor ogen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.516
4.848
Op Werchter zou Ghost prima als sub weggezet kunnen worden. Voor een breder publiek spelen, kan voor een band ook aantrekkelijk zijn.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.793
8.764
Ook kans dat ze gewoon de combi SOAD - Volbeat weer neer zetten. Lijkt me dat Volbeat meer tickets verkoopt dan Ghost.
En Volbeat tourt toch iedere zomer, dus dat zal het probleem ook niet zijn
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.844
1.062
Veel bands verkopen vorst niet uit tijdens COVID. Royal blood doet het bijvoorbeeld ook niet, Bastille doet het ook niet en die waren in 2019 co headliner.
We zitten wat in een kantelmoment… “tijdens covid”…
Officieel zitten we in code geel en niet meer in piek COVID, maar het voelt voor velen nog aan als “tijdens COVID“ (ook al is Ghost maar binnen 2 maanden)
 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.657
2.272
Geen vergelijk, maar zelfde avond Paul Kalkbrenner is los uitverkocht, zelfs in Corona. Dat is 15000 tickets. De laatste 3000 gingen zonder veel tamtam in verkoop bij overschakeling code geel, direct alles weg.
Kalkbrenner op zaterdag, RB op dinsdag. Gaat toch een invloed hebben denk ik.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.389
3.411
Geen vergelijk, maar zelfde avond Paul Kalkbrenner is los uitverkocht, zelfs in Corona. Dat is 15000 tickets. De laatste 3000 gingen zonder veel tamtam in verkoop bij overschakeling code geel, direct alles weg.
Er is duidelijk veel veranderd tijdens de voorbije twee jaar. Festivals en een deel concerten verkopen sneller dan vroeger, andere groepen zakken volledig door het ijs.

Het zaterdagavond argument kan zeker een invloed hebben, maar de trend is zichtbaar bij zoveel groepen (zie bv. KOL).
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Festivals en een deel concerten verkopen sneller dan vroeger, andere groepen zakken volledig door het ijs.
Ja je ziet grote verschillen merk ik. Festivals lijken heel snel ui te verkopen (al zullen ook vouchers en doorgeschoven tickets daar iets mee te maken hebben), maar qua concerten hangt het echt af van de act zelf. Grote, bekende namen zoals Coldplay, Billie Eilish, Stromae en Olivia Rodrigo verkopen de ene na de andere show uit in minuten, terwijl een Royal Blood (die ooit wel vlot een Vorst uitverkocht) en Kings Of Leon (ooit RW headliners) moeten krabben om wat publiek in hun zaal te krijgen.

Of een Oscar & The Wolf.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.793
8.764
Ik ben erg benieuwd of festivals volgend jaar weer zo snel uit zullen verkopen, of dat het alleen dit jaar was. Een combinatie van het feit dat een groot deel van de tickets al verkocht was, en de knaldrang om weer eens naar een festival kunnen gaan zullen samen veel invloed hebben gehad.
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
1.115
586
Bij Rock Werchter weet ik het volgend jaar nog niet zo.
Dit jaar zou een programma komen waarbij de grootste acts elkaar in de weg zouden staan.
Dat is nu niet gebleken doordat er veel op andere festivals van Werchter worden gezet, er afzeggingen zijn en sommige artiesten gewoonweg niet geboekt zijn. Daarbij de steeds duurder wordende drank- en eetbonnen.
Ze zullen volgend jaar echt hun best moeten doen om mij te overtuigen.
Zag een optreden van the Strokes van 2021 die iemand gedeeld had op eFestivals,
Dat had toch een leuke niet standaar boeking zijn geweest, alhoewel ik weet dat ze niet de ticketverkoop een boost geven.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.261
6.753
Er is duidelijk veel veranderd tijdens de voorbije twee jaar. Festivals en een deel concerten verkopen sneller dan vroeger, andere groepen zakken volledig door het ijs.

Het zaterdagavond argument kan zeker een invloed hebben, maar de trend is zichtbaar bij zoveel groepen (zie bv. KOL).
Denk dat er bij bepaalde fanbases al sneller de klik "corona = done" wordt gemaakt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy en Thisso

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.271
1.338
Bij Rock Werchter weet ik het volgend jaar nog niet zo.
Dit jaar zou een programma komen waarbij de grootste acts elkaar in de weg zouden staan.
Dat is nu niet gebleken doordat er veel op andere festivals van Werchter worden gezet, er afzeggingen zijn en sommige artiesten gewoonweg niet geboekt zijn. Daarbij de steeds duurder wordende drank- en eetbonnen.
Ze zullen volgend jaar echt hun best moeten doen om mij te overtuigen.
Zag een optreden van the Strokes van 2021 die iemand gedeeld had op eFestivals,
Dat had toch een leuke niet standaar boeking zijn geweest, alhoewel ik weet dat ze niet de ticketverkoop een boost geven.
Maar voor het overgrote deel van de mensen ís dit gewoon een affiche met de grootste acts. Metallica een stadionact en al van 2014 geleden dat ze op Rock Werchter stonden. Red Hot Chili Peppers doen twee of drie festivals wereldwijd, zeer exclusief dus. Pearl Jam een absolute publiekstrekker en dan de hippere combo Twenty One Pilots- Imagine Dragons. Nog verder aangevuld met namen als The Killers, Pixies, The War on Drugs ...

Mensen die verder kijken zien dan nog een dikke dance-programmatie, wat nostalgische 'overdagacts', lievelingen als Beck, Phoebe Bridgers, Lianne La Havas, Michael Kiwanuka, Sam Fender... Aangevuld met onder andere Polo G, Anne-Marie, Lewis Capaldi en The Kid Laroi die een specifiek publiek trekken ...

Neen, deze affiche is voor zeer veel mensen een absolute topaffiche.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.433
6.198
Maar voor het overgrote deel van de mensen ís dit gewoon een affiche met de grootste acts. Metallica een stadionact en al van 2014 geleden dat ze op Rock Werchter stonden. Red Hot Chili Peppers doen twee of drie festivals wereldwijd, zeer exclusief dus. Pearl Jam een absolute publiekstrekker en dan de hippere combo Twenty One Pilots- Imagine Dragons. Nog verder aangevuld met namen als The Killers, Pixies, The War on Drugs ...

Mensen die verder kijken zien dan nog een dikke dance-programmatie, wat nostalgische 'overdagacts', lievelingen als Beck, Phoebe Bridgers, Lianne La Havas, Michael Kiwanuka, Sam Fender... Aangevuld met onder andere Polo G, Anne-Marie, Lewis Capaldi en The Kid Laroi die een specifiek publiek trekken ...

Neen, deze affiche is voor zeer veel mensen een absolute topaffiche.
Mailadres RW wordt ook overstelpt met mensen die nog aan tickets willen raken. Er heerst het gevoel dat er makkelijk per dag nog een pak extra kunnen worden verkocht. Zoals al eerder gezegd kreeg verkoop Boutique ook een boost na uitverkopen RW, en na uitverkopen Boutique is dit ook het geval voor Classic. Over Agnew geen info totnu.
 

T. Roses

Support act
8 dec 2016
775
489
?
TICKET ALERT!
?
Rock Werchter 2022 has been completely sold out for a while now. We are aware that some of you are still looking for a ticket or want to sell a ticket. Unfortunately, the internet is not always the best place for these types of transactions. Tickets are regularly traded through an auctioning website or a dubious ticket reseller, often at sky-high prices.
Resale, a new service from Ticketmaster, has been activated so that you can safely trade tickets at a correct price.
➡️
Want to resell a #RW22 ticket?
If you can no longer use your Rock Werchter tickets bought from Ticketmaster, you can sell them to other fans via the Resale button in your Ticketmaster.be account.
➡️
Want to buy a #RW22 ticket?
Tickets being sold by another fan are offered to those who have registered on the waiting list. They will be notified according to the first come, first served principle.
Read more on https://www.rockwerchter.be/en/tickets/general-ticket-info
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken