Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.124
1.530
Ghost kunnen we helaas afschrijven nu ze in dat verschrikkelijke Vorst Nationaal staan in mei.

Toch zonde, wat dat is een band die ik echt graag had zien evolueren naar de status van sub op Werchter. Was perfect geweest bij Metallica.

Hopen dat het Queens of the Stone age - Royal Blood gerucht maar klopt dan i guess.
 

Lion

Dagopener
7 mrt 2017
722
1.454
Waarom verwachten we eigenlijk nog namen te krijgen vóór de prijsverhoging. Zou het vanuit Rock Werchter-oogpunt niet logischer zijn om pas na de prijsverhoging een berg namen aan te kondigen?
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy en Timmetje

Special Monkey

Geliefde act
13 apr 2021
1.996
2.564
Waarom verwachten we eigenlijk nog namen te krijgen vóór de prijsverhoging. Zou het vanuit Rock Werchter-oogpunt niet logischer zijn om pas na de prijsverhoging een berg namen aan te kondigen?
Qua klantenbinding kan je het beter voor de prijsverhoging doen. Ik zou het niet kunnen appreciëren als ze pas nieuwe namen droppen na de verhoging. Met namen droppen voor de verhoging kan je ook impulsaankopen uitlokken.
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.124
1.530
Exact. Het zijn donkere, onzekere tijden en erg veel tickets worden er op dit moment niet verkocht. Een klein pakketje mooie namen zou twijfelaars nu dus toch over de streep kunnen trekken.

Een leuk groepje met pakweg een Queens of the stone age, Liam Gallagher, Inhaler, Maneskin, Phoebe Bridgers, Sylvie Kreusch, Robyn en je stimuleert weer even de verkoop in deze rare periode.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Met nieuwe namen voor zowel BKS als DTRH in de komende dagen én de prijsverhoging volgende week, zou het mij echt wel straf lijken als we deze vrijdag geen pakket krijgen.
Indie/alternatief pakketje om hen wat te counteren?
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.132
4.221
Exact. Het zijn donkere, onzekere tijden en erg veel tickets worden er op dit moment niet verkocht. Een klein pakketje mooie namen zou twijfelaars nu dus toch over de streep kunnen trekken.

Een leuk groepje met pakweg een Queens of the stone age, Liam Gallagher, Inhaler, Maneskin, Phoebe Bridgers, Sylvie Kreusch, Robyn en je stimuleert weer even de verkoop in deze rare periode.
Erg veel tickets zijn er al verkocht, dus waarom zou RW twijfelaars NU over de streep willen trekken? Misschien gooien ze komende vrijdag er nog een pakketje uit om inderdaad impulsaankopen te stimuleren (koop ze nu voordat de prijs omhoog gaat). Maar als de prijs omhoog is gegaan, zul je extra moeite moeten doen om de verkoop te stimuleren. Logischer om aantrekkelijke namen dan nog even niet te delen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje en Lion

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Erg veel tickets zijn er al verkocht, dus waarom zou RW twijfelaars NU over de streep willen trekken? Misschien gooien ze komende vrijdag er nog een pakketje uit om inderdaad impulsaankopen te stimuleren (koop ze nu voordat de prijs omhoog gaat). Maar als de prijs omhoog is gegaan, zul je extra moeite moeten doen om de verkoop te stimuleren. Logischer om aantrekkelijke namen dan nog even niet te delen.
Ik meen dat december altijd een fijne maand is voor de verkoop, vanwege kerstcadeaus en het ontvangen van de 13e maand. Dus ik zou dan denken dat ze deze week aankondigen om impulsaankopen te stimuleren voordat de prijs omhoog gaat, en ze daarna de combinatie "december + kwart van de affiche bekend" hun werk laten doen tot het nieuwe jaar.
 

scheep

Randprogramma
24 feb 2014
209
109
Main Square Festival geeft 25 november hun volledige programmatie. Wacht Rock Werchter hier op voor zelf namen te geven? Aangezien zij 'zuster' festival zijn?
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.124
1.530
Main Square Festival geeft 25 november hun volledige programmatie. Wacht Rock Werchter hier op voor zelf namen te geven? Aangezien zij 'zuster' festival zijn?

Main Square is al jaren het zusterfestival niet meer, te zien aan de vaak beschamende line ups de voorbije jaren waar Sum 41 en Macklemore als absolute headliners gepland staan.


Maar he, misschien verrassen ze. Er zullen sowieso wel overlappingen zijn.
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.124
1.530
Bloc Party mogen we ook uitsluiten. Staan in mei in Cirque Royal.


Fuckin hell...was echt een leuke namiddag band geweest.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.132
4.221
Ik meen dat december altijd een fijne maand is voor de verkoop, vanwege kerstcadeaus en het ontvangen van de 13e maand. Dus ik zou dan denken dat ze deze week aankondigen om impulsaankopen te stimuleren voordat de prijs omhoog gaat, en ze daarna de combinatie "december + kwart van de affiche bekend" hun werk laten doen tot het nieuwe jaar.
Van 3 december tot de kerst een paar pakketjes droppen, voldoet daar toch aan? Met als voordeel dat je meer duurdere tickets verkoopt, ipv nog even veel goedkope.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.152
2.915
Lineup van Lolla Stockholm is ook bekend, zelfde weekend als Rock Werchter. Haim en Kacey Musgraves kunnen wel terugkomen van de 2020 affiche, Maneskin mogen ze niet mislopen. Hopen op Sigrid en Mitski, wellicht Remi Wolf en Turnstile als leuke Slope namen? Doja Cat zal wel Dour worden ofzo.

260617577_877295686311068_2921907705790585338_n.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Everyknight en Joslittel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.072
10.220
Wolf Alice ook heel graag in de Barn! Biffy en Turnstile mogen zeker ook door. Jimmy eat World komt ook per jaar lager op de affiches he.
 
  • Leuk
Waarderingen: Breinaard

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.398
3.360
Lineup van Lolla Stockholm is ook bekend, zelfde weekend als Rock Werchter. Haim en Kacey Musgraves kunnen wel terugkomen van de 2020 affiche, Maneskin mogen ze niet mislopen. Hopen op Sigrid en Mitski, wellicht Remi Wolf en Turnstile als leuke Slope namen? Doja Cat zal wel Dour worden ofzo.

Bekijk bijlage 733
Kacey Musgraves, Måneskin, HAIM, Modest Mouse, IDLES, Wolf Alice, Glass Animals, Mitski, Jerry Cantrell wat mij betreft allemaal erg welkom!
En vooruit ik zou uit nieuwsgierigheid ook bij Biffy gaan kijken.
 
Laatst bewerkt:

Gebruikers die dit onderwerp bekijken