Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.113
5.391
Kings Of Leon hadden beter toegezegd voor die aangeboden spots op 1 van de dagevents... Doordat Ticketmaster nu ook sportpaleis doet kan je netjes checken hoeveel kaarten er nog beschikbaar zijn.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.770
8.332
Kings Of Leon hadden beter toegezegd voor die aangeboden spots op 1 van de dagevents... Doordat Ticketmaster nu ook sportpaleis doet kan je netjes checken hoeveel kaarten er nog beschikbaar zijn.
Ik vreesde er al voor. Dit is stilaan een Vorst National band geworden denk ik.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Gaat voor geen meter verkopen, zelfs niet in een kleinere zaal(opstelling) in Lotto Arena. Kings Of Leon's status de laatste tien jaar is gebouwd rond RW headlinen.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.399
2.826
Nou, morgen start dan de laatste volledige week voor de prijsverhoging. Gaan de campingtickets ook omhoog in de prijs? Ik ben nog altijd aan het nadenken of ik op en neer ga met max uur rijden of toch maar een camping regel.
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.124
1.530
Nou, morgen start dan de laatste volledige week voor de prijsverhoging. Gaan de campingtickets ook omhoog in de prijs? Ik ben nog altijd aan het nadenken of ik op en neer ga met max uur rijden of toch maar een camping regel.

Levert op en neer rijden niet een hoop gedoe met aanschuiven in het verkeer en telkens de volle mep betalen voor die parking plus het geklooi achteraf om terug weg te raken op?

Camping lijkt me toch wat goedkoper en makkelijker dan. Ik dacht dat enkel de ticketprijzen stijgen en niet de camping en drankbonnen.
 

theblackmadness

Sunset slot
9 sep 2019
3.467
4.253
Levert op en neer rijden niet een hoop gedoe met aanschuiven in het verkeer en telkens de volle mep betalen voor die parking plus het geklooi achteraf om terug weg te raken op?

Camping lijkt me toch wat goedkoper en makkelijker dan. Ik dacht dat enkel de ticketprijzen stijgen en niet de camping en drankbonnen.
Bwa je kan je wat verderop zetten en een fiets meepakken. Heb je van dat alles geen last
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.355
1.872
Mocht All Points East nu niet eind augustus vallen maar daar vallen enorm veel pracht Barn namen te vangen.
 

Lion

Dagopener
7 mrt 2017
724
1.454
Is er een optie om mijn RW20 kaarten in te ruilen voor All Points East kaarten? Lekkere namen daar inderdaad
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.231
4.822
Nu vind ik de namen best ok. Maar ben ik te verwaand als ik met de meeste namen een been there done that gevoel krijg?
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.398
3.360
Nu vind ik de namen best ok. Maar ben ik te verwaand als ik met de meeste namen een been there done that gevoel krijg?
Als festivalfanaat in een beginstadium is die line up ideaal. Weinig spannende namen die vaak genoeg te zien zijn in Europa, maar wel allemaal kwaliteit en dus op één plek. Als je dit hebt gezien als beginnend indie-liefhebber, ben je al redelijk 'klaar' als je qua headliners Gorillaz, The National, Tame Impala, Nick Cave en Kraftwerk in één klap kan zien. Zelfde geldt voor Primavera, al hebben die daarnaast ook wat zeldzamere acts als The Strokes, Lorde en Beach House.
Rock Werchter heeft dit met rock namen deze editie. Als je nog niet veel hebt gezien kun je in één keer RHCP, PJ en Metallica afvinken.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.231
4.822
Als festivalfanaat in een beginstadium is die line up ideaal. Weinig spannende namen die vaak genoeg te zien zijn in Europa, maar wel allemaal kwaliteit en dus op één plek. Als je dit hebt gezien als beginnend indie-liefhebber, ben je al redelijk 'klaar' als je qua headliners Gorillaz, The National, Tame Impala, Nick Cave en Kraftwerk in één klap kan zien. Zelfde geldt voor Primavera, al hebben die daarnaast ook wat zeldzamere acts als The Strokes, Lorde en Beach House.
Rock Werchter heeft dit met rock namen deze editie. Als je nog niet veel hebt gezien kun je in één keer RHCP, PJ en Metallica afvinken.
Ja.. als ik moet zeggen wanneer ik fan ben van een band zou ik heel snel The National noemen. Maar toch heb ik het idee dat ik ze (zelfs met COVID) de afgelopen jaren iets teveel van het goede gezien heb.

Ik mis dan voor mijzelf de spanning om naar iets uit te kijken. De euforie van een The Strokes op BKS was daarom bijvoorbeeld een stuk groter dan dat ze morgen Nick Cave voor BKS bekend maken. Hoewel ik Cave de beter artiest vind van de 2.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.398
3.360
Ja.. als ik moet zeggen wanneer ik fan ben van een band zou ik heel snel The National noemen. Maar toch heb ik het idee dat ik ze (zelfs met COVID) de afgelopen jaren iets teveel van het goede gezien heb.

Ik mis dan voor mijzelf de spanning om naar iets uit te kijken. De euforie van een The Strokes op BKS was daarom bijvoorbeeld een stuk groter dan dat ze morgen Nick Cave voor BKS bekend maken. Hoewel ik Cave de beter artiest vind van de 2.
Ik zou jou dan ook zeker niet omschrijven als 'beginnend festivalfanaat'. ;)
Maar snap wat je bedoelt ja. Zou je dan uit moeten wijken naar kleinere festivals of zijn er majors in Europa waar je wel graag heen zou willen?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.770
8.332
Ja.. als ik moet zeggen wanneer ik fan ben van een band zou ik heel snel The National noemen. Maar toch heb ik het idee dat ik ze (zelfs met COVID) de afgelopen jaren iets teveel van het goede gezien heb.

Ik mis dan voor mijzelf de spanning om naar iets uit te kijken. De euforie van een The Strokes op BKS was daarom bijvoorbeeld een stuk groter dan dat ze morgen Nick Cave voor BKS bekend maken. Hoewel ik Cave de beter artiest vind van de 2.
Snap wat je bedoelt. Soms voel ik dat ook. Die bucketlist wordt steeds kleiner hé (bij mij staan nu Blur en inderdaad The Strokes nog steeds helemaal bovenaan).

Al helpt het soms om een act die je al veel gezien hebt, eens in een andere context te zien. The National die die Marquee shows deed op Pukkelpop bijvoorbeeld. Of volgend jaar Nick Cave die een TWC gaat toppen en misschien wel de grootste show uit zijn lange carrière gaat doen.

Of neem Interpol: heb daar al véél (soms matige, soms uitstekende) shows van gezien, maar om die band eens op Primavera rond middernacht een main stage te zien tackelen, is iets wat mij weer erg doet uitkijken naar zo'n band. Of Massive Attack rond 2u 's nachts op datzelfde festival.
 
  • Leuk
Waarderingen: emmers met glijmiddel

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.231
4.822
Ik zou jou dan ook zeker niet omschrijven als 'beginnend festivalfanaat'. ;)
Maar snap wat je bedoelt ja. Zou je dan uit moeten wijken naar kleinere festivals of zijn er majors in Europa waar je wel graag heen zou willen? Maar krijg je pak hem beet Gorillaz, Nick Cave en Arctic Monkeys voor een Lowlands
Geen idee, Primavera en Roskilde staat nog op de wishlist. Maar denk dat het een beetje de covid die er in hakt waardoor ik even niet super enthousiast kan worden op dit moment. Denk dat zoiets een rol speelt in mijn huidige beleving. Want voor mijn gevoel heb ik The National vorig jaar nog gezien. Anderzijds wil ik na de corona misschien ook evenementen bezoeken die buiten mijn comfortzone liggen.

Ik durf nu geen voorbeeld te noemen van een festival. Maar ik ben van een 90’s pop naar Eminem/Hip Hop om daarna naar de Hardcore, Hardstyle, Jump gegaan. Vervolgens was Trance, House, Electro en Techno aan de beurt. Toen werd ik idolaat van Editors, Coldplay, Muse, Snow Patrol, Franz Ferdinand, Bloc Party etc. Daarna ging naar een metal festival en bleken het toch allemaal niet dronken duivelaanbidders te zijn. Dan wil je wl die oude bands toch nog eens zien voordat ze dood gaan. En dan vind je me weer totaal dronken op de lokale kermis onder het genot van Mart Hoogkamer.

Misschien had ik me zonder covid nu in de jungle of breakbeat scene gestort. I don’t know. Ik heb muzikaal stil gestaan voor mijn gevoel deze pandemie.
 
Laatst bewerkt:

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.399
2.826
Ik ben juist wat meer de hardere kant opgeschoven, zoals Avatar en Gojira. Waarschijnlijk om wat frustraties over het anti-muzikantenbeleid van me af te headbangen.

Ik verwacht dat het de komende jaren ook erg karig gaat zijn met nieuwe bands/artiesten. Je moet wel gek zijn om met al die lockdowns in het verschiet deze branche in te gaan....
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.650
1.147
Ik ben juist wat meer de hardere kant opgeschoven, zoals Avatar en Gojira. Waarschijnlijk om wat frustraties over het anti-muzikantenbeleid van me af te headbangen.

Ik verwacht dat het de komende jaren ook erg karig gaat zijn met nieuwe bands/artiesten. Je moet wel gek zijn om met al die lockdowns in het verschiet deze branche in te gaan....
Meeste bands starten omdat ze het leuk vinden om samen muziek te maken. Niet omdat het zo'n makkelijke branche is om mee te verdienen ofzo hoor.

+ meeste bands die jij/wij de komende jaren gaan ontdekken, gaan al begonnen zijn voor er sprake was van Corona lijkt mij.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken