Rock Werchter 2021 - Nieuws & geruchten

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.177
4.322
jefferke wrote:
De online optredens zijn ook bekend gemaakt, beetje pover niet?

Die show van The Cure is wel een grote vis. Alleen ‘jammer’ dat die hele show al op Youtube staat.

Ik heb toch wel wat euro’s over voor een registratie van Nick Cave, Anderson .Paak of David Byrne in 2018.

Stromae is ook wel een hoogtepunt en leuk om eens terug te zien.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.030
8.674
mattman wrote:

jefferke wrote:
De online optredens zijn ook bekend gemaakt, beetje pover niet?


Die show van The Cure is wel een grote vis. Alleen ‘jammer’ dat die hele show al op Youtube staat.

Ik heb toch wel wat euro’s over voor een registratie van Nick Cave, Anderson .Paak of David Byrne in 2018.

Stromae is ook wel een hoogtepunt en leuk om eens terug te zien.

Eens. :)
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.150
1.184
Rock Werchter is de laatste dagen wel erg actief op social media.

Toch een kleine voorspelling voor volgend jaar:

Pixies – Royal Blood – Pearl Jam
Liam Gallagher – Red Hot Chili Peppers – The Strokes
Charlie XCX – Twenty One Pilots – The Killers
Placebo – Volbeat – Foo Fighters

Kendrick verwacht ik niet volgend jaar, maar een jaar later. Hetzelfde geldt voor Tame Impala en RATM. Ik hoop op Metallica in de plaats van Foo Fighters. Gorillaz verwacht ik op Pukkelpop.
Wat denken jullie?

Zeer goede voorspelling. Waarschijnlijk wel te optimistisch qua grote namen. Het zou vooral jammer zijn als Faith No More zou wegvallen!

Maar eens dat Royal Blood, The Killers, Red Hot Chili Peppers en Foo Fighters de grootste kanshebbers zijn om 'erbij te komen'. Waarschijnlijk wel niet alle vier, maar bijvoorbeeld twee uit dit rijtje?
 

Breinaard

Gouden Tip
8 nov 2014
445
60
Geen vijfde dag erbij?
Verder prima wishlist, al zou ik graag Faith no More en SOAD erbij zien maar de kans op die laatste lijkt inderdaad steeds kleiner...
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.030
8.674
Na die vertoning in 2018 kan ik moeilijk warm lopen voor The Killers (of de helft ervan) die een dag komen afsluiten op RW...

Op TWC werden ze herleid tot een uurtje opwarmen voor McCartney... Kunnen ze dat niet doen voor een andere act. Op Lolla Stockholm staan ze ook gewoon voor Pearl Jam bvb.
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.571
4.500
Na die vertoning in 2018 kan ik moeilijk warm lopen voor The Killers (of de helft ervan) die een dag komen afsluiten op RW…

Op TWC werden ze herleid tot een uurtje opwarmen voor McCartney… Kunnen ze dat niet doen voor een andere act. Op Lolla Stockholm staan ze ook gewoon voor Pearl Jam bvb.

Ik stem voor, of gwn op TW laten staan
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.412
3.383
Het is zeker geen wishlist nee, puur de namen die ik aannemelijk vind.
Heb inderdaad geen vijfde dag opgenomen, omdat we dat nog niet zeker weten, en ze hebben natuurlijk nog losse evenementen. Ik zie daar wel een Coldplay en/of Metallica-metal dag verschijnen.
Acts als FNM en Kendrick heb ik niet meegenomen door wat ik tot nu toe (op Efestivals) heb gelezen. Faith No More verwacht ik niet meer op beiden, al juich ik het zeker toe.
Wat ik snap van deze industrie is dat een act die komend jaar niet kan, het een (x aantal) jaar later inhaalt. Ik ben benieuwd hoe dat gaat lopen met redelijk specifieke acts als Kendrick, SOAD, omdat PJ bijvoorbeeld bij een veel breder publiek geliefd is, en dus minder problematisch.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.030
8.674
Acts als FNM en Kendrick

Het zijn net die twee acts die die zaterdag nu al legendarisch maakten voor mij. FNM die werd aangekondigd op de Kendrick dag was echt de druppel voor mij om dat ticket te halen (en een maat een zaterdagticket). Echt benieuwd wat ze hebben als vervanging mochten die wegvallen. Heb er al veel over doorgeboomd, maar met Kendrick zou veruit de scherpste headliner uit het rijtje wegvallen. Please laat het niet zijn. Wordt met de dag nieuwsgieriger naar die eerste namen.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.412
3.383
RubenFrusciante wrote:
Acts als FNM en Kendrick

Het zijn net die twee acts die die zaterdag nu al legendarisch maakten voor mij. Echt benieuwd wat ze hebben als vervanging mochten die wegvallen. Heb er al veel over doorgeboomd, maar met Kendrick zou veruit de scherpste headliner uit het rijtje wegvallen. Please laat het niet zijn. Wordt met de dag nieuwsgieriger naar die eerste namen.
Volledig met je eens. Maar denk dat je beter kan verwachten dat de line up niet 1 op 1 wordt overgeheveld, dan valt het altijd mee.
Ik ben ook echt heel erg nieuwsgierig naar de eerste namen, qua de berichten van insiders is het wel de moeite, zou de datum en 1 act ook wat karig vinden. Maar denk dat we het morgen of overmorgen zullen weten. Stiekem hoop ik al dat we ook (een) échte "nieuwe" naam/namen krijgen, aangezien ik denk dat de acts die wel overkomen van de 2020 line up in de meeste gevallen wel voorspeld kunnen worden in de loop van komende weken door bevestigingen van andere festivals. Aan de andere kant zou letterlijke kopie van 2020 het eerlijkst, en voor mij meer dan prima zijn.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.189
10.552
Het is zeker geen wishlist nee, puur de namen die ik aannemelijk vind.
Heb inderdaad geen vijfde dag opgenomen, omdat we dat nog niet zeker weten, en ze hebben natuurlijk nog losse evenementen. Ik zie daar wel een Coldplay en/of Metallica-metal dag verschijnen.
Acts als FNM en Kendrick heb ik niet meegenomen door wat ik tot nu toe (op Efestivals) heb gelezen. Faith No More verwacht ik niet meer op beiden, al juich ik het zeker toe.
Wat ik snap van deze industrie is dat een act die komend jaar niet kan, het een (x aantal) jaar later inhaalt. Ik ben benieuwd hoe dat gaat lopen met redelijk specifieke acts als Kendrick, SOAD, omdat PJ bijvoorbeeld bij een veel breder publiek geliefd is, en dus minder problematisch.

Help me even: Waarom is FNM niet meer aannemelijk? Ze zijn toch al op festivals aangekondigd in 2021? Ik denk ook dat ze in 2021 niet meer voor de dubbele boeking met GMM maar ik hoop/verwacht dat GMM dan afvalt omdat dat de noodgreep was, niet de boeking op RW.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.413
1.914
RubenFrusciante wrote:
Het is zeker geen wishlist nee, puur de namen die ik aannemelijk vind.
Heb inderdaad geen vijfde dag opgenomen, omdat we dat nog niet zeker weten, en ze hebben natuurlijk nog losse evenementen. Ik zie daar wel een Coldplay en/of Metallica-metal dag verschijnen.
Acts als FNM en Kendrick heb ik niet meegenomen door wat ik tot nu toe (op Efestivals) heb gelezen. Faith No More verwacht ik niet meer op beiden, al juich ik het zeker toe.
Wat ik snap van deze industrie is dat een act die komend jaar niet kan, het een (x aantal) jaar later inhaalt. Ik ben benieuwd hoe dat gaat lopen met redelijk specifieke acts als Kendrick, SOAD, omdat PJ bijvoorbeeld bij een veel breder publiek geliefd is, en dus minder problematisch.

Help me even: Waarom is FNM niet meer aannemelijk? Ze zijn toch al op festivals aangekondigd in 2021? Ik denk ook dat ze in 2021 niet meer voor de dubbele boeking met GMM maar ik hoop/verwacht dat GMM dan afvalt omdat dat de noodgreep was, niet de boeking op RW.
Of zet ze op beide, iedereen gelukkig.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.030
8.674
Moeilijk momentje. Normaal was ik nu onderweg en stond er veel op het programma. Fontaines D.C., Eefje De Visser, Sampha The Great, Haim, Apparat, Black Pumas, Pixies, Wilco, Lianne La Havas, Beck en misschien nog Disclosure. Nu maar even via Spotify I guess...
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.412
3.383
RubenFrusciante wrote:
Het is zeker geen wishlist nee, puur de namen die ik aannemelijk vind.
Heb inderdaad geen vijfde dag opgenomen, omdat we dat nog niet zeker weten, en ze hebben natuurlijk nog losse evenementen. Ik zie daar wel een Coldplay en/of Metallica-metal dag verschijnen.
Acts als FNM en Kendrick heb ik niet meegenomen door wat ik tot nu toe (op Efestivals) heb gelezen. Faith No More verwacht ik niet meer op beiden, al juich ik het zeker toe.
Wat ik snap van deze industrie is dat een act die komend jaar niet kan, het een (x aantal) jaar later inhaalt. Ik ben benieuwd hoe dat gaat lopen met redelijk specifieke acts als Kendrick, SOAD, omdat PJ bijvoorbeeld bij een veel breder publiek geliefd is, en dus minder problematisch.

Help me even: Waarom is FNM niet meer aannemelijk? Ze zijn toch al op festivals aangekondigd in 2021? Ik denk ook dat ze in 2021 niet meer voor de dubbele boeking met GMM maar ik hoop/verwacht dat GMM dan afvalt omdat dat de noodgreep was, niet de boeking op RW.
Valt zeker wat voor jouw redenatie te zeggen.
Ik verwacht ook dat ze niet op beiden zullen spelen, maar door het al afvallen van Iron Maiden denk ik niet dat GMM happig is om nog een headliner kwijt te raken. Maar ik hoop dat ze op RW blijven. Misschien dat Graspop iets geregeld krijgt met Guns n Roses.
Pff was nu gewoon onderweg geweest, hopen dat ze het leed iets verzachten met namen vandaag of morgen. Zondag zou ik raar vinden, ze doen nooit iets in het weekend, maar ja het zijn rare tijden, wie weet.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.150
1.184
Normaal gezien op dit moment al goed geïnstalleerd op A1 en al volop aan onze "openingsreceptie bezig" :)

Op het, onafgewerkte, programma waarschijnlijk Fontaines DC, Miles Kane, The Big Moon, HAIM, Apparat, Wilco, Pixies, Beck, Pearl Jam...

Momenteel wel naar Studio Brussel aan het luisteren...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
Joslittel wrote:

RubenFrusciante wrote:
Het is zeker geen wishlist nee, puur de namen die ik aannemelijk vind.
Heb inderdaad geen vijfde dag opgenomen, omdat we dat nog niet zeker weten, en ze hebben natuurlijk nog losse evenementen. Ik zie daar wel een Coldplay en/of Metallica-metal dag verschijnen.
Acts als FNM en Kendrick heb ik niet meegenomen door wat ik tot nu toe (op Efestivals) heb gelezen. Faith No More verwacht ik niet meer op beiden, al juich ik het zeker toe.
Wat ik snap van deze industrie is dat een act die komend jaar niet kan, het een (x aantal) jaar later inhaalt. Ik ben benieuwd hoe dat gaat lopen met redelijk specifieke acts als Kendrick, SOAD, omdat PJ bijvoorbeeld bij een veel breder publiek geliefd is, en dus minder problematisch.


Help me even: Waarom is FNM niet meer aannemelijk? Ze zijn toch al op festivals aangekondigd in 2021? Ik denk ook dat ze in 2021 niet meer voor de dubbele boeking met GMM maar ik hoop/verwacht dat GMM dan afvalt omdat dat de noodgreep was, niet de boeking op RW.

Valt zeker wat voor jouw redenatie te zeggen.
Ik verwacht ook dat ze niet op beiden zullen spelen, maar door het al afvallen van Iron Maiden denk ik niet dat GMM happig is om nog een headliner kwijt te raken. Maar ik hoop dat ze op RW blijven. Misschien dat Graspop iets geregeld krijgt met Guns n Roses.
Pff was nu gewoon onderweg geweest, hopen dat ze het leed iets verzachten met namen vandaag of morgen. Zondag zou ik raar vinden, ze doen nooit iets in het weekend, maar ja het zijn rare tijden, wie weet.
mijn vermoeden is, SOAD van RW naar Graspop donderdag.
Metallica er bij ipv SOAD op RW?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.930
6.172
Lekker met de manneh, maar zo ik het op dit moment wel voor me.

Pixies - Pearl Jam
Liam Gallagher - The Strokes - The National
FNM - Twenty One Pilots - The Weeknd/Tame Impala
Volbeat - Metallica
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.309
6.509
The dead South, Eefje de Visser, Tyler childers, HAIM, the big moon, patatje stoofvlees, Wilco, Beck, pearl jam. Zucht...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
zou idd ook niet misstaan...

ik zou dan meer de lineup van RubenFruciante aanhouden.

ik zou dus zeggen, zo iets? :
Pixies – Royal Blood – Pearl Jam
Liam Gallagher – Tame Impala – The Strokes
Faith No More – Twenty One Pilots – The Killers
Placebo – Volbeat – Metallica
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.413
1.914
Fontaines DC, The Death South, Haim, The Big Moon, (iets van Rag n Bone man, Miles of Lumineers zien wat past maar moet niet en bijtanken voor de toppers), Wilco, Beck, Pixies, Black Pumas en Pearl Jam. Het zou een goeie start nemen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken