Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.161
4.292
Dat zegt totdat Werchter het zelf heeft bevestigd nog niet zo heel veel….

Werchter heeft die tweet geliked, SOAD apart aangekondigd (op hetzelfde moment) en de vorige keer stond SOAD ook als headliner. Wil niet zeggen dat ze de enige headliner die dag zijn of de afsluiter, maar SOAD staat er als headliner.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.142
1.177
System of a Down is uiteraard headliner. Al zal daar nog wel iets groot bijkomen.

Volbeat kan overigens zowel op donderdag, vrijdag als zondag nog toegevoegd worden.

En The Strokes: zou super zijn zeg!
 

dinofest

Gouden Tip
5 feb 2016
310
0
A shit… dat moest vrijdag zijn natuurlijk. Al juich ik Post Malone na Pearl Jam zeker toe!!!!

En Marshmello is nu gewoon een gigapopulaire act. Vandaar een mooie boeking voor PP. Zelf nooit gezien, mocht daarom wel naar Werchter. Wist niet dat hij daar al pasgeleden stond.

Ik denk niet dat ze post malone na pearl jam gaan zetten. pj zal donderdag gewoon afsluiten normaal.
En op vrijdag betwijfel ik ook omdat ze met kendrick Lamar al een afsluitende act in die stijl hebben. Voor werchter is dat al veel.

Marshmello.. In klub c mss maar hoofdpodium dat verwacht ik niet
 

dinofest

Gouden Tip
5 feb 2016
310
0
RubenFrusciante wrote:
Ik heb ook niet zo veel met de band, net te jong om hun hoogtepunt echt meegekregen te hebben misschien.
Maar er wordt, hier maar vooral op efestivals in zowel de MadCool als de Rock Werchter fora wel veel aandacht aan besteed.
Heb hier ook al een paar keer een nieuw aangemaakte account voorbij zien komen met maar 1 post, met een vraag als “En My Chemical Romance, komen die?”.
Buiten de 100% (co-)headlinerwaardige namen komt My Chemical Romance zeker het vaakst voorbij bij het noemen van bands, dus er is echt wel een brede interesse voor de band. Als Rock Werchter ze zover krijgt dat ze een lagere spot spelen, en op een passende dag (zou niet weten welke, misschien zaterdag?) dan zie ik dit echt wel een succes worden. Ik ben in ieder geval wel benieuwd geworden door alle speculatie en dingen als “Met Mr. Brightside is Welcome to the black parade wel echt een anthem van de jaren 2000-2010” en als er niks leuks tegelijk speelt, ga ik denk ik wel het hele optreden kijken.

Nou heb ik de zero’s toch vrij bewust meegemaakt, maar mcr / the Black parade vind ik nou niet echt kenmerkend. Mijn indruk is dat ze een fanatieke aanhang hebben, maar dat het wel een eigen bubbel is. Waar zou ik ze nu inschalen? Denk rond 18:00 uur ofzo. Eventueel als sub op een goedverkopende dag.

Ik heb ze ook bewust meegemaakt en was eerder populair binnen de eigen fans, en daarbuiten erg veel contra. Shows waren ook niet echt goed moet ik zeggen.. Persoonlijk dan. Ik zie ze ook eerder late namiddag voor de sub
 

pigital

Dagopener
15 okt 2018
712
643
Timmetje wrote:
A shit… dat moest vrijdag zijn natuurlijk. Al juich ik Post Malone na Pearl Jam zeker toe!!!!

En Marshmello is nu gewoon een gigapopulaire act. Vandaar een mooie boeking voor PP. Zelf nooit gezien, mocht daarom wel naar Werchter. Wist niet dat hij daar al pasgeleden stond.

Ik denk niet dat ze post malone na pearl jam gaan zetten. pj zal donderdag gewoon afsluiten normaal.
En op vrijdag betwijfel ik ook omdat ze met kendrick Lamar al een afsluitende act in die stijl hebben. Voor werchter is dat al veel.

Marshmello.. In klub c mss maar hoofdpodium dat verwacht ik niet
Heeft twee jaar geleden geheadlined in de Barn. Voor welke reden zou die settelen met headlinen in KluB C?

Zou nog eens graag iets dance de nacht latne inblazen. Doet me altijd denken aan Netsky na Green Day. Dat was TOP! Misschien kan Flume zo iets over doen dit jaar.
 

Jochen De Smet

Campingartiest
6 okt 2016
96
10
Spannend!
Staan The Strokes op vrijdag, dan kunnen Foo Fighters fans hun hoop opbergen en krijgen we misschien nog Tame Impala op vrijdag en RHCP op zondag.
Wordt het zondag, dan wordt de kans voor Foo Fighters op vrijdag (met sub Volbeat) weer een stuk groter en kan Tame Impala misschien nog op donderdag.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.453
6.116
Ik hoop dan op The Strokes op zondag, met The Weeknd, Post Malone of een andere ''nieuwe'' headliner/headlineconstructie op vrijdag.

Zou Tame Impala nog op donderdag kunnen spelen? Voor Pearl Jam?
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.142
1.177
Aangezien de 'vrijdagknop' vandaag is toegevoegd op de Rock Werchter-website, zullen The Strokes wel (co-?)headlinen op vrijdag.
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Ik hoop dan op The Strokes op zondag, met The Weeknd, Post Malone of een andere ”nieuwe” headliner/headlineconstructie op vrijdag.

Zou Tame Impala nog op donderdag kunnen spelen? Voor Pearl Jam?

Denk dat jij de enige hier bent die op Post Malone hoopt.
Doe maar Tame Impala of The Weeknd.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.399
1.907
Ik hoop dan op The Strokes op zondag, met The Weeknd, Post Malone of een andere ”nieuwe” headliner/headlineconstructie op vrijdag.

Zou Tame Impala nog op donderdag kunnen spelen? Voor Pearl Jam?
Die Werchter zaterdag is al nieuw genoeg voor RW normen. Post en het Weeknd zijn geen RW headliners.
 

vendum

Playlistbediener
8 mei 2018
31
0
Waarom niet Foo Fighters die zondagafsluiter zijn?
Vorige keer stond na System of a Down , Linkin Park. Mijn mening is dat Linkin Park ongeveer dezelfde grote heeft als Foo Fighters. (Ook qua vraagprijs?)

Foo Fighters en Soad sluiten ook iets dichter bij elkaar aan dan een the strokes of dergelijk.

Plus ik dacht dat men vroeger, indien men de afsluiter voor zondag aankondigde, er ook iets in die aard bij stond bij de aankondiging ('Will close the festival' of iets dergelijk) en bij Soad heb ik dit niet zien passeren. Ik kan me natuurlijk vergissen.


 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Timmetje wrote:
Ik hoop dan op The Strokes op zondag, met The Weeknd, Post Malone of een andere ”nieuwe” headliner/headlineconstructie op vrijdag.

Zou Tame Impala nog op donderdag kunnen spelen? Voor Pearl Jam?

Die Werchter zaterdag is al nieuw genoeg voor RW normen. Post en het Weeknd zijn geen RW headliners.
The Weeknd is dat zeker wel. Zeker met een nieuw album en al 3 jaar niet meer in België opgetreden. Hij heeft zeker een sterke act naast hem nodig, maar zonder twijfel een co-headliner.
Post Malone zou ook wel een co-headliner geweest zijn, maar die is de laatste jaren gewoon wat te veel langsgekomen denk ik. Ook Sportpaleis was niet uitverkocht, denk ik.
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.671
2.304
Spannend!
Staan The Strokes op vrijdag, dan kunnen Foo Fighters fans hun hoop opbergen en krijgen we misschien nog Tame Impala op vrijdag en RHCP op zondag.
Wordt het zondag, dan wordt de kans voor Foo Fighters op vrijdag (met sub Volbeat) weer een stuk groter en kan Tame Impala misschien nog op donderdag.

Hoezo? Niet dat ik er op hoop, maar denk dat Foo Fighters nog het meeste kans maakt om, na SOAD, af te sluiten op de zondag (zoals in 2017).
 

Jochen De Smet

Campingartiest
6 okt 2016
96
10
Ik denk dat de Foos stand alone willen zijn, en niet op gelijke hoogte grote willen geplaatst worden met SOAD.
Daarnaast lijkt het mij een dure affaire om Foo Fighters te boeken én SOAD er nog eens bij te zetten. Lijkt mij zware overkill.
Ik vermoed dat er wel nog iets komt na SOAD, maar iets dat net iets bescheidener is. Merk ook op dat in 2017 bijna alle dagticket uitverkocht waren, nog voor dat Linkin Park was aangekondigd.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken