Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.174
5.504
Er was een enorme roep naar nieuwe namen. En nu voor het eerst reageren ze op tweets waarin mensen namen vragen: 'working on it'... Doen ze anders niet.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Ik ben van hetzelfde gedacht, Timmetje. Maar het unieke element laat me toe om het toch 1 keer te accepteren. Ze zullen ook niet de dag alleen headlinen.

Sta er wel wat van versteld dat heel veel van de artiesten van onder een laagje stof worden gehaald, ipv van frisse nieuwe mensen (buiten enkelingen dan) te programmeren.
Maar op het forum denk ik dat ik daar dan ook weer redelijk alleen in sta

Je staat daar volgens mij helemaal niet alleen in hoor! Ik ben het er wel mee eens, maar vestig mijn hoop vooralsnog op de gedachte dat ze eerst de vaste bezoekers zeker een kaart wouden doen kopen en dat ze nu toch wat frissere namen gaan aankondigen. Het is eigenlijk ook best schrijnend om te zien dat men bij de enige frisse namen er al meteen een herhaling moet tussen steken (Yungblud). En met het al zo goed als zeker missen van Tyler, the Creator en Stormzy, mist men sowieso al twee frisse namen die ze eigenlijk hadden moeten hebben. Ook voor Fka Twigs begin ik stilaan te vrezen, aangezien zij enkel nog donderdag kan.

Daarom ook dat ik echt hoop dat we bands als Volbeat, Placebo en dergelijke zoveel mogelijk kunnen vermijden (en ook RHCP, Foo Fighters). Maar The Strokes is toch iets speciaal. Nog nooit gezien en dus i.t.t. de andere headliners (behalve Kendrick) eens geen herhaling.
Hopelijk The Strokes op zondag zodat er op vrijdag ruimte is voor een combinatie van twee frisse headliners. The XX/Tame Impala + The Weeknd lijkt me daar wel geschikt voor.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.493
6.166
Helemaal eens met bovenstaande reactie!

Ben iig erg benieuwd naar Werchter mee gaat komen!
Hoop op een pakketje vandaag.
 

pigital

Dagopener
15 okt 2018
714
645
pigital wrote:
Ik ben van hetzelfde gedacht, Timmetje. Maar het unieke element laat me toe om het toch 1 keer te accepteren. Ze zullen ook niet de dag alleen headlinen.

Sta er wel wat van versteld dat heel veel van de artiesten van onder een laagje stof worden gehaald, ipv van frisse nieuwe mensen (buiten enkelingen dan) te programmeren.
Maar op het forum denk ik dat ik daar dan ook weer redelijk alleen in sta

Hopelijk The Strokes op zondag zodat er op vrijdag ruimte is voor een combinatie van twee frisse headliners. The XX/Tame Impala + The Weeknd lijkt me daar wel geschikt voor.

Moest dat de waarheid zijn, ben ik zeker over de streep getrokken om te gaan op headliner vlak. Dan zou er een mooie balans zijn tussen oud en nieuw.
Ik duim!
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.680
2.331
Ook voor Fka Twigs begin ik stilaan te vrezen, aangezien zij enkel nog donderdag kan.

Twigs heeft toch alleen nog maar de vrijdag van DTRH op de planning tijdens het Werchter-weekend? Of zijn er nog data bijgekomen?
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
werchter12 wrote:
Ook voor Fka Twigs begin ik stilaan te vrezen, aangezien zij enkel nog donderdag kan.

Twigs heeft toch alleen nog maar de vrijdag van DTRH op de planning tijdens het Werchter-weekend? Of zijn er nog data bijgekomen?
Ik dacht dat het zondag DTRH en zaterdag Polen was, maar kan me vergissen. Ik ging er eigenlijk vanuit dat het voor haar niet mogelijk was om haar show drie dagen op een rij te spelen, maar dat heeft ze tijdens de afgelopen tour blijkbaar wel gedaan, dus het is nog steeds mogelijk. Al kan ik me dan wel weer voorstellen dat ze misschien een Barn-headlineplek vraagt, terwijl Werchter haar maximaal de Klubc wil geven. Vergeet ook niet dat ze ook in augustus in Europa is, dus dat ze ook nog Pukkelpop kan doen.
 

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.065
1.355
Ik begrijp niet goed dat je The Strokes niet ziet als 'frisse naam'! Ze hebben nog nooit op RW gestaan! Is nieuw dan altijd beter? Er wordt al jaren geroepen dat werchter op zoek moet naar nieuwe headliners, wel hier heb je er 1. Een act die er nog nooit stond en die een hele wei aan het zingen kan krijgen. Als the strokes komen doet RW het voorlopig gewoon heel sterk qua headliners. Pearl Jam voor de vaste fanbase en rockers, Kendrick Lamar de eerste echte grote hip hop headliner, the strokes als top indie band en SOAD voor de liefhebbers van het stevigere werk. En dan wachten we nog op wat (co-)headliners.

fingers crossed voor deze namiddag!
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
@timmetje ik begrijp niet zo heel goed waarom je Lana Del Rey als goede headliner ziet voor Werchter, maar dan van The Strokes zou vinden dat ze een te hoge plek zouden krijgen. Een gevalletje Faith No More en zeker SOAD die opeens weer beslissen te touren in Europa, die zijn sowieso headliner.

Als een act je niet boeit, is het uiteraard logisch dat je het jammer vindt voor de hoge plaats die ze innemen (heb ik bv. ook met Kendrick Lamar - waar ikzelf dan liever RHCP zie, maar da's ik). Neemt niet weg dat The Strokes gewoon een originele headliner zou zijn en niet zo eentje van "hebben we al 7 keer gehad de afgelopen 10 jaar".
 

pigital

Dagopener
15 okt 2018
714
645
Ik begrijp niet goed dat je The Strokes niet ziet als ‘frisse naam’! Ze hebben nog nooit op RW gestaan! Is nieuw dan altijd beter? Er wordt al jaren geroepen dat werchter op zoek moet naar nieuwe headliners, wel hier heb je er 1. Een act die er nog nooit stond en die een hele wei aan het zingen kan krijgen. Als the strokes komen doet RW het voorlopig gewoon heel sterk qua headliners. Pearl Jam voor de vaste fanbase en rockers, Kendrick Lamar de eerste echte grote hip hop headliner, the strokes als top indie band en SOAD voor de liefhebbers van het stevigere werk. En dan wachten we nog op wat (co-)headliners.

fingers crossed voor deze namiddag!

Denk dat iedereen akkoord gaat dat The Strokes een goeie boeking zou zijn door het unieke element.
Maar ze zijn nu niet de meest moderne band. Daar gaat het wat over ;-)
Hetzelfde geld voor FNM, SOAD, en Pearl Jam.
Neemt niet weg dat ze een goeie boeking zijn. Maar die komen wel vanonder een laagje stof waar Tame Impala en The Weeknd nog niet onder zijn komen te liggen. Zo definieer ik fris, fruitig en recent.
 

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.065
1.355
Dat begrijp ik,maar de frisse nieuwe bands die een headlinerspot aankunnen groeien helaas niet aan de bomen. En het forum buiten beschouwing gelaten komt het grootste deel van het publiek toch voor (rock)bands.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.174
5.504
Vrijdag toegevoegd aan de line up.
Wat een droom zou dat zijn, The Strokes en daarna Tame Impala... En dan Volbeat in combo met Soad zondag.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.666
1.189
Best case scenario voor mij is The Strokes + Red Hot Chili Peppers op vrijdag en Rage Against The Machine op zondag

Best case scenario dat ietwat relaistischer is, voor mij The Strokes + Tame Impala op vrijdag en Red Hot Chili Peppers op zondag
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.493
6.166
@timmetje ik begrijp niet zo heel goed waarom je Lana Del Rey als goede headliner ziet voor Werchter, maar dan van The Strokes zou vinden dat ze een te hoge plek zouden krijgen. Een gevalletje Faith No More en zeker SOAD die opeens weer beslissen te touren in Europa, die zijn sowieso headliner.

Als een act je niet boeit, is het uiteraard logisch dat je het jammer vindt voor de hoge plaats die ze innemen (heb ik bv. ook met Kendrick Lamar – waar ikzelf dan liever RHCP zie, maar da’s ik). Neemt niet weg dat The Strokes gewoon een originele headliner zou zijn en niet zo eentje van “hebben we al 7 keer gehad de afgelopen 10 jaar”.

Is omdat ik zelf niet echt in de hype van the Strokes meega. Zijn puur doordat ze zo lang niet zijn geweest headlinermateriaal. Waar Lana met Norman zowat de beste plaat van 2019 heeft gemaakt en imo die headlinerspot echt verdient en aankan.

Kwestie smaken verschillen denk ik zo. Al ontken ik niet dat als de Strokes er staan ze headlinen. Van mij hoeft dat, juist doordat ze zo hoog staan, niet zo.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.411
3.380
Best case scenario voor mij is The Strokes + Red Hot Chili Peppers op vrijdag en Rage Against The Machine op zondag

Best case scenario dat ietwat relaistischer is, voor mij The Strokes + Tame Impala op vrijdag en Red Hot Chili Peppers op zondag
Twee keer exact mijn best case scenario, zelfs de indeling. Schuur, lees je mee?
Rage Against The Machine volgend jaar dan maar?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken