RubenFrusciante wrote:
Ik heb ook niet zo veel met de band, net te jong om hun hoogtepunt echt meegekregen te hebben misschien.
Maar er wordt, hier maar vooral op efestivals in zowel de MadCool als de Rock Werchter fora wel veel aandacht aan besteed.
Heb hier ook al een paar keer een nieuw aangemaakte account voorbij zien komen met maar 1 post, met een vraag als “En My Chemical Romance, komen die?”.
Buiten de 100% (co-)headlinerwaardige namen komt My Chemical Romance zeker het vaakst voorbij bij het noemen van bands, dus er is echt wel een brede interesse voor de band. Als Rock Werchter ze zover krijgt dat ze een lagere spot spelen, en op een passende dag (zou niet weten welke, misschien zaterdag?) dan zie ik dit echt wel een succes worden. Ik ben in ieder geval wel benieuwd geworden door alle speculatie en dingen als “Met Mr. Brightside is Welcome to the black parade wel echt een anthem van de jaren 2000-2010” en als er niks leuks tegelijk speelt, ga ik denk ik wel het hele optreden kijken.
Nou heb ik de zero’s toch vrij bewust meegemaakt, maar mcr / the Black parade vind ik nou niet echt kenmerkend. Mijn indruk is dat ze een fanatieke aanhang hebben, maar dat het wel een eigen bubbel is. Waar zou ik ze nu inschalen? Denk rond 18:00 uur ofzo. Eventueel als sub op een goedverkopende dag.