Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

Merk ook op dat in 2017 bijna alle dagticket uitverkocht waren, nog voor dat Linkin Park was aangekondigd.
Dit klopt echt niet. Linkin Park is aangekondigd voor de ticketverkoop is gestart! (1 november aankondiging SOAD, 10 november aankondiging LP en 19 november start ticketverkoop)

Ik denk dat de Foos stand alone willen zijn, en niet op gelijke hoogte grote willen geplaatst worden met SOAD.

Denk dat dat wel meevalt hoor, stonden als ik mij niet vergis samen met The Cure op Hurricane en samen met 21 Pilots op Sziget.

Ik denk dat de Foos stand alone willen zijn, en niet op gelijke hoogte grote willen geplaatst worden met SOAD.
Daarnaast lijkt het mij een dure affaire om Foo Fighters te boeken én SOAD er nog eens bij te zetten. Lijkt mij zware overkill.
Ik vermoed dat er wel nog iets komt na SOAD, maar iets dat net iets bescheidener is. Merk ook op dat in 2017 bijna alle dagticket uitverkocht waren, nog voor dat Linkin Park was aangekondigd.

Dat laatste is blijkbaar een populair verhaal, maar klopt niet. Linkin Park werd op 10 november 2016 aangekondigd (System of a Down op 4 november overigens). De ticketverkoop startte echter pas op 19 november 2016.

randyrw wrote:
Foo fighters is nog wel een maatje groter dan linkin park.

Gebaseerd op?

back catalogue vooral. Linkin park is/was extreem populair in de jaren 2000 en is blijven teren op het succes van 2-3 platen. Foo Fighters zijn al sinds de jaren 90 enorm populair (mede door Grohl zijn Nirvana verleden) en is toch relevanter (vreselijk woord) gebleven.

Ellie Goulding nieuwe naam op Werchter Boutique. Volgens mij nooit een groot gerucht geweest, maar kan dan ook een streep door voor Werchter. Da's nu eens een pop act die voor mij wél welkom was geweest :oops:

James wrote:

randyrw wrote:
Foo fighters is nog wel een maatje groter dan linkin park.

Gebaseerd op?

back catalogue vooral. Linkin park is/was extreem populair in de jaren 2000 en is blijven teren op het succes van 2-3 platen. Foo Fighters zijn al sinds de jaren 90 enorm populair (mede door Grohl zijn Nirvana verleden) en is toch relevanter (vreselijk woord) gebleven.

Vind het een moeilijke, volgens mij heeft Linkin Park toch altijd wel z'n hitje meegepakt als ze iets nieuws uitbrachten. Hebben natuurlijk ook gigantisch veel platen verkocht en waren zo populair dat die fanbase van de early 00's wel is blijven plakken..
Maar misschien is Foo Fighters ook wel groter hoor, is meer dat ik met laatst genoemde niks heb dus moeilijk in kan schatten.

Foo Fighters hebben toch ook maar enkele hits gehad? Meer dan Everlong en The Pretender kan ik me niet bedenken.

Foo Fighters hebben toch ook maar enkele hits gehad? Meer dan Everlong en The Pretender kan ik me niet bedenken.

Duidelijk geen luisteraar van Studio Brussel.

En los van dat: All My Life, Learn To Fly, Times Like These, Best Of You, ... Hebben best veel nummers die in het collectieve geheugen van de rockliefhebber zitten.

Timmetje toch, Post Malone een uitstekende werchter headliner vinden en denken dat Foo Fighters maar 2 hits hebben gehad. Ik heb eens geteld en ik denk dat ze op Studio Brussel minstens 15 hitjes hebben gehad...

Timmetje wrote:

Timmetje toch, Post Malone een uitstekende werchter headliner vinden en denken dat Foo Fighters maar 2 hits hebben gehad. Ik heb eens geteld en ik denk dat ze op Studio Brussel minstens 15 hitjes hebben gehad…

Post Malone was de laatste keer in de Ziggo fantastisch. Headlined PP ook. Zou ik persoonlijk een mooie headliner in in een co constructie vinden. Maar snap dat ik daar hier vrijwel alleen insta. :-)

Zal ongetwijfeld dat ze meer hits hebben gehad.... kwam zelf niet verder dan die 2 (de nummers die Kereltje noemt zeggen me ook niets) maar ken dan wel weer meer nummers van Linkin Park. Voor mijn gevoel zijn de Foos dan ook niet groter. Maar dat zegt verder niet zoveel, ben er verder niet zo in thuis. Ging alleen wat verder in op wat James ook zei. Als leek had ik ook gedacht dat Linkin Park even groot (of groter) was.

Zou me persoonlijk niet verbazen als alleen Hybrid Theory al vaker verkocht is dan alle Foo Fighters platen bij elkaar, al heb ik geen cijfers.

In dat opzicht is zwangere guy groter dan Post Malone, want daar ken ik meer nummers van.

18 Hits op exact te zijn! (of 17 want van Rope ben ik niet echt zeker of het echt wel de afrekening heeft gehaald...) Ik denk dat er geen enkele groep ooit is die meer hits op Stu Bru heeft gehad... Ik denk dat Arctic Monkeys, Queens Of The Stone Age en Muse nog zowat de groepen zijn die het meest dichtbij komen... Hieronder de indrukwekkende lijst nog is. (Sorry Timmetje als het iets te hard op de man gespeeld leek, was niet bedoeld :) )
- Everlong
- Pretender
- Walk
- Best Of You
- Learn To Fly
- Wheels
- Monkey Wrench
- My Hero
- The Sky Is a Neighbourhood
- Something From Nothing
- These Days
- Long Road To Ruin