Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

Ik moet toegeven, ik ken niet eens zoveel van The Strokes. Maar: proficiat aan RW dat het na 18 jaar eindelijk gelukt is. Dit was ongetwijfeld de meest gehypete naam van dit seizoen en ik ga zeker kijken! Werchter doet het goed dit jaar, nu hopen op nog enkele toppers in een pakketje vrijdag.

Dus... DIt was het? Hebben we hier nou al die heisa voor gehad?
Begrijp me niet verkeerd, maar als het al vanochtend bekend was dat The Strokes kwamen, vind ik het een beetje vreemd dat je hier alsnog heel de dag naartoe kan leven om maar even te mierenneuken.

Sterke boeking, zeker als ze niet de absolute headliner zijn die dag. Foo Fighters erbij graag!

Dus… DIt was het? Hebben we hier nou al die heisa voor gehad?
Begrijp me niet verkeerd, maar als het al vanochtend bekend was dat The Strokes kwamen, vind ik het een beetje vreemd dat je hier alsnog heel de dag naartoe kan leven om maar even te mierenneuken.

We zijn uit de winterslaap, er is een nieuwe headliner bekend die bijna niemand hier ooit heeft gezien en zeer geliefd is, vrijdag nieuwe namen. Genoeg reden om blij te zijn toch?

wenteldave wrote:

We zijn uit de winterslaap, er is een nieuwe headliner bekend die bijna niemand hier ooit heeft gezien en zeer geliefd is, vrijdag nieuwe namen. Genoeg reden om blij te zijn toch?
Vrijdag nieuwe namen? Dan trek ik mijn opmerking terug.
Tja, ik vind The Strokes gewoon niet zo denderend. Kan het ook aan liggen.

Ik begin nu echt te hopen op die Strokes en Tame Impala combo op vrijdag. Als Strokes een band achter hen duldt natuurlijk. Doen ze elders namelijk nooit. Al is Rock Werchter niet zoals de anderen.

Brian wrote:

wenteldave wrote:

Vrijdag nieuwe namen? Dan trek ik mijn opmerking terug.
Tja, ik vind The Strokes gewoon niet zo denderend. Kan het ook aan liggen.

Jep, 16u. Stond in de aankondiging vermeld.

Oehh heerlijk nieuwe naam <3 Als mensen nog tickets willen kan je mij een PM sturen. Dan stuur ik je een link voor €8 korting op Combo ticket of €5 voor de mensen die naar The Strokes gaan! Ik heb zelf nu ook mijn combo ticket binnen.

Best interessant om te zien hoe een band zichzelf zo exclusief weet te maken dat ze jaren later op veel festivals op zulke hoge spots komen te staan en daarvoor als je BKS moet geloven ook nog eens de hoofdprijs voor kunnen vragen.
Een gigantisch goede boeking. Ook social media is vol lof.
Amper negatieve comments.

Doet me afvragen. Stel dat the Strokes nou wel om de paar jaar in de buurt hadden gestaan, op welke positie zouden ze dan gespeeld hebben?

Ik begin nu echt te hopen op die Strokes en Tame Impala combo op vrijdag. Als Strokes een band achter hen duldt natuurlijk. Doen ze elders namelijk nooit. Al is Rock Werchter niet zoals de anderen.

Zeer zeer blij met The Strokes!!! Eindelijk!!! En ik ben niet alleen als ik dit forum, social media en onze festivalWhatsAppgroep bekijk!

Tame Impala mag zeker! En/of The National voor The Strokes, zou ik ook mooi vinden.

Best interessant om te zien hoe een band zichzelf zo exclusief weet te maken dat ze jaren later op veel festivals op zulke hoge spots komen te staan en daarvoor als je BKS moet geloven ook nog eens de hoofdprijs voor kunnen vragen.

Doet me afvragen. Stel dat the Strokes nou wel om de paar jaar in de buurt hadden gestaan, op welke positie zouden ze dan gespeeld hebben?

Het gaat dan ook over meer dan enkel exclusiviteit. Zoals hier reeds gezegd werd: de status van The Strokes binnen de alternatieve muziekwereld is enorm groot, quasi op dezelfde hoogte als een Oasis of Arctic Monkeys. Zet op een indiefeestje een nummer van hen op en de hele zaal zingt luidkeels mee.

Beste voorbeeld lijkt me Spanje: daar spelen ze gemiddeld om de 2 jaar, zijn ze reeds aangekondigd voor Primavera, en worden de sociale media van Mad Cool alsnog gespamd met de vraag of ze ook naar Madrid komen. Of wat te zeggen van alle Britten die massaal interesse tonen voor de aangekondigde festivaldata, hoewel The Strokes daar 80 (!) keer gespeeld hebben op 20 jaar tijd (volgens setslift.fm).

De headlinerstatus van The Strokes is wereldwijd. Die kan je niet steken op een 20-jarige afwezigheid.

Ik ben nu effe First Impressions of Earth aan het luisteren van The Strokes, omdat ik toch vooral de hitjes ken van hun.

.....Wat een ontzettend goed album is dit. Tijd om een combi te bestellen denk ik zo.

Op basis van wat steek je de positie die ze verkrijgen precies op hun exclusiviteit?

Oke. De enige dag dat ik kán gaan is de vrijdag, als daar nu ook nog Tame Impala én The Strokes gaan staan flip ik helemaal uit. Kans is nog aanwezig ook, zolang de Foo’s maar ver wegblijven.

De Foo Fighters of Red Hot Chili Peppers zouden voor mij persoonlijk toch de grote rode strik rond de line up zijn. Maar als het The National of Royal Blood of Lana Del Rey wordt vind ik het ook al best. Puur op mijn eigen smaak gericht zou ik minder met Volbeat hebben, maar ook dat is niet onoverkomelijk voor me.

Weet er iemand hoe het bestellen via Ambassador werkt? Kom je met een linkje gewoon op de site van Ticketmaster terecht en kun je gewoon drankbonnen en camping al bij bestellen? Krijg je die bij reservatie meteen in je mailbox dan? Vrijdag is het tijd om te bestellen in elk geval. Een line up met Kendrick Lamar, System of a Down, Pearl Jam en nu ook The Strokes kan ik niet negeren

Weet er iemand hoe het bestellen via Ambassador werkt? Kom je met een linkje gewoon op de site van Ticketmaster terecht en kun je gewoon drankbonnen en camping al bij bestellen? Krijg je die bij reservatie meteen in je mailbox dan? Vrijdag is het tijd om te bestellen in elk geval. Een line up met Kendrick Lamar, System of a Down, Pearl Jam en nu ook The Strokes kan ik niet negeren

Ik heb je sws een PM gestuurd! En verder krijg je inderdaad gewoon de bevestiging in je mailbox even als het linkje voor het aankopen.

De Foo Fighters of Red Hot Chili Peppers zouden voor mij persoonlijk toch de grote rode strik rond de line up zijn. Maar als het The National of Royal Blood of Lana Del Rey wordt vind ik het ook al best. Puur op mijn eigen smaak gericht zou ik minder met Volbeat hebben, maar ook dat is niet onoverkomelijk voor me.

Voor mij zouden FF + RHCP mij absoluut blij maken, verder toch nog extra hoop op Lana inderdaad. Ben ook bang dat RATM het dit jaar niet gaat worden... Dit zou al helemaal het beste festivalseizoen allertijden maken wat mij betreft.

Users who are viewing this thread