Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

Fonske122

Gouden Tip
16 jan 2014
379
56
Hoop nog een beetje op 2/3 uit The Strokes,RHCP, Foo Fighters. (Doe maar eentje morgen en eentje op woensdag)
Vrijdag dan een pakketje met:
Foals
Mando Diao
Billy Talent
Inhaler
King Gizzard and The Lizard Wizard
Social Distortion
Skillet
Bush
Rag 'n Bone Man
Haim
The Lumineers
Idles
Anderson Paak
Gwen Stefani (Mag ook)
 

daanvandingenen

Gouden Tip
24 jan 2018
255
9
The Strokes een kans gegeven maar van mij hoeft dat niet zo. Muziek is opzich best leuk maar imo niey leuk genoeg voor de te hoge spot. Zie daar liever een Post Malone al ben ik aan de andere kant ook wel weer benieuwd of ze de hype kunnen waarmaken.

Iig veel zin in de komende week en namen.
Wel jammer van Tyler maar dat mag vooralsnog de pret niet drukken!
Ik ga vaak naar indie feestjes en nummers als last night, someday en reptilia worden op elk feestje luider meegebruld als pakweg een wonderwall van oasis. Zou dus voor elke indie fan een droom zijn! Daarentegen heb ik post Malone al live gezien en was zonder overdrijven de slechtste hiphop act die ik al heb gezien (of toch minstens even slecht als rae sremmurd op hun eerste passage in werchter in de tent). Er zijn zoveel betere alternatieven binnen het genre dan die zagerige autotune nummers van posty die allemaal exacte copien van elkaar zijn...
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.711
mattman wrote:
Om eerlijk te zijn, is de naam waarop ik nu gefocust ben, en veruit het meeste hoop, The Strokes. Met de bekendmaking van Primavera lijkt het startschot gegeven voor festivals om ze te onthullen. Sinds 2002 niet meer in België geweest en sowieso nooit op festival. Zou een legendarische week kunnen worden.
1f60a.svg


Yes, en doe er dan maar meteen een Tame Impala bij ook, wat een show hebben die gasten vorig jaar neergezet op Pukkelpop zeg, zou een (nu al) legendarische avond worden
1f642.svg

Die twee vooral ja. Maar als ik eerlijk moet zijn staat Strokes nog iets hoger op de lijst, puur omdat het zo'n unieke headliner zou zijn. Een band van die grootte die nog nooit op een festival stond bij ons heeft gestaan, is echt bizar. Dat het dit jaar misschien echt eens zou kunnen gebeuren maakt mij extreem enthousiast. Maar Tame Impala die in het donker die heerlijke set brengt, ook graag. :)

Verder zie ik een Tyler The Creator (perfecte donderdag Barnhead), Vampire Weekend, Angel Olsen, FKA Twigs, Paul Weller, Massive Attack, dEUS, Anderson Paak, Beck, Idles Belle & Sebastian, Caribou, Danny Brown,... ook allemaal graag doorkomen.

Op een mooie RW week.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.411
646
Tame Impala er nog bij op donderdag, vrijdag headlinet Foo Fighters met net daaronder Volbeat en zondag mag Casablancas RW afsluiten, is m’n voorspelling. Gwen Stefani, FKA Twigs, dEUS, The Lumineers, HAIM, alt-J, Khalid, BECK, Foals, Anderson .Paak etc. zie ik verder nog hoge spots innemen. Dingen als London Grammar en The XX zie ik als een van dé namen om volgend jaar te (co)headlinen, maar nu nog niet denk ik en Tyler komt denk ik idd niet, tenzij ie 4 dagen na elkaar kan optreden maar daar geloof ik niet zo zeer in.. Zeer benieuwd naar de komende week; heb een gevoel dat er veel bekend en voor verschillende festivals gaat gemaakt worden..

Denk dat dit er heel dicht bij gaat zijn ja.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.184
5.516
Sowieso zitten Lumineers in het eerste pakketje. Die staan volgens mij te popelen om te mogen aankondigen. Werchter is precies de laatste.
Khalid en London Grammar zie ik naar Pkp gaan. Mura Masa zal ook wel weer komen maar is zijn pluimen al even snel kwijt, als hij ze heeft gewonnen. Na pkp, wat een miskleun was dat overigens, en Dour de voorbije jaren. Zelfs de AB verkoopt hopeloos en is al een verkleining van venue.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.947
6.197
Mura Masa zal ook wel weer komen maar is zijn pluimen al even snel kwijt
Die nieuwe plaat werd overigens al met de grond gelijk gemaakt door de Guardian, vind 'm zelf eigenlijk ook wat ondermaats. Jammer dat ze die kerel meteen zo hard hebben gepusht qua slots op festivals (m.n. Dour en PKP).
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.711
Sowieso zitten Lumineers in het eerste pakketje. Die staan volgens mij te popelen om te mogen aankondigen. Werchter is precies de laatste.
Khalid en London Grammar zie ik naar Pkp gaan. Mura Masa zal ook wel weer komen maar is zijn pluimen al even snel kwijt, als hij ze heeft gewonnen. Na pkp, wat een miskleun was dat overigens, en Dour de voorbije jaren. Zelfs de AB verkoopt hopeloos en is al een verkleining van venue.

Toch een dubbel gevoel bij de Lumineers. Die laatste plaat vond ik zelf erg mooi, heeft mij echt verrast, maar mijn god wat was hun show de vorige keer op RW tergend saai.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.184
5.516
Die moeten niet op de main stage staan imo. Laat die derde laatst spelen in de Barn. En denk dat je dan een mooie show krijgt.
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.183
1.660
Voor mij persoonlijk is My Chemical Romance de belangrijkste naam die ik komende week wil aangekondigd zien. Maakt mij niet uit op welke dag, en in welk tijdslot...als ze er maar staan. Plusdochter is gewoon een vurige fan en heeft hen nog nooit live gezien omdat ze indertijd nog te jong was...maar nu met de comeback en na al die geruchten moet het gewoon echt aangekondigd worden.

Voor de rest maakt het mij niet zo hard uit of het nu The Strokes, Peppers, de Foo's of Eminem of Lana gaat worden...ik vind alles tof, maar My Chemical Romance moet er dus echt wel staan.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.467
4.642
Voor mij persoonlijk is My Chemical Romance de belangrijkste naam die ik komende week wil aangekondigd zien. Maakt mij niet uit op welke dag, en in welk tijdslot…als ze er maar staan. Plusdochter is gewoon een vurige fan en heeft hen nog nooit live gezien omdat ze indertijd nog te jong was…maar nu met de comeback en na al die geruchten moet het gewoon echt aangekondigd worden.

Voor de rest maakt het mij niet zo hard uit of het nu The Strokes, Peppers, de Foo’s of Eminem of Lana gaat worden…ik vind alles tof, maar My Chemical Romance moet er dus echt wel staan.

20 juni speelt MCR in het milton keynes stadium in engeland. capaciteit van een goeie 30 000 zitplaatsen. rammstein speelde in dit zelfde stadium vorig jaar .

toch wel heel dicht bij werchter
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.711
parelconfituur wrote:
Voor mij persoonlijk is My Chemical Romance de belangrijkste naam die ik komende week wil aangekondigd zien. Maakt mij niet uit op welke dag, en in welk tijdslot…als ze er maar staan. Plusdochter is gewoon een vurige fan en heeft hen nog nooit live gezien omdat ze indertijd nog te jong was…maar nu met de comeback en na al die geruchten moet het gewoon echt aangekondigd worden.

Voor de rest maakt het mij niet zo hard uit of het nu The Strokes, Peppers, de Foo’s of Eminem of Lana gaat worden…ik vind alles tof, maar My Chemical Romance moet er dus echt wel staan.

20 juni speelt MCR in het milton keynes stadium in engeland. capaciteit van een goeie 30 000 . toch wel heel dicht bij werchter

Maar nog dichter bij Graspop...

Lijkt er toch op dat die een vrij hoge spot zouden eisen, gezien de plekken waar ze spelen. Op RW zie ik dat niet gebeuren, op Graspop eventueel wel. Als tweede headliner naast Faith No More op de GMM vrijdag.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.467
4.642
xydroh wrote:

parelconfituur wrote:
Voor mij persoonlijk is My Chemical Romance de belangrijkste naam die ik komende week wil aangekondigd zien. Maakt mij niet uit op welke dag, en in welk tijdslot…als ze er maar staan. Plusdochter is gewoon een vurige fan en heeft hen nog nooit live gezien omdat ze indertijd nog te jong was…maar nu met de comeback en na al die geruchten moet het gewoon echt aangekondigd worden.

Voor de rest maakt het mij niet zo hard uit of het nu The Strokes, Peppers, de Foo’s of Eminem of Lana gaat worden…ik vind alles tof, maar My Chemical Romance moet er dus echt wel staan.


20 juni speelt MCR in het milton keynes stadium in engeland. capaciteit van een goeie 30 000 . toch wel heel dicht bij werchter

Maar nog dichter bij Graspop…

Lijkt er toch op dat die een vrij hoge spot zouden eisen, gezien de plekken waar ze spelen. Op RW zie ik dat niet gebeuren, op Graspop eventueel wel. Als tweede headliner naast Faith No More op de GMM vrijdag.

Zou ik heel graag zien, maar als dat gebeurd dan heeft graspop die vrijdag gewoon opgegeven, er staat nu al nauwelijks metal op die mainstage vrijdag.
 

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.065
1.355
Ik verwacht veel van de aankondigingen deze week. Ik hoop wel op: RHCP, The Strokes (!), Tame Impala, Liam Gallagher, Anderson. Paak,...

Liefst niet: My Chemical Romance, Post Malone, Volbeat
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.558
6.234
Ja, My Chemical Romance mag ook zeker komen! Staan dan idd op een hoge spot maar die verdienen ze ook wel.

Komaan Werchter van MCR, Post Malone, FKA Twigs, Belle and Sebastian, The Avalanches, Nightwish, Tyler the Creator, Anderson. Paak, Eminem, Liam Gallagher, Gwen Stefani, Charlii XCX, Nick Cave, The Weeknd en Lana Del Rey moeten er vast wel een paar namen bijzitten die naar Werchter wilde komen.

Heb er zin an.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.009
2.074
xydroh wrote:

parelconfituur wrote:
Voor mij persoonlijk is My Chemical Romance de belangrijkste naam die ik komende week wil aangekondigd zien. Maakt mij niet uit op welke dag, en in welk tijdslot…als ze er maar staan. Plusdochter is gewoon een vurige fan en heeft hen nog nooit live gezien omdat ze indertijd nog te jong was…maar nu met de comeback en na al die geruchten moet het gewoon echt aangekondigd worden.

Voor de rest maakt het mij niet zo hard uit of het nu The Strokes, Peppers, de Foo’s of Eminem of Lana gaat worden…ik vind alles tof, maar My Chemical Romance moet er dus echt wel staan.


20 juni speelt MCR in het milton keynes stadium in engeland. capaciteit van een goeie 30 000 . toch wel heel dicht bij werchter

Maar nog dichter bij Graspop…

Lijkt er toch op dat die een vrij hoge spot zouden eisen, gezien de plekken waar ze spelen. Op RW zie ik dat niet gebeuren, op Graspop eventueel wel. Als tweede headliner naast Faith No More op de GMM vrijdag.
Laat het uit he.
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Ik volg @mattman z'n redenering wel, maar man, wat ga je een shitload aan negatieve commentaren gaan krijgen van "die-hard graspop gangers" als MCR als één van de grote namen van de vrijdag wordt aangekondigd. Ik ken ze zelf als "dat bandje die begin de jaren 2000 enkele hitjes had met Black Parade en I'm not okay" en vermoed dat dat voor veel andere mensen ook zo is. De vraag is dan ook: is het überhaupt voor eender welk festival in België de moeite om veel geld neer te leggen voor een band die volgens mij meer tegenstanders dan voorstanders heeft? Als ze ergens (Graspop of Werchter, dat laatste betwijfel ik ook ten zeerste) worden aangekondigd, is dat volgens mij in een pakketje met enkele sterke namen.

Ikzelf zou ze een kans geven en even kijken (als de timetable dat toelaat), maar is een band die ook snel gaat vervelen volgens mij.

 

zero

Gouden Tip
18 okt 2018
299
171
Van mij mag MCR zeker naar Werchter komen, maar niet als (co/sub)headliner. Daarvoor vind ik ze in België niet groot genoeg. Maar wat mij betreft is het muzikaal gezien echt wel één van de beste punkbands na 2000. Hun imago spreekt me ook helemaal niet aan, maar ik vind wel dat ze een hoop goede nummers hebben!
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.711
Denk dat The Strokes een Arcade Fire 2017 achtig parcours gaan doen. Werken met een uitvalsbasis of paar keer vliegen tussen NCY en Europa.

Hierop terugkomende: The Strokes misschien hetzelfde rijtje kunnen doen als dat van Arcade Fire in 2017, zeker nu BKS plots een geruchtje is?

Primavera Sound, Isle Of Wight (al zal die misschien afvallen), BKS, Rock Werchter, Roskilde?
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.183
1.660
Wat My Chemical Romance betreft. Zou ik die graag in een hoge spot zien? Graag. Liever een show van 90 minuten dan eentje van een uur uiteraard. Dat gezegd hebbende is het voor mij dus echt wel belangrijk dat ze komen, en dat lijkt nu Milton Keynes bevestigd is wel te gaan gebeuren. De geruchten waren dat ze Werchter en Mad Cool zouden spelen en een on off show in Milton Keynes. Als die gelekte poster die hen in de eerste week van Juli in Bonn plaatst blijkt te kloppen., dan.....

Het hardnekkige gerucht gaat dat ze op Mad Cool co-headlinen met The Strokes. Ik teken in elk geval meteen voor datzelfde scenario in Werchter voor de vrijdag. Gaan we van Helena en The Black Parade naar Reptillia en Under cover of darkness.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken