Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

Jochen De Smet

Campingartiest
6 okt 2016
96
10
mattman wrote:
Al denk ik dat Kendrick Lamar ook wel de Tool van dit jaar kan zijn. Extra laat, de hitjesfans van TOP naar huis.

Zowel KL als TOP zijn mijn ding niet, dus misschien moeilijk te oordelen van mijn kant, maar trekken die toch niet een groot deel hetzelfde doelpubliek? Ik zie zo niet meteen de weide leeglopen na TOP die dag. Stel dat FNM gedaan heeft in The Barn (er vanuit gaande dat ze daar staan) en KL speelt nog langer door, kan ik me ook voorstellen dat er wat mensen uit nieuwsgierigheid wel even blijven plakken.

Wat Sonar betreft: daar zitten misschien wel wat KluB C namen tussen? Veel bands die uiteraard op andere festivals kunnen staan (Tomorrowland bv.) , maar pakweg 2manydjs, James Murphy, Laurent Garnier en misschien Eric Prydz zouden misschien wel een optie kunnen zijn.
Geen enkele denk ik. DJ's zijn zeer zeldzaam in Werchter... Sonar deelt vooral namen met Dour.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.894
6.117
Jamie xx, The Chainsmokers, Charlotte De Witte, Paul Kalkbrenner, Above & Beyond, Marshmello, Rone... beg to differ.

Maar inderdaad van die Sonar line-up kun je er volgens mij maar weinig verwachten. Moest het dan toch zo zijn dan zie ik The Black Madonna of Charlotte De Witte wel doorkomen. De rest is ofwel niet mainstream genoeg of te grote productie voor in de tent (cfr. Prydz). Mura Masa kan in principe ook in de Klub C afhankelijk of ze hem wel nog willen na die tegenvallende verkoop en verplaatsing naar de AB. BICEP staat al op DTRH iirc dus kunnen perfect op de The Blaze-spot imo.
 

Jochen De Smet

Campingartiest
6 okt 2016
96
10
The Chainsmokers, Paul Kalkbrenner, Rone.. Hebben als ik mij niet vergis allemaal een 'live' element en een beetje productie in hun dj-gebeuren. Dat maakt voor Rock Werchter veel uit. BICEP is een grote kanshebber, zeker omdat ze als 'BICEP LIVE' toeren. Hebben dan een keyboardje en een drummachine staan ofzo. Heel soms zullen ze een uitzondering maken, bijv. als een dj erg gehypet is (zie CDW) of een grijsgedraaid radiohitje heeft. 2ManyDj's zouden ze in principe ook nog wel durven, maar de kans is 10x groter als ze met Soulwax komen. Laurent Garnier en The Black Madonna? Ik zie het niet gebeuren.
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
Voor degenen die achter Bicep roepen: Bicep speelt midden juli op Melt in Duitsland. Ik denk dat die een dag op Dour gaan afsluiten.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Timmetje wrote:
Naar The Strokes geluisterd maar snap zelf de appeal niet echt. Komt dat puur doordat ze al die tijd niet in de Benelux zijn geweest?

Mede door, maar ze hebben genoeg goede tracks hoor: Last Nite, Hard To Explain, Barely Legal, Reptillia, You Only Live Once, Someday, Machu Picchu, Undercover Of Darkness, Taken For A Fool.

Maar ik snap wel ergens wat je bedoeld hoor. Zouden ze om de paar jaar te zien zijn dan zal de hype een stuk minder geweest zijn.

Edit: Enkele nummers, het meeste is niet bedoeld voor live optredens Em kennende. Al zijn er nu een paar nummers die er wel voor in aanmerking komen nu (still listening). Darkness is indrukwekkend goed imo. Maar ben nog midden in het album om een definitie oordeel tegeven.
Terugkomend hier op. Album is in het algemeen niet super. Maar fucking Darkness... briljant. Dit raakt me man, de storytelling in dit nummer, het doet me echt wat.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.894
6.117
The Chainsmokers, Paul Kalkbrenner, Rone.. Hebben als ik mij niet vergis allemaal een ‘live’ element en een beetje productie in hun dj-gebeuren. Dat maakt voor Rock Werchter veel uit.
The Chainsmokers en 'live'? Jemig. Kalkbrenner en Rone gebruiken inderdaad drummachines en synthesizers voor hun show wat je in principe een live-act kunnen noemen ja. Factor die ik daarbij nog mee neem is de productie en het 'show-element' cfr. shows als die van Flume, Disclosure, The Blaze, Underworld i.v.m. Kalkbrenner en Rone die gewoon wat visuals achter zich hebben is groot en behoort daarom voor mij persoonlijk eerder tot de 'dj-categorie' ofzo. Maar da's voor iedereen anders, I guess. ;) Verder is techno compleet terug van weggeweest door middel van diverse niche-festivals die zeer succesvol blijken maar ook concepten als KNTXT en Rave Rebels bv. Ik zie het best gebeuren dat ze een dj (als TBM maar mag ook Amelie Lens of Peggy Gou zijn) de Klub C laten afsluiten tegenover een headliner die wat langer speelt. Populaire dj's genoeg in de buurt door middel van Awakenings etc. elk jaar.
 

Heemstock

Gouden Tip
20 feb 2014
256
0
Indiaantje89 wrote:

Timmetje wrote:
Naar The Strokes geluisterd maar snap zelf de appeal niet echt. Komt dat puur doordat ze al die tijd niet in de Benelux zijn geweest?


Mede door, maar ze hebben genoeg goede tracks hoor: Last Nite, Hard To Explain, Barely Legal, Reptillia, You Only Live Once, Someday, Machu Picchu, Undercover Of Darkness, Taken For A Fool.

Maar ik snap wel ergens wat je bedoeld hoor. Zouden ze om de paar jaar te zien zijn dan zal de hype een stuk minder geweest zijn.

Edit: Enkele nummers, het meeste is niet bedoeld voor live optredens Em kennende. Al zijn er nu een paar nummers die er wel voor in aanmerking komen nu (still listening). Darkness is indrukwekkend goed imo. Maar ben nog midden in het album om een definitie oordeel tegeven.

Terugkomend hier op. Album is in het algemeen niet super. Maar fucking Darkness… briljant. Dit raakt me man, de storytelling in dit nummer, het doet me echt wat.

En dan nagaande dat jij de nummers Take it or leave it, Heart in a cage, Vision of Division(!!) en Juicebox (wat een rammer! Die basloop!) niet eens genoemd hebt! Wat een topnummers. Soms besef ik nog steeds niet dat mijn allereerste concert ooit The Strokes in de Heineken Music Hall in 2006 was (broekie van 18)! Destijds nooit het besef gehad hoe uniek die experience eigenlijk was. Als ik die nummers nu terug luister, is dat echt 'een trip down memory lane'. Als zij op Werchter komen, gaan veel mensen die The Strokes niet goed kennen positief verrast worden.
 

Jochen De Smet

Campingartiest
6 okt 2016
96
10
Jochen De Smet wrote:
The Chainsmokers, Paul Kalkbrenner, Rone.. Hebben als ik mij niet vergis allemaal een ‘live’ element en een beetje productie in hun dj-gebeuren. Dat maakt voor Rock Werchter veel uit.

The Chainsmokers en ‘live’? Jemig. Kalkbrenner en Rone gebruiken inderdaad drummachines en synthesizers voor hun show wat je in principe een live-act kunnen noemen ja. Factor die ik daarbij nog mee neem is de productie en het ‘show-element’ cfr. shows als die van Flume, Disclosure, The Blaze, Underworld i.v.m. Kalkbrenner en Rone die gewoon wat visuals achter zich hebben is groot en behoort daarom voor mij persoonlijk eerder tot de ‘dj-categorie’ ofzo. Maar da’s voor iedereen anders, I guess. ? Verder is techno compleet terug van weggeweest door middel van diverse niche-festivals die zeer succesvol blijken maar ook concepten als KNTXT en Rave Rebels bv. Ik zie het best gebeuren dat ze een dj (als TBM maar mag ook Amelie Lens of Peggy Gou zijn) de Klub C laten afsluiten tegenover een headliner die wat langer speelt. Populaire dj’s genoeg in de buurt door middel van Awakenings etc. elk jaar.

Ja, toch? Zoek eens hun concert op van Lollapalooza Chicago. Maar op Werchter zal het dan wel anders geweest zijn zeker, ik was er niet bij alleszins...
Trouwens een 'Paul Kalkbrenner live' heb ik ook twee keer mogen meemaken, en ik durf nog te denken dat het minder live was dan een dj-set. Van zodra een dj geen hoofdtelefoon gebruikt, krijgt het vandaag de dag de stempel live. Ik heb hier ook mijn vraagtekens bij hoor. Maar ik ben er zeker van dat RW er wel belang aan hechtte dat hij 'live' kwam en niet gewoon een dj-set kwam doen. Net zoals nu met BICEP. Die doen nu ook livesets, en dan wil RW ze ook live hebben. Dat is zeker een breekpunt. Net zoals in de drum 'n bassperiode Chase & Status, Pendulum, Modestep, Netsky, DJ Fresh (...) altijd met een liveset kwam terwijl 80% van hun gigs bestonden uit dj-sets.
Wat betreft Amelie Lens en Peggy Gou. Peggy Gou heeft een breed gedragen radiohitje, en Amelie Lens is gehypet (ook Belgisch natuurlijk). De kans is nog altijd niet erg groot dat Herman ze zet, maar er is wel een kans, en ze is wat mij betreft 20 keer groter dan dat het The Black Madonna wordt (of pakweg Len Faki, Sven Väth, Sam Paganini, Robert Hood, noem maar op..). De mensen die bij Charlotte De Witte in Klub C stonden, waren grotendeels mensen die nog geen technoclub van binnen gezien hebben, nog nooit van Jeff Mills gehoord hebben en er stonden omdat ze haar kennen van Stubru of van goede promo op socials. Bij Carl Cox (nota bene een grotere naam) verwacht ik een lege tent. Dan ga je die ook niet zetten.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.159
5.480
jimmywe wrote:

TettenVogel wrote:
Voor degenen die achter Bicep roepen: Bicep speelt midden juli op Melt in Duitsland. Ik denk dat die een dag op Dour gaan afsluiten.


Stonden ze vorig jaar

Dat was met een DJ-set, toch iets helemaal anders.

Dat gaat toch het verschil geven. Denk niet dat ze op Dour staan. Zal gaan tussen RW en Pkp volgens mij.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.401
627
Naar The Strokes geluisterd maar snap zelf de appeal niet echt. Komt dat puur doordat ze al die tijd niet in de Benelux zijn geweest?

Hun legacy speelt ook een rol. Waren aan het prille begin van de eeuw de vaandeldragers van de golf artiesten die indie/garage rock terug populair maakten (naast o.a. White Stripes). Even in hyperbolen sprekend: zonder hen hadden bands als Arctic Monkeys en The Killers niet gestaan waar ze nu staan.

Uiteindelijk hebben ze slechts 1 echt sterke plaat, de rest wisselt ijzersterke nummers af met pure middelmaat. Maar "Is This It" is wel meteen een enorme classic, en als ze een "best of" setlist spelen is dat gewoon een even grote sing along show voor indierockers als pakweg Oasis of Arctic Monkeys.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.161
4.292
@JochenDeSmet , Carl Cox heeft Werchter in een grijs verleden al eens op de main stage afgesloten (na Coldplay en Faithless). Denk dat die lege tent reuze mee zal vallen.
 

Bert

Support act
14 nov 2014
846
777
3 dagen Eurosonic achter de rug. waar vorig jaar nog Sports Team en Slow Readers club hun opwachting maakten op Werchter, zie ik nu ook enkele potentiële artiesten die vroeg op de dag of The Slope waardig zijn.
Alfie Templeman
The Snuts
Celeste
The Howl & The Hum
Bij inhaler en the Squid ben ik niet binnen gekomen

verder genoten van Dry Cleaning, Emilie Zoé en Black Country, New Road, maar denk niet dat ze voor Werchter van toepassing zijn..

Van de artiesten uit België zou het zomaar kunnen zijn dat Blanche en Sylvie Kreusch hun opwachting gaan maken
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.159
5.480
Deed Blanche is niet mee aan eurosong? Of heb ik iemand anders voor.

Celeste, squid, inhaler kan je wel met potlood noteren volgens mij.
 

Bert

Support act
14 nov 2014
846
777
Deed Blanche is niet mee aan eurosong? Of heb ik iemand anders voor.

Celeste, squid, inhaler kan je wel met potlood noteren volgens mij.
Dat is inderdaad dezelfde Blanche. Ben zelf niet onder dde indruk. Ze brengt een nieuw album uit. Waarschijnlijk daarom denk. Ik
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.098
323
Ook 3 dagen op eurosonic geweest. Inhaler wel gezien, kun je als festivalorganisatie gerust neerzetten. Nergens echt spannend maar wel goed en met overgave gespeeld.

Voor Celeste kom ik bijna superlatieven tekort, was echt weergaloos. Heel erg van onder de indruk. Stem natuurlijk, maar ook haar timing, songs en band.

Dry Cleaning viel me live tegen waar Black Country, New Road me wel kon overtuigen. Squid ook gemist.

Joy Crookes (zelfde weekend op DTRH) zie ik ook wel komen, leuk optreden.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.961
538
Ik verwacht wel meerdere aankondigingsmomenten komende week ja... Laat het maar lekker los gaan!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken