Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.153
1.593
Placebo zou echt ideaal zijn voor Rock Werchter, maar ik denk dat we Molko en co overal kunnen verwachten volgende zomer. Ik zou echt niet verbaasd zijn als ze op de Lokerse Feesten of Brussels summer fest headlinen en ik denk dat ook Zottegem erg veel over zou hebben om ze terug te krijgen ( want hun vorige passage daar schijnt behoorlijk legendarisch geweest te zijn)

Placebo is gewoon het soort band die, waar je ze ook zet, heel wat volk garandeert. Terecht ook.

 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.157
5.474
Effe realistisch zijn, hoe passé is placebo wel niet?
Is ook live niks meer waard, sorry.
Was met recht en reden doorgestuurd naar Rock Zottegem vorige keer. Die komen ergens anders terecht volgens mij.

Andere namen in dat pakketje kunnen we wel verwachten.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.960
531
Effe realistisch zijn, hoe passé is placebo wel niet?
Is ook live niks meer waard, sorry.
Was met recht en reden doorgestuurd naar Rock Zottegem vorige keer. Die komen ergens anders terecht volgens mij.

Andere namen in dat pakketje kunnen we wel verwachten.
Huh? Toegegeven, ze hebben al een poosje niets 'relevants' (daar is-ie weer!) meer uitgebracht, maar Placebo blijft toch gewoon een ontiegelijk strakke liveband met een mooie back catalogue? Zijn wat mij betreft altijd en overal welkom. Zie het verschil met een Pearl Jam bv. niet (wel qua grootte uiteraard, maar niet qua niveau/relevantie).
 

Puzzles

Randprogramma
20 jan 2016
108
40
Als grote fan van Placebo, ben ik nu misschien niet de meest objectieve persoon, maar dat ze live niets meer waard zijn, daar kan ik u écht niet in bijtreden.

Mijn vrienden zijn nu niet de grootste fans, maar als Placebo in België staat, dan sleur ik ze altijd mee, en telkens zijn ze enthousiast.

Placebo blijft een band met een sterke live-reputatie. Op Rock Zottegem was het inderdaad legendarisch.

Dus voor mogen ze onmiddellijk op Werchter gezet worden, of op tw classic. Of waar dan ook, ik zal er zijn ?
Effe realistisch zijn, hoe passé is placebo wel niet?
Is ook live niks meer waard, sorry.
Was met recht en reden doorgestuurd naar Rock Zottegem vorige keer. Die komen ergens anders terecht volgens mij.

Andere namen in dat pakketje kunnen we wel verwachten.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.142
1.176
Live ijzersterk hoor. Dit is een band waar we altijd met een hele groep mensen naartoe gaan. Een zekerheid op een uitstekend concert.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.157
5.474
Sorry, Ik was een grote placebo fan op hun top.
Hun concert in vorst 2003 is 1 van de beste die ik ooit gezien heb, werchter hebben ze plat gespeeld in bvb 2001 (check YouTube) . Was ook waanzinnig. 2004 ongelofelijk top.
En stilaan zijn die getransformeerd in een band die niks relevants meer uitbracht en enorm routineus live speelde.
Waarom Rock Zottegem, is met een reden he.

Werchter 2014 was eerder zielig zelfs. Nee hier wacht ik niet op. Als ze er terug elke keer tegenaan gaan met passie, dan is het iets anders. Maar het is me routineus en gelaten geworden.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Persoonlijk hoop ik dat Placebo eerder ergens op Rock Zottegem, Suikerrock (vorige keer was Les Ardentes denk ik) of zo terechtkomt, maar wel goed om te zien dat ze sowieso vrede nemen met een plek op de tweede rij. Mad Cool heeft trouwens echt een hele mooie, diverse line-up weten samen te stellen hoor (en nog twee vrijdagheadliners!).
 

Magical12

Randprogramma
19 nov 2014
181
5
Goh, wat een heerlijke undercard kan RW samenstellen dit jaar... Van die Mad Cool-worp, kan ik zeker smaken:

- Placebo
- The Comet is Coming (TOPoptreden op PKP vorig jaar)
- Glass Animals
- Parcels
- Sam Fender

 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
Sorry, Ik was een grote placebo fan op hun top.
Hun concert in vorst 2003 is 1 van de beste die ik ooit gezien heb, werchter hebben ze plat gespeeld in bvb 2001 (check YouTube) . Was ook waanzinnig. 2004 ongelofelijk top.
En stilaan zijn die getransformeerd in een band die niks relevants meer uitbracht en enorm routineus live speelde.
Waarom Rock Zottegem, is met een reden he.

Werchter 2014 was eerder zielig zelfs. Nee hier wacht ik niet op. Als ze er terug elke keer tegenaan gaan met passie, dan is het iets anders. Maar het is me routineus en gelaten geworden.

Was Werchter 2014 ook niet net voor Metallica? Met Metallicafans valt zowat elk concert in het water.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.960
531
Heb Placebo nu een keer of 6 mogen zien en routineus en gelaten zijn wel de laatste woorden waar ik hun shows mee zou omschrijven. Ook de recente niet (Sportpaleis 2016 staat me in het bijzonder nog bij vanwege de gedrevenheid).
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.159
4.283
jimmywe wrote:
Sorry, Ik was een grote placebo fan op hun top.
Hun concert in vorst 2003 is 1 van de beste die ik ooit gezien heb, werchter hebben ze plat gespeeld in bvb 2001 (check YouTube) . Was ook waanzinnig. 2004 ongelofelijk top.
En stilaan zijn die getransformeerd in een band die niks relevants meer uitbracht en enorm routineus live speelde.
Waarom Rock Zottegem, is met een reden he.

Werchter 2014 was eerder zielig zelfs. Nee hier wacht ik niet op. Als ze er terug elke keer tegenaan gaan met passie, dan is het iets anders. Maar het is me routineus en gelaten geworden.

Was Werchter 2014 ook niet net voor Metallica? Met Metallicafans valt zowat elk concert in het water.

Beetje een slap excuus imo.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.157
5.474
Vanaf 2006 zijn ze imo wisselvallig geworden. Pukkelpop 2009 of 2010 vond ik nog wel ok. Maar Werchter 2009 ook niet hoor.
Erg voorspelbaar, elke keer opnieuw zelfde bindteksten, kiezen voor een aantal hopeloze nummers terwijl die inderdaad een waanzinnige back catalogue hebben, every you every me (topnummer) afhaspelen als verplicht nummer...

Ken verschillende mensen die zijn doorgegaan in het sportpaleis 2016, ik was er ook en ze waren me snel kwijt (wel gebleven). Ben toen definitief men geloof in die band kwijt gespeeld.

Steve Hewitt hebben ze voor mij ook nooit kunnen vervangen.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.960
531
Vanaf 2006 zijn ze imo wisselvallig geworden. Pukkelpop 2009 of 2010 vond ik nog wel ok. Maar Werchter 2009 ook niet hoor.
Erg voorspelbaar, elke keer opnieuw zelfde bindteksten, kiezen voor een aantal hopeloze nummers terwijl die inderdaad een waanzinnige back catalogue hebben, every you every me (topnummer) afhaspelen als verplicht nummer…

Ken verschillende mensen die zijn doorgegaan in het sportpaleis 2016, ik was er ook en ze waren me snel kwijt (wel gebleven). Ben toen definitief men geloof in die band kwijt gespeeld.

Steve Hewitt hebben ze voor mij ook nooit kunnen vervangen.
Jammer dat je het geloof in ze kwijt bent geraakt. RW14 is mij inderdaad ook niet bijgebleven, maar op Lowlands (2001-2006-2010) was het elke keer raak. En zoals gezegd, ook Sportpaleis 16 vond ik wel een gedenkwaardig optreden. Juist door hun live optredens hebben een speciaal plekje bij me veroverd.

Maar iedereen beleeft het uiteraard op zijn eigen manier!
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.157
5.474
Ze zijn in elk geval duidelijk op hun retour.
Anders speelden ze niet rock Zottegem.
Perfecte band voor tw classic overigens.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.444
6.110
Van mij mag Placebo gewoon lekker in 2020 naar Werchter doorkomen. Ijzersterke liveband imo. Hebben voor mijn gevoel ook niets aan kwaliteit ingeboet.

Hoop dat of Placebo of Malone als er iets om 16u bekend wordt gemaakt om 16u bekend wordt gemaakt.
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
De laatste passage van Placebo op Werchter vond ik wel best oké, was zeker niet het beste optreden van het weekend, maar kon me zeker wel boeien. Denk, als ze er staan, dat dat zo hoogstens een plaatsje voor de sub wordt - ze zullen zeker niet veel hoger eisen. Maar de opmerking kwam er terecht al: Placebo is een band die op ieder festival kan staan, Lokerse Feesten, Werchter, Pukkelpop, Rock Zottegem, Crammerock, ... Dus kans is ook zeer reëel dat ze gewoon een kleiner festival als headliner aandoen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken