Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.764
8.324
Mad Cool lijkt te hinten naar Anderson Paak. Dat lijkt me héérlijk. Plekje voor de sub op de main, in het zonnetje.

Zijn shows op LL en PkP waren blijkbaar waanzinnig goed.

Fingers crossed!
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.112
5.389
Mad Cool lijkt te hinten naar Anderson Paak. Dat lijkt me héérlijk. Plekje voor de sub op de main, in het zonnetje.

Zijn shows op LL en PkP waren blijkbaar waanzinnig goed.

Fingers crossed!

Zeker optie, maar kan ook headliner op Dour of Les Ardentes. Die zouden heel dankbaar zijn met zo'n naam.
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
993
250
Eerste naam is meestal gewoon een headliner toch? In dit geval liggen Pearl Jam / Paul McCartney dus wel het meest voor de hand met die hint zou je zeggen.

Denk dat de Polle niet meer op RW zal staan (Dure vogel en extra waarde/opbrengsten wegen daar niet tegen op).
Misschien de Classic ?
 

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
De vorige jaren waren de eerste aankondigingen Radiohead (voor 2017), Nick Cave & The Bad Seeds (voor 2018) en The Cure (voor 2019).

De spits afbijten kunnen ze wel bij RW.

Radiohead was volgens mij toen gewoon onderdeel van de aankondiging van hun hele Europese tour, terwijl ze met The Cure vorig jaar redelijk 'random' als allereerste waren. Niet echt een consistente strategie dus lijkt het.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.112
5.389
mattman wrote:
De vorige jaren waren de eerste aankondigingen Radiohead (voor 2017), Nick Cave & The Bad Seeds (voor 2018) en The Cure (voor 2019).

De spits afbijten kunnen ze wel bij RW.

Radiohead was volgens mij toen gewoon onderdeel van de aankondiging van hun hele Europese tour, terwijl ze met The Cure vorig jaar redelijk ‘random’ als allereerste waren. Niet echt een consistente strategie dus lijkt het.

2017 was reactie op feit dat BKS met Radiohead kwam.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.354
1.872
Ik denk eerder dat het Kiwanuka wordt voor Mad Cool, met zen nieuw album zeker kanshebber.
 

danny1617899896

Campingartiest
11 jan 2018
89
0
Mad Cool lijkt te hinten naar Anderson Paak. Dat lijkt me héérlijk. Plekje voor de sub op de main, in het zonnetje.

Zijn shows op LL en PkP waren blijkbaar waanzinnig goed.

Fingers crossed!
Was fantastisch op PkP, tweede beste optreden voor mij na The National. Verleden keer dat ie in The Barn stond was ie blijkbaar ook top dus zeker en vast welkom.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.764
8.324
Ik denk eerder dat het Kiwanuka wordt voor Mad Cool, met zen nieuw album zeker kanshebber.

Ook die is voor mijn part welkom! Heeft een prachtig album geleverd.
 

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Bart wrote:

mattman wrote:
De vorige jaren waren de eerste aankondigingen Radiohead (voor 2017), Nick Cave & The Bad Seeds (voor 2018) en The Cure (voor 2019).

De spits afbijten kunnen ze wel bij RW.


Radiohead was volgens mij toen gewoon onderdeel van de aankondiging van hun hele Europese tour, terwijl ze met The Cure vorig jaar redelijk ‘random’ als allereerste waren. Niet echt een consistente strategie dus lijkt het.

2017 was reactie op feit dat BKS met Radiohead kwam.

In mijn herinnering was het tegelijk, maar het is alweer even geleden...
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.679
1.609
jimmywe wrote:

Bart wrote:

mattman wrote:
De vorige jaren waren de eerste aankondigingen Radiohead (voor 2017), Nick Cave & The Bad Seeds (voor 2018) en The Cure (voor 2019).

De spits afbijten kunnen ze wel bij RW.


Radiohead was volgens mij toen gewoon onderdeel van de aankondiging van hun hele Europese tour, terwijl ze met The Cure vorig jaar redelijk ‘random’ als allereerste waren. Niet echt een consistente strategie dus lijkt het.


2017 was reactie op feit dat BKS met Radiohead kwam.

In mijn herinnering was het tegelijk, maar het is alweer even geleden…

Als ik het me goed herinner kwamen de Radiohead aankondigingen niet te gelijk, maar wel heel snel achter elkaar.
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.650
105
MCR gaat nooooooit zo hoog staan op RW en maar goed ook.

Als dat brugklasbandje van een Greta van Fleet onder Muse kan staan zie ik niet in waarom Live Nation MCR niet superhoog zou neerzetten. MCR gaat sowieso veel euro's kosten dus ze moeten wel.
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
993
250
randyrw wrote:
MCR gaat nooooooit zo hoog staan op RW en maar goed ook.

Als dat brugklasbandje van een Greta van Fleet onder Muse kan staan zie ik niet in waarom Live Nation MCR niet superhoog zou neerzetten. MCR gaat sowieso veel euro’s kosten dus ze moeten wel.
Omdat het niet de bedoeling was dat Greta zo hoog ging staan.
Maar door omstandigheden moest het wel...
 

Aaran

Dagopener
8 aug 2017
575
22
Ik weet dat het van de griek al bekend is maar misschien nu nog een bevestiging van Ken op Efest:

"Off course Pearl Jam is a done deal, the Greek guy is the best source possible. No doubt about that."

En dit over Deftones:
"Deftones is a perfect fit for the acts that are touring next summer. If they are not announced tomorrow for Graspop, RW is a possibility."
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.764
8.324
Morgen komt Firenze Rocks met een headliner (en het is niet Maiden). In de gaten houden voor RW. ?
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.122
1.140
Morgen komt Firenze Rocks met een headliner (en het is niet Maiden). In de gaten houden voor RW. ?

Ik kan me niet voorstellen dat, dan nog na zo'n lange radiostilte, Graspop en Rock Werchter op dezelfde dag met de eerste naam/namen komen... (tenzij er meerdere grote acts per sé een hele tour willen bekend maken natuurlijk)

Die hint van @Greg vandaag, ik kan er niets mee, "I've got a feeling"... Tenzij dit helemaal niet naar een naam verwijst natuurlijk.

 

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Redelijke kans dus dat de aankomende aankondiging RHCP gaat zijn. Zie alleen nog niet echt de link met "I've got a feeling"...
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.398
3.360
Sometimes I feel, eerste zin van Under the bridge en I don't ever wanna feel de eerste zin van het refrein. Maarja dat is misschien erin zien wat je er in wil zien.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken