Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.671
1.201
Uit welke dode hoek komt Eminem nu weer? Coldplay speelt dit niet.

Eminem zou normaal vorige zomer een Europese tour gedaan hebben rond Werchter... Kans bestaat zeker dat deze gewoon een jaar uitstel kreeg. Zie Coldplay ook eerder arena's doen, maar zie ze zoals een Muse en P!nk eventueel nog wel als enige festival Werchter doen ook hoor.

Ik beweer niet dat ze er staan, maar zijn zeker geruchten waar momenteel door velen rekening met word gehouden.
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.616
4.593
Eminem was normaal gezien headliner op pinkpop vorig jaar, maar dat ging niet door, dus zou zeker met een jaar uitstel toch kunnen komen naar Europa. Coldplay zie ik eerder op een individueel evenement staan.
 

Aaran

Dagopener
8 aug 2017
575
22
Ik verwacht Eminem eerlijk gezegd niet meer (Hoe ontiegelijk graag ik dit ook wil), hij heeft niet voor niets zijn tour gecanceld vorig jaar.
Coldplay verwacht ik eerder op boutique dan op RW zelf...
 

Aaran

Dagopener
8 aug 2017
575
22
Ik verwacht Eminem eerlijk gezegd niet meer (Hoe ontiegelijk graag ik dit ook wil), hij heeft niet voor niets zijn tour gecanceld vorig jaar.
Coldplay verwacht ik eerder op boutique dan op RW zelf…

Toch blijft eminem wel een groot gerucht en heb ik hem in m'n line up poster gezet (Ff de disclaimer hahaha)
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.616
4.593
Aaran wrote:
Ik verwacht Eminem eerlijk gezegd niet meer (Hoe ontiegelijk graag ik dit ook wil), hij heeft niet voor niets zijn tour gecanceld vorig jaar.
Coldplay verwacht ik eerder op boutique dan op RW zelf…

Toch blijft eminem wel een groot gerucht en heb ik hem in m’n line up poster gezet (Ff de disclaimer hahaha)

Ik geloof ook niet dat we een van beiden op Rock Werchter zullen terugzien, maar de geruchten blijven natuurlijk...
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.007
271
Ik verwacht Eminem eerlijk gezegd niet meer (Hoe ontiegelijk graag ik dit ook wil), hij heeft niet voor niets zijn tour gecanceld vorig jaar.
Coldplay verwacht ik eerder op boutique dan op RW zelf…

Idem,
Ik denk dat Coldplay de losse dag gaat zijn (beetje half boutique achtig, half los concert). Lees dus een los concert met enkele extra acts :-D (Buiten Classic en Boutique)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.064
6.110
Aaran wrote:
Ik verwacht Eminem eerlijk gezegd niet meer (Hoe ontiegelijk graag ik dit ook wil), hij heeft niet voor niets zijn tour gecanceld vorig jaar.
Coldplay verwacht ik eerder op boutique dan op RW zelf…

Idem,
Ik denk dat Coldplay de losse dag gaat zijn (beetje half boutique achtig, half los concert). Lees dus een los concert met enkele extra acts
1f600.svg
(Buiten Classic en Boutique)
zo iets verwacht ik ook...

is wel iets wat LiveNation BE en Mojo samen kunnen binnenhalen voor 2 evenementen in 1 weekend
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.007
271
ChiquitaChaser wrote:

Aaran wrote:
Ik verwacht Eminem eerlijk gezegd niet meer (Hoe ontiegelijk graag ik dit ook wil), hij heeft niet voor niets zijn tour gecanceld vorig jaar.
Coldplay verwacht ik eerder op boutique dan op RW zelf…


Idem,
Ik denk dat Coldplay de losse dag gaat zijn (beetje half boutique achtig, half los concert). Lees dus een los concert met enkele extra acts
1f600.svg
(Buiten Classic en Boutique)

zo iets verwacht ik ook…

is wel iets wat LiveNation BE en Mojo samen kunnen binnenhalen voor 2 evenementen in 1 weekend
Voila
Als zij het niet kunnen, dan kan Coldplay beter niet op tour gaan vrees ik :)
 

eva84

Dagopener
30 jan 2019
536
600
Ben toch wel benieuwd naar de eerste namen. Wij twijfelen of we komend jaar nog gaan. De lineup is steeds minder aantrekkelijk voor ons.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.046
3.739
Ik denk dat Bon Iver gewoon DTRH en RW gaat afsluiten, die arena shows bevestigen dat alleen maar. Maar met die data kan dat natuurlijk ook Lowlands en Pukkelpop worden, even goed. Tame Impala en Bon Iver op 1 dag, waar kan ik tekenen?
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.414
3.386
Ken zegt op efestivals "Don't rule Bonny out", dus nog steeds kans dat hij er staat deze zomer. Heb er zelf niks mee, maar sub of barn headlinee zou nog wel kunnen, maar hem een avond laten afsluiten zou ik erg zonde vinden. Vóór Tame Impala is misschien wel een optie dan.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.712
Net zoals Eloelo hier al zegt: Bon Iver + Tame Impala. En je kan me oprapen. :) Gok dat ze bij RW best wel wat moeite gaan doen om die 2 (eindelijk) te strikken.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.268
2.206
Ik denk dat Bon Iver gewoon DTRH en RW gaat afsluiten, die arena shows bevestigen dat alleen maar. Maar met die data kan dat natuurlijk ook Lowlands en Pukkelpop worden, even goed. Tame Impala en Bon Iver op 1 dag, waar kan ik tekenen?

Die Ziggo show wordt niet door Mojo maar door Friendly Fire (BKS) geboekt. RW weet ik niet, maar op DTRH hoef je ze echt niet te verwachten.
Tame Impala lijkt mij juist heel waarschijnlijk voor zowel DTRH als RW
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.616
4.593
Foals - vampire weekend - the strokes
Prophets of rage  - soad - red hot chili peppers
Live - the black keys - pearl jam
Liam gallagher - royal blood - Metallica

Hoop ik verder nog op:
Fever 333
While she sleeps
Slipknot
Bad wolves
Inhaler
Rise against
Flogging molly
Breaking Benjamin
Idles
Faith no more
Equal idiots
Nathaniel rateliff and the night sweats
The struts

Al zijn dit wellicht veel te veel gitaren, maar artiesten/bands zoals the 1975 bvb. konden me afgelopen jaar echt niet bekoren. Ik hoop dus toch op een groot deel van die namen, al zie ik er wel een aantal van (weer) op graspop staan.
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.104
325
eloelo wrote:
Ik denk dat Bon Iver gewoon DTRH en RW gaat afsluiten, die arena shows bevestigen dat alleen maar. Maar met die data kan dat natuurlijk ook Lowlands en Pukkelpop worden, even goed. Tame Impala en Bon Iver op 1 dag, waar kan ik tekenen?

Die Ziggo show wordt niet door Mojo maar door Friendly Fire (BKS) geboekt. RW weet ik niet, maar op DTRH hoef je ze echt niet te verwachten.
Tame Impala lijkt mij juist heel waarschijnlijk voor zowel DTRH als RW

Bon Iver was dit jaar headliner op Best Kept Secret. Als ze begin juli 2020 festivals aandoen behoort DTRH wel degelijk tot de mogelijkheden.
Als Ken het zegt zou ik ze voor RW in ieder geval wel verwachten. Net als Tame Impala eigenlijk niet mis kan :)
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.559
3.149
Foals – vampire weekend – the strokes
Prophets of rage – soad – red hot chili peppers
Live – the black keys – pearl jam
Liam gallagher – royal blood – Metallica

Hoop ik verder nog op:
Fever 333
While she sleeps
Slipknot
Bad wolves
Inhaler
Rise against
Flogging molly
Breaking Benjamin
Idles
Faith no more
Equal idiots
Nathaniel rateliff and the night sweats
The struts

Al zijn dit wellicht veel te veel gitaren, maar artiesten/bands zoals the 1975 bvb. konden me afgelopen jaar echt niet bekoren. Ik hoop dus toch op een groot deel van die namen, al zie ik er wel een aantal van (weer) op graspop staan.
Je geeft het zelf al een beetje aan, maar heb je ooit overwogen een weekend Graspop te pakken? Jouw wensenlijst koppel ik persoonlijk veel meer aan het gemiddelde affiche van Graspop dan aan de line-up van Rock Werchter.
 

Oh Well

Randprogramma
7 feb 2014
172
114
Ik heb net het album i,i van Bon Iver eens opgelegd want in alle eerlijkheid ken ik zijn muziek niet echt.
Uiteraard wel "skinny love" maar voor de rest voor mij niet gekend. En het is ook niet echt mijn ding moet ik zeggen, maar dat is smaak uiteraard.

Ik moet ook zeggen, ik kan me niet voorstellen dat dit werkt op een main stage van Werchter als afsluiter. Heeft vermoedelijk wel een echte fanbase, maar moet een afsluiter van een festival a la Werchter niet door 80 % van de festivalgangers toch min of meer gekend zijn ?

In The Barn bv zie ik dit dan weer wel werken.
Sfeervol & daar gaan meestal enkel de vele mensen naartoe die de band effectief wel kennen of op zijn minst willen leren kennen.

Don't shoot me he ... :)
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.046
3.739
Tuurlijk, een Barn spot en je hebt het optreden van het jaar te pakken. Maar dat is met zóveel acts het geval. Bon Iver is echter langzaam toe aan het groeien naar headline-niveau (zeker al op middelgrote festivals. Ik verwacht hem ook niet als absolute afsluiter hoor, maar de Nick Cave spot met ondergaande zon zie ik zeker zitten. En dan daarna van 00:30 tot 2:00 Tame Impala.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.364
1.815
Bon Iver was dit jaar headliner op Best Kept Secret. Als ze begin juli 2020 festivals aandoen behoort DTRH wel degelijk tot de mogelijkheden.
Als Ken het zegt zou ik ze voor RW in ieder geval wel verwachten. Net als Tame Impala eigenlijk niet mis kan

Als Bon Iver daadwerkelijk op Werchter staat, is de kans aannemelijk dat ze ook op DTRH staan, lijkt me. Als je kijkt naar de overlap in namen bij deze twee festivals de afgelopen jaren.
 

Jasperrr

Randprogramma
15 dec 2016
131
8
gesp wrote:
Bon Iver was dit jaar headliner op Best Kept Secret. Als ze begin juli 2020 festivals aandoen behoort DTRH wel degelijk tot de mogelijkheden.
Als Ken het zegt zou ik ze voor RW in ieder geval wel verwachten. Net als Tame Impala eigenlijk niet mis kan

Als Bon Iver daadwerkelijk op Werchter staat, is de kans aannemelijk dat ze ook op DTRH staan, lijkt me. Als je kijkt naar de overlap in namen bij deze twee festivals de afgelopen jaren.
Zoals Processierups zegt gaat dat echt niet gebeuren. Friendly Fire heeft voor het komende jaar Bon Iver vastgelegd in de Ziggo Dome, die gaan dus waarschijnlijk komend jaar over zijn boeking in Nederland. Friendly Fire organiseert zoals gekend ook BKS. Daar staat Bon Iver sowieso niet, want stond ie vorig jaar al. Maar lijkt het je niet een heel klein beetje dom (vanuit zakelijk oogpunt) als Friendly Fire zo'n grote headliner aan toch wel de grootste concurrent van BKS afgeeft.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken