Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

The Strokes is meer headliner dan Editors. Ze zijn overal headliner en zullen dat ook blijven. Dat System of A Down afsluit is discutabeler.

The Strokes is meer headliner dan Editors. Ze zijn overal headliner en zullen dat ook blijven. Dat System of A Down afsluit is discutabeler.

In de rest van de wereld wel, maar in Belgie....

Niet dat ik The Strokes hun plek niet gun. Heerlijke band die terecht gewoon daar staat.

Ik weet dat the strokes wel exclusief is maar vraag me echt oprecht af als die nog veel kaartjes zullen verkopen. Misschien maar empirisch mar in mijn vriendengroep, mezelf inclusief was er niemand die the strokes zelfs kenden.

Royal Republic zou ik nog graag op het programma zien. Staan tijdens Werchter in Spanje. Lijkt mij een fantastische band voor een mooie feestje in The Barn. Ik zou ook na Pearl Jam nog een leuke dans-afsluiter zien, iemand opperde al Goose, die vond ik enkele jaren terug heerlijk op de main dus van mij mogen ze. Verder zou ik RHCP of Foo's zeker verwelkomen. GNR zal wel te groot zijn om nog toe te voegen aan het huidige headlinerprogramma zeker? Zou ik wel een megastunt vinden mochten ze die als afsluiter van de zondag kunnen boeken, a man can dream ..

Royal Republic zou ik nog graag op het programma zien. Staan tijdens Werchter in Spanje. Lijkt mij een fantastische band voor een mooie feestje in The Barn. Ik zou ook na Pearl Jam nog een leuke dans-afsluiter zien, iemand opperde al Goose, die vond ik enkele jaren terug heerlijk op de main dus van mij mogen ze. Verder zou ik RHCP of Foo’s zeker verwelkomen. GNR zal wel te groot zijn om nog toe te voegen aan het huidige headlinerprogramma zeker? Zou ik wel een megastunt vinden mochten ze die als afsluiter van de zondag kunnen boeken, a man can dream ..

Het is helaas door verschillende insiders gezegd dat SOAD het festival gaat afsluiten en er eigenlijk alleen vrijdag waarschijnlijk een grotere naam bij komt als dit althans niet Liam Gallagher is.

Ik weet dat the strokes wel exclusief is maar vraag me echt oprecht af als die nog veel kaartjes zullen verkopen. Misschien maar empirisch mar in mijn vriendengroep, mezelf inclusief was er niemand die the strokes zelfs kenden.

Ik ken dan weer mensen (nuja, 2) die voor de eerste keer in jaren nog eens naar RW gaan, net omdat The Strokes komen. De dag dat ze werden aangekondigt hing er toch meer hype in de lucht dan ik had verwacht, ook buiten de bubbel van dit forum.

Maar of ze groot genoeg zijn om een dag alleen te dragen, ik denk ook van niet. Komt nog wel een headliner bij. Als je ziet hoe sterk die andere 3 dagen aan het worden zijn in de breedte, dan verwacht ik dat ook wel op de vrijdag.

Raoul wrote:
Royal Republic zou ik nog graag op het programma zien. Staan tijdens Werchter in Spanje. Lijkt mij een fantastische band voor een mooie feestje in The Barn. Ik zou ook na Pearl Jam nog een leuke dans-afsluiter zien, iemand opperde al Goose, die vond ik enkele jaren terug heerlijk op de main dus van mij mogen ze. Verder zou ik RHCP of Foo’s zeker verwelkomen. GNR zal wel te groot zijn om nog toe te voegen aan het huidige headlinerprogramma zeker? Zou ik wel een megastunt vinden mochten ze die als afsluiter van de zondag kunnen boeken, a man can dream ..

Het is helaas door verschillende insiders gezegd dat SOAD het festival gaat afsluiten en er eigenlijk alleen vrijdag waarschijnlijk een grotere naam bij komt als dit althans niet Liam Gallagher is.

Tsja, ik ben megablij met SOAD als boeking maar ik vind ze gewoonweg geen afsluiter. Kunnen we nog uren over praten maar ik wilde eventjes lekker ventileren.
Zoals eerder gezegd zou Tame Impala een mooie en logische toevoeging zijn voor bij The Strokes. Ik heb er geen moer mee maar zou het harstikke goed snappen als ze die boeken.

The Strokes gaat het echt grote publiek niet trekken wat dagtickets voor vrijdag betreft, wat niet weg neemt dat het gewoon een van de sterkste namen van het komend festival seizioen zijn. Ook Liam die nog steeds Vorst niet uitverkoopt is niet de naam die het grote volk op de been brengt. Gooi daar echter nog eender welke andere relatief grote naam tussen en je hebt een ander verhaal. Zaterdag en Zondag hebben al drie acts van headline grootte op main...vrijdag krijgt ook heus nog wat bij en donderdag doet het gewoon met Pearl Jam als grote locomotief.

Aaran wrote:

Raoul wrote:

Tsja, ik ben megablij met SOAD als boeking maar ik vind ze gewoonweg geen afsluiter. Kunnen we nog uren over praten maar ik wilde eventjes lekker ventileren.
Zoals eerder gezegd zou Tame Impala een mooie en logische toevoeging zijn voor bij The Strokes. Ik heb er geen moer mee maar zou het harstikke goed snappen als ze die boeken.
SOAD inderdaad niet de grootste afsluiter naar Werchternormen. Maar wel immens populair én die zondag is verder gewoon fenomenaal sterk dat ik het er graag bij neem. Kapot gaan die laatste dag.

Ja dat absoluut, SOAD kan qua show echt wel afsluiten maar ik had gewoon graag een iets grotere en dan SOAD op een andere dag. Vond de Foo's in 2017 een topafsluiter.
Ik zit zo eens te denken maar wat zouden jullie denken van Sturgill Simpson, Hozier, Of Monsters and Men of iets in die richting? Ik zou er bijzonder blij van worden. Goede tentnamen denk ik (of vroeg op de main met een pilsje in de hand).

Ik denk dat de meesten hier de ticketverkoop met betrekking tot System of a Down en The Strokes onderschatten. Maar goed, dat blijft een inschatting natuurlijk.

Ik denk dat de meesten hier de ticketverkoop met betrekking tot System of a Down en The Strokes onderschatten. Maar goed, dat blijft een inschatting natuurlijk.

Mocht ik uiteindelijk een combiticket aanschaffen dan zijn dat de 2 waar ik het meest naar uit kijk ;)

Ik zit zo eens te denken maar wat zouden jullie denken van Sturgill Simpson, Hozier, Of Monsters and Men

Die laatste lijkt me wel een band die we normaal gezien zouden kunnen verwachten, de eerste 2 verwacht ik niet.

Ja, die zijn headliner. Is ook niet echt mijn droomheadliner, maar dat ze headliner zijn is geen discussiepunt.
Liam Gallagher als sub zou ik discutabeler vinden, dus ik verwacht er nog wel wat bij. Een sub, coheadliner of dansafsluiter.

En van waar komt die status van headliner? Omdat ze toevallig als enige en eerste zijn aangekondigd voor vrijdag denk iedereen opeens dat ze headliner zijn?

Als je de feiten er op naleest, kan je bezwaarlijk zeggen dat ze veel goede songs geschreven hebben;
https://nl.wikipedia.org/wiki/The_Strokes
Een paar 'tip'-noteringen and 'that's it' ;) !

Sorry, I rest my case, is gewoon een act voor rond 19u, zeker niet hoger op de affiche.
Zou een belediging zijn voor RW...

Raoul wrote:

Aaran wrote:

Raoul wrote:

SOAD inderdaad niet de grootste afsluiter naar Werchternormen. Maar wel immens populair én die zondag is verder gewoon fenomenaal sterk dat ik het er graag bij neem. Kapot gaan die laatste dag.

Ach, in vergelijking met 2016 toen Florence and the Machine afsloot, zal SOAD echt wel beter werk afleveren voor een groter publiek.

Paddy wrote:
Ja, die zijn headliner. Is ook niet echt mijn droomheadliner, maar dat ze headliner zijn is geen discussiepunt.
Liam Gallagher als sub zou ik discutabeler vinden, dus ik verwacht er nog wel wat bij. Een sub, coheadliner of dansafsluiter.

En van waar komt die status van headliner? Omdat ze toevallig als enige en eerste zijn aangekondigd voor vrijdag denk iedereen opeens dat ze headliner zijn?

Als je de feiten er op naleest, kan je bezwaarlijk zeggen dat ze veel goede songs geschreven hebben;
Een paar ‘tip’-noteringen and ‘that’s it’ ? !

Sorry, I rest my case, is gewoon een act voor rond 19u, zeker niet hoger op de affiche.
Zou een belediging zijn voor RW…
Oeh Wikipedia en de Nederlandse top40, dat zijn me wel een stel bronnen zeg. Pak voor de gein dan op z'n minst eens de Engelse wikipediapagina van 'Is this it', en dan het kopje critical, dat zegt al iets meer over de kwaliteit.
Ze spelen over de hele wereld gezien overal als headliner, en het is misschien geen Pearl Jam of Rolling Stones, maar dude face it, ze zijn (co)headliner, niet omdat ik dat wil, maar omdat Rock Werchter ze daar neerzet.

Net catfish and the bottlemen nog eens gaan zien in de Trix. Weeral een geweldige indierock avond! Verassend veel Engelsman en in de zaal. Ik denk dat ze die misschien wel eens als 2/3de op de main laten spelen op de dag van strokes /liam/ Lewis capaldi. Die 4 namen zouden vele Engelsen overtuigen om de oversteek te maken denk ik.

Joe wrote:

Raoul wrote:

Aaran wrote:

Raoul wrote:

Ach, in vergelijking met 2016 toen Florence and the Machine afsloot, zal SOAD echt wel beter werk afleveren voor een groter publiek.
Ongetwijfeld. Alsook de laatste performance van de Monkeys zal verbleken tegenover die van SOAD.

Paddy wrote:

Een paar ‘tip’-noteringen and ‘that’s it’ ? !

Zou een belediging zijn voor RW…

[video]https://www.youtube.com/watch?v=KkPfQCHiGjQ[/video]

Net catfish and the bottlemen nog eens gaan zien in de Trix. Weeral een geweldige indierock avond! Verassend veel Engelsman en in de zaal. Ik denk dat ze die misschien wel eens als 2/3de op de main laten spelen op de dag van strokes /liam/ Lewis capaldi. Die 4 namen zouden vele Engelsen overtuigen om de oversteek te maken denk ik.

Leuk, kunnen we weer vier dagen genieten van It's coming home gebrul en andere bullshit.

Users who are viewing this thread