Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

Paddy wrote:
Ja, die zijn headliner. Is ook niet echt mijn droomheadliner, maar dat ze headliner zijn is geen discussiepunt.
Liam Gallagher als sub zou ik discutabeler vinden, dus ik verwacht er nog wel wat bij. Een sub, coheadliner of dansafsluiter.

En van waar komt die status van headliner? Omdat ze toevallig als enige en eerste zijn aangekondigd voor vrijdag denk iedereen opeens dat ze headliner zijn?

Als je de feiten er op naleest, kan je bezwaarlijk zeggen dat ze veel goede songs geschreven hebben;
https://nl.wikipedia.org/wiki/The_Strokes
Een paar ‘tip’-noteringen and ‘that’s it’
1f609.svg
!

Sorry, I rest my case, is gewoon een act voor rond 19u, zeker niet hoger op de affiche.
Zou een belediging zijn voor RW…

Ik vind dat The Strokes meer "hits" heeft dan Radiohead om eerlijk te zijn... Zijn beide zeker headlinerwaardig. The Strokes is misschien niet van het niveau Metallica, Pearl Jam, Foo Fighters,... maar zo'n 4 headliners op een jaar heb je nooit!

slyke wrote:

Paddy wrote:
Ja, die zijn headliner. Is ook niet echt mijn droomheadliner, maar dat ze headliner zijn is geen discussiepunt.
Liam Gallagher als sub zou ik discutabeler vinden, dus ik verwacht er nog wel wat bij. Een sub, coheadliner of dansafsluiter.

En van waar komt die status van headliner? Omdat ze toevallig als enige en eerste zijn aangekondigd voor vrijdag denk iedereen opeens dat ze headliner zijn?

Als je de feiten er op naleest, kan je bezwaarlijk zeggen dat ze veel goede songs geschreven hebben;
https://nl.wikipedia.org/wiki/The_Strokes
Een paar ‘tip’-noteringen and ‘that’s it’
1f609.svg
!

Sorry, I rest my case, is gewoon een act voor rond 19u, zeker niet hoger op de affiche.
Zou een belediging zijn voor RW…

Ik vind dat The Strokes meer “hits” heeft dan Radiohead om eerlijk te zijn… Zijn beide zeker headlinerwaardig. The Strokes is misschien niet van het niveau Metallica, Pearl Jam, Foo Fighters,… maar zo’n 4 headliners op een jaar heb je nooit!

Weet niet wat je bedoelt met hits, maar Radiohead heeft meer bekende nummers hoor. Dingen die pakweg in de Tijdloze of de Top2000 staan, zoals een No Surprises, Street Spirit, Karma Police, Creep, Paranoid Android,...

Maar vind niet dat je een RW headliner moet afrekenen op het aantal/het hebben van (radio)hits. Ergens vind ik een Strokes redelijk vergelijkbaar met Tool, geen hitkanonnen (wel veel populaire nummers onder de fans), beide een enorme fanbase, beide heel zeldzaam op een podium (en zeker op festivals) en daardoor een speciale gebeurtenis

Ben nog steeds benieuwd op welke positie The Strokes hadden gestaan als ze wel eens in de zoveel jaar de Benelux hadden gedaan. Sub? Of ergens in de vroege avond?
Of waren ze dan ook alsnog headliner geweest?

Benieuwd hoe druk het veld gaat zijn op de vrijdag.

hoe groot schatten jullie de kans dat sabaton op werchter staat?

Hebben gisteren aardig wat volk op de been gebracht zo'n 12k mensen als ik online reviews mag geloven en worden de laatste tijd toch gehyped door stubru en stonden vorig jaar al op graspop.

Op elke indie feestje is Last Nite zowat het hoogtepunt van het weekend. Ook Someday, Heart In A Cage, Machu Picchu, Reptilla,... moeten vaak niet onderdoen voor een I Bet You Look Good On The Dancefloor of Champagne Supernova of ...

Hits blijft inderdaad een vaag begrip en moet zeker niet op gequoteerd worden hoor, en Radiohead is nog steeds groter dan The Strokes daar niet van. Probeerde eigenlijk eerder aan te tonen dat The Strokes echt wel wat wat nummers heeft die best gekend zijn bij een relatief breed publiek. En Last Nite en Someday zijn nummers die echt heel gekend zijn en nog steeds vaak op de radio komen e.d. (ook zonder deze aankondiging) meer dan 15 jaar na hun release.

Wou gewoon wat counteren op "Als je de feiten er op naleest, kan je bezwaarlijk zeggen dat ze veel goede songs geschreven hebben".

hoe groot schatten jullie de kans dat sabaton op werchter staat?

Hebben gisteren aardig wat volk op de been gebracht zo’n 12k mensen als ik online reviews mag geloven en worden de laatste tijd toch gehyped door stubru en stonden vorig jaar al op graspop.

0

anders wel ideaal als headliner metalavond Lokerse

Fijn om te lezen dat veel mensen het een mooie line-up vinden, maar persoonlijk vind ik het allemaal nogal gematigd. Ligt ook aan mijn persoonlij natuurlijk. PJ al 2 keer gezien, leuke optredens, maar niet meteen mijn favoriete band. Pixies heb ik weinig mee, net als The Strokes en Liam Gallagher. Zaterdag is een mooi gevulde dag, maar enkel FNM boeit mij. Zondag vind ik met Placebo/Volbeat/System of a down wel sterk. Dus het is absoluut persoonlijk en die vrijdag kan nog steeds vele kanten uit - maar zoals de line-up er nu uitziet, doet het me eigenlijk heel weinig. Qua dagopvulling zitten zeker enkele leuke namen (Archive! Beck!), maar weinig doorslaggevends.

En ja, ik ben wellicht een zeer traditionele Werchterganger, maar een line-up met pakweg Pearl Jam, Red hot chili Peppers, Faith no more en Foo Fighters, aangevuld met System of a down, Arcade fire, Tame impala, The national, ... zullen altijd mijn voorkeur hebben op wat het nu is. Dat is een utopie, omdat de muziekindustrie verandert en een festival moet diversifiëren en zich aanpassen aan de trends. Maar hé: ik ben absoluut geen azijnpisser, ik wens iedereen een fantastisch festival toe en hoop gewoon dat 2021 misschien iets meer mijn ding zal worden. Een combi wordt het voor mij in elk geval niet dit jaar, een dagticket zit er wel nog dik in.

Herken mij erg goed in de mening van @rocktorhout, zij het dat ik andere namen leuker vind. In de gehele line up vind ik eigenlijk alleen Kendrick Lamar en SOAD de moeite waard, Thom Yorke zou ik ook nog wel leuk vinden om te zien, de rest spreekt mij nauwelijks aan (en Volbeat vind ik ronduit kut). Wel grappig om te lezen hoe anderen enorm enthousiast reageren op namen die mij vrij weinig doen haha, smaken verschillen toch weer. Maar het blijft ook leuk om mee te lezen en mee te doen hier op het forum, en ik blijf benieuwd waar ze nog meer mee op de proppen gaan komen.

Voor mij is de donderdag iets zwakker, omdat het minder aanleunt bij de dingen die ik erg tof vind en vrijdag is gewoon nog steeds te leeg om een goed beeld te krijgen. Pixies moet ik echt wat meer gaan luisteren, maar de "hits" als gigantic vind ik wel tof, en uiteraard heb je Pearl Jam die de vorige keer echt sterk was

Verder op de line up dingen die ik erg graag zou zien? Black Pumas, Haim, The Strokes ( duh) Anderson Paak, Faith no More, 21 Pilots, Kendrick, Pretty Reckless, Meute, Kiwanuka, Placebo, Volbeat, System of a down

en dat zijn dus enkel de dingen die ik op dit punt echt wil zien als het schema het toelaat. Een beetje indierock, wat singersong writer, een beetje radiovriendelijke metal, wat hiphop, een vleugje soul. Zo lang het maar goed klinkt en af en toe wat gevoelens opwekt vind ik het allemaal tof.

Hoewel RHCP zelf had gezegd dat ze geen extra shows meer gingen doen deze zomer hebben ze net een nieuwe show in Israel aangekondigd midden tussen hun 4 Europese shows... Als Werchter die zondag(lijkt me niet waarschijnlijk meer) of die vrijdag (wie weet...) toch nog wat kracht wil bijzetten kan het dus eventueel wel nog.

Misschien wouden ze ze at first niet, maar de combinatie van een last minute gemiste grote naam waar ze wel op hoopte (ik zeg maar iets Tame Impala, Foo Fighters, Editors, Eminem, My Chemical Romance,...) + het feit dat nu Frusciante er wel bij terug is, kan er toe lijden dat ze last minute toch RHCP nog contacteren.

Lijkt me dan toch eerder iets voor volgend jaar? Dan hebben ze een nieuw album en zullen ze wel een volledige festivaltour gaan doen.

Ik ga een dagticket kopen voor zondag. Kan er iemand zo'n ambassador link sturen via PM? First come first serve natuurlijk.

Edit: is in orde.

Er zijn net een aantal nieuwe data voor Kings of Leon bekend gemaakt. Opvallend gat in de data vrij dichtbij Werchter....

King of Leon 2020 UK tour dates
28 June 2020 – Finsbury Park, London

7 July 2020 – Utilita Arena, Newcastle
8 July 2020 – First Direct Arena, Leeds

Er zijn net een aantal nieuwe data voor Kings of Leon bekend gemaakt. Opvallend gat in de data vrij dichtbij Werchter….

Ik zag het net ook inderdaad, Ik schat dat die vrijdag KOL ook zal spelen.

Nog maar en paar nachtjes slapen...

https://twitter.com/rockwerchter/status/1224393388671340545?s=21

Timmetje wrote:
Er zijn net een aantal nieuwe data voor Kings of Leon bekend gemaakt. Opvallend gat in de data vrij dichtbij Werchter….

Ze spelen weliswaar statisch, maar met Use Somebody, On Call, Pyro, Radioactive, Notion en dat bekende seksnummer zijn er wel een aantal redenen om niet ontevreden te zijn. Het is niet de meest opwindende band, maar het is wel een betrouwbare. Uizonderlijke concerten spelen ze niet, maar ze zijn nooit minder dan goed.

Aaran wrote:

Timmetje wrote:

Ze spelen weliswaar statisch, maar met Use Somebody, On Call, Pyro, Radioactive, Notion en dat bekende seksnummer zijn er wel een aantal redenen om niet ontevreden te zijn. Het is niet de meest opwindende band, maar het is wel een betrouwbare. Uizonderlijke concerten spelen ze niet, maar ze zijn nooit minder dan goed.

Je was zeker niet bij hun optreden op Pinkpop?

Users who are viewing this thread