Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

Ik hoop op de The Strokes/Liam-dag nog zoiets in The Barn als Johnny Marr, Manic Street Preachers, Primal Scream, Suede, Ian Brown, Supergrass... Zijn allen op tour, één naam van deze zou al erg tof zijn! Laat ons zeggen, een Richard Ashcroft-moment voor 2020. Een andere naam uit dit lijstje voor TW Classic en de rest waarschijnlijk op kleinere festivals.

Ik hoop op de The Strokes/Liam-dag nog zoiets in The Barn als Johnny Marr, Manic Street Preachers, Primal Scream, Suede, Ian Brown, Supergrass… Zijn allen op tour, één naam van deze zou al erg tof zijn! Laat ons zeggen, een Richard Ashcroft-moment voor 2020. Een andere naam uit dit lijstje voor TW Classic en de rest waarschijnlijk op kleinere festivals.

Johnny Marr zie ik wel gebeuren anders!

Everyknight wrote:
Ik hoop op de The Strokes/Liam-dag nog zoiets in The Barn als Johnny Marr, Manic Street Preachers, Primal Scream, Suede, Ian Brown, Supergrass… Zijn allen op tour, één naam van deze zou al erg tof zijn! Laat ons zeggen, een Richard Ashcroft-moment voor 2020. Een andere naam uit dit lijstje voor TW Classic en de rest waarschijnlijk op kleinere festivals.

Johnny Marr zie ik wel gebeuren anders!

Zou zalig zijn!

Daar teken ik voor! Elk van deze namen zou mooi zijn. Wat was Ashcroft goed vorig jaar. :-)

Manics hebben trouwens nog nooit (!) op RW gestaan hé?

Everyknight wrote:

Daar teken ik voor! Elk van deze namen zou mooi zijn. Wat was Ashcroft goed vorig jaar. ?

Manics hebben trouwens nog nooit (!) op RW gestaan hé?

Klopt. Heb ze vorig jaar op Brussels Summer Festival gezien, staan live nog steeds als een huis hoor. En Motorcycle Emptiness, A Design for Life, If you tolerate this your Children will be next meebrullen, heerlijk :)

Johnny Marr op de vrijdag zou geweldig zijn, inderdaad als "de Richard Ashcroft" van 2020, maar dan niet tijdens Liam Gallagher, dat zullen ze niet in hun hoofd halen toch?..
Wat betreft andere mainstage namen dan liever Editors of Royal Blood.

Vind zelfs dat Marr prima op de main kan. Tijdens Liam zou in ieder geval heel raar zijn idd.

Wat er ook op welke dag ook bijkomt, elke dag is nu al beter dan die hele donderdag van 2019.

Alleen de headliner op die donderdag (P!nk) was voor mij persoonlijk interessanter dan de headliners van 2020 vrijdag en zondag. Voor de rest helemaal eens.

Wat er ook op welke dag ook bijkomt, elke dag is nu al beter dan die hele donderdag van 2019.
Die Main stage was dan ook een gedrocht van jewelste, Eigenlijk geen referentie

Die tenten tough: Charlotte Gainsbourg, Elbow, Richard Ashcroft, Brockhampton, Mogwai, Olafur, Zwangere Guy. Heerlijk. <3

slyke wrote:

Paddy wrote:
Ja, die zijn headliner. Is ook niet echt mijn droomheadliner, maar dat ze headliner zijn is geen discussiepunt.
Liam Gallagher als sub zou ik discutabeler vinden, dus ik verwacht er nog wel wat bij. Een sub, coheadliner of dansafsluiter.

En van waar komt die status van headliner? Omdat ze toevallig als enige en eerste zijn aangekondigd voor vrijdag denk iedereen opeens dat ze headliner zijn?

Als je de feiten er op naleest, kan je bezwaarlijk zeggen dat ze veel goede songs geschreven hebben;
https://nl.wikipedia.org/wiki/The_Strokes
Een paar ‘tip’-noteringen and ‘that’s it’ ? !

Sorry, I rest my case, is gewoon een act voor rond 19u, zeker niet hoger op de affiche.
Zou een belediging zijn voor RW…

Oeh Wikipedia en de Nederlandse top40, dat zijn me wel een stel bronnen zeg. Pak voor de gein dan op z’n minst eens de Engelse wikipediapagina van ‘Is this it’, en dan het kopje critical, dat zegt al iets meer over de kwaliteit.
Ze spelen over de hele wereld gezien overal als headliner, en het is misschien geen Pearl Jam of Rolling Stones, maar dude face it, ze zijn (co)headliner, niet omdat ik dat wil, maar omdat Rock Werchter ze daar neerzet.

Ik kan jullie anders allemaal deze link aanraden:
https://www.youtube.com/watch?v=IU8V5T-5VXE

Ver van het niveau van een Pearl Jam, Guns 'n Roses, Rammstein, Muse, etc...
Helaas...
Wie krijgen we als volgende headliner? Interpol misschien?

Paddy wrote:
@Wenteldave, ja, maar kijken naar hoe gras groeit is boeiender.

Deze recensie geeft mijn mening aardig weer:
https://3voor12.vpro.nl/artikelen/overzicht/2017/Pinkpop-2017/Kings-Of-Leon.html

Daar verschillen dus onze meningen, denk ik. Ik kom puur voor de muziek, niet voor de sfeer, waar anderen voor de sfeer komen en in mindere mate voor de muziek.

Agree to disagree is prima hoor. Maar een live optreden gaat imo over meer dan enkel de muziek. Het gaat ook om nummers met een bepaalde passie brengen. Dat kan op allerlei manieren. Dan wordt een optreden meer dan enkel de cd naspelen.

Perongeluk op de like gedrukt. :(
The Strokes zijn niet helemaal mijn ding, maar ze schijnen live ijzersterk te zijn. En als je de reacties op de socials ziet is het een erg sterke boeking.

Maar in één ding heb je gelijk: Ze staan idd ver van het niveau van 2020 GnR. Ver erboven! :)

Er komt vast nog wel iets tofs tegenover te staan.

mattman wrote:

Timmetje wrote:
Vrijdag

Royal Blood – Kings of Leon – The Strokes

?

Zou ik best matig vinden. Heb je de Strokes, zet je er 2 meh bands voor. Maar zou dan Liam na RB zetten ofzo.

Die zijn niveau headliner nu he. Ga je geen Liam na zetten.

Sinds wanneer is Royal Blood headliner materiaal voor RW? Dat waren zelfs The Black Keys op hun hoogtepunt niet, om het maar even naast een vergelijkbaar rock duo te houden. Stonden gewoon een uurtje te spelen voor PJ, die daarna 3 uur op het programma stonden. Dus zelfs geen co-headliner of wat dan ook, gewoon sub. En daar mag Royal Blood, met twee albums op zak en een fractie van de albumsales, dan nog maar net de veters van strikken naar mijn mening. Leuk bandje voor eind van de middag, daar niet van. Maar ga toch weg met je "niveau headliner".

Samenvatting van de afgelopen pagina's :

Kings of Leon zijn een saaie band ( dat argument snap ik)
The Strokes zijn het niet waard headliner te zijn omdat ze niet zo een perfomance als Rammstein, Muse of Guns neerzetten.
Royal Blood is een bandje die het enkel waard is om rond een uur of 18 te zetten.

Samenvatting van de afgelopen pagina’s :

Kings of Leon zijn een saaie band ( dat argument snap ik)
The Strokes zijn het niet waard headliner te zijn omdat ze niet zo een perfomance als Rammstein, Muse of Guns neerzetten.
Royal Blood is een bandje die het enkel waard is om rond een uur of 18 te zetten.

Ik kan ze eigenlijk allemaal wel begrijpen :roll:

kan iemand vertellen of Biffy Clyro nog een optie is voor RW A2020? Begrijp dat ze in België niet zo groot zijn maar live is het toch wel een superstrakke band met een behoorlijke lijst lekkere nummers

Users who are viewing this thread