Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

Timmetje wrote:
Zo zeg. Van mij zou zo dat grootste gedeelte van het Lowlands programma door naar Werchter mogen.

Wat een line-up hebben die tot dusver.

Wie dan? Niks speciaals aan eigenlijk…

Ik vind deze namen mooi, die mogen zeker op RW staan :)

- Shame
- Parquet Courts
- Glass Animals
- Eefje de Visser
- Angel Olsen
- Foals

RubenFrusciante wrote:

Timmetje wrote:
Zo zeg. Van mij zou zo dat grootste gedeelte van het Lowlands programma door naar Werchter mogen.

Offfffff je gaat natuurlijk gewoon naar Lowlands.

Line ups mogen toch gewoon met elkaar vergeleken worden? Mattman loopt in het Lowlands topic net zo hard te roepen dat hij die namen niks vind, en Werchter geweldig. Das toch helemaal top? Lekker diverse meningen. Die lange tenen hier de laatste tijd…
Ik denk dat je je teveel door die ideologie laat leiden, en nu op alles wat ik in die trant zeg, reageert.
Net als vorige keer, is dat eerste het vooral een grapje, en ga ik daarna gewoon de discussie met hem aan over welke acts we graag zien doorkomen. Dus nergens lange tenen in mijn post.
Neemt niet weg dat ik opmerkingen als "Laat die hele line up maar doorkomen" opvallend vind, want wat houd je dan tegen om naar Lowlands te gaan? (Tim geeft daar gewoon een goed antwoord op, dus niks aan de hand en nog een nieuwe discussie ook).

RubenFrusciante wrote:

Timmetje wrote:

Line ups mogen toch gewoon met elkaar vergeleken worden? Mattman loopt in het Lowlands topic net zo hard te roepen dat hij die namen niks vind, en Werchter geweldig. Das toch helemaal top? Lekker diverse meningen. Die lange tenen hier de laatste tijd…

Lineups vergelijken is leuk ja! :-)

Vind dat er zeker mooie namen op Lowlands staan! Van mij mogen Chromatics, Angel Olsen, Caribou, Parquet Courts, Eefje de Visser en Soulwax ook zo doorkomen. Maar er staan naar mijn gevoel te veel 'brol' (voor mij dan) en meh namen op te hoge plekken. Ook een teleurstelling dat ze Bon Iver niet hebben, die was wel in de buurt.

Dr. Hannibal wrote:

RubenFrusciante wrote:

Timmetje wrote:

Ik denk dat je je teveel door die ideologie laat leiden, en nu op alles wat ik in die trant zeg, reageert.
Net als vorige keer, is dat eerste het vooral een grapje, en ga ik daarna gewoon de discussie met hem aan over welke acts we graag zien doorkomen. Dus nergens lange tenen in mijn post.
Neemt niet weg dat ik opmerkingen als “Laat die hele line up maar doorkomen” opvallend vind, want wat houd je dan tegen om naar Lowlands te gaan? (Tim geeft daar gewoon een goed antwoord op, dus niks aan de hand en nog een nieuwe discussie ook).

Okay, excuus. Ik sta misschien iets te scherp op dit soort dingen nu, daar kun je gelijk in hebben. Had overigens niet door dat ik het weer tegen jou had nu haha, frappant dat ik nu twee keer bij dezelfde persoon iets wat luchtiger bedoelt is heftiger opvat. Blijkbaar snap ik jou niet helemaal :lol:

Anyways, ik ben er voorstander van om met scherpe opmerkingen discussies aan te wakkeren, niet af te kappen. Dat laatste leek hier te gebeuren. Ik vind het zelf wel interessant die twee voorlopige line ups naast elkaar te houden, vooral omdat ze elkaar (in mijn ogen) eigenlijk niet heel veel lijken te ontlopen qua doelgroep, maar toch heel verschillend gewaardeerd worden. Vind ik bijzonder.

Wat mij vooral leek op te vallen is dat er op de Lowlands lineup verschillend positief werd gereageerd: Veel mensen blij maar blij om hele andere namen. Daar waar ieder die positief over de Werchter pakketjes was eigenlijk allemaal dezelfde namen noemden waar ze blij mee waren. Vond dat bijzonder.

Ik heb nochtans bij Werchter ook de indruk dat de redenen tot positiviteit bij veel mensen héél divers zijn. En hoewel de line-up van Werchter me dit jaar wat minder boeit, vind ik die nog altijd pakken beter dan wat Lowlands nu dropt. Wel enkele leuke namen, maar in het geheel toch wel maar zeer matig.

Dr. Hannibal wrote:

RubenFrusciante wrote:

Timmetje wrote:

Lineups vergelijken is leuk ja!
1f642.svg

Vind dat er zeker mooie namen op Lowlands staan! Van mij mogen Chromatics, Angel Olsen, Caribou, Parquet Courts, Eefje de Visser en Soulwax ook zo doorkomen. Maar er staan naar mijn gevoel te veel ‘brol’ (voor mij dan) en meh namen op te hoge plekken. Ook een teleurstelling dat ze Bon Iver niet hebben, die was wel in de buurt.

Misschien pas als die Ziggo wat voller is? Nu staat er op heel die line up eigenlijk geen enkele echte headliner.

Misschien pas als die Ziggo wat voller is? Nu staat er op heel die line up eigenlijk geen enkele echte headliner.

Stormzy zou een prima headliner voor Lowlands zijn.
Chemical Brothers is daar ook headlinerwaardig.

(Heb hem ff ge edit en de quote erin gezet om meer verwarring te voorkomen)

Stormzy zou een prima headliner zijn. Chemical Brothers is opk een headliner.

De ticketverkoop zal het uitwijzen. Ik vind beide veel te weinig als headliner.
Die headliners moeten nog komen, kan niet anders.

Stormzy stond vorig jaar nog ergens in de middag op Pukkelpop.

Wel een leuke, goede act blijkbaar.

Was headliner op Glastonbury.... zou op Lowlands dan ook moeten kunnen.

(Even ge edit om meer verwarring te voorkomen. :-) )

Was headliner op Glastonbury….

Voor hoeveel namen moet hier nog gezegd worden dat UK België niet is qua populariteit artiesten?
PKP19 is veel betere waardemeter voor populariteit Stormzy. Dat hij op een festival (met nota bene het type Stormzy-fans als doelpubliek) weggezet wordt in de namiddag (zelfs Blackwave stond er nog na..) zegt alles lijkt me.

stormzy is brits, glastonbury is brits, dit is niet echt een vergelijking. Op dezelfde manier dat Bazart en oscar and the wolf hier hoge plaatsen krijgen zullen ze wel wat lager staan elders.

Ja, maar nog na Glastonbury toen stond hij hier op de lineup van Pukkelpop: https://clashfinder.com/m/pkp2019/?user=0metem.wt

Jij zei dat je geen headlinewaardige acts zag op het programma van Lowlands en zei daarmee indirect dat Stormzy geen headlinermateriaal is voor Lowlands.
Ik gaf vervolgens aan dat hij wel al Glastonbury geheadlined had. Zie hem op Lowlands ook hoog staan.

Timmetje wrote:

Voor hoeveel namen moet hier nog gezegd worden dat UK België niet is qua populariteit artiesten?
PKP19 is veel betere waardemeter voor populariteit Stormzy. Dat hij op een festival (met nota bene het type Stormzy-fans als doelpubliek) weggezet wordt in de namiddag (zelfs Blackwave stond er nog na..) zegt alles lijkt me.

Ging hier over NL (Lowlands), niet over Belgie....
Op Werchter was Stormzy idd geen headliner geweest.

Jij zei dat Stormzy geen headlinermateriaal is voor Lowlands. Ik gaf aan dat hij wel al Glastonbury geheadlined had.

Zou Stormzy iig persoonlijk ook een betere boeking hebben gevonden dan bv Royal Blood….

dennisf wrote:

Timmetje wrote:

Ging hier over NL (Lowlands), niet over Belgie….

Je zit hier in het Werchter-topic. Hou het dan relevant voor dit festival :wink:

Mijn comment was een reactie op....

mattman wrote:

Dr. Hannibal wrote:

RubenFrusciante wrote:

Timmetje wrote:

Lineups vergelijken is leuk ja!
1f642.svg

Vind dat er zeker mooie namen op Lowlands staan! Van mij mogen Chromatics, Angel Olsen, Caribou, Parquet Courts, Eefje de Visser en Soulwax ook zo doorkomen. Maar er staan naar mijn gevoel te veel ‘brol’ (voor mij dan) en meh namen op te hoge plekken. Ook een teleurstelling dat ze Bon Iver niet hebben, die was wel in de buurt.

Users who are viewing this thread