Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

jimmywe wrote:
Slope: girl in red, black midi, tessa dixon, alec benjamin, joesef, squid, clairo, sticky fingers, brutus, eefje de visser, tropical fuck storm, black country new road, the comet is Coming.

Dit zou hun mooiste Slope lineup tot nu toe willen zeggen. Sowieso heel weinig namen uit jouw longlist die ik NIET wil zien verschijnen.

En ik neem aan dat je een headliner voor vrijdag er bewust niet hebt bijgezet (omdat dit pakketjesnamen zijn). ?

Vooral geen idee wie het gaat worden. Ik mankeer toch ook nog een aantal grotere Barn namen precies. Als de donderdag Barn de standaard is. En zou niet weten wie dat zou kunnen worden. Vampire Weekend zou wel een prachtige topBarn naam zijn, Foals ook op de vrijdag, wat schematisch het beste klopt:

Donderdag: ... - ... - ... - Wilco - Beck - disclosure
Vrijdag: ... - ... - cigarettes after sex - archive - ... - ...
Zaterdag: ... - ... - jimmy eat world - ... - jorja Smith - the streets
Zondag: ... - big thief - kacey Musgraves - Michael kiwanuka - ... - thom yorke

Yannick wrote:
De main op donderdag is zo goed als klaar hoor, misschien nog een Belgische opener en een kleinere band maar that’s it volgens mij. Daar komen niet veel grotere dingen bij.

jimmywe wrote:
De volgorde in het officiële persbericht was:
Placebo, Liam, Disclosure, Brittany, Haim en meer. Valt dus wel mee normaal :-).

Aha, oké. Uit die foto’s op Instagram was ze gewoon als derde aangekondigd, vandaar m’n post.

Ik verwacht nog wel iets op donderdag, maar wel voor Haim. 6 klinkende namen om een echte sub te verdoezelen lijkt mij het plan.
Iets als IDLES – Inhaler – Haim – Rag n Bone Man – Lumineers – Pixies – PJ

Ik gok zelf op de 2 voorprogramma's die Pearl Jam de hele tour meeneemt op de main voor Haim. Dan krijg je dus:
Whitte Reaper - Idles - Haim - Rag'N'Bone Man - The Lumineers - Pixies - Pearl Jam

Ik vind dat Haim dan belachelijk laag staat en the Lumineers belachelijk hoog. Ik verwachtte die eerder omgedraaid.

jimmywe wrote:

Yannick wrote:
De main op donderdag is zo goed als klaar hoor, misschien nog een Belgische opener en een kleinere band maar that’s it volgens mij. Daar komen niet veel grotere dingen bij.

jimmywe wrote:
De volgorde in het officiële persbericht was:
Placebo, Liam, Disclosure, Brittany, Haim en meer. Valt dus wel mee normaal :-).

Aha, oké. Uit die foto’s op Instagram was ze gewoon als derde aangekondigd, vandaar m’n post.

Ik verwacht nog wel iets op donderdag, maar wel voor Haim. 6 klinkende namen om een echte sub te verdoezelen lijkt mij het plan.
Iets als IDLES – Inhaler – Haim – Rag n Bone Man – Lumineers – Pixies – PJ

Ik gok zelf op de 2 voorprogramma’s die Pearl Jam de hele tour meeneemt op de main voor Haim. Dan krijg je dus:
Whitte Reaper – Idles – Haim – Rag’N’Bone Man – The Lumineers – Pixies – Pearl Jam

Ik vind dat Haim dan belachelijk laag staat en the Lumineers belachelijk hoog. Ik verwachtte die eerder omgedraaid.

The Lumineers stonden in 2017 op dezelfde hoogte. Zijn dat ook wel waard. Meer dan een The Script ofzo. En ik ben allesbehalve fan.

Tussen Michael Kiwanuka en Thom Yorke gaat echt niets meer in de Barn tussen komen hoor.
Ik zag trouwens op de site van de tickets onderaan nog eens de line-up staan in volgorde van groot naar klein op de Main, dan Barn, Klub C en Slope. Viel mij op dat daar Sum 41 achter Yungblud en The Pretty Reckless staat. Zou kunnen natuurlijk dat die inderdaad zo vroeg spelen, omdat die nog door moeten?
Ook Jorja Smith voor The Streets. The Streets als laatste in de Barn zou ik toch ook teleurstellend vinden. Hopelijk nog 1 daarna.
Rest is wel dezelfde volgorde als bij de dag line-up.

Tussen Michael Kiwanuka en Thom Yorke gaat echt niets meer in de Barn tussen komen hoor.
Ik zag trouwens op de site van de tickets onderaan nog eens de line-up staan in volgorde van groot naar klein op de Main, dan Barn, Klub C en Slope. Viel mij op dat daar Sum 41 achter Yungblud en The Pretty Reckless staat. Zou kunnen natuurlijk dat die inderdaad zo vroeg spelen, omdat die nog door moeten?
Ook Jorja Smith voor The Streets. The Streets als laatste in de Barn zou ik toch ook teleurstellend vinden. Hopelijk nog 1 daarna.

Erg belangrijk voor artiesten is de volgorde en grootte op de affiche.
Volgorde van spelen, die is meegegeven in het officiele persbericht, is anders. The Streets worden kleiner geacht dan bvb Jorja Smith, maar sluiten af omdat ze net dat type act zijn.
Idem qua situatie Sum 41, Pretty Reckless en Yungblud.

Jorja Smith staat volgens de website NA the Streets in the Barn.

Joost - the pretty reckless - Yungblud - sum41 - placebo - volbeat - SOAD is de volgorde volgens de website. Misschien dat voor sum41 inderdaad een heli is geregeld, waardoor ze op tijd in Arras kunnen zijn? Weet niet hoe ze dat doen met hun muziekinstrumenten en andere spullen. Misschien een leensetje of reservesetje gebruiken?

roy-hekkens wrote:

Joost – the pretty reckless – Yungblud – sum41 – placebo – volbeat – SOAD is de volgorde volgens de website. Misschien dat voor sum41 inderdaad een heli is geregeld, waardoor ze op tijd in Arras kunnen zijn? Weet niet hoe ze dat doen met hun muziekinstrumenten en andere spullen. Misschien een leensetje of reservesetje gebruiken?

Ik deel nog eens graag de volgorde zoals meegegeven in het persbericht, wat ook de volgorde op de stages is. Volgorde site is grootte van de bands. Willen lezen hierboven he ;-):

Alle bevestigde acts voor Rock Werchter 2020 hieronder.
Meer namen zijn er volgende week. Stay tuned.

Donderdag 2 juli
Main Stage: Pearl Jam, Pixies, The Lumineers, Rag’n’Bone Man, Haim
The Barn: Disclosure, Beck, Wilco
The Slope: Black Pumas, The Big Moon

Vrijdag 3 juli
Main Stage: The Strokes, Liam Gallagher, Lewis Capaldi
The Barn: Archive, Cigarettes After Sex
KluB C: Bicep Live, Brittany Howard

Zaterdag 4 juli
Main Stage: Kendrick Lamar, Twenty One Pilots, Faith No More, Anderson .Paak and the Free Nationals, Dermot Kennedy, Keane
The Barn: The Streets, Jorja Smith, Jimmy Eat World
KluB C: Tones and I

Zondag 5 juli
Main Stage: System of a Down, Volbeat, Placebo, Yungblud, The Pretty Reckless, Sum 41, Joost
The Barn: Thom Yorke Tomorrow’s Modern Boxes, Michael Kiwanuka, Kacey Musgraves, Big Thief
KluB C: Meute

roy-hekkens wrote:

Joost – the pretty reckless – Yungblud – sum41 – placebo – volbeat – SOAD is de volgorde volgens de website. Misschien dat voor sum41 inderdaad een heli is geregeld, waardoor ze op tijd in Arras kunnen zijn? Weet niet hoe ze dat doen met hun muziekinstrumenten en andere spullen. Misschien een leensetje of reservesetje gebruiken?

Edit: Op de site stond Disclosure eerst ook op de main stage. Denk dat het persbericht van Jimmy klopt.

Na hun concert gisteren in het Sportpaleis begin ik wel echt warm te lopen voor het idee van Editors als co head liner op vrijdag. Uiteraard is het onzeker of dat gaat gebeuren, maar ik zou het in elk geval niet erg vinden.

Lang geleden dat ik die band nog zo verbeten en snedig heb zien spelen met een setlist die voor meer dan de helft uit nummers van de eerste twee platen kwam...zeker nummers als Escape the nest, Blood en Smokers outside the hospital doors waren af, maar ook recente nummers als magazine en ton of love die ik op plaat niet indrukwekkend vind kregen live echt tandjes. Tom Smith die op zijn knieen Desire!! In de microfoon aan het schreeuwen is? Kijk...dat is een frontman die zich smijt.

Als ze gewoon die setlist inkorten en nieuwe singles als Frankenstein en Upside down schrappen heb je een bijna perfect festival optreden. Dus he...als ze echt nog wat zoeken voor tussen Liam en Strokes? Die band is in bloedvorm

Na hun concert gisteren in het Sportpaleis begin ik wel echt warm te lopen voor het idee van Editors als co head liner op vrijdag. Uiteraard is het onzeker of dat gaat gebeuren, maar ik zou het in elk geval niet erg vinden.

Lang geleden dat ik die band nog zo verbeten en snedig heb zien spelen met een setlist die voor meer dan de helft uit nummers van de eerste twee platen kwam…zeker nummers als Escape the nest, Blood en Smokers outside the hospital doors waren af, maar ook recente nummers als magazine en ton of love die ik op plaat niet indrukwekkend vind kregen live echt tandjes. Tom Smith die op zijn knieen Desire!! In de microfoon aan het schreeuwen is? Kijk…dat is een frontman die zich smijt.

Als ze gewoon die setlist inkorten en nieuwe singles als Frankenstein en Upside down schrappen heb je een bijna perfect festival optreden. Dus he…als ze echt nog wat zoeken voor tussen Liam en Strokes? Die band is in bloedvorm

Op TW Classic in 2018 smeet Tom zich ook en speelde de band ook strak. Maar het pakte niet. Ik denk dat er toen iets geknakt is bij LN.
Ken heel veel mensen die gegaan zijn, maar die nooit een voet op een weide zouden zetten.

We zien wel wat er nog uit de kast komt.

Het is wel frappant dat er net een interview in het journaal was met Editors. Op de vraag of ze deze zomer nog eens optreden in Belgie: it's possible, but i'm not allowed to tell you

Ofwel is Tom Smith meesterlijk aan het trollen, of dat is een knipoog van heb ik je daar.

We zien wel wat er nog uit de kast komt.

Het is wel frappant dat er net een interview in het journaal was met Editors. Op de vraag of ze deze zomer nog eens optreden in Belgie: it’s possible, but i’m not allowed to tell you

Ofwel is Tom Smith meesterlijk aan het trollen, of dat is een knipoog van heb ik je daar.

Zie het nog wel gebeuren dat Lokerse die gaat krijgen.
Of nog eens Pukkelpop en Lowlands.

Zou me niets verbazen als ze op Werchter staan. Misschien in het pakketje van vrijdag?

Als er toch nog iets net voor of net na The Strokes bijkomt, zijn er vier mogelijkheden volgens mij: The National, Editors, Kings of Leon of The Chemical Brothers. Van die eerste twee is wel nog niet geweten of ze in juli nog in Europa touren. Bij die twee laatsten past Rock Werchter voorlopig nog perfect in hun tourschema.

Je gaat mij nu toch niet vertelen dat The Strokes headliner is?
Wat mij betreft komt er nog een subheadliner en echte headliner bij en staat The Strokes ergens om 19u...

Dat ze op BKS headlinesn, snap ik, maar Rock Werchter is toch wel ietsje groter dan BKS!

The Strokes zijn idd headliner.

Verder helemaal met je eens. Zie ze ook niet echt als headlinermateriaal. Meer als sub of coheadliner. :)

Everyknight wrote:
Als er toch nog iets net voor of net na The Strokes bijkomt, zijn er vier mogelijkheden volgens mij: The National, Editors, Kings of Leon of The Chemical Brothers. Van die eerste twee is wel nog niet geweten of ze in juli nog in Europa touren. Bij die twee laatsten past Rock Werchter voorlopig nog perfect in hun tourschema.

Wat mij betreft komt er nog een subheadliner en echte headliner bij en staat The Strokes ergens om 19u…

Dat ze op BKS headlinesn, snap ik, maar Rock Werchter is toch wel ietsje groter dan BKS!

Vorige pagina’s toevallig gelezen?

The strokes zijn zeker headliner waardig alhoewel ik een co-headline constructie of met een sterke/2sterke subs erg waardeer kan niemand mij overtuigen dat hun geen headliner zijn en zouden moeten spelen om 19:00.

Hun exclusiviteit speelt natuurlijk mee en dat is enigszins jammer maar begrijpelijk hierdoor hebben ze misschien wel een hogere spot dan andere artiesten. Maar the strokes hebben enorm veel hits en zijn live echt een genot. Ben niet op top fan maar kan ze zeker waarderen als band. Hoop wel echter dat er nog een naam als de Editors naast komt en als liefste Tame Impala maar dat zie ik helaas niet gebeuren.

Everyknight wrote:

Wat mij betreft komt er nog een subheadliner en echte headliner bij en staat The Strokes ergens om 19u…

Ja, die zijn headliner. Is ook niet echt mijn droomheadliner, maar dat ze headliner zijn is geen discussiepunt.
Liam Gallagher als sub zou ik discutabeler vinden, dus ik verwacht er nog wel wat bij. Een sub, coheadliner of dansafsluiter.

Denk dat er nog wel meer mogelijkheden zijn dan de vier die Everyknight noemt. dEUS bijvoorbeeld. Red Hot Chili Peppers zie ik op zich nog steeds als optie. Zo zijn er vast nog meer te bedenken.

dEUS, Royal Blood, Editors, The National, Tame Impala...

Ik zou elk van die namen oprecht een fijne co headliner vinden op vrijdag.

Users who are viewing this thread