Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

Ja hoor, ik weet wel wat ik zondag in de vroege middag doe! Ik verlies mn patta in t voorvakkie bij Joost (Mooie guilty pleasure, kan hier wel van genieten). Liam Gallagher, placebo en disclosure zijn voor mij ook mooie namen! Verder ken ik het eerlijk gezegd nog niet zo goed, gaat weer een leuke ontdekkingstocht worden!

Timmetje wrote:

randyrw wrote:

Timmetje wrote:

wenteldave wrote:

eloelo wrote:
+ wat doet Liam Gallagher zo hoog. 2 jaar terug nog een saai middagoptreden in de tent voor 5.000 man. Niks mis mee hoor, maar vooral ook niks aan.

Er gaan echt nog wel namen tussenkomen, maar de plek op de Main Stage verdient ie gewoon.

Op basis van?

Op basis van het feit dat die in een giga populaire, legendarische band heeft gezeten.

Dat staat los van zn posities op festivals met zn solowerk lijkt me.

Op festivals werkt het simpel met “merk” namen een naam als Liam Gallagher weet dit zelf ook en kan hier dus ook hogere eisen aan stellen etcetera. Echter neemt dit niet weg dat iemand werk ook mee speelt maar denk dat een naam als merk het belangrijkste is aangezien je hier de meeste tickets mee verkoopt.

Volgens mij zijn zowel Vorst als Ziggo verre van uitverkocht en op Pinkpop stond Liam in 2017 tussen 17:00u-18:00u op Noord. Lijkt me niet dat die als soloartiest in de tussentijd zoveel groter is geworden dat ie op Werchter nu zou kunnen subben. Volgens mij werd 2018 zijn solotour zelfs uitgesteld door een gebrek aan kaartverkoop. Sub lijkt me echt te hoog.

Aaran wrote:

Timmetje wrote:

randyrw wrote:

Timmetje wrote:

wenteldave wrote:

eloelo wrote:
+ wat doet Liam Gallagher zo hoog. 2 jaar terug nog een saai middagoptreden in de tent voor 5.000 man. Niks mis mee hoor, maar vooral ook niks aan.

Er gaan echt nog wel namen tussenkomen, maar de plek op de Main Stage verdient ie gewoon.

Op basis van?

Op basis van het feit dat die in een giga populaire, legendarische band heeft gezeten.

Dat staat los van zn posities op festivals met zn solowerk lijkt me.

Op festivals werkt het simpel met “merk” namen een naam als Liam Gallagher weet dit zelf ook en kan hier dus ook hogere eisen aan stellen etcetera. Echter neemt dit niet weg dat iemand werk ook mee speelt maar denk dat een naam als merk het belangrijkste is aangezien je hier de meeste tickets mee verkoopt.

Volgens mij zijn zowel Vorst als Ziggo verre van uitverkocht en op Pinkpop stond Liam in 2017 tussen 17:00u-18:00u op Noord. Lijkt me niet dat die als soloartiest in de tussentijd zoveel groter is geworden dat ie op Werchter nu zou kunnen subben. Volgens mij werd 2018 zijn solotour zelfs uitgesteld door een gebrek aan kaartverkoop.
Vorst kan ik niet zien, maar de Ziggo Dome is niet verre van uitverkocht. Die verkoop zit ook gewoon op minimaal 16.500 plaatsen, als ik de plattegrond zo bekijk met de aanwezige capaciteit. Alleen op de tweede ring zijn nog vijfhonderd plekken en ergens dicht tegen het podium nog een paar plekken.

I like this, dit is wel meer mijn soort namen. 8 namen die ik zeker wil zien. Er is nog hoop op Tame Impala, nog een paar goede namen en dan kan ik wel leven met het missen van Lana, FKA Twigs en Tyler.
Ook fijn om te zien dat Werchter altijd voor een mooi alternatief zorgt tijdens de hardere dagen, en die zaterdag mainstage is ook heel sterk! Benieuwd waar ze volgende week mee gaan komen.

Volgens mij zijn zowel Vorst als Ziggo verre van uitverkocht en op Pinkpop stond Liam in 2017 tussen 17:00u-18:00u op Noord. Lijkt me niet dat die als soloartiest in de tussentijd zoveel groter is geworden dat ie op Werchter nu zou kunnen subben. Volgens mij werd 2018 zijn solotour zelfs uitgesteld door een gebrek aan kaartverkoop.

Vorst kan ik niet zien, maar de Ziggo Dome is niet verre van uitverkocht. Die verkoop zit ook gewoon op minimaal 16.500 plaatsen, als ik de plattegrond zo bekijk met de aanwezige capaciteit. Alleen op de tweede ring zijn nog vijfhonderd plekken en ergens dicht tegen het podium nog een paar plekken.

Mag ook wel eens, die tickets voor dat (uitgestelde) concert in de Ziggo Dome zijn al bijna 2 jaar in de verkoop.

Liam stond trouwens in 2017 in de tent op Pinkpop, maar had toen solo nog geen albums uitgebracht. Nu met twee albums op zak en een rits klassiekers in zijn set is een plek op het hoofdpodium wel gerechtvaardigd. Maar tussen Liam en The Strokes zal zeker nog 1 en misschien wel 2 (of 3) acts zitten.

Een naam en verleden bij een grote band doet inderdaad veel, vermoed dat Thom Yorke ook geen afsluiter van de Barn zou zijn zonder zijn verleden bij Radiohead.

Wat een ontzettend lekker rijtje namen. Heel erg blij met Haim, Michael Kiwanuka, Liam Gallegher, Big Thief en The Big Moon. Verder zou ik Kacey Musgraves, Brittany Howard, Tones and I en Placebo graag willen zien als het enigzins kan. Als er niks tegenover speelt ga ik wel naar Jimmy Eat World, Jorja Smith en Cigarettes After Sex. Disclosure, Bicep en Joost ga ik vermijden. Archive zegt me helemaal niks.

Wat een line-up. Erg sterk in de breedte, elke dag, en veel headliners die ik graag wil zien. Ik ben heel angstig voor de clashes.

Best kept secret mist met FKA Twigs en Tyler The Creator toch twee van de meest bijzondere/relevante acts dit jaar imo. Maar als Kendrick en the strokes met nieuw materiaal komen komt daar denk ik wel verandering in. Benieuwd naar wat er nog bij gaat komen

Bij Werchter vermijd ik steeds de klassiekere rocksound, dus dit is een pakketje waar ik wat op zat te wachten. Mooie lading namen, waarbij ik op zondag hoofdzakelijk in The Barn zal vertoeven. Kacey Musgraves heeft met Golden Hour wat mij betreft het beste album van 2018 gemaakt, dus dat is voor mij een must see. Op zaterdag lijkt er wel een clash in de maak tussen Kendrick Lamar en Jorja Smith / The Streets. En Faith No More is die avond wat vreemd geplaatst, zo tussen Anderson Paak en TOP / Kendrick in.

Ik vind het echt een pracht van een line-up (al mis ik nog een headliner van formaatje Pearl Jam). Het valt me alleen wel op dat er echt onwijs veel op herhaling is van 2016 en 2017 (precies de jaren dat ik ooit op Werchter was). Opzich geen probleem want heb toen niet alles gezien.
Herhaling donderdag: Disclosure, Beck, The Lumineers, Rag'N'Bone Man.
Herhaling vrijdag: Cigarettes After Sex.
Herhaling zaterdag: Geen.
Herhaling zondag: System of a Down.

Vooral die donderdag veel herhaling. Ach heb toen Beck ontlopen, Rag'N'Bone Man gemist. Vooral de herkansing van SOAD ben ik erg blij mee, door blessure nauwelijks iets van meegekregen in 2017.

Kijk nu vooral erg uit naar Pearl Jam, Disclosure, The Lumineers (vind ik gewoon heerlijk), The Strokes, Liam Gallagher, Keane, SOAD, Volbeat, Michael Kiwunaka (groot stuk op Pinkpop 2019 gemist). Moet me nog in een aardig deel v.d. lineup verdiepen maar voor mij staat er genoeg moois om een kaartje te gaan kopen!

Ik vind het echt een pracht van een line-up (al mis ik nog een headliner van formaatje Pearl Jam). Het valt me alleen wel op dat er echt onwijs veel op herhaling is van 2016 en 2017 (precies de jaren dat ik ooit op Werchter was). Opzich geen probleem want heb toen niet alles gezien.
Herhaling donderdag: Disclosure, Beck, The Lumineers, Rag’N’Bone Man.
Herhaling vrijdag: Cigarettes After Sex.
Herhaling zaterdag: Geen.
Herhaling zondag: System of a Down.

Een artiest brengt ook gemiddeld om de 2-3 jaar een nieuw album uit. Lijkt me dan niet te vermijden dat je elke editie een pak artiesten hebt die er in een recent verleden nog stonden. Is naar mijn mening ook niet echt storend, enkel als headliners zo snel terugkeren of kleinere acts 2 jaar op een rij passeren zonder nieuw materiaal.

Wat een mooie worp zeg!

Liam Gallagher, wauw! Ik lees hier dat sommigen een optreden van Liam Gallagher saai vinden... één raad, kom mee vooraan staan en beleef het! Ik ben hier als grote fan van deze heerser niet objectief in, dit besef ik wel :)

Verder zeer blij met, zoals al aangehaald: Placebo!

Dan: Archive! Had ze hier een aantal maanden geleden aangehaald en ben zeer tevreden dat ze geboekt zijn. En deze keer in The Barn, daar horen ze thuis met die muziek en die visuals. Niet zoals in 2015 op mainstage.

Cigarettes after Sex zet ik thuis veel op. Al vielen ze mij live op Rock Werchter 2017 wel wat tegen. Maar ik geef ze graag een herkansing! Het nieuwe album is niet anders dan het eerste en het is eigenlijk meer van hetzelfde, maar in dit geval is dat niet erg.

Maar ook Haim, Disclosure, Bicep Live, Jimmy Eat World, Michael Kiwanuka (!), Kacey Musgraves en Big Thief zou ik allen willen zien! Dat gaan dus harde clashes worden...

Wat een line up zeg, nu al. Dit zal bij de beste programma's van de afgelopen jaren komen bij mij. Dat kan haast al niet meer anders.

Opvallende zaken:
- Keane wel heel laag, zullen tweede of derde band op mainstage worden
- Rag'N'Bone Man op mainstage
- Black Pumas op The Slope, ik had ze vroeg in een tent verwacht
- Faith No More op mainstage (vind ik logisch)

En Liam Gallagher... als ze niets groot meer kunnen boeken, zou het kunnen dat hij net voor The Strokes speelt hoor. Al die meezingers bij valavond en erna in het donker, dat gaat zeker werken. We hebben immers nog al 'kleine' subheadliners gehad in het verleden. En Lewis Capaldi verkoopt ook veel kaarten heeft hij bewezen met zijn zaalshow. Bovendien kan het feit dat Liam nu al aangekondigd wordt terwijl hij zijn Vorst-show op 8 februari nog niet uitverkocht heeft, er op wijzen dat ze hem als grote naam (lees: subheadliner) nu al wilden aankondigen. Als hij een lagere positie zou innemen, konden ze toch gerust nog een week (of twee) wachten zou ik denken...

Als er toch nog iets net voor of net na The Strokes bijkomt, zijn er vier mogelijkheden volgens mij: The National, Editors, Kings of Leon of The Chemical Brothers. Van die eerste twee is wel nog niet geweten of ze in juli nog in Europa touren. Bij die twee laatsten past Rock Werchter voorlopig nog perfect in hun tourschema.

Dan lijkt me dat er nu tussen Liam en The Strokes toch zeker nog een grote naam kan bijkomen. The National/Tame Impala/…

Tame Impala zou super zijn.. Maar ik denk dat dat wel een beetje wishfull thinking is, zo'n grote naam als Tame Impala zou nu toch onderhand wel aangekondigd moeten zijn?

Editors hoeft niet eens noodzakelijk te touren om op Werchter te spelen, als die een headline slot krijgen komen die wel even uit Birlingham over. Morgen staan ze in een uitverkocht Sportpaleis en ik zou echt niet verrast zijn als ze hun woensdag als aparte aankondiging hebben met de beginwoorden.....na hun sterke shox in het Sportpaleis of iets in die aard. Editors houden van Belgie, Belgie van de Editors.

Persoonlijk zou ik dan mischien nog liever een Kings of Leon zien, maar ik zou er niet kwaad om zijn. dEUS is trouwens ook nog een optie om als sub te zetten op die vrijdag. Gewoon eveneens een erg betrouwbare liveband die een band met het festival heeft, en die zich beschikbaar kan maken voor een sterk optreden.

Of weet je wat? Doe eens zot..laat Liam en The Strokes headlinen en zet er Goose achter voor een feestje om de dag af te sluiten. Ze spelen live op Tomorrowland en hebben al bewezen grote podia aan te kunnen.

Users who are viewing this thread