Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

Kiwanuka in de barn. Yungblud op main stage. Had andersom verwacht.

En Disclosure op main op PJ dag.

Indeling dus op de website. :)

Zoals t nu lijkt wordt t voor ons alleen een dagticket voor de zaterdag.

Ook de podia staan intussen op de website! Pixies dus wel degelijk op de main stage. Faith No More ook.

Faith no more - TOP - Lamar staan alledrie op de mainstage.

Disclosure na Pearl Jam op de main?

Zeer blij met Haim, Disclosure, The Big Moon, Liam Gallagher, Cigarettes After Sex, Brittany Howard, Michael Kiwanuka en Kacey Musgraves. Voorts ook benieuwd naar Bicep, Tones & I en ga Big Thief (ondanks dat ze de vorige 2 keer dat ik ze zag niet echt goed waren) toch ook maar weer eens een kans geven. Fantastische drop dus vandaag, wordt sowieso een combi nu. :)

Faith no more – TOP – Lamar staan alledrie op de mainstage.
Mogen we nog een grote naam verwachten? Het lijkt er wel verdacht veel op!
Of zeg ik nu iets heel geks? Ben niet heel bekend met Rock Werchter...

Heel wat namen die ik vorig jaar op Pukkelpop heb gezien dus ook niet super van men sokken geblazen met deze worp namen.
Liam Gallagher + The Strokes is al wel volledig de moeite om een dagticket voor vrijdag te kopen.

Voor een combi wacht ik nog even af. Veel artiesten die ik al heb gezien of gewoon niet overtuigen om combi te gaan.

Tijd om is te kijken hoeveel artiesten er per stage zijn:

Donderdag:
Main - 6
Barn - 2
Klub C - 0
The Slope - 2

Vrijdag:
Main - 3
Barn - 2
Klub C - 2
The Slope - 0

Zaterdag:
Main - 6
Barn - 3
Klub C - 1
The Slope - 0

Zondag:
Main - 7
Barn -4
Klub C - 1
The Slope - 0

De Mainstage zaterdag is bizar sterk. Kendrick Lamar - Twenty One Pilots - Faith No More - Anderson Paak - Dermot Kennedy - Keane.

Donderdag
Main: Haim - Rag 'n bone man - The Lumineers - Pixies - Pearl Jam - Disclosure
Barn: Wilco - Beck
Slope: The big moon - Black pumas

Vrijdag
Main: Lewis capaldi - Liam gallagher - The strokes
Barn: Cigarettes after sex - Archive
KluB C: Brittany howard - Bicep live

Zaterdag
Main: Keane - Dermot kennedy - Anderson .Paak and the free nationals - Faith no more - Twenty one pilots - Kendrick lamar
Barn: Jimmy eat world - The streets - Jorja smith
KluB C: Tones and I

Zondag
Main: Joost - The pretty reckless - Yungblud - Sum 41 - Placebo - Volbeat - System of a down
Barn: Big thief - Kacey musgraves - Michael kiwanuka - Thom yorke tomorrow's modern boxes
KluB C: Meute

Werchter zet voor mij haar lijn van "prima muziek maar maakt me niet enthousiast" perfect door. Niks aanstootgevends, ook niks opwindends...

Heerlijke lijst. Rock Werchter is echt ijzersterk aan het worden in de breedte. En ook over alle dagen. Klasse hoor.

Donderdag
Main: Haim – Rag ’n bone man – The Lumineers – Pixies – Pearl Jam – Disclosure
Barn: Wilco – Beck
Slope: The big moon – Black pumas

Vrijdag
Main: Lewis capaldi – Liam gallagher – The strokes
Barn: Cigarettes after sex – Archive
KluB C: Brittany howard – Bicep live

Zaterdag
Main: Keane – Dermot kennedy – Anderson .Paak and the free nationals – Faith no more – Twenty one pilots – Kendrick lamar
Barn: Jimmy eat world – The streets – Jorja smith
KluB C: Tones and I

Zondag
Main: Joost – The pretty reckless – Yungblud – Sum 41 – Placebo – Volbeat – System of a down
Barn: Big thief – Kacey musgraves – Michael kiwanuka – Thom yorke tomorrow’s modern boxes
KluB C: Meute

Ik denk dat je Rag N Bone Man en The Lumineers moet omdraaien, zelfde geldt voor Yunblud met Sum 41 en Keane met Dermot Kennedy, voor de rest denk ik dat je spot on bent.

Mooie line up tot nu toe. Een paar namen die ik al lang live wou zien (The Strokes, Kiwanuka, Liam Gallagher, Kendrick Lamar). Ook veel afwisseling. Toch mis ik nog 1/2 grote namen. Er kan vooral vrijdag nog wel iets bij denk ik. Noel stond op in 2018 op de main stage voor Nick Cave en Arctic Monkeys. Dan lijkt me dat er nu tussen Liam en The Strokes toch zeker nog een grote naam kan bijkomen. The National/Tame Impala/...

Heel wat namen die ik vorig jaar op Pukkelpop heb gezien

Stonden toch maar 3 van de 16 namen op Pukkelpop vorig jaar, of vergis ik mij nu?

overigens wel verrast dat Black Pumas op de Slope speelt, had hen in The Barn verwacht en Jimmy Eat World had ik dan weer op de Main verwacht. Ook de lage Main Stage plaatsen van Haim en Keane zijn opvallend, denk wel dat ze beide een uur zullen spelen. Wel blij dat artiesten als Yungblud, Lewis Capaldi en Dermot Kennedy geen mooie Barn-plaatsen innemen, maar gewoon op de Main worden gezet.

Vrijdag mag nog zeker iets bij. Daar mis je nog een sub/co en de hoge spots in de Barn.

Users who are viewing this thread