Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

Liam Gallagher, wauw! Ik lees hier dat sommigen een optreden van Liam Gallagher saai vinden… één raad, kom mee vooraan staan en beleef het! Ik ben hier als grote fan van deze heerser niet objectief in, dit besef ik wel ?

Hier ben ik het heel erg mee eens.

De man zijn manieren, onvoorspelbaarheid en publieksinteractie met het publiek vooraan maakt elk optreden uniek. In tegenstelling tot zijn broer, wiens optredens veel minder levendig en wel min of meer inwisselbaar zijn. Voor velen blijft Liam een levende legende en één van de laatste echte rock 'n roll sterren. Dat ga je met name vooraan zeker merken.

Al is de objectiviteit hier ook ver te zoeken. Ben een sucker voor Britpop en Oasis in het bijzonder.

Everyknight wrote:
Liam Gallagher, wauw! Ik lees hier dat sommigen een optreden van Liam Gallagher saai vinden… één raad, kom mee vooraan staan en beleef het! Ik ben hier als grote fan van deze heerser niet objectief in, dit besef ik wel
1f642.svg

Hier ben ik het heel erg mee eens.

De man zijn manieren, onvoorspelbaarheid en publieksinteractie met het publiek vooraan maakt elk optreden uniek. In tegenstelling tot zijn broer, wiens optredens veel minder levendig en wel min of meer inwisselbaar zijn. Voor velen blijft Liam een levende legende en één van de laatste echte rock ’n roll sterren. Dat ga je met name vooraan zeker merken.

Al is de objectiviteit hier ook ver te zoeken. Ben een sucker voor Britpop en Oasis in het bijzonder.

Blij dit te horen! Vind Liam een leuke boeking en wil hem graag zien (nog nooit gezien buiten Beady Eye en Oasis), maar ik zit stiekem toch meer in het Noel kamp. ;-) Heeft de betere nummers en moet net iets minder leunen op de Oasis covers, wat ik wel een pluspunt vind (een Thom Yorke en Damon Albarn hebben bijvoorbeeld ook succesvolle carrières die volledig los staan van hun grote bands). Bij Liam wordt het toch snel een Oasis coveruurtje. Ook leuk natuurlijk, maar iets minder speciaal. Moet eerlijk gezegd nog eens die tweede plaat opzetten. En nu kunnen ze bij RW na 3 keer Noel solo nu ook een keertje Liam solo afturven.

Wat bedoel je trouwens met onvoorspelbaarheid? Mij lijkt Liam net zo'n levend standbeeld als zijn broer in de keren dat ik hem zag bij Oasis en Beady Eye. Is hij zo veranderd dan? Ik laat mij graag verrassen. Denk wel dat er voor of na Strokes een grote act moet bijkomen hoor. Dat heeft Jazebel vorige week nog bevestigd. Hoe tof Liam ook is, de grote publiekstrekker is dat natuurlijk niet.

Snap je helemaal, zat ook altijd meer in kamp Noel. Natuurlijk omdat ie songwriter van Oasis was, maar ook de betere soloplaten heeft gemaakt (en dan met name die eerste). Maar live is wel echt een ander verhaal. Songs van Liam pakken live ook aanzienlijk beter uit dan op album vind ik, heeft een groep goede muzikanten om zich heen verzameld. Op Youtube staat een recente concertregistratie van zijn albumrelease (maar met meer songs van Oasis) in The Ritz in thuisstad Manchester, vind daar zijn eigen materiaal zeer behoorlijk uit de verf komen. Mede dankzij een goede songselectie en opbouw van de set.

Liam zweept het publiek vooraan wel op, vooral door te wijzen en oogcontact te zoeken. Onvoorspelbaarheid zit hem dan meer in grillig gedrag en hangt van zijn humeur af. Vooral tussen de nummer door, je moet eigenlijk van voor staan om dat goed te zien. Kan me voorstellen dat het er van verder inderdaad wat statisch uit ziet. Maar heb hem aan de ene kant alles bij elkaar horen schelden en steeds de microfoonstandaard omver zien gooien, en hem aan de andere kant ook het publiek in Paradiso in zien gaan voor een soort van massale group hug.

Saai is het in ieder geval niet, daar speelt hij ook teveel songs van Oasis voor.

Liam is zelfs niet als grootste naam van dit pakket aangekondigd.
Dus verwacht er nog maar iets boven.

Dit is eindelijk een pakket namen waar ik blij van wordt. Was eerder nog niet overtuigd voor een combi ticket, maar ga deze nu toch aanschaffen. Meest opvallend is voor mij dat de tot nu toe matige zondag met alleen Thom Yorke als echt belangrijke naam, is veranderd in de mooiste dag. 4 perfecte Barn namen achter elkaar nu met Big Thief, Kacey Musgraves, Michael Kiwanuka en dus Thom Yorke ?! Ben eigenlijk ook heel blij met Placebo, maar dat gaat ongetwijfeld clashen, dus die ga ik waarschijnlijk helaas moeten laten schieten. De donderdag was al prima, ik baalde alleen vanwege de waarschijnlijke clash Beck vs Pearl Jam, maar dat is nu prima opgelost, doordat ze Disclosure als laatste in de Barn zetten ??. De vrijdag begint nu ook aardig vorm te krijgen, met Liam, Archive en Brittany erbij. Allen die zaterdag is voor mij ongekend zwak. Alleen Faith No More en Keane echt interessant. Joris Smith wil ik ook nog wel gaan kijken eventueel, maar de rest hoef ik echt niet te zien. Hopelijk komt daar voor mij nog wat moois bij. Maar al met al toch wel een mooie line-up tot nu toe.

Jorja Smith werd als derde aangekondigd (boven Disclosure bv.) in dit pakketje, ik vermoed dat zij de Barn-headliner gaat zijn op zaterdag.

Jorja Smith werd als derde aangekondigd (boven Disclosure bv.) in dit pakketje, ik vermoed dat zij de Barn-headliner gaat zijn op zaterdag.

Dat verwacht en hoop ik niet. Ik denk dat ze Jorja Smith als alternatief voor Faith No More in the Barn gaan zetten. En dat daarna een rock-achtige naam komt als alternatief voor TOP/KL.

Yannick wrote:

Dat verwacht en hoop ik niet. Ik denk dat ze Jorja Smith als alternatief voor Faith No More in the Barn gaan zetten. En dat daarna een rock-achtige naam komt als alternatief voor TOP/KL.
Vooral dat laatste, een naam of 3 na elkaar in de Barn en de KBC.
Kwestie van ons toch bezig te houden.
Die Main is ijzersterk maar niet mijn ding.

De volgorde in het officiële persbericht was:
Placebo, Liam, Disclosure, Brittany, Haim en meer. Valt dus wel mee normaal :-).

Nog 1 a 2 acts moeten er donderdag op main komen, dus er zit sowieso nog iets groter tussen The Lumineers en Pixies. Ook zaterdag mist nog een kleinere act op main en dan heb je uiteraard nog de vrijdag waar er slechts een naam of drie bekend is van de 7 optredens op main. Ook daar verwacht ik dus echt wel nog iets boven Liam.

De line up is al erg goed....maar wordt sowieso nog beter

De main op donderdag is zo goed als klaar hoor, misschien nog een Belgische opener en een kleinere band maar that's it volgens mij. Daar komen niet veel grotere dingen bij.

Placebo, Liam, Disclosure, Brittany, Haim en meer. Valt dus wel mee normaal :-).
Aha, oké. Uit die foto's op Instagram was ze gewoon als derde aangekondigd, vandaar m'n post.

De main op donderdag is zo goed als klaar hoor, misschien nog een Belgische opener en een kleinere band maar that’s it volgens mij. Daar komen niet veel grotere dingen bij.

jimmywe wrote:

Aha, oké. Uit die foto’s op Instagram was ze gewoon als derde aangekondigd, vandaar m’n post.

Ik verwacht nog wel iets op donderdag, maar wel voor Haim. 6 klinkende namen om een echte sub te verdoezelen lijkt mij het plan.
Iets als IDLES - Inhaler - Haim - Rag n Bone Man - Lumineers - Pixies - PJ

Brian wrote:

Yannick wrote:

Vooral dat laatste, een naam of 3 na elkaar in de Barn en de KBC.
Kwestie van ons toch bezig te houden.
Die Main is ijzersterk maar niet mijn ding.

Ik hoop ook dat Jorja Smith tegenover Faith no more staat en er een rockalternatief tegenover Kendrick Lamar en 21Pilots staat, anders wordt het een kijkje nemen op mainstage en wie weet valt het beter mee dan KL op pkp 2 jaar geleden

Toch een specifieke festivaltour voor Kendrick.
Ik vermoed dat zijn entourage toch ook uit 2018 heeft geleerd.

Toch een specifieke festivaltour voor Kendrick.
Ik vermoed dat zijn entourage toch ook uit 2018 heeft geleerd.

Toch gewoon zijn zaalproductie die top was meegenomen naar de festivals. Begrijpelijke keuze. Alleen werkte het dus niet echt op festivals.

Er is zo ontzettend veel volk op het concert van Editors in het Sportpaleis. Geschift hoeveel publiek die band steeds op de been brengt. Zou Tom see you this summer aan het eind zeggen?

Samengevat, nog ongeveer 60 namen te gaan las ik ergens. Wat kunnen we zoal nog verwachten?

Main: inhaler, idles, equal idiots (die nieuwe single is nu niet echt bijster origineel), seasick steve,
KluB C: jenny beth, charli xx, brihang, slowthai, mura masa, wolf alice, kokoroko, caribou, blackwave. , charlotte adigery, glass animals, rex orange county, phoebe bridgers, joy crookes, loyle carner, celeste, parcels, rufus du sol, banks
Barn: whitney, bombay bicycle club, sam fender, cage the elephant (main stage zit toch al redelijk vol zaterdag), fontaines dc, foals, king gizzard & the lizard wizard, angel olsen, dido, metronomy,
Slope: girl in red, black midi, tessa dixon, alec benjamin, joesef, squid, clairo, sticky fingers, brutus, eefje de visser, tropical fuck storm, black country new road, the comet is coming
Twijfel: fka twigs, kate tempest, khalid, alt-j

Als ik er nog vergeet? Best wel wat bands die inwisselbaar zijn tussen barn en klub c. Mis er nog een 20tal, maar Werchter komt toch elk jaar af met namen die niemand verwacht, denk maar aan Archive gisteren.

Slope: girl in red, black midi, tessa dixon, alec benjamin, joesef, squid, clairo, sticky fingers, brutus, eefje de visser, tropical fuck storm, black country new road, the comet is Coming.

Dit zou hun mooiste Slope lineup tot nu toe willen zeggen. Sowieso heel weinig namen uit jouw longlist die ik NIET wil zien verschijnen.

En ik neem aan dat je een headliner voor vrijdag er bewust niet hebt bijgezet (omdat dit pakketjesnamen zijn). ?

Users who are viewing this thread