Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

Placebo zal zeker niet na Volbeat spelen. De combinatie Volbeat - SOAD lijkt me een zekerheid. Placebo was in 2014 de sub voor Metallica, voor 2020 schat ik ze absoluut niet hoger dan Volbeat in. Dus ofwel ervoor, ofwel in The Barn. Maar door Thom Yorke die al Barnheadliner zal zijn, lijkt me de main stage misschien toch de meest logische plek. Dus Placebo - Volbeat - System of a down. En dan inderdaad Sum 41 ervoor, maar zoals @yannick aangaf, waarschijnlijk nog wel iets tussen Sum 41 en Placebo dan als ze die subheadline spot op Main Square willen halen.

Ik denk echt niet dat ze Placebo gaan kloten met een horde metalfans die aan de Mainstage gaan kamperen voor Sum41 en Volbeat met als apotheose SOAD. Placebo in een tent lijkt me logischer. Die tenten zijn ondertussen ook eerder indoorzalen met een capaciteit van 20.000 man geworden.

Wauw, Placebo, Volbeat en System of a Down na elkaar (waarschijnlijk)!

Ongelooflijk blij met de toevoeging van Placebo, dit was echt wel een naam waar ik heel hard op gehoopt had! Ben blij dat ze staan waar ze horen te staan, gewoon op Rock Werchter! Euforie in onze festivalWhatsAppgroep hoor, zeer graag geziene band bij ons.

dinofest wrote:
Q

Ik denk echt niet dat ze Placebo gaan kloten met een horde metalfans die aan de Mainstage gaan kamperen voor Sum41 en Volbeat met als apotheose SOAD. Placebo in een tent lijkt me logischer. Die tenten zijn ondertussen ook eerder indoorzalen met een capaciteit van 20.000 man geworden.

Kloten? Placebo speelde in 2014 voor Metallica op werchter. En echt wel een goed strak optreden.

The Pretty Reckless - Gojira - Sum 41 - Yungblud - Placebo - Volbeat - SOAD

Zoiets? Prima toch ...
Al is de relevantie van Placebo ver te zoeken.

cedric wrote:

dinofest wrote:
Q

Kloten? Placebo speelde in 2014 voor Metallica op werchter. En echt wel een goed strak optreden.

Vond het in 2014 echt niet goed. En dat kwam helaas voor een groot deel door de sfeer in het (Metallica) publiek. Maar zie het in 2020 wel goedkomen. Vind Placebo niet echt een wow naam maar wel eentje die ik zou willen zien. Blij dat die dus op zondag staan aangezien ik de main al had afgeschreven die dag (en er op de andere dagen nu nog mooie dingen kunnen bijkomen). Eerste Placebo, daarna climaxen bij Thom. Nice. :-)

The Pretty Reckless – Gojira – Sum 41 – Yungblud – Placebo – Volbeat – SOAD

Zoiets? Prima toch …

Ach, ze komen alleszins met nieuw werk.

Zoiets? Prima toch …

Alsof SOAD wél relevant is...
Precies dezelfde show als 2017, nou nou.

Zoiets? Prima toch …
Klaarkomen.
En relevantie is overroepen.

jimmywe wrote:

Zoiets? Prima toch …

Alsof SOAD wél relevant is…
Precies dezelfde show als 2017, nou nou.

Ik vond ze wel met meer goesting spelen dan Placebo.
Soit, nostalgisch dagje weer.

Jazabel op eFestivals over de announcement morgen neem ik aan;

LJCK
BMTH
BBJJ
PATD

Zijn de voorletters (of delen van) artiesten, ik gok 4 namen per dag in totaal dus pakket van 16 namen. Zou heerlijk zijn, PATD zou Panic At The Disco kunnen zijn en BMTH spreekt voor zich maar denk dat dit niet het geval is.

Eventueel kan het natuurlijk ook nog de eerste 2 letters zijn dus:
LJ CK
BM TH
BB JJ
PA TD

LJCK
BMTH
BBJJ
PATD

Zijn de voorletters (of delen van) artiesten, ik gok 4 namen per dag in totaal dus pakket van 16 namen. Zou heerlijk zijn, PATD zou Panic At The Disco kunnen zijn en BMTH spreekt voor zich maar denk dat dit niet het geval is.

Even een overzichtje van mogelijkheden:

- Deftones
- Big thief
- Maggie Rogers
- The Hives
- Disclosure
- Placebo
- Tones and I
- Calvin Harris
- Black Midi
- Kasabian
- Haim
- Jamie XX
- Jimmy Eat World
- Two Door Cinema Club
- Kaiser Chiefs
- Major Lazer
- Cage the Elephant
- King of Leon
- Mando Diao
- Cigarettes After Sex
- Alt-J
- Tenacious D
- Jessie J
- London Grammar
- Tame Impala

KOL zal denk ik niet in een pakketje zitten even als Tame Impala of Alt-J but who knows!

Denk dat de overlap met Graspop voor internationale namen wel beperkt zal blijven tot Faith no more. Geen Deftones dus.

BMTH stond afgelopen jaar er al. Verwacht ook die niet op herhaling.

LJCK
BMTH
BBJJ
PATD

LJ CK
BM TH
BB JJ
PA TD

Morgen dus 16 namen en van elke dag 4. De p zal voor placebo staan.

James Holden tourt mee met Thom Yorke in Europa. Vet voorprogramma hoor. Een heerlijke KlubC naam ook!

LJCK
BMTH
BBJJ
PATD

LJ CK
BM TH
BB JJ
PA TD

Eventueel, realistisch gezien op basis van tijdschema’s etc:
Donderdag
Loyle Carner/Lost Frequencies
Jenny Beth
Charli XCX/Celeste/Caribou
Khalid

Vrijdag