Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

LJCK
BMTH
BBJJ
PATD

Ik probeer ook maar eens, aangezien de vorige personen die probeerde hun lijstje (in mijn ogen) niet veel goeds voorspelde!
Als vandaag het pakketje tegenvalt gaat mijn beslissing voor combi te gaan waarschijnlijk gemaakt zijn, in negatieve zin dan wel. Moest het iets gelijkaardig als onderstaands zijn dan heb ik er vanavond nog een gekocht!

Lorde
Japandroids
Cigarettes After Sex
King Gizzard & The Lizard Wizard

Beths, The
Millionaire
Twin Peaks
Hinds

Big Thief
Black Midi
Jimmy Eat World
Jane's Addiction

Placebo
Allah-Las
The Hives
Dinosaur Jr

Ik zal ook eens een gokje wagen voor vanmiddag:

Lost Frequencies
Jarvis Cocker
Cigarettes after Sex
King Gizzard and the Lizard Wizard

Bicep
Manic Street Preachers
Tropical Fuck Storm
Haim

Badbadnotgood
Big Thief
Jessie J
Jehnny Beth

Placebo
Alec Benjamin
Thierra Whack
DIIV

Gokje:

Lorde
Jarvis Cocker
Kim Gordon (of toch Kate Tempest)
Black Midi
The Hives
Babymetal
Jessie J
Patti Smith
Tenacious D

Zoiets.

Leuk, ik doe mee!

London Grammar
Jimmy Eat World
Cigarettes After Sex
Kacey Musgraves
Bombay Bicycle Club
The Murder Capital
Tove Lo
HAIM
Big Thief
Brittany Howard
Jenny Beth
Jarvis Cocker
Placebo
Angel Olsen
Tones and I
Disclosure

Babymetal staat al op Graspop, dus dat denk ik niet...

Verder zou King Gizzard echt een vette toevoeging zijn, hoog tijd dat die een keer op Werchter gaan staan (zou de eerste keer zijn toch?). Ik heb alleen werkelijk geen idee hoe jullie die act, of anderen die hier genoemd worden, uit die letterbrij hints halen? Ik zie er geen KGATLW tussen staan iig ?

De K gaat volgens mij tussen Khalid/Kacey Musgraves/King Gizzard, met een duidelijke voorkeur voor die laatste.
De 3 J's zijn volgens mij Jenny Beth, Jimmy Eat World en Joy Crookes.
De B's gaat tussen Brittany Howard, Brihang, Bombay Bicycle Club (maar die moeten nog veel AB tickets verkopen) Big Thief en Bicep denk ik.
Voor de H een duidelijke Haim.
De L zou ook Liam Gallagher kunnen zijn.

Zou M niet Michael Kiwanuka kunnen zijn? Ik hoop er alleszins sterk op! En de A hopelijk Angel Olsen.

Het ziet er voorlopig sowieso uit als een sterk pakketje denk ik.

@dinofest ik heb het er ook niet over of die muziek repetitief wordt of niet, dat is een hele andere discussie. Ik heb het puur over telkens dezelfde gang van zaken hier op het forum, elke keer als er kritiek geleverd wordt op die muziek. Dat is inmiddels elke keer hetzelfde liedje. Want dat lijkt niet te mogen ofzo.

En tja, blanke mannen rock… jeuk of niet, het is de beste feitelijke omschrijving van het type muziek waar ik een punt over wilde maken. Sorry als dat je gevoelens kwetst
1f618.svg

Dus Kendrick moet ik dan zwarte mannenmuziek noemen? ? Discussie mag en moet op een forum. Net zoals zeggen dat je iets wel of niet goed vindt. Maar met respect voor een ander z'n mening. Zo vind ik de headliners op zaterdag maar niks, behalve FNM. Maar hey, have fun ermee en ik ga me heus niet vervelen die dag hoor. Er zal wel ergens witte mannenmuziek zijn, of gele pintjes, of gewoon het groene gras of de blauwe klub c.

Vind de namen die tot nu toe gegokt worden nog niet zo jevanhet.... hoop dat we ons vanmiddag kunnen laten verrassen.

Dr. Hannibal wrote:
@dinofest ik heb het er ook niet over of die muziek repetitief wordt of niet, dat is een hele andere discussie. Ik heb het puur over telkens dezelfde gang van zaken hier op het forum, elke keer als er kritiek geleverd wordt op die muziek. Dat is inmiddels elke keer hetzelfde liedje. Want dat lijkt niet te mogen ofzo.

En tja, blanke mannen rock… jeuk of niet, het is de beste feitelijke omschrijving van het type muziek waar ik een punt over wilde maken. Sorry als dat je gevoelens kwetst
1f618.svg

Dus Kendrick moet ik dan zwarte mannenmuziek noemen? ? Discussie mag en moet op een forum. Net zoals zeggen dat je iets wel of niet goed vindt. Maar met respect voor een ander z’n mening. Zo vind ik de headliners op zaterdag maar niks, behalve FNM. Maar hey, have fun ermee en ik ga me heus niet vervelen die dag hoor. Er zal wel ergens witte mannenmuziek zijn, of gele pintjes, of gewoon het groene gras of de blauwe klub c.

Kendrick is een zwarte man, dus dat lijkt me vrij duidelijk correct ja. Volbeat, Placebo etc. zijn allemaal witte mannen, dus ook dat lijkt me correct. Maar laten we inderdaad vooral samen genieten van alle kleuren van de regenboog, en niet zo gepikeerd zijn als anderen onze favoriete muziek afkeuren. Leven en laten leven!

De K gaat volgens mij tussen Khalid/Kacey Musgraves/King Gizzard, met een duidelijke voorkeur voor die laatste.
De 3 J’s zijn volgens mij Jenny Beth, Jimmy Eat World en Joy Crookes.
De B’s gaat tussen Brittany Howard, Brihang, Bombay Bicycle Club (maar die moeten nog veel AB tickets verkopen) Big Thief en Bicep denk ik.
Voor de H een duidelijke Haim.
De L zou ook Liam Gallagher kunnen zijn.

Ahhh op die manier, we kijken naar 1 letter per act. Check!

Laura Marling (meer een hoop ?)
Jamie XX
Cigarettes After Sex
Kim Gordon

Black Midi
Millionaire
Tones and I
Haim

Big Thief
Brittany Howard
Jehnny Beth
Jarvis Cocker

Placebo
Angel Olsen
The Comet Is Coming
Dinosaur Jr.

Loyle Carner, Jenny Beth, Cage the Elephant, Kacey Musgraves
Banks, The Murder Capital, The Hives, Haim,
Blood Red Shoes, Big Thief, Jorja Smith, Jarvis Cocker,
Placebo, Angel Olsen, Tones and I, Disclosure.

Eén van de T's mag van mij The Tallest Man On Earth zijn, heeft wat mij betreft het beste album van 2019 gemaakt en is live ook écht goed. Eén van de J's mag Jarvis Cocker zijn, al denk ik dat hij iets te onbekend en alternatief is om op Werchter te staan, hoewel BKS hem blijkbaar als sub heeft staan...

London Grammar
Jimmy Eat World
Cigarettes After Sex
Kim Gordon

Bombay Bicycle Club
Michael Kiwanuka
The Tallest Man On Earth
HAIM

Big Thief
Belle And Sebastian
Jenny Beth
Jarvis Cocker

Placebo
Angel Olsen
The Hives
dEUS

Klopt, respect daarvoor dat je even die lans wilde breken. Het is de laatste maanden hier al vaak erg hard op de spits gedreven, van beide kanten en ik kan me gewoonweg niet herinneren dat dat vorige jaren ook al zo was. Toch? Het constant mensen eraan doen herinneren dat ze wat meer respect mogen tonen voor de mening, smaak en ga zo maar door is vermoeiend. Het maakt dat, voor mij persoonlijk dan, dat ik me minder geëngageerd voel om in discussies te treden dan vroeger.
Ik heb zowat hetzelfde gevoel - maar het ligt er wat mij betreft ook aan dat sommigen een reactie omtrent een band/genre gewoon heel persoonlijk nemen. Ik wou alweer enkele namen van bands/artiesten vermelden als voorbeeld, maar doe dat bewust niet. Want voor ik het weet, zit alweer iemand op mijn kap hiervoor. Thuis heb ik een vrouw lopen die mijn muzieksmaak ook allesbehalve weet te appreciëren, daarvoor hoef ik haar toch niet telkens af te snauwen als ze eens zegt naar wat voor herrie ik luister. We zijn volgens mij een mooie community, allemaal muziekliefhebbers en geïnteresseerd in festivals. Laat het ons wat gezellig houden en af en toe ook eens wat relativeren :-)

Los daarvan: ik kreeg zonet een privé bericht (van iemand waarvan ik de naam nu niet zal vernoemen) met de opmerking dat ik maar even mijn gegevens moet geven om 5 euro korting te krijgen op een eventueel ticket die ik koop. Ik heb hier niet om gevraagd. Kunnen we aub ophouden met dat ambassador gedoe?

al deze namen die hier in deze lijstjes komen doen voor mij eigenlijk niet veel, ik hoop toch op wat verrassingen in dat opzicht.

Users who are viewing this thread